Takk for svar Jeg håper jo selvsagt på løse problemet ved å beholde den mekaniske pumpen som forøvrig var ny i 2015. Den har i grunnen hatt dette problemet i større eller mindre grad helt siden jeg kjøpte den, og jeg mener å huske forrige eier nevnte det også.
Ved kald motor starter den umiddelbart, går fint med choke, varmer seg fint opp, går som en "kule" og går jevnt og fint på tomgang, man kan gi full gass fra tomgang uten at den nøler noe nevneverdig.
Så ved varm motor: Dersom man starter den igjen i løpet av de første 3-5 minuttene etter at man stoppet starter den umiddelbart. Venter jeg lenger må jeg kinne i 5-10 sekunder, akkurat nok til at folk snur seg og legger merke til at det ikke er helt bra men den starter til slutt.
Så etter at motoren har kjølt seg ned igjen starter den umiddelbart som før. Om den står i ro et par uker så må man kinne en stund, evt dramme litt, men dette kan jeg leve med.
Stiften er en sånn elektronisk dings. Coilen er ny og jeg sjekka tenning med strobepistol og den er bra, ( ca 5-10 grader BTDC).
Forgasser er Weber. Alle bensinslanger er nye.