Jump to content
LRforum

Bjoern

Members
  • Content Count

    191
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Bjoern

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hommersåk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hommersåk

Recent Profile Visitors

898 profile views
  1. Har ei dieselpumpe til en Td5 jeg har donert til en trengende i Tinn i Telemark. Om noen skal den veien i nærmeste fremtid, ta kontakt på ni 13 ni 16 ti Jeg kan levere i Sandnes/Stavanger området hvis ønskelig. Bjørn Stubberud Hommersåk
  2. Går pumpene om hverandre?? Det er iallefall tre forskjellige delenummer. Har byttet på 90 og 110 og la merke til at de er iallefall veldig like.. Men det var godt å vite, siden jeg har iallefall to fra D2 og ett par til 110 og 90 liggende som jeg ikke hadde samvittighet å kaste siden det var ikke der problemet låg....
  3. Hva for bil trenger du pumpe til?? Det er tre forskjellige pumper, til D2, Def 90 og Defender 110/130.... Har til Defender 90 i garasjen, brukt... den kan du få, men blir litt teit å sende den om det er en D2 du trenger til.....
  4. Kan by 2000, så er vi i gang. Som du vet er jeg offshore og vi har dårlig nett, og det er perioder uten nett...
  5. Selger deler demontert fra min 2013 Disco 4 i forbindelse med "facelift"ombygging. Front fra Land Rover Discovery 4, 2013 mod, Corris Grey, med tåkelykter og slepefestedeksel. Selges med ny skiltholder. OBS, mangler klips til lyktespylerdyser. Det er 4 hull til parkeringsensorer, sensorene følger ikke med. 4000kr. Grill fra Discovery 4 2013 mod, blank svart. Som ny. 2000kr Frontlykter Discovery 4 2013 mod, AFS, cornering, 9000kr, selges kun som sett. Delene nevnt ovenfor utgjør en komplett front til en Discovery 4 2013 mod. Minus festeklipsene til lyktespyler
  6. FINN-kode161634556 OBS!! Selges kun som ett sett, dvs begge to.....
  7. Jeg var på biltilsynet i Stavanger med min 2002mod110 da jeg skulle ha den godkjent ombygd fra 3-seters varebil til 5-seter personbil. I og med at jeg hadde byttet framsetene til noen dyre Corbeau stoler (som er helt fantastiske å kjøre langt i), fikk jeg beskjed om å fremskaffe dokumentasjon på setefestene. Setene er bygget for og skrudd i de originale festene, dvs jeg må skru ut setene for å komme til batteriet. Da jeg ikke nådde igjennom med mine argumenter om at setene er skrudd i de originale festene og at han stod på sitt at jeg måtte fremskaffe dokumentasjon på setefeste
  8. Har ett artig problem etter at jeg druknet ABS-modulen under passasjer setet i pinsen.... Har kjørt uten ABS siden uten nevneverdige problemer, med den oppfatning at det var ABS-modulen som ikke tålte vann... Fikk tak i ny (brukt), kobler denne opp... men nei, får opp at Nanocom'en ikke kan kommunisere med ECU... Har bladd frem og tilbake i "Electric Manual" for Defender TD5 så jeg er rimelig sikker på at jeg har målt og sjekket alle kontakter... Så langt har jeg sjekket at alle sikringer er hele, at det er strøm inn både på "battery" og "ignition" på modulen, finner også s
  9. http://www.paddockspares.com/esr354-washer.html
  10. Har blitt satt under press fra "barna" i familien, så deler av ferien vil bli tilbragt på Rena.... Lurte derfor på om det var andre i "miljøet" som har tenkt seg dit?? I fjor var vi der hele treffet, det var endel folk begge helgene men i ukedagene var vi nesten alene...
  11. Har du evt ett bilde, gjerne når det står på bilen...?
  12. Jeg har selv byttet topp pga sprekk med påfølgende stigende olje nivå. Etter over ett år med problemer med en motor som ikke ville gå som den skulle endte eventyret med at turboen raste. Den hadde nok fått kjørt seg skikkelig varm med med manglende smøring, noe som resulterte i at akslingen i turboen til slutt knakk, den hadde tydelige merker etter slitasje, dvs manglende smøring..... Før turbo-raset var den noe snål, ingen krefter etter oppstart, måtte ruse den skikkelig en gang for liksom å få gang på den, noe jeg i ettertid har funnet at måtte skyldes at akslingen i turboen "sette
  13. Ligner da fælt på en slik: https://www.firstfour.co.uk/defender-shadow-tubular-winch-bumper-without-a-bar-2.html Disse kommer i flere utgaver, til bil med og uten AC, og tilpasset forskjellige vinsjer. For å få montert lykter hadde jeg kjøpt en slik: https://www.firstfour.co.uk/shadow-lightbeam-air-con.html Alternativt om du ikke har AC: https://www.firstfour.co.uk/shadow-lightbeam.html FirstFour fangere leveres også med fast A-bar, jeg har selv en slik på bilen min. Meget fornøyd med kvaliteten. Og ikke minst med utseendet.... En A-bar passer for
  14. Diffsperre er kjekt å ha, men spørsmålet blir vel like mye ett kostnads-spørsmål?? Det billigste blir vel Ashcroft sin TrueTrac versjon, som jeg ikke har noen som helst erfaring med men har høye tanker om. (I og med at jeg har en 88 med Detroit TrueTrac i begge ender og den står ikke fast noe sted...) Har og en 110 med Ashcroft luftsperre framme og bak. Kjekt å ha, men kombinert med "noe" oppskremt motor og tung pedalføring har det kostet meg "noen" stikkakslinger og cv-ledd. Husk at om du bare har feste på ett hjul, så er det kun en stikkaksling som drar bilen fremover... Og 35" hjul m
×
×
  • Create New...