Jump to content
LRforum

Olav Haavardsholm

LRF Society
  • Content Count

    3,230
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About Olav Haavardsholm

  • Rank
    Fritidsproblemer er noe man får når all fritid er disponert

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ved foten av Grefsenåsen, Oslo
  • Interests
    Familien (kone og 3 barn, 2 svigersønner, 1 svigerdatter og 4 barnebarn)
    Musikk (spiller tverrfløyte - til "husbruk")
    Modelljernbane (i esker i kjelleren...)
    Land Rover-miljøet er blitt et veldig trivelig fellesskap.
    Plutselig litt Land Rover historikk....

Previous Fields

  • Location / Bosted
    N-0491 Oslo

Recent Profile Visitors

1,702 profile views
  1. Hvis du tenker på 12V uttaket til venstre bak i bilen, så stopper kjøleboksen jeg kobler på der når jeg slår av tenningen. Det tyder på at det ikke er konstant strøm der.
  2. Det kommer nok an på om du mener "Lierbussen" eller Lierbussen.. Land Roveren hadde aldri noe logo på siden, men jeg har sett bilder av busser tilhørende Kristoffer Karlsens Bilruter både med og uten logo.
  3. Da var begivenheten over, og vi er meget fornøyde med mottagelsen vi fikk. Vi fanget interessen umid delbart, og allerede før vi fikk parkert, var en liten flokk på vei bort til oss for å ta bilen nærmere i øyesyn, og slå av en prat. Etter hvert flyttet vi oss inn på en ledig plass i 1. rad etter noen som hadde dratt hjem i går, og da var det stadig folk innom som syntes det var spennende med denne svært annerledes bussen. Blant mange andre traff vi en som hadde kjørt den mens den tjenestegjorde hos Kr. Karlsens Bilruter, og som syntes det var veldig flott å se at den var tilba
  4. Det sies at den har vært mye omtalt i miljøet, så jeg er litt spent på reaksjonene når den dukker opp. De har forhåndspåmelding og treffavgift for delta, så jeg har liten tro på at bilen blir invitert inn på utstillingsområdet eller til å være med i prosesjon/kortesje, men jeg håper å kunne knytte noen kontakter til dette miljøet også, og da tenker jeg at jeg har oppnådd det jeg ønsker - særlig hvis vi kan vekke litt oppsikt også.
  5. Info her: https://rhf-vestfold.no/Alle PDF/Rutebil/2022/168 2022-1_A.pdf Etter litt påtrykk hos Gaute forrige helg, har jeg ryddet plass til å dra ned på dette treffet med Lierbussen på lørdag og så får jeg se hvordan den tas imot i veteranbussmiljøet. Det burde være ganske mye annet gammelt og fint å studere her, så det er kanskje flere som er interessert?.
  6. Høres veldig ut som intercoolerslange. Sjekk den tykke slangen som går ned på venstre side av motoren sett forfra. Sannsynligvis har den en sprekk på "baksiden" rett under bøyen. Det er mulig å kjenne hvis du klemmer på det riktige stedet.
  7. Dette er som det skal være. Når du starter, aktiveres servoen slik at du "bremser mer" med samme pedaltrykk.
  8. Total avsporing: Bildeteksten sier "Gammel og ny tid, Finnmarksvidda". Bombardier beltebilene husker jeg godt fra min barndom på 50-tallet. Så vidt jeg vet er det nå kun JVB som kjører vinterrute til Eidsbugarden med dem. Kjørerein finnes vel fortsatt på Finnmarksvidda (om enn sporadisk), så man kan jo spørre seg om hva som er ny og hva som er gammel tid her.
  9. Bensinstasjonen på Storo (Circle K) er ypperlig. Da kan Lierbussen få fylt opp tanken før turen. (Tankmåleren er dessverre lite stolbar fordi flottørarmen har en ekkel tendens til å henge seg opp.) Vi satser på å være der så tett opptil 09.00 som mulig. Så er det selvsagt mulig for hvem som helst både å møte opp på treffet og å ta følge med oss. Samkjøring er alltid hyggelig, og jo flere jo bedre.
  10. Vi får avtale et sted og tidspunkt å møtes, så får "de gamle" støtte hverandre på turen. Vi kommer fra Kjelsås, så ett eller annet sted langs Store Ringvei kanskje?
  11. Observerte en nydelig camper-ombygget 110'er på vei ned Kjelsåsveien og inn i Sinsenkrysset i dag. DE-registrert bil. Hadde dessverre ikke mulighet til å ta noe bilde, men så ut som et uvanlig godt integrert bygg. Noen her mon tro?
  12. Nei, så da tyder det på at du har kortslutning til jord ett eller annet sted i ledningsnettet til disse strømbrukerne . Det kan også være i forbindelse med tilhengerkontakten (eller i tilhengeren hvis det er når du kjører med tilhenger at sikringen ryker), men at det noen ganger tar litt tid før sikringen ryker, kan tyde på at det er gnaget hull på isolasjonen på en ledning et sted, og at denne ikke alltid ligger slik at den er i kontakt med jord. Mål motstand mellom jord og de forskjellige tilførselsledningene (på "plussiden av strømbrukeren) for eksempel med et multimeter. Får d
  13. Tror jeg har en liggende fra da JoHannes ladelampe begynte å lyse - fordi det var gnisset hull på isolasjonen på ledningen fra ladelampe til generator. Det oppdaget jeg da jeg hadde byttet generatoren, så den originale generatoren fungerer sannsynligvis bra fremdeles.
  14. Vi fikk laget nytt trekk til henger med dobbel karmhøyde og stålramme over hos dem. De hadde laget det gamle også.
×
×
  • Create New...