Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Diaboli

Medlemmer
  • Innholdsteller

    128
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Diaboli

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bærum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bærum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Det fungerte fint å sette inn en nyere type bolt med "splines" i stedet for den gamle som var skrudd inn. Når gjengene i navet er borte, passer den nye bolten perfekt og kan trekkes inn med hjulmutteren. Brukte et par skiver for å fordele kreftene litt bedre.
  2. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Prøvemontert.
  3. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Noen som har sett denne løsningen før? Luken er festet med fire vingemuttere og løftes av med to håndtak.
  4. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Tusen takk og ja. Ellers har jeg fått tilbake felger fra sandblåsing og lakkering. RAL 1015 skal visstnok være det som kommer nærmest "limestone". Snart kommer resten av det som trengs for å overhale bremser og nav, så det går fremover med vinterprosjektet.
  5. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Kjøpte regummierte dekk fra King Meiler i Tyskland. Liker tanken på gjenbruk og i tillegg synes jeg at de ser bra ut. Blir spennende å prøve dem på veien. Det er uansett en godværsbil, så det setter ikke all verden krav til dekkene.
  6. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Har lest at noen presser inn nyere bolter med splines i de gamle hullene etter å borett dem opp noe. Er det en OK løsning? Passer serie 3 navene rett på de gamle akslingene?
  7. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Kjøpt nye bremsepumper og bremsesko, men så dukket det opp et annet problem. Det viser seg at én av hjulboltene har løsnet fra navet. Dette er den gamle typen hvor boltene er skrudd inn og ikke presset inn som de ble senere. Gjengene i navet er ødelagt og bolten er forsøkt sveiset fast tidligere. Nå klarer jeg ikke å finne denne type nav noe sted, men den nye typen selges overalt. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt et nytt, et brukt eller om det gamle kan repareres?
  8. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Hardt arbeid!
  9. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Begynte å demontere bremsene med tanke på å bytte all innmat + tromler. Men er det egentlig nødvendig eller kommer jeg langt med en seriøs rengjøringsjobb? Bremsetromlen er originale, men har vært dreid tidligere.
  10. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Takk! Er det OK å bytte kun simringer uten samtidig å bytte hjullager?
  11. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Er i gang med å bytte bremser og hjullager. Skal bestille deler og i den forbindelse har jeg behov for å vite om dette er 10" eller 11" bremser. Planen er å bruke kvalitetsdeler. Britpart har komplette hjullagersett, men bør man styre unna disse og heller gå for Timken?
  12. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Veldig hyggelig! Neste gang kan jeg by på en kaffe. :-)
  13. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    Det kan være riktig. Forsetene er en del grovere i strukturen.
  14. Diaboli

    Bjørnejegeren – 1963 Serie 2A 88"

    55 år gammel Elephant Hide før og etter behandling med støvsuger, mikrofiberklut, melaminsvamp og Autoglym Vinyl & Rubber Care.
×