Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

arez

LRF Society
  • Innholdsteller

    982
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

5 følgere

Om arez

  • Rang
    UN BYWYD. BYW FO.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hernes i Hedmark
  • Interests
    Bil, amatørradio, gjeterhund og dingser

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hernes i Elverum kommune

Nylige profilbesøk

438 profilvisninger
  1. arez

    Vildmarkens automotive

    Litt koordinering så blir det ett minitreff.
  2. arez

    Vildmarkens automotive

    Kult. Den kommer nok ditt igjen etterhvert.
  3. arez

    Vildmarkens automotive

    Forøvrig så har jeg glemt å nevne at det ble en runde med ACE lekkasje på Furiebilen også midt i all den andre mora som pågikk en periode.
  4. arez

    Herriot, aka Dyrlegen

    Hun påstår at hun har fått rekkeviddeangst når hun kjører LR. Skjønner ikke hvorfor. Vi har ikke en eneste gang ikke tatt oss hjem. Vi har stått på rare steder og gjort rare reparasjoner, men hjem kommer vi før eller siden. Som oftest siden.
  5. arez

    Herriot, aka Dyrlegen

    Takker. Herriot er en bil som jeg er glad i. ØKH er ikke fullt like glad i ham.
  6. arez

    Herriot vurderes solgt.

    Da er Herriot sveist og godkjent for to nye år. Selges som den står for 25000,- Alt jeg finner av deler medfølger, dører, felger, ecu, fordeler etc osv, så en ekstra henger kan være på sin plass hvis noen bestemmer seg for å adoptere ham.
  7. arez

    G. Freeman - Min første LR

    Gratulerer med fin bil. Er det G. Freeman som i Gordon Freeman?
  8. arez

    Herriot, aka Dyrlegen

    Da var endelig Herriot klarert igjen. Kjøyreløyve innvilget til 30.6.2020. Og blir vurdert solgt som den står til 25000,- (med tungt hjerte)
  9. arez

    Vildmarkens automotive

    Glemte i forbifarten at automaten var på PKK også. 1stk. 1er feil og 10 stk toerfeil. Så det ble skifte av hjullagerhub, nye støtdempere foran, bumpstops og nye bremser bak. Da ble den godkjent og kjørbar atter igjen. Forøvrig har Manuell Desperados vært å sin første fjelltur i mitt eie. Den fixet han med glans. Deilig med manuellgearkasse oppover fjellveiene, så man kan bruke dreiemomentet i stedet for som med den automagiske som varver som bare den når det går litt tungt.
  10. arez

    Vildmarkens automotive

    Blir litt skruing regner jeg med, men når man får tatt "runden" på de så regner jeg med at det roer seg litt. Det er i hvertfall det jeg håper på. Fordelen med 2 rett så like biler er at man kan bygge seg opp et lite lager med deler som kan brukes på den som måtte trenge det først. Og så må jeg si at jeg lener meg på YMK relativt ofte når det gjelder både how to og diskusjoner om hva som kan gjøres, bør gjøres og styres unna.
  11. arez

    Vildmarkens automotive

    Grunnen til at det ble en D2 til. Ferieturen med D2 med automagisk gearkasse var helt innafor, bortsett fra at den kastet opp all ATF oljen på en fjellvei i Trøndelag. Da kom ideen om en D2 med litt mindre "stæsj" som kan ryke når man er på tur. Ogndalen, før premiereturen med takteltet. Campsite i Lierne. ØKH og bikkjer som slapper av på tur. mens jeg drikker øl, leser LROI og lager rømmegrøt på panseret. Skal kikke om det finnes lasteholdere som passer railsene på hundehengeren, da blir takteltet satt på der da vi sjelden drar på tur uten bikkjer. Da får jeg også frigjort lastebøylene til bilen slik at kajakkholder osv etc kan monteres der. Manuell Desperados skal heves og beskyttes litt og rigges for turbruk under høst og vinter slik at når våren kommer så skal jeg ha en grei turbil igjen og furien kan kjøre automaten som hverdagsbil.
  12. arez

    Vildmarkens automotive

    Da det har ballet på seg med Solihullprodukter i det siste så lager jeg en "garasje" tråd for bilene på tunet i stedet for en tråd pr. kjøretøy. Pr. i dag så står det tre Discoer på tunet. 1. Herriot som er en D1 V8 manuell som har sin egen tråd her inne. (ligger an til salg) 2. Furiens 2001 D2 automat, Epsom green med 240 000 på telleapparatet. 3. Min 1999 D2 manuell, Epsom green med 170 000 på tellleapparatet. Den har fått navnet Manuell Desperados. Furiens bil. For å gjøre fast forward på furiens bil så ble den kjøpt i fjol. Kjørt sparsommelig frem til avhending av furiens 2010 Subaru forhøster i vinter. Så tatt i daglig bruk. Så sprakk det en vannslange så den ble bortimot kokt ihjæl på E6. Dette medførte bytte av toppakning og lokk (hadde ikke tid til å sjekke lokket som satt der). Etter bytte av topplokk så luftet jeg lenge og vel uten å få liv i bilen. Helseårsaker gjorde at bilen måtte på verksted for videre sjekk. De fant ut at dieselpumpen hadde tatt kvelden og skiftet denne. Hentet bilen på verksted etter rep og kjørte sju meter før den stoppet og hele Elverum sentrum var røklagt. Nytt verkstedbesøk. Feilen var en utett injector så bunnpanna var fylt godt opp med diesel. Ble tappet av 14 liter væske. Injectorproblemet ble fikset, og bilen kjørt hjem. Påfølgende dag så så jeg en ny vannlekkasje og vannpumpen ble byttet. Kjørte ytterligere en dag og ny vannlekkasje åpenbarte seg. Dette så ut til å komme fra radiator og kun ved varm motor. Skrudde derfor ut hele herligheten og trykktestet den. Den var potte tett og i orden. Da ble det saumfaring av alle radiatorslanger og der var en en som hadde ett bitte lite høl som bare lakk når det var trykk på systemet. Slange ble byttet. Ytterligere ett par dager frem i tid så var det på nytt drypp under bilen. Denne gangen lakk det diesel. Bestilte renoveringssett for dieseltrykksregulator og fikset den lekkasjen. Etter det var bilen snill en tre fire dieseltankinger før den spyttet ut all ATF oljen ved en bom på en fjellveg i Trøndelag. Pressing på rør mellom automaten og kjøleren hadde sklidd ut. Ble fikset med kniv og slangeklemme på fjellet siste dag i ferien. Etter dette har bilen vært snill. Nye rør til automagiske transmisjonen ligger på hylla og skal monteres så fort jeg får tid. Manuell Desperados. Manuell Desperados ble kjøpt for å være turbil. Krav til ny bil var D2 manuell og spiralfjøring rund baut. Etter en del loking dukket det opp en på finn med rusthøl i ramma, og eksoslekkasje ved manifold + diverse andre småting. Prisen var meget overkommelig og tur ble gjort for å inspisere doningen. Denne ble selvfølgelig med hjem, da det er like umulig å se på bil som hundevalper uten at det blir med en hjem. Rusten ble sveiset og klint med rusthemmende remedier og manifold bortmontert. Manifolden var selvfølgelig godt bananformet og fire pinnebolter (sylinder 1 og 5) hadde knekt. Klarte dessverre bare å få ut en selv så da ble det en verksted tur for å ta de tre som satt att i toppen. I tillegg planet verkstedet manifolden så den ble helt plan både mot topplokk og turbo. Fikk tilbake bilen torsdag i forrige uke og monterte sammen herligheten og gjorde oljeskift med filter og luftfilter når jeg først var i dytten. Startet opp og kjørte hjem med "misstenning" i motoren. Løftet på lokket og skiftet injector harness på lørdag og renset pluggen. Ny start og nå gikk den som ei klokke. Helgen har ellers blitt brukt til å gå over lys mm da det bare glødet i noen lys bak og andre lyste ikke i det hele tatt. En blanding av 24v pærer og ødelagte var det jeg fant og med bytte til freshe pærer ble det fint lys. Gearspakmansjetter ble også byttet da de originale hadde gjort sitt og vel så det. To pæreholdere og pakninger for lys i støtfangeren bak ble bestilt og bare delvis levert. Fikk to pakninger og en pæreholder. Klage avsendt med bilder og full pakke.
  13. arez

    D2-forsinkelse ved start

    Missforsto. Tolket det som at det tok litt tid før gearkassa "tok tak" ved oppstart. My bad.
  14. arez

    D2-forsinkelse ved start

    Lenge siden olje og filterskift?
  15. arez

    Herriot, aka Dyrlegen

    Herriot har vært ferdig sveist en god stund og har fått en liter med rustbeskyttelse i hver kanal. Nå er det bare å få time så jeg får den godkjent. Vanskelig å få tid nok nå når båndtvangen er opphevet og trening av Gordon Setteren Valborg har høy prioritet.
×