Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Diaboli

Medlemmer
  • Innholdsteller

    165
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Diaboli

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bærum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bærum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Tusen takk! Blir mest innendørsaktiviteter inntil våren kommer.
  2. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Nye seter og to meter Harris Tweed. Blir spennende å se resultatet.
  3. Diaboli

    Lekkasje fra swivel pin

    Der kan du ha helt rett, når jeg ser nærmer på hvor oljen kommer fra.
  4. Diaboli

    Lekkasje fra swivel pin

    Det lekker olje fra nedre swivel pin på Serie 2A. Skal det være en pakning her eller bare shim?
  5. Diaboli

    Astwood4x4?

    Følger spent med.
  6. Diaboli

    Thorvaldur

    Imponerende!
  7. Diaboli

    SANTANA skrives vel med en N og ikke SATANA

    Tommel opp!
  8. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Tidsriktig verktøy er halve jobben.
  9. Diaboli

    Billige dekk- i sluttsum

    Bruker Dekkonline og Tirendo. Dekkprisen inkluderer frakt og du får dem levert på døren.
  10. Diaboli

    Registrering 1958 S2 førstegangsreg.

    Det må da være enklere å få en formell bekreftelse på VIN? Jeg har registrert et sovjetisk kjøretøy uten noen dokumentasjon. Den var smuglet inn til Norge, så jeg måtte først få tollamnesti. Så har jeg registrert en 45 år gammel norsk moped uten rammenummer. Men det er mulig at vedtaket fra Trafikkstasjonen må klages inn til Vegdirektoratet.
  11. Diaboli

    Series 3 109 Safari. lurt kjøp?

    Fargen kan være OK med litt endret detaljering. Limestone tak og felger, samt galvanisert cappings, så er mye gjort. Ikke optimalt, men bedre. Da gjenstår bare et interiør som matcher utvendig finish + alt teknisk som skal gjøres og evt deler som mangler. Billig blir det ikke. Det er helt sikkert lagt ned betydelige ressurser i bilen, men det hjelper lite når det ødelegger verdien.
  12. Diaboli

    Series 3 109 Safari. lurt kjøp?

    Verdien av en klassiker er avhengig av tilstand og originalitet. En god original ikke-restaurert bil vil normalt ha høyere verdi enn en restaurert bil. Tall fra Hagerty og Hemmings viser at som hovedregel vil en meget bra bil som ikke har noen åpenbare feil være verdt rundt 70% av en bil i «concours»-tilstand. En bil som er godkjent og kan brukes regelmessig, men som har behov for arbeid og deler, vil være verdt 50%. En kjørbar bil som trenger totalrestaurering vil bare ha en verdi på 15 til 25%. Dette varierer selvsagt mye avhengig av hvor ettertraktede de er for samlere. Utfra disse parameterne ligger nok denne bilen et stykke ned på skalaen. Uansett har prisene på klassiske biler steget betydelig de senere årene og ansees i et nervøst aksjemarked som en av de beste investeringene sammen med kunst og whisky.
  13. Diaboli

    Thorvaldur

    Herlig bil.
  14. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Ha ha! Poenget var at det er forskjell på sjarmerende patinert bil og rustent skrot, men akkurat hvor grensen går er vanskelig. Kjøpte denne og fikk med en stor tomt på kjøpet, men her har patineringen kommet litt langt.
×