Jump to content
LRforum

rtin

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

About rtin

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Øst

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Øst

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Rotet litt i boden og fant 4 stk. 20" felger (krom) med dekk som muligens kan rulle litt til. Felgene er ikke altfor pene, men kan sikkert bli ok etter en lakkering. Pris Kr 750. Felgene passer Disco2 og P38
  2. Etter "girkassehavari" har jeg nå til overs noen deler, blant annet en automatkasse med transferboks. Jeg nummerer: 1) Automatkasse med svinghjul og konverter, inkludert transferboks. Tilstand, usikker! Gjorde masse søk etter girkassa brått sluttet å virke, uten å finne en direkte årsak. Fant ingen feilkoder og oljetrykket i kassa, målt med det berømte instrumentet, viste ingen forskjell fra en velfungerende kasse. Valgte derfor å bygge om bilen til manuell. I etterkant, etter at jeg tappet av oljen på transferboksen, fant jeg større metallbiter festet på magnet/tappepluggen. Vi var aldri i nærheten av å mistenke transferboksen som årsak til problemet - men i ettertid har jeg fått vite fra landroververkstedet at de har vært borti tilfeller hvor dette har skjedd før. Kassa ligger på nå tunet og selges til høystbydende. Kassa fungerte veldig fint før den uten forvarsel sluttet å virke. 2) XYZ switch. Selges høystbydende. 3) Startmotor. Selges høystbydende.
  3. Fjernet det gamle ledningsnettet fra automatkassa, det som går inn i bilen under "cubby Box" og koblet på ledningsnettet fra den manuelle kassa - og vips synes alt i orden. Motoren svirrer som bare det. Bruker fremdeles "automat hjernen". Da gjenstår det en prøvetur
  4. Da har jeg fått clutch, samt at alt under bilen er ferdig montert. Regner med at det nærmer seg når jeg etter hvert får oversikt over elektronikken. Sitter akkurat nå og ser ned på toppen av girkassa - og det synes som om jeg har en del ledninger til overs etter at jeg fikk på plass den manuelle kassa. Har hjernen fra donorbilen liggende. Hva bør jeg fokusere på? Vil XYZ kablingen gi problemer? Tips?
  5. Supert finnarne. Ble litt klokere
  6. Holder på med et lite ombyggingsprosjekt og lurer på om noen har et oversiktsbilde av rørene mellom master clutch og slave clutch?
  7. rtin

    D2 automatkasse

    TIDEN GÅR, men nå kan jeg endelig si at det sitter en manuell kasse i godbilen. Det gjenstår fremdeles mye arbeid. Holder nå på med pedalsettet. Har hele pedalsettet til manuell liggende, men lurer på om jeg bare kan flytte over bremse- og clutchpedalen til den braketten som sitter i bilen fra før av, samt lage hull til clutchmaster? Har som sagt "manuellbraketten" - så jeg kan fint lage en nøyaktig mal for hvor jeg skal lage hull til clutchmaster. Hva gjorde du finnarne?
  8. rtin

    Svinghjulsbolter D2

    Bygger om min D2 til manuell giring. I den anledning lurer jeg på en ting. Er nå klar til å skru på svinghjulet fra donorbilen, men har glemt å kjøpe inn nye svinghjulsbolter. kan jeg bruke opp igjen de gamle boltene?
  9. rtin

    R380 gummimansjett

    Ønsker meg en ny gummimansjett til R380 girkasse. Den som tetter mellom girstang og kassa, se bilde. Noen som har en til overs, eller vet hvor man får tak i - og eventuelt vet hva delen heter på engelsk?
  10. rtin

    D2 automatkasse

    finnarne. Det er fristende å prøve dette selv i carporten hjemme, med grus, . Kan vel legge under en forskalingsplate slik at jekken blir lettere å håndtere. Har vel mindre lyst til å splitte gir og fordelingskasse - men kanskje man blir tvunget på grunn av vekten. Vi får se. Kjøpte girkasse med fordelingskasse, så jeg har vel kanskje en til overs når jobben er gjort.
  11. rtin

    D2 automatkasse

    Hei igjen. Litt forsinket, men nå ligger det en manuell girkasse med nødvendig tilbehør på gårdsplassen . Dessverre har jeg ikke egnet plass eller nødvendig utstyr til å få tatt ned den gamle automatkassa - samt satt inn den "nye" manuelle kassa. Trenger derfor hjelp til dette. Montering av clutchsylinder, samt slave, pedalsett, starter, girspaker, konsoller, mellomakslinger etc. kan jeg klare selv. Er det noen som vet om et egnet verksted i Gjøvikregionen som kan bistå til en fornuftig pris? Det handler om å ta ut den gamle kassa hvor det meste av omkringliggende komponenter er demontert, samt: 1) Demontere det gamle svinghjulet. 2) Bytte simring på veiv. 3) Montere nytt svinghjul med clutch og trykkplate. 4) Bytte simring på aksling girkasse. 5) Montere kasse.
  12. rtin

    D2 automatkasse

    Selger er litt forsinket med deleleveransen/demontering - og da passer det godt med en liten kontroll. Er delelisten komplett, mangler det noe? Girkasse, clutch, clutchsylinder, slavesylinder, svinghjul, svinghulskrans, pedalsett, konsoler, girspaker, ledningsnett og ecu.
  13. Kanskje litt drøy pris. Det er lov å prute litt
  14. Det er ikke lenger aktuelt.
  15. rtin

    D2 automatkasse

    Takk for svar alle sammen. Det blir girkassebytte, men ikke automat. Jeg gjør som "finnarne", bygger om til manuell. Har kjøpt girkasse, clutch, clutchsylinder, slavesylinder, svinghjul, svinghulskrans, pedalsett, konsoler, girspaker, ledningsnett og ecu fra en delebil. Regner med at det skal gå bra . Jobben blir gjort i juni.
×
×
  • Create New...