Jump to content
LRforum

peterder

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About peterder

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skien
  1. Jeg har visst ett tips til.. Du burde ta av grillen på bilen og lakkere den med svart plastlakk.. det gjør ganske mye med fronten å ikke ha den falmede grillen ☺
  2. olavkron: Hvis du venter til en måned eller to over nyttår med å selge for at folk kanskje er mer interessert i bilhandling, så bør du ikke ta av skiltene på bilen før nyttår for å slippe å betale årsavgift.. privat er det mye vanskeligere å selge en bil uten skiltene på.. både at folk blir skeptiske til hvorfor den er avskiltet, men det blir også veldig vanskelig med prøvekjøring og flytting av bilen. Du bør heller bare selge den uten årsavgift for 2015 inkludert og spesifisere det i kontrakten at det er kjøper som skal betale den. PS. ved første innlegget jeg skrev så hadde jeg ikke lagt
  3. var ikke mening å virke så bastant på det.. helt enig i det du skriver.. det er jo slik at har man en bra utstyrt modell av siste årsmodellene med bensin motor som er sjeldnere så er det jo riktig at de blir solgt fortere enn annet og er verdt mer. Samme fenomet har man i Jeep verden. Grand Cherokeer med store bensin motorer som er "vanlige" modeller eller med en del skjønnhets feil så får man de kastet etter seg for noen tusenlapper ettersom ingen entusiaster er interessert i sånne biler og folk som ikke er entusiaster kjøper det heller ikke fordi det er gamle biler som bruker mye bensin. Har
  4. Feil.. hehe.. ikke kost penger på å reparere skader.. det er dyrt.. sett heller ned prisen så mye som reparasjon av skade vil koste.. ;P når det gjelder det at den står billigst av 4,6... det har ingenting å si.. de andre er overpriset.. Det ligger til salgs dieseler som er en god del billigere og de kommer alle til å bli solgt før bensin modellene.. Prisen må sammenlignes med tilstand og utseende på bilene og mest sannsynlig legges i prisklassen til de billigste med diesel motor. men det er bare mine tanker om det
  5. bilen høres svært bra ut, men diesel er mye mer ettertraktet og det nærmer seg såpass jul at folk har annet å tenke på enn å kjøpe bil. vil du få solgt den før nyttår tror jeg du må under 50 tusen egentlig, men i Februar eller Mars kan du kanskje få nærmere 60 for den.
  6. Hehe.. Ja, bra det er lov å være uening, men vi sier bare at det er ulyd da... også mest sannsynlig pga. oljeskift intervall som ikke er fulgt opp bra på aksler. Det er veldig vanlig på noen år gamle firhjulstrekkere, hvor folk har vært på uavhengige verksteder som stort sett bare skifter olje på motor, stempler i boka og kaller det "service" PS. Lagt ut bilder av interiøret på bilen i annonsen i dag ettersom noen spurte om det. (De første jeg hadde lagt ut var så mørke at man ikke så ordentlig hvordan det ser ut)
  7. Det er nok riktig som du skriver at det skyldes mest for dårlig intervall på oljeskift i diffene.. Har hatt mange biler som støyer i drivverk pga. det.. Men som sagt, så har denne blitt brukt mye til å trekke hengere.. og det er drivverket det går mest utover ved tunge lass, så da kan jo det ha bidratt til at det blir ulyder og feil mener jeg. Selve girkassen er det dog ingen problemer med.. sjalter veldig fint og clutch funker som den skal.
  8. Ring eller mail meg direkte for å få all informasjon om bilen og evt. avtale prøvekjøring. Kan slå av ett par tusenlapper for forumister Tlf.: 92081351 eller mail: offroader-85@hotmail.com
  9. Det er jeg som selger bilen så det er bare å spørre.. Jeg har da ikke skrivd at det ikke er ett problem at det lekker noe vann fra den fremre takluken.. jeg har bare påpekt at det gjør det (bare å lese annonsen). Angående ulyd i bakakselen så er det ikke når man slipper opp gassen, så hjullager er nok helt i orden, men det er mer støy fra differensialen enn det skal være ved belastning pga. slitasje. Bilen har blitt brukt mye til å trekke hestehengere så ikke rart om innmaten i bakakselen er mer slitt enn på en som aldri har dratt hengere. Jeg mener absolutt at det er rimelig for en Discover
  10. http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=53375106
  11. Rammen er helt i orden og solid der du påpeker på begge sider av bilen.
  12. Ja, Petlas dekkene har hvertfall pigger og har blitt brukt som vinterdekk.. Om det er de beste vinterdekkene man kan få tak i tviler jeg på, men det er nå hvertfall 9stk. felger og dekk som følger med bilen totalt. Både jeg og han som utførte EU-kontrollen har kakket mye i rammen for å se hvor det det kan være rust. Skal ut å skjekke nøye på stedet du påpeker også.
  13. Ja, den har både sommerdekk og vinterdekk med pigg på felg. sommerhjulene er de som er på bildet over. Det er håp for ramma. Foran hvor de også pleier å ruste er det ikke noe feil annet enn litt overflate. Langsgående bjelkene er stort sett i svært bra stand. Det er de siste 20 cm. i bakant av rammen mot bjelken til hengerfestet og selve bjelken som er dårlig. De utriggerene som står rett bak forhjulene må byttes og mulig de bak hvor fjærfestet er også burde byttes hele. Her er en mappe med flere bilder av rammen: http://1drv.ms/1s2mVq1
  14. Jeg har hatt den for salg før til en høyere pris.. fjernet annonsen da og hadde tenkt å fikse den selv før salg, men har nå bestemt meg for å selge den som den er og bruke min tid på oppussing av hus i vinter. Prisen er diskuterbar ved en rask handel, men er foreløpig satt til 24.000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=53064114
×
×
  • Create New...