Jump to content
LRforum

isak

LRF Society
  • Content Count

    2,233
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About isak

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Narvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Narvik

Recent Profile Visitors

989 profile views
  1. Max dreiemoment ved 2 000 rpm på begge versjoner.
  2. 80 Nm mindre vil kanskje merkes mer enn de 45 hestekreftene?
  3. Kjører Hakka Black2 på min D4 - riktignok i 255/50R20 - men støysvakt og stabilt, og anbefales! Erfaringen med Continental er at disse slites relativt raskt.
  4. 35000 pund i UK tippes det her - dvs at 700' for en varebil her på bjerget kanskje ikke er urealistisk? Bilen er skikkelig barsk etter min mening - dog noe skuffet over dashbordet. Men - til glede for noen kan det se ut som om det er plass til tre på første rekke!
  5. D4 før 2013 ble vel stort sett levert som syvsetere?
  6. Min D4 med sdv6, automat og 255/50 dekk går på sånn rundtomkring 0,8 når jeg holder meg til kjøring til fra jobb (fra bygda og inn til byen; ca 25 km hver vei)... Småkjøring gjør at forbruket øker... D3 trenger ikke være noen katastrofe. Vårt eksemplar gikk sånn ca 260 000 km før vi kvittet oss med den uten at vi fikk kjenne på de helt store katastrofene. I farta to kompressorer, en dynamo, noen bremseklosser, mye for- og bakstillingsdeler, et par batterier, nokså mye dekk og helt på tampen noe bråk med soltak og lekkasje. Oljeskift etter boka, ingen motorproblemer, en ny varmeapparatvifte. Og selvfølgelig registerreim på intervall. Flusha girkassa en gang. EPB'en ble skifta på garanti i 2010 og hadde ellers ingen krøll med den. Bilen lever enda. Slå til - både D3 og D4 kan nytes uten for mye frykt for å ende opp med gjeldsordning og det som verre er. Nydelige kjøremaskiner!
  7. noen har prøvd har jeg sett her inne, men tror ikke jeg har sett noen som har fått til en godkjent ombygging - eller?
  8. Teknisk nullstilling... det finnes vel ingen klar definisjon på det, men det du lister opp her er vel strengt tatt bare å ordne opp i forsømt vedlikehold, eller i beste fall få utført noe preventivt?
  9. Hvis du skal betale andre for å gjøre en D2/D3 nær teknisk ny, tror jeg nok du fort kan komme i konflikt med jakten på en driftssikker bil som ikke koster alt for mye... Da er det kanskje mer realistisk å gjøre en risikovurdering på fortsatt bruk av din D4 vs. usikkerheten rundt el-bil og avgifter av ymse slag både ved kjøp og bruk.
  10. en viktig suksessfaktor i norge vil være om statskassa får plass i varerommet... ser kanskje litt snaut ut?
  11. I 1983 lanserte Land Rover sin OneTen som etterhvert ble til Defender i 1989. 36 år er gått og det er på tide med en fornying... vil anta at denne er nær opp til produksjonsmodellen - ser bare lekker ut!
  12. Jo... ikke? Land Rover Defender 2020 modell.
  13. Antall solgte Range Rovere i Norge 2008 - 2018 (data fra tidligere enn 2008 er ikke tilgjengelige på nett) - kilde SSB. Omfatter sannsynligvis FullFat, RRS og Evoque (fra 2011). Nettversjonen gir ikke mulighet til å gå ned på modellnivå.
×
×
  • Create New...