Gå til innhold

gautes

LRF Society
  • Innlegg

    28 374
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av gautes

  1. Kan smøres men, pissing i buksa midtvinters for å bli varm.....

    Bytt wire om det er den er treg.

    Rust i wiren pga hull i strømpa o.l. , begynnende oppflising av wire og treg hengsling på arm i trommel er ting jeg har vært borti.

    Ingen av følgeskadene er noe å se fram til.

     

  2. lafterolf skrev (8 timer siden):

    Den må være det for å strekke til når plate slites og fjører mister spenst.

    Helt enig med slitasjen på belegget og fjærhøyden, men noen engelskmenn på et treff påstod at slaven hadde litt å gå på.

    Jeg grublet lenge på dette selv og monterte en gang anledningen bød seg clutch uten lamellplate og entret kassa.

    Da hadde stempelet i slaven nær en cm igjen til den buttet i bunnen.

    For ordens skyld var det med nytt svinghjul, foring,disk,plate,lager og slave. Alt orginalvare.

    Men skal innrømme at toleransene hos enkelte produsenter av deler og ikke minst undertegnede kan ha tenkt feil ved testingen.

    Det burde vel stå noe om dette et sted på nettet.

     

    Uten noe særlig husk om hydraulikk fra skoletiden lenger er jeg litt nysgjerrig på hvordan de oppnår redusert trykk på pedalen.

    Er det vinkelen mellom pedalen og støtstang eller er det stempeldiameter i masteren eller begge deler som endres.

    Fra wiretrekktiden husker jeg at max effekt på armen ble oppnådd når wiren trakk 90 grader på armen.

    Da ble det lengst arm og følgelig mest effekt i forhold til tilført kraft.

  3. Mye av den nye bensinen fordamper. Det blir igjen litt avleiringer som sikkert ikke er bra uten at jeg vet.

    Vannet fordamper sakte men sikkert men kan blande seg med oljen og legge seg som tykk grøt enkelte steder.

    Uansett , som smøring og rustbeskytter mm. egner vann og bensin seg veldig dårlig.

  4. Jeg har lest trådstarter flere ganger og blir lite klok.

    "hjelpe fruen på kjøkkenet" medfører altså "hente take-away" i krokanheimen.

    "frustrert frue og det som verre er"....visste ikke at verre enn det var mulig!

    Ikke kjent med slik autolåsing på LR men på amerikanske biler var det ofte bilbergermeg og kolleger måtte rykke ut.

    Er usikker på om det fortsatt er slik automatikk eller om de har løst det på et vis.

     

    Forøvrig gikk det en historie om en bilberger oppi dalom. et sted som satte en Lollipop på regningen.

    Han stod og spiste is på bensinstasjonen da en bilist kom bort og trengte hjelp pga utelåsning.

    Så da gjorde han seg ferdig med isen og låste opp med pinnen.

    På litt eldre og slitte låsesylindre funker en ispinne o.l. ofte greit.

×
×
  • Opprett ny...