Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

gautes

LRF Society
  • Innholdsteller

    23 514
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gautes

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spydeberg
  • Interests
    I SEE NO GOOD REASON TO ACT MY AGE.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Nylige profilbesøk

5 708 profilvisninger
  1. gautes

    Dagens Kina produkt

    Bestilte akkurat hodetelefon og mikrofon adapter til mobilen. Hadde liggende et gammelt headset med mikrofon. Irritert meg lenge over handsfree som ofte avleverer mye støy ved sending , lav lyd ved mottak og dør ved fart , spenning og bråstopp.
  2. Kan du legge inn denne i LR-Wiki ? Gjerne slik at den ikke går ut på dato.
  3. gautes

    Registrering 1958 S2 førstegangsreg.

    Historie er knall , så kjør på .
  4. gautes

    Justering - Bremser 109

    Liddla lang bil du har. Jeg kan nok ikke forklare bånd av og på godt skriftlig. Men om du vil prøve en muntlig versjon er det bare å sende en PM, så kan vi ordne en samtale pr telefon. Det finnes i hvertfall 4 om ikke flere versjoner av bremseskoinnfestninger på LR. Og jeg tør påstå minst det dobbelte av måter å montere skoene og fjærene på. Alle har sine favorittmetoder. Avhenger litt av verktøy man har også. Bilder og film på nett er dessverre utenfor min kompetanse. Justering er litt enklere. Pass på at trommel er festet godt. Juster inntil ett bånd av gangen til trommel står. (På håndbrekk er det bare en justerskrue som dekker begge båndene) (Eldre seriebiler kan ha kun justering av fremre bremseskoen) Slipp opp ett til to knepp inntil trommel roterer fritt igjen. Nye bånd krever oftest et par etterjusteringer og kan gi lav pedal til å begynne med.
  5. gautes

    Jeg blir borte fra forum til over nyåre

    Kan være godt med fri fra tastaturet av og til.
  6. gautes

    Teltgarasje

    Jeg har både stort og lite teltstativ liggende/stående om det er av interesse å lage duk selv. Begge stativ er galvaniserte.
  7. Jeg sjekket med svogeren som byttet for en tid tilbake og skrev svar et annet sted her på forumet. Husker jo ikke nå hvor han fant den eller hvor jeg skrev. Den han fant nå var rein bjelke med løse ører som man skrudde på etterpå om jeg husker riktig.
  8. gautes

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Gi girspaken en skvett olje på nedre kule. Flott bilde og vinkel. Stemmer.
  9. gautes

    Kupélys

    Hvis taklysene ikke virker på noen av dørene ville jeg sjekke bryterne på lampene og sikring først. Underlig om alle 5 dørbrytere skulle streike samtidig.
  10. gautes

    Ujevne bremser 88 serie 3

    Ja. Ikke på skoen men ofte båndet for å få mer selvpåtrekk(påløpsbrems) forover. Litt avhengig av produsent om det er gjort slik. Ja. Nei,ikke det jeg har sett selv. Sjekk avstand fra justerskruens senter og ut til kanten av bremseskjoldet. Sjekk så avstand fra piggen på bremseskoen og inn til innsiden av bremseskoen. Øyemål eller tommelmål holder. Justerskruen med senter nærmest skjoldkanten skal ha båndet med størst avstand mellom pigg og innside av bremseskoen. Hvis jeg ikke husker feil er det forrerste skoen,men gi meg gjerne en tilbakemelding på det.
  11. gautes

    "klikk" ved start på seriebilen.

    Passer vi ikke godt på Lucas skjer det mye rart. Men ren sabotasje var nytt .
  12. gautes

    Registrering 1958 S2 førstegangsreg.

    Har hatt to biler hvor de ikke ble registrert med gateskilt før endel år senere når de utgikk fra flyplasstjeneste. En 88 0g en 109.
  13. gautes

    Dynamokapasitet Defender 90 Puma 2007

    Litt av problemet blir jo all lusekjøring på tomgang med lite overskudd til å lade batteriet.
  14. gautes

    Teltgarasje

    Teltgarasjer må også måkes. Hos meg dør den billige presenningen etter et par år.
  15. gautes

    Mellom aksel del

    Mulig hel aksel liggende her i Spydeberg.
×