Gå til innhold

Disco2003

Medlemmer
  • Innlegg

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    larvik
  • Interests
    Biler og motorsykler..

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Solkysten Larvik :)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Disco2003 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Det er en manuell ja:) Har stålbørstet litt på bakre del av rammen, virker kun være overflaterust. Men den må jo få en runde med ny tectyl etc bakerst. Er litt tynt med maling under dørpakninger etc. Og boblene over frontruta som tidligere nevnt. Ace lekkasjen har blitt fikset med en rørskjøt, så den har sluttet grise til oppkjørselen:)
  2. 2003 Discovery TD selges til entusiast. Dette har vært min trofaste hverdagsbil inntil 1,5 år siden, da det begynte piple ut litt fra det ene ace-røret. (men faktisk var det færre feil i løpet av 100K med denne bilen enn min sprillans nye vw varebil som knappt har gått 15k) Uansett, bilen ble tatt ut av tjeneste(skilter levert inn) med planer om oppshining interiør og eksteriør, men det har dessverre ballet på seg med både ønskede og uønskede prosjekter. Blir helt feil å la denne bilen stå stille, tror den vil gå i mange år til med litt tlc. Jeg må også frigjøre plass, bilen har stått under tak siden den ble tatt ut av tjeneste. ACE røret må fikses(har passet på at den ikke går tom), kan evt sjekke om jeg kan få utbedret dette lokalt. Tror ikke det er noe annet som hindrer at den kan kjøres. Eksteriørmessig er det bruksbulker/skadet plast og noen bobler rett over frontvinduet. Interiørmessig er det slitasje på ratt og litt på seter, men mye kan nok dekkes med en fargepenn. Bilen har gått 178404 km. Clutch, luftbelger etc er byttet underveis, har vel også en reserve luftbelg. Bilen står nå på alufelger med gamle M/S dekk, har også noen dårlige piggdekk på stålfelg. Bilen starter utrolig lett alltid, men batteriet er dårlig. Airconditionen trenger en refill /service. Selges til entusiast for hbo 35.000 kr (og ja, jeg kommer til å savne denne bilen..) Send PM for mere info.
  3. Takker for innspill! Har dessverre ikke fått gjort noe med bilen ennå, ei heller delebestilling siden det er litt uklart hva/ hvor my som må byttes. Det kan nok bli litt hektisk fremover Får jo heller ikke kjørt d.....,godbilen på egne hjul til verksted siden ace pumpa ikke liker å gå tørr Hehe, noe problemer er det vel med disse bilene.. men sammenlignet med familiens moderne biler har denne iallefall vært veldig billig i drift hittils. Men den står dessverre litt i veien nå.. Noen som vet hva en normal salgspris for disse er ?
  4. Har dessverre lekkasje i rør nummer 2 (tror jeg) fra toppen, alltså av de fremre rørene ut av ace blokken. Har søkt etter en lettleselig oversikt over hvilke rør som er hva, men ikke funnet noe i verdensveven. Har noen en oversikt som klart viser hvilket rør som går hvor ? Har noen laget egne rør lokalt forresten? Men, det er kanskje like greit å kjøpe nye..selv om prisen virker noe oppblåst. Må ha bilen på EU i løpet av November, så jeg må evt bestille deler snart.. og så blir den nok lagt ut til salgs etter det. PM meg hvis interessert, 2003 D2 manuell. Den fortjener ikke å bli stående ubrukt (fått ny varebil til jobbkjøring).
  5. Virker som om det har løsnet mht 5te og revers sjalting nå.. jeg har flyttet litt på gummitetningen under midtkonsollet, men usikker på om det var det som var grunnen. Den ruser fremdeles litt lenge ved pådrag, så dette har jeg ikke fått orden på ennå. Selv om det er endel styr med disse engelske traktorene...så er det helt konge nå som snøen laver ned.
  6. Har hentet bilen, men den har blitt litt rar. LItt treg inn i 5te og revers..og under aksellerasjon så henger den litt igjen på turtallet før den går ned. Når jeg står stille så detter turtallet ned som normalt.. Noen forslag?
  7. Og der står den godt.. har nesten glemt at discoveryen er på verksted..
  8. Forslag fra Winther Sørensen er å bytte clutch samtidig, siden man først er å roter inni der. Bilen har gått 160k. og kan ikke huske å ha sett noe mht clutchbytte tidligere. Hadde jo vært typisk at clutchen ryker om litt:) I neste runde håper jeg skru mere selv, men har litt mye andre prosjekter nå. Det blir nok løftebukk etc i garasjen i løpet av året, men det er et stykke frem(prioriterer å få inn strøm etc først..)
  9. Aaah.. alltid bra når det er en enkel fiks:) Bør jeg bytte klipset også, selv om det ser ok ut. Skal ringe Winther Sørensen etterpå og høre om han har støtstang, utløserarm og evt klips på lager.
  10. Har mottatt bilder på email og lagt ut bildene av havarert clutch møkanikk her på forumet.. gikk ganske greit, ble ikke møkkete på henda engang:) Er på jobb, og bilen står igjen i Bø etter havariet i juleferien. Kjører nå rundt i en 'yota Yaris med temmelig dårlig benplass. Kneet slår oppi rattstammen nå jeg clutcher, så det høres litt ut som om en gammel dame er ute på tur..
  11. Rikets tilstand: Tusen takk til Lene&MartinD3 som har tatt bildene!
  12. Tusen takk for gode innspill, bilder kommer snart:)
  13. Jeg kjøpte ny slavesylinder fra Winther Sørensen forrige, var veldig hyggelig og kjapp til å sende delen rett til verkstedet. Så det er sikkert like greit å kjøpe nytt, dersom det viser seg at det kan repareres slik som nevnt
  14. Hei, og takk for svar! Største problemet er at bilen er 1,5-2timer unna, og jeg er på jobb.. Jeg skal sende over info til mekanikeren på verkstedet hvor bilen står, så håper jeg det er mindre omfattende enn fryktet. Hadde vært litt lettere om bilen stod litt nærmere.. Det står visstnok 2 lr delebiler på høggern i Bø,muligens kan noe tas fra de.
  15. Viser seg være litt mer enn bare slavesylinderen, utløserarmen/pinnen har gått inn. Mekanikeren har gjort samme jobben på en annen discovery, og da ble svinghjul,clutch, simringer inn til motor og girkasse byttet. Noen som har deler og oversikt over hva som trengs? :( Bilen begynner bli billig nå
×
×
  • Opprett ny...