Gå til innhold

sw20

Medlemmer
  • Innlegg

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

sw20 sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hvordan skulle de uansett håndhevet dette forbudet ? Appellere til folks samvittighet ? Jeg bruker uansett tog inn til byen hver dag, men har en liten tysk firmabil som står på jobben med d for diesel bakpå. Liten jobb med føneren, så lar jeg meg ikke stoppe.
  2. Jeg slet lenge med å få varme i apparatet, og kom etterhvert frem til at selve varmeregisteret var tett. Stor jobb å få skrudd den ut, hvertfall på Disco, men tømte radiatorrens nedi og lot det stå, koplet på hageslange og kjørte vann gjennom en god stund. Etter dette ble det varmt!
  3. De sager nok kun av røret om de bytter til typen metallsump og nytt filter. det skal visstnok forenkle prosessen betraktelig, og eliminere behov for løft av motor osv.. men man gjør tydligvis ikke dette ofte
  4. Etter kjapp googling, og lesning på div nettsider, bl.a. denne : http://www.landroversonly.com/forums/f41/zf-6hp26-automatic-transmission-metal-pan-filter-56507/ Så ser det ut som om sumpen er av plast, med integrert filter. Om man ønsker å bytte dette orginalfilteret må motoren løftes for å få av sumpen, grunnet et returrør som er på oversiden av filteret. (alternativt sage av røret) Virker som om de som gjør denne jobben bytter til annen sump og filter, for å gjøre prosessen enklere neste gang. Du får lese litt, så gjør du deg nok opp en mening om hva du må gjøre.
  5. Om du kjøper bilen, så får du med fjærene gratis.
  6. Fotbrønn førerside, litt vanskelig å få tatt et godt bilde, men det er rust mot døra. Ikke hull, men var litt vått her. Har nylig byttet rute, men usikker på om det kan være det som gjør det. Venstre side i bagasjerom, løs rust, ikke hull Høyre side bagasjerom, ikke hull her heller
  7. Fortsatt ingen som er interessert her ? Her er det mye bil for pengene! Og så villig jeg er til å snakke om prisen, så er det rart den fortsatt står her! Ja, det er rust, men alle som har prøvd den sier den "virker teknisk bra, og er tight og fin" Så om du er villig til å leve med rusta denne sesongen, eller har kunnskap til å fikse den rusta som må tas, så slipper du hvertfall å bry deg med alt annet! Bilen er EU ok og kan kjøres!
  8. 25 000 er nytt prisutgangspunkt !
  9. Oppdatering : Bilen MÅ BORT da jeg har kjøpt ny bil. Legger ut noen bilder her som viser rust, bilen selges derfor meget fordelaktig til førstemann med et bud jeg kan leve med. Prisantydningen i første post kan slettes. Bilen bør holde noen vintre til Bortsett fra rust, bremser og støtdempere som må tas ( følger med deler) så er dette en bil i GOD stand! Her tror jeg man ikke vil oppleve de store mekaniske problemene, da jeg har utbedret mye. Uploaded with ImageShack.us
  10. Jeg brukte motor-teknikk på økern da jeg skulle sjekke 300tdi toppen min. Da rotet de bort dysene, glødepluggene og annet som satt på toppen. Etter 2 uker fikk jeg det tilbake etter mye om og men, med enkelte ting som fortsatt manglet. Orket ikke diskutere det videre, og bestillte det siste nytt. Har fått montert topp fra annet bilmerke der tidligere, og da var jeg fornøyd.
  11. Hvis jeg fikk bestemme, ja. Dessverre har jeg ikke stemmerett, så beklager
  12. Hei! Selger min 1997 Disco1 nå, grunnet ønske om å bytte til D3. Bilen har gått ca 245 000 km og har fargen grønn. Automat, stoffseter, cd-spiller med aux, ikke takluke, venstre vindusheis bak er defekt, og har alltid vært det i mitt eie. Bilen er etter mitt skjønn i relativt god stand, har eid bilen i noen år nå, og fikset ting underveis. Noe av det jeg har gjort : - Skiftet "pokaler" foran og alt inni (swivel pin, lager etc) - Skiftet CV joint begge sider foran - Alle pakninger og o-ringer fra pokalen inn til aksling - Hjulager foran - Blå polybush foringer i panhard stag, og i anti roll bar foran og bak. - EGR blanking kit - Overhalt calipere foran, med nye stempel og pakninger - 1 sesong gamle bremseskiver foran - Bilstein HD styredemper - Byttet alle endeledd - Nytt eksosanlegg med katalysator - Skiftet topp (turner engineering) - Toppakning - "p-pakning" - Vannpumpe - Dynamo - Alt av kjøleslanger - Radiator - Viskosedelen på vifta - Termostat - Hele kjølesystemet er byttet, så kan ha glemt noe. - Bilen er understellsbehandlet hos Funderud Antirust - Har også byttet bremserør hos verksted - Byttet regreim hos Gautes garage. nov/des 2010. - Skiftet frontrute hos HUrtigruta Carglass Bilen er EU-godkjent, ble det februar 2011. Bilen ruller på vanlige disco 16" med Yokohama Geolander dekk, mye mønster igjen på disse. Det som må gjøres er : Bytte støtdempere foran og bak (har dempere og +1" fjærer liggende) Overhale bremsene bak Det er litt rust her og der på de vanlige stedene. Sitter også Hella Compact Xenon på bilen, som kan medfølge mot et tillegg i prisen. Legger ut bilder ved første anledning. Prisantydning tja.. 45 000,- Jeg kan nås på 95 48 15 75 eller jorgenelve@gmail.com om det er spørsmål
  13. Tror bilen er frisk Det blåser godt og varmt, og det er jevnt varmt hele tiden! Fantastisk Man må ikke gi seg! Termostathuset er ikke fullt av vann, men det skal kanskje være slik når bilen er kald ? Da er det bare å skifte støtdempere og rep av bakbremser, da bør det begynne å hjelpe! Takk for god hjelp
×
×
  • Opprett ny...