Jump to content
LRforum

MrAnders

LRF Society
  • Content Count

    5,328
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About MrAnders

  • Rank
    Taking the rough way home.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

3,148 profile views
  1. Parkert på småbruket, i Gullverket, Eidsvoll.
  2. Denne er veldig fin synes jeg, den veier 561 kg med vann og gass, som er håndterlig på en 130. Koster ca €29.000 pluss mva, og frakt. Skuffen under og skapene på siden vil være veldig praktiske. Så den dagen vi synes det blir for trangt i vår mini offroadcamper, så blir det kanskje en sånn.
  3. https://photos.google.com/share/AF1QipPb5_GEV5jnnXG0UDhz0aHTTaskd3A1_c_7hR9eElJeVmexqqhaclqYXZKTy0U7fQ?key=bnJrZGhHWXo5SnBrdGVqUGh2OGIwYlBuMld5aDh3 Fikk en link med en rekke bilder av Four Wheel Camper til 130. Forhandleren i Tyskland sier at planet må bygges opp med 20 cm, de bygger gjerne en skuff under for lagring. Og som dere ser av bildene er det noen som bygger lange lagerrom mellom camperen og veggene rundt planet.
  4. Fant denne tråden nå. Vi har jo TT sin gamle 130, som han modifiserte for en tung camper. Uten at jeg vet nøyaktig hva. Savner ofte å kunne ringe ham. Vi kjører med en liten popup camper på 300 kg, og merker faktisk ikke at den er der sånn kjøreegenskapmessig. Vekten er jo i all vesentlighet i bunnen. Vanntank, gråvann, toalett, gassflaske, batteri, lader og slikt. Tror 500-600 kg på planet går helt fint, men over der skjer det ting. Litt bredere hjul og spacere kompenserer også bra for vekt i høyden, men gir andre problemer. Grizzlyandbear tar av sin Fourwheel camper når de skal ut i røft ter
  5. Jeg har arvet en Husqvarna motorsag, den må være 30-40 år gammel. Dro til jeg fikk senebetennelse (kontorist), og jeg savnet VELDIG lyden og eimen av forbrente hydrokarboner...
  6. Hei,

    Vet du kompresjonsforholdet på motoren og hvilken årsmodell det er?

    Jeg sender dette fra sønnen min sin konto, så du kan kontakte meg på jostein.soppeland@lyse.net eller 48134813.

    Har du en måte å få den opp på en liten tilhenger?

    Hilsen Jostein Soppeland

     

    4100 Jørpeland

  7. Jeg leier ut en parkeringsplass mot 10 sekker ved pr år. I går var det tid for oppgjøret, det skjer heldigvis i enden av en bratt og krøllete vei. Henger hadde ikke vært noe særlig, men 130 derimot, den er nok bygget for å hente ved på sånne steder. Tror jeg.
  8. Hei, velkommen på forumet! Tror det blir du som kan tilføre kunnskap her, etter at dette er over! RHD til LHD er ingen spøk, overraskende mange deler som er forskjellige. Du må kjøpe alle LHD-deler nytt sannsynligvis, og kaste RHD fordi du er i UK og der er ikke brukt deler verdt mye. Den kassa har jeg kikket på, du får en 3. part software for å styre girkassa, slikt er et lite mareritt når det gjelder service, og feil når du er på tur. Er CC del av softwaren som følger kassa? Du kan få problemer med å få den registrert i Norge, den er jo ikke ty
  9. Målt hvor høy Defenderen er, 203 cm over taket, 207 cm på snorkeltopp. Så da skal vi på bytur og parkere i P-hus.
  10. Rykket inn i naboens hage i går med pickup og ny elektrisk motorsag i går, felte fire trær, parterte dem og kjørte dem i to lass på fyllinga. Bare moro!
  11. Og den gikk til Truls, så krysser vi fingre for at motoren får nytt liv.
  12. Du var først, så du får den hvis du vil.
  13. Satt i en RRC, tatt ut for ca 7 år siden, hadde sannsynligvis gått ca 170.000 km. Gikk da. Lagret for meg siste 2 år, lett å dreie rundt. Står i Tvedestrand på pall, må hentes der.
  14. Takk, det kan sikkert stemme. Den er komplett, stått oljet og godt lagret på en pall innendørs i Tvedestrand, lett å dreie rundt. Jeg tenkte å bygge den opp og ha den som reserve til Brumle, men jeg kjører 1000 km i året med Brumle, så reservemotor er litt lite aktuelt. Så, da kan denne tas i bruk av noen som trenger en 3,5 V8. Men da ville jeg vite litt mer om den først. Spør du guttungen om han husker noe mer, om den gikk, kmstand og slikt noe?
  15. Jeg har en V8 stående i Tvedestrand, som stod i en Range Rover Classic hos en i Bieheia. Jeg kjøpte den via LRF for 2 år siden av en Even, skulle ha snakket med opprinnelig eier, han i Bieheia, hvis noen kjenner ham. Lurer på tilstanden da. Even visste ikke så mye.
×
×
  • Create New...