Gå til innhold

Kalleberg

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Kongsberg

Kalleberg sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Mange år siden denne hadde skilter, men har fått litt trua for å sette i stand nå. Byttet diffen bak forrige uke og fikk justert fordeler såpass at den i alle fall starter. 83 modell hvis jeg ikke husker feil.
  2. Haha. Da sier jeg pass og prøver å finne en nærmere. trenger roveren i påsken
  3. Har du startermotor som sklir fint inn i min 3.5l forgassermotor? Og hvor i landet i såfall?
  4. Trenger en startermotor. Passer denne på 3.5 liter forgassermotor? Kan hente i kjøreavstand fra Kongsberg.
  5. Hei Noen som har en fordeler til en 3,5L V8 liggende? Må passe i en 1983 RRC. Tips til hvor den kan kjøpes ny mottas også med takk. passer denne selv om jeg ikke har EFI?: V8 Distributor @Paddockspares
  6. Har du fortsatt den ekstra fordeleren til RRC? Er i akutt behov for en slik en
  7. Tydelig at du har fått fart på sakene, men jeg tror jeg er litt i samme båt her. Sitter med en elektronisk tenning på min 1983 3,5L V8 som ganske tydelig er ettermontert. Min er av merket "Luminition", og modulen ser sånn ut: Ligner den på noe du har i bilen din? Har målt litt på den, og finni ut at den optiske bryteren som sitter i fordeleren ser ut til å fungere som den skal, men det er ikke noe endring i spenning til coilen å spore fra denne mystiske boksen. (rød kabel til +12 fra tenning, sort kabel til jord, lilla kabel til coil og multiplugg til optisk bryter i fordeler). Noen som har en erstatning for denne liggende de er klar for å kvitte seg med?
  8. Har fått litt tid til verksted igjen i dag, men ikke fått gjort så mye. Fikk tatt litt bilder, og tar gjerne imot tips og erfaringer på problemet. Fortsatt clutch som ikke er i toppform. Blog med bilder og beskrivelse
  9. Kanskje det hadde vært en idé. Tar turen hvis clutchen er tett helt frem til søndag. Kart?
  10. Oppdatering: Vindusspylere foran er oppe og går. Har fått blinklyset til å virke bak der baklyset mangler, men ingen kjørelys enda. Alt for mange kabler som er gjennomrustet / irret. Desverre ville ikke byggtørka blåse varmluft i dag, så det blir korte intervaller ute i verkstedet. Har mer enn nok å gjøre innendørs også. Takk for info om lufting. Skal se om det ikke blir en biltematur iløpet av uka
  11. Bil: RRC 1985 - manuell 5-trinns Da var det tiden for å fyre opp byggtørka og få bilen inn i verkstedet igjen. Har en liten smørbrødliste jeg skal se på i dag (og fremover), men det viktigste er kanskje clutchen. Problem 1: Clutch De siste to-tre ukene har bilen vært vrang å gire med. Noen ganger tar ikke clutchen i det hele tatt, andre ganger må jeg bare være brutal med girspak, eller sette overføringskassa i nøytral mens jeg skifter gir, og smelle den inn i høyserie igjen. Neppe sunt for bilen i det hele tatt. Har derfor måttet gi bilen en dram med clutch/bremsevæske og lufte et par ganger, men problemet er tilbakevendende. Lurer på om det bare er en pakning eller om det kan være en lekkasje et sted. Hvor begynner jeg å lete? Problem 2: Vindusspylere foran Disse har ikke virket mens jeg har hatt bilen (kjøpte den i november). Sannsynligvis ikke en vanskelig feil å finne ut av. Tette dyser, defekt motor eller bryter. Tar imot forslag, men tror denne skal gå greit Den fungerer bak, i alle fall. Problem 3: Vindusvisker bak Denne har heller aldri virket for meg. Er det lett å komme til for å måle om spenningen kommer fram til motoren? Problem 4: Baklys / Blinklys / Ryggelys, venstre side Hvor er det lett å komme til ledningsnettet for å måle spenninger hit? Problem 5: Eksoslekkasje - eksosanlegg i "sveitserost-tilstand" Har et nytt eksosanlegg som jeg har montert på offroad-alibiet mitt. Flytter det over til bruksbilen når jeg får tid Problem 6: Speedometer virker ikke Sluttet plutselig å virke når det var som kaldest før nyttår. Har alltid sett på fartsgrenser som veiledende uansett, men hadde vært kjekt forsikringsmessig om kjørelengden forandret seg fra år til år... Hva er det sannsynlig at kulda tar knekken på først her? Mangler også lys i nåla, så det er vanskelig å vite hvor fort det går når det er mørkt ute (noe det alltid er i Norge... ). Problem 7: Turteller (Tachometer?) virker ikke Har aldri virket for meg. hvor feilsøker jeg på dette? Problem 8: Kupélys virker sjelden, og ikke på dørbrytere Problem 9: Skjeve hengsler i passasjerdør Foreløpig løsning: Vær voldelig når du åpner/lukker Tar imot gode forslag på alle punkter. Spesielt på clutchen Sjekker inn på tråden i løpet av dagen
  12. Min erfaring etter mine første vintermåneder i RRC er at nedbremsing er problemet. Har nok blitt for godt vant med lett bil og ABS fra forrige vinter (Mondeo). Med låst senterdiff er bilen en drøm å ta tilbake kontrollen med om den begynner å skli. Uten senterdiffen låst bærer det rett fram om du mister grepet.
  13. Feilen er som regel lettere å finne enn man tror... Problemet ligger i bryteren som sørger for å slå av kjørelys når fulltlyset er på. Denne skal ha kontakt i "nøytral" stilling på fulltlysbryteren, noe den ikke hadde. Blinklysbryteren er uansett sprukket i festet (i rotasjonsaksen), og må byttes. Skal prøve å låne bryteren fra '83 RRC'n min og se om den oppfører seg bedre da Det ble forresten lettere å følge koblingsskjemaet når jeg fant ut at det ikke var en '87, men en '85 jeg måtte se etter
  14. Chassis / VIN number : sallhabv8ba159067 Land Rover Range Rover (Classic) Manufacturer SAL Land Rover Model LH Range Rover (Classic) Class A 100" Body style B 2 door Engine type V 3.5l V8 petrol (carb) Steering, Gearbox 8 LHD, 5-speed manual Model year B 1985 Build location A Solihull, UK Serial number 159067 Number 159067 Fant infoen nå, ja. Ser visst ut til at det er en 1985 modell. Koblingsskjemaet blir jeg allikevel ikke noe klokere på, men med en god porsjon tålmodighet og et sett med fastnøkler og stjernetrekkere blir det nok greie på det
  15. SALLHABV8BA159067 står det på plata foran på bilen. Er det chassisnummeret?
×
×
  • Opprett ny...