Gå til innhold

Arve

LRF Society
  • Innlegg

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Arve sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Nå med redusert pris. Den eneste med original navigasjon på Finn for tiden?
  2. Pen og velholdt Classic, ikke ombygd. Bilen er det siste 1 1/2 året påkostet blant annet; nye støtdempere, overhaling av styresnekke, bytte av toppakning/planing av topper, ny bærekule på kardangen bak, ny pakning bunnpanne (bilen drypper ikke olje i garasjen!) Alt med kvitteringer fra kvalifisert verksted. Nylig EU-godkjent. Servicehefte. Omregistrering kun kr. 1.397,-. Se annonse på Finn: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=111...innkode=5282110
  3. Har tenkt på å prøve klemme-/skrue metoden. Fint å høre at andre har erfaring fra tilsvarende.
  4. Takk, jeg får vel prøve å lokalisere det releet. Noen som vet hvor det er å finne?
  5. Har ikke gravd mye i dette, men har målt at det ikke er strøm frem til lysene og mener å ha sjekket de rette sikringene. Sparer meg litt tid dersom noen her har opplevd det samme, og har noen tips. Hvilke ting bør jeg sjekke først? Hvor komlisert er dette? Sikringer, bryter, releer, kabling..
  6. Takker for inspillene. Mange med ca samme forbruk ser jeg. Bilen min høres dermed ganske normal ut det er det viktigste. Det blir ikke mye hk/kg på disse bilene nei. For å ha litt å gå på, er vel 180 hk egentlig det man ønsker seg i en helt vanlig personbil på en 13-1400 kg.
  7. Litt interessant å høre hvor stort forbruk andre med samme motor har. Varierer mye med typen kjøring selvfølgelig, men uansett. Siden bilen ble kjøpt i september, har mitt forbruk variert fra over 2 l/mil ned mot 1,5 l/mil.
  8. Men ny katalysator må vel på en 92-modell, uansett på plass før neste PKK?
  9. Likte egentlig forslaget ditt Even men til en 92-modell er det vel avgasskrav som gjør at katalysatoren må være intakt, eller? Noen som vet hvilke regler som gjelder? Forøvrig er det vel to katalysatorer - en på hver side. Bare den høyre som "skramler".
  10. En liten oppdatering.. I dag skal jeg hente bilen og smiler vel helt til fakturaen kommer i posten. Den kraftige "tikkelyden" som forårsaket feilsøking og avdekking av toppakningsbrudd, er der fortsatt, og var derfor ikke lyd fra motoren. Det de sier på verkstedet nå, er at lyden, som kommer og går, mest trolig er løs innmat i katalysatoren.. Hva gjør man med slikt? Mener å huske at en kamerat av meg hadde en en Audi med dette problemet. Den var jevnlig inne på verksted for å fikse dette. Kan det stemme at de brukte varme for å få innmaten til å sitte slik at den ikke vibrerte? Det er vel kanskje ikke nødvendig å gjøre noe om ikke lyden er plagsom? Verkstedet snakker nå også om noen "slag" ved høyre fremhjul når man kjører over ujevnheter i veien. Dette sier de er litt slark i festet for krengningsstabilisatoren (en foring?). Har noen erfaring med å fikse dette. Dette må vel være en grei "gjør det selv" jobb?
  11. Da skjer det ting.. Toppene er demonterte, vannlekkasjen er lokalisert, det er ikke en sprekk å se noe sted, og sylinderforingene sitter som de skal Ventilene er testet og ser fine ut. Litt tæring i den venstre toppen ved syl. 1, der det har vært mest (og lengst) vannlekkasje. Mellom syl. 1 og 2 venstre side har det også vært lekkasje, men ikke vann. Toppene er nå til sliping. Lov å håpe på at dette skal gå bra nå? Toppløs.. Syl. 1 venstre side, grundig steamvasket... Pakning venstre side. Lekkasje inn på syl. 1 forfra. Høyre side
  12. Temperaturmåleren har ikke vist høy temperatur i det hele tatt. Hvor føleren sitter vet jeg imidlertid ikke. Bilen (og motoren) har nå gått 140.000 km. Når er det under normale omstendigheter naturlig å bytte kamkjede? Er det flere som har synspunkter på dette med kamaksel- og ventilløfterbytte her? Disse tingene høres ut som noe jeg kunne ha gjort mye av selv Tore, om jeg bare hadde flyttet ut av byen og fått min egen oppvarmede dobbelgarasje I nåværende situasjon høres det ut som en verkstedjobb. Får kanskje prøve å få en fastpris eller i alle fall et prisoverslag både hos Sandmo og Gaute/Arild. Bilen står jo hos Sandmo nå da, og bør vel egentlig ikke kjøres i det hele tatt.
  13. Da vet jeg litt mer, og trenger gode råd. Verkstedet har satt trykk på sylinderne (gjennom tennplugghullene antar jeg) og registrert vannivået i radiatoren. De mener nå at alt tyder på toppakningslekkasje. At det har vært en varmkjøring med dertil skjeve topper er vel ikke usansynlig, så lite vann som det var igjen i kjølesystemet når jeg leverte fra meg bilen. Det var lekkasje på følgende steder: Venstre side: Mellom syl. 1 og 2 og mye lekkasje syl. 4 Høyre side: Lekkasje syl. 1 Det dryppet også vann ut ved toppdekselet i bakkant etter det jeg forstod. Det kan selvfølgelig være en løs sylinderforing/sprekk i blokk i tillegg, men det er det vel umulig å finne ut uten å ta av toppene. Vet ikke om det betyr noe, men motoren går tilsynelatende veldig fint og uten stygge lyder. Er det håp om at denne motoren blir bra igjen? Hvor mye jobb er det å demontere og montere igjen toppene inkl. av og på med alt utstyret som må bort? (3.9 Efi med AC) Prøver å danne meg et bilde av kostnadene her, og skal dette gjøres av et verksted er tiden det tar ganske vesentlig. Planing av toppene gjøres ganske rimelig flere steder har jeg forstått. Kr 1.500,- for to? Eller ikke så svimlende beløp i alle fall. Ezzie anbefaler bytte "cam og tappeter" når toppene først er av. Hvor mye arbeid er dette og hva koster delene? Noen som vet noe om dette eller har synspunkter? Neste spennende punkt blir vel når toppene er løsnet og man får sett på både det ene og det andre :ph34r:
  14. Takk for inspillene. Kommer tilbake med et tydelig rop om hjelp når jeg bare får klarlagt hva jeg trenger hjelp til..
×
×
  • Opprett ny...