Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Stig

LRF Society
  • Innholdsteller

    7 620
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stig

  • Rang
    One life. Live it!

Contact Methods

  • Website URL
    http://landrover.blogg.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nes på Hedmarken

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nes på Hedmarken

Nylige profilbesøk

2 159 profilvisninger
  1. Rammenummeret kan godt være der. De gidder av og til ikke lete noe særlig eller skrape bort størknet guffe. Det er ofte dekket av Tectyl eller annen understellsbeskyttelse. Har du sett etter selv? Prøv å skrape litt der det skal være.
  2. Jeg tror forumsoftwaren har fått vondt i gramatikken sin: »emne svarte i trondshj sin toresnekker i Freelander Forum»
  3. Jeg hadde samme problem selv nettopp. På min 2004-modell er det et beslag under låsemekanismen, så man ikke kommer til med ståltråd e.l. Jeg måtte lirke inn en 10mm fastnøkkel/koppnøkkel og skru løs selve kroken som sitter i panseret. Da fikk jeg opp panseret. Så er det av med hele j.... fronten. Hele plastikkskiten er i et stort stykke. Masse herlige plast som går lett i stykker... Så brøt jeg av dekslet under panserlåsmekanismen og kastet den til h...... Til slutt kan man ta lås mekanismen ut og skifte wire. Lykke til! Freelander er en sykt dårlig designet Land Rover synes jeg. Full av dårlige løsninger som jeg ikke kan fatte de har funnet på. Må være designet i fylla!
  4. Nå kommer snart den nye norske katastrofefilmen. Oppfølger til filmene "bølgen" og "skjelvet". Gleder meg vilt til å se den. Sitat fra omtalen av filmen: "Idet vinterens første snøfnugg lander i hovedstaden, lammes en hel nasjon. All kollektivtrafikk stopper, skoler stenger og utenlandske vogntog sperrer veiene. Samtidig fører krisen med seg uhyggelige konsekvenser: Store deler av befolkningen i Nord-Norge må hasteinnlegges på sykehus etter å ha pådratt seg alvorlige tilfeller av latterkrampe." Flere filmer er visst planlagt framover. Se link: NRK
  5. Sikker på at det er så lurt å kjøre på Island med gatedekk med stor felg og lite gummi? Det blir ukomfortabelt og fare for å skade dekkene. Hvorfor ikke kjøpe et sett dekk med mindre felg slik at du får mer gummi for bruk på Island? De kan jo også gjenbrukes på LR-treff her til lands! Du kan finne brukte dekk og felg billig på finn.no, og da trenger du ikke være redd for å ødelegge hverken dekk eller felg. Eksempel på 17" på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88841248 Eller du kan kjøpe nye 18" stålfelg med General AT3 fra Paddock til ca. £175 (uten moms og frakt).
  6. Ønsker frakt av en pulk med hundebrems fra Larvik til Mjøsa (helst Brumunddal, Hamar, Moelv omegn). Kontakt meg på mobil 905 51 488
  7. Jeg mener å huske at jeg hadde samme problem. Da var det foringene til girkassefestene mot ramma som var byttet om. De er ikke like!
  8. Tøff bil! Og man får kjøpt sett for å bygge om til Defender og Gelendewagen-look!
  9. Ja det er riktig!... Fargesmak blir man aldri enig om. Jeg synes selv fargevalget var skikkelig stygt. Svart tak, halloooo…. Mulig Nissan har solide motorer, men vi vet jo ikke tilstanden på denne. Og er den ikke godkjent må man gjennom det papirarbeidet også... Vi vet heller ikke om det gjenstår kun enkel montering! Hvorfor er det ikke gjort da, hvis det er så lett å få en ferdig bil ut av det. Fin bruksbil kan det bli av en haug med rust også, bare se på hva Ronny J får til... Det ser altså ut til at selger har brukt mye ressurser på å gjøre bilen pen utvendig, og har altså bommet kraftig på hva markedet ønsker seg; nemlig originalfarger, helst med patina! Han har prioritert feil, og begynt med det kosmetiske, mens det teknisk er på halv tolv... I tillegg er motoren uoriginal, også her blir det feil siden originalbiler blir stadig mer ettertraktet. Så startet han med en så høy pris jeg knapt tror en eneste serie 3, selv i strøken originalstand, har blitt solgt her i landet for før... Men for all del, det kan bli en fin bil dette også...
  10. Årsmodell??? Står 200... På den tiden var ikke diesel tilgjengelig... kun esel! BMW-dieselen kom i år 2000/2001. Før det var det Rover L-serie diesel. Begge har vel rykte på seg for å være gode motorer. Den eldste litt slapp.
  11. Har du ikke kjørt seriebil med diesel før, så MÅ du prøvekjøre før du i det hele tatt vurderer og kjøpe. Det er latterlig mye bråk og risting i en diesel. Jeg synes det er synd at de har brukt penger på å lakkere den i en slik uoriginal fargekombinasjon. De har også lakkert over detaljer som originalt er galvanisert. Ikke var det pent heller synes jeg. Bilen har ikke hatt skilter på nesten 20 år. Her er det mye som må gås over. Er heller ikke helt overbevist om det understellet, synes det ser ut som rustbrune flekker innimellom. Her må man ta med hammer og syl for å sjekke ordentlig! Hadde den vært ferdig og kjørbar ville den kanskje vært verdt prisen på 50tusen spør du meg. Jeg hadde uansett ikke vurdert den pga diesel og uoriginal lakk.
  12. Sesongen er godt igang igjen... https://www.nrk.no/sognogfjordane/koyreturen-til-amerikanaren-enda-midt-i-skiloypa-1.14374475
  13. Tror du misforstår meg. Vi har fått fakta om bilens forrige eier og hva som skjedde da. Det setter jeg også stor pris på. Men det er ingen som har lagt fram fakta om bilens tilstand eller hva som er gjort under oppbyggingen slik den fremstår i dag. Allikevel synes folk bilen er uggen og ikke noe å ha... Det er det jeg kaller for mistenkeliggjøring og nedsnakking.
  14. Det er ikke fakta jeg reagerer på. Det er mistenkeliggjøring, nedsnakking og mangel på fakta jeg reagerer på! Det uttrykkes jo sterke aversjoner mot bilen, og man leser mellom linjene en mistenkeliggjøring av selger. Og ingen har snakket med selger og fått vite hva som er gjort av arbeid og byttet av deler, langt mindre sett eller prøvd bilen... Mulig jeg overreagerer, men det virker som en negativ trend. Og som det nevnes, Facebook er verre, så ille at jeg nesten aldri bruker Facebook lengere.
×
×
  • Opprett ny...