Jump to content
LRforum

gautes

LRF Society
  • Content Count

    26,713
  • Joined

  • Last visited

About gautes

  • Rank
    Gaute Loftsgaard

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spydeberg
  • Interests
    I SEE NO GOOD REASON TO ACT MY AGE.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Recent Profile Visitors

9,301 profile views
  1. Må innrømme at alle selvgående freser jeg har skrudd på har hatt en rund plate som dro et gummiert hjul.. Giringen skjedde ved å endre gummihjulets avstand fra senter av plata. Dog har min beltegående hydrostatdrift. Men de nyeste har kanskje ordentlig girkasse.
  2. AC var et kjent merke da jeg begynte å pille på biler. Skiftet vel navn til AC-Delco også men har ikke sett dem på lenge.
  3. Reparerte en liten elektrisk Stiga håndfres? for en venninne. Hadde fortært 15 meter skjøteledning og røket drivremmen. Skjer visstnok en gang eller to i løpet av sesongen. Tenkte bare billig plastdrit til pynt men der tok jeg feil. Måtte jo teste den selv etter fiks. Hun har en gruset og en asfaltert parkplass foran garasjen til 2 små biler og ditto stor terrasse. Funker som snus for henne men sier man bør ikke vente til snødybden er stor. Stor for henne er mer enn ca 4-5 cm kram og 10 cm tørr. Hun har relativt lite kraft i armene så fremdriften går sak
  4. En gang i tiden var det også forskjell inni filteret. Tilbakeslagsventil eller ei. Usikker på dagens filtere
  5. Hadde det vært helt tett mellom rattlås og eldel skulle jeg vært enig med Tiopet. Men enkelte eiere med treg (les utslitt)rattlås gir den gjerne en liten skvett olje og så funker den en stund til. Når den på nytt streiker får den en større skvett olje så "fixen " varer ennå lenger. Og slik går no dagan til eldelen har druknet i oljen som har rent gjennom rattlåsen.
  6. Det nytter ikke å justere gassere med slitt nål og sete, luftlekkasjer og andre skavanker. Blir litt som å justere forstilling med slakk i opphengene. Først overhale eller bytte ut det som trengs så kan man finjustere.
  7. Grønn på dette, men fant en brent forsterker med kjøleribber under bagasjeromsteppet i en delebil en gang.
  8. Holley 4 port med Off-Road? kit og Offenhauser innsug var vel det hotteste den gang. Og høyglanspolert luftfilterlokk med diameter som hjulene på bilen. Men H-A har helt rett. En ordentlig overhaling og justering av orginalene gjør mye.
  9. Det er nok noen av oss som ikke bør regne på dette, eller hva, Lafterolf?
  10. Han glemte ettallet foran 200,- stk. Husker jeg kjøpte til kundebil som MÅTTE ha Lr-lykt.
  11. Rørleggerkompis med mye utejobber modifiserte / sydde til en slags markise bak på HiAcen med kun en sidevegg. Lett flyttbar fra side til side.Verktøy og bord mm uttrekkbart bak og deler inn fra siden. Husk å tømme bilen jevnlig for deler som ikke brukes. På gammel jobb på 80-tallet hadde vi mye håndverkerbiler,les HiAce og L300 m.fl. Felles for nesten alle var at bukken min med vektgrense på 3,5T ofte ikke klarte løftet og bil måtte tømmes. Fjærskift var også en gjenganger. Tømte en rørleggerbil en gang,spes omstendigheter, og gubben ble overrasket over badekaret
×
×
  • Create New...