Gå til innhold

Lorden

LRF Society
  • Innlegg

    3 195
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ålvundeid

Previous Fields

  • Location / Bosted
    6620 Ålvundeid

Nylige profilbesøk

3 918 profilvisninger

Lorden sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Jeg har samme problemet. På min kunne det virke som om vannslangene til Webasto var kastet om. Jeg har kjørt i mange år uten fungerende Webasto, da med god varme i varmeapparat. Så fikk jeg i gang Webasto, med det resultat at ingen varm luft kom inn i kupe. På det værste tok det over 30 minutter med kjøring før varmen kom. Teorien var da som følger, at så lenge Webasto var i gang, kom det ikke vann til varmeregister. Byttet om slanger, og varme kom som normalt. Nå har jeg riktig nok ikke fått testet Webasto etter dette, da den bare går i 10 min før den stopper. Har gått litt lei, men skal anskaffe diagnoseutstyr da jeg er lei av å lete feil i blinde. Så lenge varmen kom tilbake, er jeg foreløpig fornøyd. Se forøvrig egen tråd.
  2. Kommer det varme i varmeapparat når du ikke bruker Webasto?
  3. Flyttet fra vinterlagring til sommerlagring i påvente nytt verksted. Startet momentant. Gleder meg til å sette kappeskivene i denne. Måtte legge inn et bilde til. Av alle LR jeg har eid opp i gjennom, er dette drømmebilen. For meg en "Holy grail"
  4. Lorden

    Iskald bil.

    Nei. Pumaen har et mye bedre varmeapparat enn td5. Eneste grunnen til at jeg baler med Webastoen er at jeg ønsker forvarming før oppstart. Under kjøring blir det mer enn varmt nok uten.
  5. Lorden

    Iskald bil.

    Kort foreløpig oppdatering: Varmeapparat oppfører seg endelig som normalt. Webasto er ennå ikke helt oppe å går som normalt, tror jeg bestiller diagonoseutstyr for videre feilsøk. Tidligere eier har en gang i tiden byttet Webasto, og har trolig koblet vannslanger feil. Utstyret virket ikke ved overtagelse, og da jeg fikk den i gang dro den vannet ut av varmeregister til den koblet ut og vannet fikk strømme riktig veg.
  6. Lorden

    Iskald bil.

    Takker Gaute. Tipper luft. -15 gjør hobbymekkeren slarkete. Skal luftes grundig i kveld, så får vi se om dette er rett spor. Oppdatering følger..
  7. Lorden

    Iskald bil.

    Altså slik: Motor inn på sirkulasjonspumpe, varmt vann ut koblet inn på spjeld varmeapparat. (Bilde med blå "dings")
  8. Lorden

    Iskald bil.

    Blir sprø.. Da har man kjørt noen dager uten Webasto. Det kommer varme fra varmeapparatet etter 2-3 minutters kjøring, altså normalt. Så resatte jeg Webasto, og må kjøre minst 10 min før varmen kommer. Det snodige er at om jeg slipper gasspedal, kommer varme, for så å gå over til kaldt ved pådrag. Etter 10-15 minutter kommer varme som før. Dette fikk meg til å tenke på kobling av slanger på Webasto. Etter å ha lest på nett, ser jeg att inntaket er på sirkulasjonspumpe, og ut er oppe på siden av Webasto. Den siste skal da gå opp til kran på varmeapparat. (Spjeld) På min er selvsagt dette koblet motsatt, altså slangen opp til spjeldet er montert på sirkulasjonspumpa. Har nå kastet om slangene. Er dette riktig? Varmeren stopper selvsagt etter 8-9 minutter, altså lenge før den skal. Noe annet ville være som å vinne i Lotto..
  9. Serie 2. Paddoc har til relativt greie priser ser jeg. Vurderer 2 nye.
  10. Ja det blir bra Henry Arnfinn. Kommer opp ila vinter/vår for å hente skjerm. Skulle hatt tak i en dør til venstresiden og. Altså førerdør. Om noen har en slik så skrik ut. Er i ferd med å tømme fjøsen for kyr. Planen er å bruke dette som lokale fram til verkstedet er ferdig. Egentlig et overkommelig prosjekt dette, da den skal fremstå som noe parinert.
  11. Planer for Classicen er lagt. Del 1 er ordentlige lokaler. De kommer (forhåpentligvis) ila 2024. Denne settes derfor litt på vent. Men siden "gnisten" til å skru på gamle prosjekter er kommet tilbake, har jeg så smått startet litt med min gamle 88, eller "Øyestad" som han heter. Byttet batterier, og forsøkte en oppstart. Uten hell. Det vil si, den harket seg i gang, men stoppet. Lufter diesel på filter, og pumpe uten at det hjalp nevneverdig. Tømte tank og fylte på fersk diesel, blåste samtidig dieselrør. Når jeg nå pumper på pumpa ved lufting, kommer det null. Ikke er det motstand i pumpa heller. (Hadde tendens før drenering av tank og.) Ser denne har samme pumpe som bensin (2,0 diesel), så en ny pumpe bestilles. Planen er å få den i gang, gjøre noen sveisejobber og gå over resten av bilen med formål om å få skilt på den ila året. Har stått lenge nok nå..
  12. Den ligger fremdeles i hylla. Sendt PM.
×
×
  • Opprett ny...