Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

arez

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 036
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Om arez

  • Rang
    UN BYWYD. BYW FO.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hernes i Hedmark
  • Interests
    Bil, amatørradio, stående fuglehund, akvarie og dingser

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hernes i Elverum kommune

Nylige profilbesøk

661 profilvisninger
  1. arez

    Vildmarkens automotive

    Det er ikke helt umulig, lufteskrue ble tatt ut, termostat byttet, vann fylt og slanger klemt og mentet etter beste evne før jeg ga opp og kjørte den til verksted. Det hører også til historien at det etterhvert begynte å minke litt vann på den slik at jeg måtte toppe opp ekspansjonskaret sånn ca 1 gang per uke med en halv liter.
  2. arez

    Vildmarkens automotive

    Automagica fra Tryll. Da er Automagica hjemme igjen etter en uke på spaopphold. Verkstedet ville sende toppen på kontroll for å utelukke sprekk da det ikke var åpenbart at det var pakingen som hadde gitt opp. Resultatet ble at toppen var sprekkfri, men ble den planet en liten anelse. Så da ble lommeboka 14000,- lettere og humøret tilsvarende tyngre. Det er dyrt å ikke ha garasje å herje i......
  3. arez

    Vildmarkens automotive

    Ja, de er som oppmerksomhetssøkende småbarn..
  4. arez

    Vildmarkens automotive

    Har litt kroppsangst for at Manuell Desperados skal utvikle noen vondter nå. Da er det sparkstøtting som gjelder frem til den 11. februar.
  5. arez

    The Range Rover Project

    Koster litt med en overhalt snekke ja, trøsten er at du får igjen 150 GBP når du sender den gamle i retur.
  6. arez

    The Range Rover Project

    https://www.johncraddockltd.co.uk/range-rover/range-rover-classic/parts/steering/
  7. arez

    Vildmarkens automotive

    Automagica fra Tryll: Uhyret har stått ei uke nå. For fjorten dager siden ringte Furien fra Stange med litt lett fortvilelse i stemmen om at bilen ikke gikk forover. Rett ved ei rundkjøring, i motbakke, under jernbanebrua for sikkerhetsskyld. Hun var på tur for å hilse på en venninne og jeg lusket rundt i t-skjorte og stillongs og var helt klar for en rolig fredagskveld innendørs. Så det var bare å finne slepetau og kaste seg i Manuell Desperados og kjøre en tur. Vel fremme og en rask kikk under bilen bekreftet misstankene, Automagica hadde fått omgangssyken igjen og kastet opp all ATF oljen på veien. Ringe en kompis i Løten og fikk lånt verksted, tauet bilen dit, nødreparerte oljerøret til den automagiske gearkassa og fikk bilen i gang igjen. Fast forward en snau uke til: Furien ringer på vei hjem og sier at kupeen blir vekselvis varm og kald ett par kilometer hjemmefra. Kjører hjem og parkerer. Når jeg kommer ut og kjenner på slangene så er den ene radiatorslangen varm, mens den andre er kald. Hiver meg rundt for å få tak i en termostat i håp om at det skal løse problemet. Det gjør det ikke for under prøvekjøring i svak motbakke flyr temperaturen rett til værs. Panseret åpnes og slangene klemmes. De er steinharde. Da er det bare å rulle hjem så pent som mulig og bestille time for toppakningsbytte. Nå ligger temperaturen jevnlig rundt -20 så da blir det verkstedjobb og bytte pakning. Orker ikke å styre utendørs med slikt denne årstiden. Fikk først time den 11.2 så da har ikke jeg bil da furien konfiskerte nøklene til Manuell Desperados med umiddelbar virkning. Etter en kjøretur med den så ble det klaget over at det tar så laaaang tid å få varme i bilen. Det er ikke så rart da det ikke er webasto i den. (Tysk bil) Kjapp tur til BT og kjøpe ett liggeunderlag til den nette sum av 49 kroner og lage en gardin foran grillen. Da ble Furiens varmebehov i kupeen tilfredsstilt sånn noenlunde. Gjetter meg til at fortsettelse følger på dette etterhvert.
  8. arez

    The Range Rover Project

    https://www.ebay.co.uk/itm/400230256043
  9. arez

    Sondre`s DII

    Må slutte å lese denne tråden. Skal bygge turbil selv og hvis jeg fortsetter her så kommer jeg ikke til å lage noen egne løsninger på noe, bare knabbe vilt og hemningsløst.
  10. arez

    Vildmarkens automotive

    Manuell Desperados: For ett par uker siden ble det gjort ett forsøk på justere forstilling. Det stenhøgg da alle endeledd og stag hadde blitt såpass fastgrodde i forholdet sitt at det ikke løsnet med induktiv varme engang. Nye hd-stag ble innkjøpt og montert på mandag, med tur til lasermannen for justering på tirsdag. Shiny bits. Alle nye gjengedingzer ble satt inn med tjærespray før grovjustering ble foretatt på verkstedgølvet. Nå peker både roret og dekkene i samme retning ved kjøring rett frem. Adskillig mindre sporing ble det også.
  11. arez

    Sondre`s DII

    Du har fått deg en flott bil. Denne kommer du til å ha mye glede av. Manuell, spiraler rund baut og ingen ACE tror jeg er oppskriften på en morsom bil å eie.
  12. arez

    Prosjekt DeTo

    Ser strøkent ut. Kreativt reparert.
  13. arez

    Vildmarkens automotive

    Brukte også trekvarttomslatmannsarm med rør og pipe med spett til å låse medbringeren mot gølvet uten att det slapp. Etter det prøvde jeg mutterfresern om det skulle hjelpe bedre å få filleristet dævelskapen litt, men neida. Ble ikke dokumentert da blodtrykket var såpass høyt at jeg måtte konsentrere meg om å ikke sette fylkesrekord i lengdekast av verktøy.
  14. arez

    Vildmarkens automotive

    Automagica fra Tryll: Ny runde med tres amigos. Høyre hjullager bak denne gangen. Relativt kjapt gjort tenkte jeg og gikk i gang etter jobb på fredag. Det meste løsnet som det skulle bortsett fra sentermutter. Den satt som sveistfast. Etter å ha brukt opp ett batteri på Milwaukee trekkeren var det bare å bite i det sure eplet og banke ut lagret med akslingen og hele bøtteballetten. Ble vinkelsliper for å kutte hjulbolter og senterring på medbringeren og med hjertet i halsen skjære i mutteren så nær gjengene som mulig uten å ødelegge de. Tok først en bit av mutteren og banket løs med trekker. Null resultat. Kappet en bit til på andre siden og prøvde igjen. Samme da også. Fant en butanbrenner og varmet opp så mye det gikk og banket løs igjen og da endelig fikk jeg vekk muttersvinet. Remontering av nytt lager var fort gjort. Hadde glemt nanocomen hjemme så returen gikk med amigosene i instrumentet. Kom hjem slettet feilkode og prøvekjørte en liten tur og alt var i grønneste orden. Gudskjelov. Fremdeles i god tro at dette skulle være enkelt. Begynt å kappe bolter. Klar til angrep på mutteren. Mutter angrepet. "#¤%¤%¤#¤"#¤"¤¤&%%%#¤ Sendes til gjenvinning. Klart til montering av nytt lager. There, I fixed it.
  15. Testet den etter hjullagerbytte. Med manuell kasse trengs den ikke så ofte.
×