Gå til innhold

olefh

Medlemmer
  • Innlegg

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bjugn/Sør Trøndelag

olefh sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Tusen takk for kjapt svar. Skal prøve den nevnte fiks og se om det funker.Og igjen takk.
  2. Heisann. Har en oljelekkasje fra motoren på min 300 tdi som må utbedres. Dvs. jeg må etterfylle olje ganske ofte, og det blir ett j...a søl på garage golvet. Så den er vesentlig verre enn vanlig svetting. Det jeg lurer på i denne sammenheng er om det er noen som har erfaring med oljelekkasje fra vacumpumpen på 300 tdi? Ser ut som det er i yttersteflens/lokket av pumpa. Eller kan det være mellom blokka og pumpa? Den koster 1700 spenn, og gidder ikke bytte på mistanke. Har gjort det noen ganger med andre deler allerede uten hell.
  3. Heisann. En stund siden sist jeg var innpå. Det er selve kroken(plata med kroken på) som avgjør. Den er festet,med 4 eller var det 6 bolter ,i noen grove skråbjelker som igjen er festet i ramma. Håper du ble noe klokere. Ole Fr.
  4. Heisann igjen. Har ikke fått delene til lagret i transferekassen. Men har derimot overhalt calipere bak, byttet klosser og byttet hjullager på venster bakhjul. Lyden er der enda, men nå nesten bare markant mellom 55-75 kmt. Snodig!!!!Det var en skrapelyd på høyre bakhjul når jeg roterte dette etter sammensetning med nye klosser(de nye klossene tok ikke i skiva, det var før jeg lufta bremsene), lurer på om det er noe muffens i området ringen til abs. Skal plukke av dette også så snart jeg får ett hjullagersett til. Tok også en ekstra sjekk på bilen, og fant at jeg nok må overhale mine swivel pins. Der var det en god del slakke. Tror ikke det skulle ha noe med ulyden å gjøre, så det blir nok vinterarbeid. Noen som har gjort det? Mye spesialverktøy, tidsforbruk? Ole Fr.
  5. Heisann igjen. Har ikke fått delene til lagret i transferekassen. Men har derimot overhalt calipere bak, byttet klosser og byttet hjullager på venster bakhjul. Lyden er der enda, men nå nesten bare markant mellom 55-75 kmt. Snodig!!!!Det var en skrapelyd på høyre bakhjul når jeg roterte dette etter sammensetning med nye klosser(de nye klossene tok ikke i skiva, det var før jeg lufta bremsene), lurer på om det er noe muffens i området ringen til abs. Skal plukke av dette også så snart jeg får ett hjullagersett til. Tok også en ekstra sjekk på bilen, og fant at jeg nok må overhale mine swivel pins. Der var det en god del slakke. Tror ikke det skulle ha noe med ulyden å gjøre, så det blir nok vinterarbeid. Noen som har gjort det? Mye spesialverktøy, tidsforbruk? Ole Fr.
  6. Heisann. Med stor fart kommer jeg syklende inn i diskusjonen. Hengervekten på disco 1 bestemmes av hvilket hengerfeste du har og hva det er typegodkjent for. Hvis du vasker/gnikker av all søle og dritt, så er det stemplet med max. belastning. Er det rett type hengerfeste er det en smal sak å få biltilsynet til å godkjenne for 3500 i vognkortet. Ole F. H.
  7. Neida, det holder godt til ei helg. Er ikke så alvorlig at du trenger å kjøre på timesvis. Har vel en delebestilling som skal monteres uansett. Ole Fr.
  8. Hei. Vel overstått lang helg Blir sannsynligvis å bytte lager onsadag eller torsdag kveld, såfremt delene ankommer. Så skal jeg prøve å poste ett innlegg om resultatet før helgen. Bremseklosser med påfølgende hjullagerbytte og service på calipere blir ikke før i neste uke. Ole Fr.
  9. Det hørtes supert ut. Bare slå på tråden så du er sikker på at jeg er hjemme, er vel uansett ikke langt unna. Ole Fr.
  10. Hvilken reduksjonsgirbox er det i denne Lt230? Har en disco som skulle hatt en ny en. Ole Fr.
  11. Heisann. Har samme ulyd/uling i min 98 300 tdi automat. Jeg har byttet alle kryss på både fremre og bakre PTO(power take off) shafter,flexkobling på bakre PTO. Plukket ned og overhalte bakre diff i forrige uke da dette hørtes ut som pinionlager støy(tok forøvrig ca 9 t uten LR tools),men lagrene i bak diffen var helt fine de. Men ulingen er der enda. Skal prøve å bytte fremre lager i transferekassen nå(opplagring til fremre PTO), mener å kjenne litt slakke der. Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve hjul lager bak, selv om jeg ikke tror det er disse. Jeg må bytte bremseklosser bak uansett og bremseveske. Men jeg kan komme med en kommentar når jeg har bytta lagret i transferekassen. Mulig det er noen her som har prøvd dette også? Ole Fr.
  12. Joda blir hjemme i helga, men i morgen skal veslejenta feire bursdag. Men ta å ring meg eller send en sms,hvis du får tid ila helgen eller på returen. Vi bor rett ved siden av samfunnshuset og barnehagen i Ervika. Tlf er 92607409. Det er nå i alle fall meldt godt vær i hælga. Vi har vogn i Åfjord på Langnesodden camping i stordalen. Ole Fr.
  13. Heisann da er jobben gjort,tok ca 9 timer uten LR spesialverktøy. Lagret som satt opp mot tannhjulet på pinionakselen satt som f..n. Måtte slå det av med en dor. Og sentreringen til bakre PTO var litt kinkig og få ut. Forøvrig anbefales det og være sikker på at lager i pinionen er gått ad dundas. Var ganske sikker på det i mitt tilfelle, men alle lager ifm. bakre diff var helt topp de. Det eneste gode, var at jeg fikk justert inn en god del slakke i diffen. Byttet selvfølgelig alle lagrene, da jeg hadde kjøp de uansett. Men problemet mitt med uling ved kjøring forsvant ikke, så nå skal jeg ved hjelp av en slagters prøve å bytte fremre lager i transferekassen. Mener å kjenne litt slakke der. Hvis ikke blir det bytte av hjullager bak, da jeg alikevel må bytte bremseklosser og bremseveske bak. Foresten er det noen med en disco 1 som gidder å krype under bilen og kjenne om de evt. har noe slakke i lagret i forkant av transferekassen, og om de har noe uling. Ole Fr.
  14. Heisann. Har samme ulyd/uling i min 98 300 tdi automat. Tror ikke du har problemer med hovedgirkassen nei! Jeg har byttet alle kryss på både fremre og bakre PTO(power take off) shafter,flexkobling på bakre PTO. Plukket ned og overhalte bakre diff i forrige uke da dette hørtes ut som pinionlager støy(tok forøvrig ca 9 t uten LR tools), men ulingen er der enda. Skal prøve å bytte fremre lager i transferekassen nå(opplagring til fremre PTO), mener å kjenne litt slakke der. Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve hjul lager bak, selv om jeg ikke tror det er disse. Jeg må bytte bremseklosser bak uansett og bremseveske. Men jeg kan komme med en kommentar når jeg har bytta lagret i transferekassen. Mulig det er noen her som har prøvd dette? Ole Fr.
  15. Heisann. Etter kjøring med uling i driverket en stund ved torqe, må jeg vel bite i det sure eplet, og bytte pinion lager i bakakselen. Ved siste smøring av prop shaftene så jeg at tetningsringen hadde begynt å lekke på pinionen. Så nå er deler bestilt hos EWS, så sanrt de kommer er det vel bare å sette igang. Mitt spørsmål i så anledning er om det er noen som har gjort dette før, og har noen tips? Og hvis så er tilfelle, mottas disse med takk. Og hvilket tidsetimat sankker vi om her, timer, dager, uker?
×
×
  • Opprett ny...