Jump to content
LRforum

Olav Haavardsholm

LRF Society
  • Content Count

    3,140
  • Joined

  • Last visited

About Olav Haavardsholm

  • Rank
    Fritidsproblemer er noe man får når all fritid er disponert

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ved foten av Grefsenåsen, Oslo
  • Interests
    Familien (kone og 3 barn, 2 svigersønner, 1 svigerdatter og 4 barnebarn)
    Musikk (spiller tverrfløyte - til "husbruk")
    Modelljernbane (i esker i kjelleren...)
    Land Rover-miljøet er blitt et veldig trivelig fellesskap.
    Plutselig litt Land Rover historikk....

Previous Fields

  • Location / Bosted
    N-0491 Oslo

Recent Profile Visitors

1,158 profile views
  1. Fruen har senvakt på jobb, så jeg kommer alene. Så får vi se om det blir med svart eller orange bil.
  2. Vi kommer ikke (fast opptatt på onsdager), men mye tyder på at Lierbussen kommer til å være der.
  3. Vært på etterkontroll etter at jeg måtte få fylt opp AC-systemet i mai. Det var ingen målbar lekkasje da, og trykk og alt annet var tilsynelatende bra, men det ble fylt på sporstoff slik at en evnt. lekkasje kunne spores ved etterkontroll. Godt fungerende AC i hele sommer, men etterkontrollen avslørte likevel lekkasje på kondensator. Så da blir det å bestille bytte av kondensator i løpet av vinteren en gang.
  4. Har satt av datoen. Om vi blir en eller to er foreløpig litt uklart.
  5. I 2005, da D3 ble lansert, og jeg var ganske fersk på Defender, var min tanke at dette er en flott bil jeg aldri vil få råd til. Nå har jeg imidlertid kjørt nettopp D3 i drøyt 7 år. Nå tenker jeg omtrent det samme om den nye Defenderen. Lurer på om det kan bety at jeg kanskje ser meg om etter ny (brukt) Defender om 7 år til - hvis ikke det er mer aktuelt å se etter ny rullestol da...
  6. Synd Lierbussen bestemte seg for ikke å ville bli med. Det tok meg halvannen time i går kveld å få venstre forhjul til å trille rundt igjen. Men det var jo hyggelig at D3'en greide å snike seg med på et bilde . Takk for en hyggelig og opplevelsesrik dag fra fruen og meg.
  7. Jeg regner med å fylle drivstoff på Storo ca. 09.15. Så møtes vi på Kjørbo (sannsynligvis) litt før 10.00. Det er greit å beregne god tid med disse gamle bilene...
  8. Nå har jeg montert strømuttak i Lierbussen slik at jeg kan koble opp radio og holde kontakt med resten av konvoien under veis, så nå venter jeg bare på at noen foreslår fremmøtested og avreisetidspunkt. Det er jo flere veier som fører til gamle Borre stasjon (for det er fortsatt det som er målet?), men vi må vel regne å bruke et par timer på turen med seriebiler - sånn ca.?? (Vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg til et par timer sammenhengende bak rattet i Lierbussen. Det er mer behagelig å kjøre D3 for å si det forsiktig...)
  9. Det ser ganske tåkete ut oppover i åsen akkurat nå, men det har nylig sluttet å regne, så jeg tror det primært er fuktighet fra regnværet som fordamper. Er vi riktig heldige kan det tenkes at solen også kommer på treff. Skydekket er vesentlig lettere i sørvest. Da er det vel bare å fyre opp Lierbussen og komme seg oppover.
  10. For øyeblikket sier yr.no at regnet skal holde opp og at solen skal titte fram igjen fra 18.00. Vi kan jo håpe at værgudene velger å gjøre stas på oss.
  11. Det må da finnes flere slike steder rundt om langs vår lange kyst, Vebjørn? Fortell i hvert fall at du ser Lofotveggen i nord så har man en liten pekepinn på geografisk plassering. Vårt sommerhus er forøvrig det hvite nærmest Vebjøns øre.
  12. Det var ikke spesielt folksomt på Linnerudkollen, nei. Det sto riktignok en Defender der, til og med en av "oss" etter klistremerkene å dømme, men det er vel heller tvilsomt om eieren var klar over at bilen hans var på "treff" mens han/hun (sannsynligvis) var ute og luftet hundene. Jeg fikk i alle fall konstatert at jeg fint klarer å låse begge bakhjulene når jeg bremser på grus, og at mønsteret i forhjulene lager tydelig "stoppmerke" i grusen selv om de ikke nødvendigvis låser helt. Så da føler jeg at bremsesituasjonen er under kontroll, men jeg skal holde øye med bremsevæskenivået videre fremover for sikkerhets skyld.
×
×
  • Create New...