Gå til innhold

RoyM

Medlemmer
  • Innlegg

    429
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandefjord
  • Interests
    LR, kajakk, sykkel, MC
    Helgeland & Lofoten

Contact Methods

  • Skype
    standahm1

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandefjord

Nylige profilbesøk

1 856 profilvisninger

RoyM sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. ".....den går som en drøm." Varmer et ingeniør-hjerte - har alltid hatt trua på den bilen, at det har ligget en 'gjemt' perle der. Aldri vært på Instagram - en gang må bli den første - i hvert fall motivert nå
  2. Aaah.....der er'n på veien med skilter, ja (faren min døde i slutten av mai, så har hatt helt andre ting å tenke på..). Fordelerlokk og rotor skiftet jeg vel sammen med coil. Jeg begynte jo gjennomgang av jording og renset opp noen kontaktpunkter (ett på motor), men de er nok flere. Innsprøytingen: Lurer litt på om den tomgangsskrue-stepmotor løsningen på siden av motoren i bakkant på høyre side er helt riktig innstilt. Den kan kalibreres, så vidt jeg fikk med meg. En ting jeg nevnte for deg, Marius. Har du sjekket om filteret er tett eller ikke på veivhus-luftingen oppe på det ene toppdekslet over den ene sylinder-rekka? Marius - hvis du ikke har gjort en jobb med å tette torpedovegg og sidevegger ved fotbrønnene så ville jeg ikke ha kjørt bilen i regnvær. Vann i fotbrønnnene er noe ordentlig dritt. Hadde det i D2'en min og har tørket skumgummi/lyddempingen i månedsvis i både den og Range Roveren. Nå har jeg lagt noen ribbete gummimatetr mellom skumgummien og gulvet i begge bilene så vannet stort sett renner ut før det kommer i kontakt med skumgummien.....i teorien i hvert fall. Hilsen Roy Morten
  3. Hei Marius På min Disco 2, så var det på de originale luftbelgene en krave i 2 deler for å holde slangen fast i ventilen på toppen av belgen. De siste belgene jeg installerte, så er det 'moderne' løsning ved at ren slange-ende stikkes rett inn i ventilen (måtte kappe litt av slangen først, ja) - denne løsningen ser lik ut som de TESS-ventilene med blå kraver du fikk med fra meg. Den du holder mellom fingrene der ser anderledes ut. Har du kommet i gang med noe sveising av ramma? Hilsen Morten i Sandefjord.
  4. Sjekket sikring mht. setet? Vi glemte et par ting på lørdag, Marius. Plastskjermen (eller beskyttelsesliner?) for den ene fremre hjulbuen, samt et hundegitter. Ikke viktig nå selvfølgelig, kan få det oppover ved anledning. De plastdingsene i bagasjerommet er låseknott med tilhørende deler til en av dørene. Den RRC'en gjør seg ikke bort blant de andre bilene dine. Sukk....
  5. Solgt Ny eier - ny tråd her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/101768-rrc-95-nytt-prosjekt/
  6. Godt sagt!!! Må være girkasseolje fra lekk slangeforbindelse til kjøleren som sitter bak der. Har opplevd dette i 2013 med min D2 rett sør for Saltfjellet også(!). Bedre å få det materialisert når bilen står trygt parkert hjemme. Rød Dexron II eller III automatgirolje. Well, well, og sånn går no dagan....... Ser på dette etter regnværsdagene som kommer nå snart og inn i neste uke. Grillen er den jeg kjøpte av deg, Terje - under en av de siste LR Experience som ble gjennomført på godset - kjært minne nå....
  7. Oppstart og litt kjøring av motoren på søndag ble for f.... ikke tatt opp (skulle ha brukt topp-knappen på GoPro'en og ikke touch-skjermen ). Men en ny video fra i går ble mer 'underholdende' enn jeg så for meg - se fra ca. 49 sek og særlig 3min30s inn i videoen . 1995_RRC (540p).mp4
  8. Har tatt opp en GoPro video av start og noen minutteres kjøring av motor, legges inn så snart jeg har fått overført og tilpasset. Motoren startet like greit som den har gjort hvert år, men batteriet som viste 13.3 V før tenningen ble slått på, viste 12.6 etter 4-5 startforløp. Jeg testet gassresponsen: Hvis jeg gasser opp og tar motoren fra 800 rpm til 2-3000 og så slipper gassen, ja da faller rpm'en veldig lavt og i noen tilfeller stopper motoren. Gir jeg bare bittelitt gass fra tomgang (800 rpm), så skjer det samme. Men hvis jeg beveger pedalen litt fort og lenger så kommer turtallet fint opp. Bedre etter hvert som motoren blir varmere. I mellomtiden, noen flere bilder: Som nevnt i denne tråden eller 2012 kjøpstråden så fikk jeg bare delvis kontakt med bilens ECU, og EAS kickeren fikk tydeligvis ikke slettet EAS feilkoder, for belgene forble tomme. TESS luftrør og koblinger for å muliggjøre manuell oppumping (mangler bare 4 Schrader-ventiler som TESS ikke kunne levere) I tillegg til felgtypen vist her har jeg også 5 Vogue felger (1 fin rød, 4 grå som må pusses opp).
  9. Drøyt 50 bilder i lav oppløsning kan nå sees her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/gallery/album/993-roym-sin-rrc/ Coil ble byttet til ny av meg i 2015 etter rensing av alle kontaktflater (nytt tennpluggledningssett er kjøpt inn - ledningen fra coil'en er montert). Batteriet har stått med permanent vedlikeholdslading i alle disse årene. Høyre framdørs toppramme ble pusset opp og lakkert, men kan byttes til en annen ramme jeg har etter sprøytelakkering av den. Har et komplett sett vindusrammer til alle 4 dørene. Dekkene som står på nå holder ikke lufta i mer enn noen måneder, men har et sett i kjelleren som er ganske gode på et annet sett flotte originale felger). Støtfangerne er delvis satt inn med noe kobberpasta så ikke særlig blanke akkurat nå.... (noen få bilder i original oppløsning vedlagt her i dette galleriet - klikk på dem til du kan zoome inn på detaljer)
  10. RoyM

    RoyM sin RRC

  11. Legger til en opplysning til: Jeg syntes vindusrammene i dørene har for mye rust, og fikk tak i et sett som kan lakkeres opp og brukes i stedet.
  12. "Sete-skinn med loddrette sømmer" () Skal være: Sømmene er ikke på tvers som var vanlig i mange år - i denne bilen er det siste designet hvor sømmene i skinnsetene går nedover på ryggene og fortsetter ut på sitteputene.
  13. Hei. Byr 15000 usett. Vennlig hilsen Terje Pedersen 95360915

    1. RoyM

      RoyM

      Det er faktisk noe sånt jeg har tenkt, selvom jeg betalte 58.000,- for bilen og har deler for 6-8.000 liggende.

      Kan du hente med henger?

       

      Tar ingen avgjørelse om salg akkurat nå, men da er du først i køen.

      En ting til - hadde bilen i en primitiv teltgarasje hvor taket klappet sammen i fjor vinter.  Det ble en bulk i taket ved frontruta i hjørnet på førersiden og litt riper i panseret på samme side.

       

      Brekk og bremser må ha litt oppfriskning for å virke godt (usikker tilstand). Bremseklossene bak var fullstendig nedslitt da jeg fikk bilen i 2012 - har nye + skiver liggende. Motorrom er ganske skittent pga. oljelekkasje.

       

      Men den følelsen jeg fikk da jeg kjørte bilen første gang ....    Ikke rart jeg ikke har gitt slipp på drømmen før nå.

  14. http://www.lrforum.com/forum/uploads/gallery/album_391/gallery_4713_391_147205.jpg Tråd fra da jeg kjøpte bilen i 2012: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/58557-nybakt-rrc-eier-på-onsdag/ Range Rover 1976 (Vogue SE 4.2 Softdash) HZ 10223 (-95 VIN = SALLHAM34MA657530) (-76 understellsnummer (E) = 35821515D) Ønsker å se om det er noe interesse for denne. Merk at bilen har for det meste stått parkert under tak/presenning siden den sank ned på bump-stopperne for flere år siden. Kjøpte et diagnose-instrument, men fikk ikke full kontakt med bilens CPU, og dermed ble den stående uten særlig mye luft i belgene. Ramme og aksler er fra 1976. Ramma er lappet på flere steder før jeg kjøpte bilen, og må nok ha nytt stål over/foran bakakselen. Da jeg kjørte den sist merket jeg at det dryppet litt olje fra motoren, og så at styresnekka svettet olje merkbart (servo-olje måtte etterfylles av og til) - dette ble bemerket ved siste EU kontroll og må rettes. Bilen har hittil startet greit, og motor har fått gå litt hvert år. Fin farge å se når jeg lyser med lykt ned oljepåfyllingen - ingen indikasjon på unormal slitasje i motor. Innsprøytingssystemet reagerer dårlig slik at motoren lett stopper når jeg gasser opp eller setter bilen i drive. Tror dette skyldes dårlig jording og har begynt å rense opp i kontaktpunkter. Selger denne svært rimelig siden den vel må hentes med henger. Har et nytt sett med spiralfjærer liggende som en nødløsning ift. at luftfjæringen ikke fungerer. Har en god del slitedeler liggende til denne bilen, som vil følge med. Forrige eier, nå pensjonert lege, kjørte ca. 100.000 km med bilen - telleren står nå på ca. 205.000 km. Ikke aktuelt å demontere for delesalg - kun aktuelt å selge hele bilen med slitedelene. Har et eksemplar av original verkstedhåndbok + Haynes ditto, samt Land Rovers originale minnepinne med visstnok alt de ga ut av litteratur om RRC. Har et par ubrukte tree/rock sliders også til denne Range Roveren (varmgalvanisert). Frontruta, front hovedlys, bakre fjærbelger var temmelig nye i 2012. Forrige eier har skiftet gulvet bak i bilen. God original øvre og nedre bakluke (omtrent ikke rust). Et ca. Ø15mm rusthull i skjerm der ene bakdøra slår igjen (rustmelk påført for å hindre videre rusting). Front innerskjermer har sveisereparasjoner. Torpedovegg lekker inn vann når det regner, men alt inni bilen er tørket og bilen har altså stått under presenning siden (fotbrønner foran renset for rust og malt av meg). Helt skinn på alle setene - ene siden av sitteputen til førersetet må syes. Sete-skinn med loddrette sømmer. Henger-feste. Intakt, tett eksosanlegg. En ting til - hadde bilen i en primitiv teltgarasje hvor taket klappet sammen i fjor vinter. Det ble en bulk i taket ved frontruta i hjørnet på førersiden og litt riper i panseret på samme side. Brekk og bremser må ha litt oppfriskning for å virke godt (usikker tilstand). Bremseklossene bak var fullstendig nedslitt da jeg fikk bilen i 2012 - har nye + skiver liggende. Ikke ABS. Motorrom er ganske skittent pga. oljelekkasje. ----------------------------------------------------------- Men den følelsen jeg fikk da jeg kjørte bilen første gang .... Ikke rart jeg ikke har gitt slipp på drømmen før nå. .
×
×
  • Opprett ny...