Gå til innhold

Kanten

Medlemmer
  • Innlegg

    415
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Contact Methods

  • MSN
    anders-kanten@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge, Reisende

Nylige profilbesøk

1 270 profilvisninger

Kanten sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Skulle du bestemme deg for å selge dette til skampris er jeg meget interessert.
  2. Godbilen som har tatt meg til Afrika på bio skal nå til nye eiere i Bergen. Den står hos grøftekanten 4x4 i Moss og den skal til Bergen rimelig snart. Er det noen som skal til Bergen som ikke vil reise kollektivt? Det hadde da vært til stor hjelp om du vil kjøre min 99`td5 Defender til et sted i Bergen. Ta kontakt på PM eller telefon 99 36 67 48. Mvh Anders
  3. Kanten

    LR-Bobil

    Her er bloggen deres; http://soletraveller.com/NO/2011/05/07/vart-mobile-hjem/
  4. Her er en liten bloggpost fra gutteturen til Marokko for de som er interessert; http://soletraveller.vgb.no/2010/04/01/guttetur-til-marokko/
  5. Fikset midlertidig! Jeg satt på panseret og fikk frøkna mi til å dra i spaken, da åpnet det seg. Er nok slakk i vaieren da
  6. Definisjon på vinter: når bilen er kaldere en meg...

  7. Heisann! Jeg har flat pedal på bremsene mine da jeg ikke har kjørt på et par måneder. Tenkte å fylle bremsevæske, men spaken inni bilen gir meg ikke dette etterlengtede klikket i forran i låsen. kan det ha fryst eller finnes det noen annen snill måte å få det opp på uten å ødelegge noe?
  8. Jeg har kjempelyst på en 90 soft top. Eller rettere sagt 88" soft top. De er ganske sjeldne i Norge, så jeg tror nok at man blir kvitt de uten for store problemer. Som oftest ser man 110 defendere, 90 defendere hard top og andre ymse LR produkter med mer avrundet form langs gatene. Det er sjelden jeg ser en soft top uansett årsmodell (eller produsent). Skjønner at klimaet kan være en hindring for mange, da det ikke er skikkelig sommer i denne delen av verden. En webasto eller lignende kan jo kompensere på hva varme angår i allefall.
  9. Haha! Det var jo du som bytta bremseslangene, Gaute. Det som ikke var moro var høyere regning på grunn av lengre tid på verksted.
  10. Jeg skrev feil. Jeg kjørte solsikkeolje fre Lidel:) Det var ca 30% tap av motoreffekt på tynn tynn solsikkeolje og mye større forbruk, men det går. Det ideelle er rapsolje. Eventuelt kan man hente gratis brukt frityrolje og filtrere det ned til 1 mikron, så har man gratis og miljøvennlig fuel.
  11. Har en gigastrømtjuv forran. Artic Trucks har montert 2 x 25.000 V "fjernlys" på strømkretsen til de vanlige frontlysene også. Artic har gjort mye rart. De har festet sidebjelkene feil vei og de stripset alle ledningene til de ekstra lysene langs bremseslangene mine. Det var ikke moro når bremseslangene skulle byttes.
  12. Jeg var heller ikke 100% sikker, men smarte mennesker med erfaring fortalte meg at ALLE dieselbiler kan kjøre på bio. Var litt skeptisk når jeg helte matolje fra lidel oppi tanken, men det gikk;) Dere skulle sett trynet på kassadama når jeg kjøpte 60 liter olivenolje og en annanas, hehe!
  13. Haha! Skal skrive mer om turen senere;) Takk for hyggelig tilbakemeldinger! Det gikk lit ttid og penger, og ja... jeg er sta. Fikk god hjelp av en kompis Joe som er tidligere flymekaniker. Td5 fuelsystemet er litt annerledes en de fleste andre biler, da fuelsystemet fungerer på en slik måte at dieselen sirkulerer hele tiden. Returen blir pumpet tilbake i tanken. Vi løste dette med en ekstra pumpe, så når jeg switcher til biotanken har den en egen pumpe. Skulle noe gå galt, kan jeg bare bytte tilbake til det orginale fuelsystemet med en knapp. Ganske greit egentlig. Hvis noen andre vil bygge om sin, må dere bare ta kontakt:) Hørte at man kan få biodiesel til 6,- kroner literen i Oslo. Skal finne ut av dette og servere info til dere!
  14. -Alt er bedre forklart i denne bildelinken her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=43912
  15. har bygget om bilen til å bli vegetarianer, samt kjørt den til Afrika på bio;)

×
×
  • Opprett ny...