Gå til innhold

wanrover

LRF Society
  • Innlegg

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    wanrover@frisurf.no
  • Website URL
    http://la6tpa.com
  • ICQ
    9886860

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Namsos

Previous Fields

  • Location / Bosted
    JP54rl

wanrover sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. For P38 RR 2.5 DSE Trenger en viskositetsvifte til radiator, eller i det minste selve viskosekoblingen. mvh Geir
  2. Bare litt utfyllende info om hvordan jeg fant TDC uten å fjerne toppen. (Ville helst unngå å fjerne toppen, da det ellers ikke var nødvendig.) -Fjerna glødepluggen fra sylinder 1 -Fikk laget en slangenippel som passet i stedet for glødepluggen -Satte en transparent slange på nippelen, og holdt denne vertikalt oppover. samtidig som sylinder og slange ble fylt med (kjøle)veske. -Dreide veivaksel til vesken viste høyeste punkt i slangen. (samtidig som ett matchende låsepunkt i svinghjulet ble funnet)
  3. Feilen er lokalisert. Det viser seg at posisjonen (foto over) hvor låsepinne passer best, ikke er TDC. TDC ligger ca. ett kjedeledds bredde med dreining videre (medurs). ---- Ellers så har jeg lært at låsebrakett for kam ikke skal oppfores når register heloverhales. ---- Motoren hadde gjort ca. 300k før jobben, men jeg kunne egentlig ikke se noe særlig slitasje på registerdelene. Men du verden hvor mye finere den går etter register-jobben
  4. Driver å overhaler register på min 98 DSE. Problemet er at motoren kiler seg pga KAM-aksel stilling. Har søkt høyt og lavt for å prøve å finne ut av problemet, men klarer ikke å finne ut av det. Mulig noen her på forumet har gjennomført dette før og kan si "aha, her er feilen" Har vedlagt en del forklarende bilder med tekstkommentar.
  5. Tore. Vet du delenummeret til servoen? For i delekatalogen kan jeg ikke finne den.
  6. Det var vel egentlig meningen at disse skiltene skulle introduseres fra sommeren 2004. Men det dukket opp et problem, EU godkjente ikke disse EU-tilpassete skiltene. tror jeg.
  7. Kan også være her. "European vehicle identification number (VIN) Stamped on the right hand side chassis forward of rear wheel."
  8. En svakhet på framdørene til p38'n, er wire'n mellom åpneren på innsiden og dørlåsen. Denne fliser/knekker i overgang mellom lås og wire. Hvis du er heldig klarer du å se det ved å klemme vinduspakningen til side og lyse med en lommelykt i bakkant av døren mellom glass og yttre vinduspakning. Hvis det er dette som er problemet henger låsen i en slags halvstilling. Og det er et s@bla h3lvet3 å få den åpnet!!!
  9. Slangene skal være på det laveste punktet og pannen skal helle svakt mot slangene Det virker som pannen din enten har løssnet eller er montert feil.
  10. Vinkelbraketten festes i dørkplaten, rett ved der platen bøyes oppover til torpedoveggen. På min bil var det forboret hull for festene. Og hullene tettet med plastplugger.
  11. Hvis jeg husker riktig er mutterplaten sikret med skinner på hver side. Slik at den har litt slakk. Mutternagler kan være et alterativ, men husk at den løse platen kommer til å skli fra side til side i svinger med tilhørende lyder.
  12. En liten oppdaterings rapport. Byttet pumpe her på lørdag. Men det fiksa bare problemet med tung start. Så i dag sjenka jeg den en liter med 2-takts outboard olje i dieseltanken, og vips etter 2 mil med kjøring så var stalle-problemet forduftet.
  13. Har gjort litt research på bilen i dag. Feilen er at pumpen står helt stille. Målte motstanden over pumpen til 110kΩ og det skal iflg LR bare være 15Ω. Så her er det nok brudd i pumpe-motoren. Egenlig utrolig at bilen går i det heletatt Da er det vel bare å bestille ny pumpe.
  14. Tror løftepumpen i dieseltanken min begynner å tulle. Dette problemet er omtalt i ett par tråder tidligere uten at årsaken til problemet er avslørt. Symptomene er: - Motoren er tung å starte når det er lite diesel på tanken. - Det hender at motoren staller når A/C'n kobler inn eller bilen settes i gir. Også her er problemet økende desto mindre det er på tanken - Luftbobler i dieselrør umiddelbart etter start. - Av og til har motoren problemer med tomgangs-landingen når gasspedalen slippes. Motoren staller nesten og lampen med dysesymbolet blinker ett øyeblikk. Er det noen som vet om denne pumpen kan repareres, rengjøres, eller er det bare å bestille en ny. Jeg vet de har et lignende problem med opel omega som har samme maskin. Og at det skal hjelpe å rengjøre ett eller annet i pumpa.
  15. Klarer du å skaffe sikringen er den enkel å skifte. Men jeg tror ikke dette er en del det er enkelt å spore opp. Det du kan gjøre er å koble de ut. Bakdelen med det er at motoren ryker hvis feks. bryteren henger. Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle da alternativet er å kjøpe ny motor. NB!!!! Hvis noen lurer. Den type sikring som det er snakk om her hjelper ikke mot feks. at en katt har hodet mellom ruten og karmen. Det er det nyere systemer med elektronikk som gjør.
×
×
  • Opprett ny...