Jump to content
LRforum

WildRover

LRF Society
  • Content Count

    1,480
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About WildRover

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lrforum.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    I don’t need to know where I’m going, I just need to know where I been

Previous Fields

  • Location / Bosted
    ---

Recent Profile Visitors

2,409 profile views
  1. Ta av dørtrekket og sjekk at vindusheisen er skikkelig festet til døra. Popnagler kan fint erstattes med skruer og mutrer.
  2. Tror ikke det er noe problem å bytte den fjerde gangen heller, men om du bruker kvalitetsdeler så tviler jeg sterkt på at du kommer opp i den situasjonen. Om kulene er forholdsvis nye og du har lekkasje ville jeg i allefall sjekket høyden. Om den må justeres er det ikke mye ekstra jobb å bytte kulene, forutsatt at du har riktig verktøy selvsagt.
  3. Gratulerer/kondolerer, alt ettersom man ser det Kompressoren styres av et rele, som igjen styres av styreenheten. Styreenheten starter og stopper kompressoren basert på signal fra trykkbryter og temperaturbryter. Mulige årsaker til at kompressoren ikke går (listen er ikke uttømmende): -Feilkoder i systemet -Temperaturbryter i kompressor sier kompressor er varm -Trykkbryter sier systemet har nok trykk -Defekt rele -Defekt sikring -Defekt kompressor -Ledningsfeil Har du tilgang på diagnosedings kan du begynne med å lese ut f
  4. Gå for det originale/første eller det du har i dag. Ikke fall for fristelsen til å bruke modellnr, registreringsåret eller noe annet teit.
  5. Det kan du vel generelt sett gjøre på de fleste/alle motorer. Hvorfor du skal gjøre det er en annen sak, men der regner jeg med at du har kontroll
  6. Biltema i Nordfjordeid, Sjøgata 21, åpent 9-18 i dag. Ser ut til at de har alt du trenger på lager. Kapp bort dårlig parti, sett på nye nipler og evt skjøt inn en bit hvis du må kappe bort mye. Dette anbefales kun som nødrep selvsagt Skjøt med 66-487, denne har M10 innvendige gjenger i begge ender. Regner med at det gamle røret er stål? Da ville jeg brukt 19-1261 til å flense med (men ja, andre verktøy funker sikkert de og).
  7. Nanocom eller Faultmate hvis du kun skal ha til P38. Finnes også utstyr som funker til flere biler hvis det er aktuelt, pris deretter selvsagt. Denne siden kan være av interesse for deg: http://paulp38a.com/range-rover-p38/how-eas-works/ Jeg ville begynt med å nappe ut sikring eller rele og se om den er stabil da. Videre ville jeg sjekket høydesensorer.
  8. Høres ut som feil på skiftemotoren på fordelingskassa, evt noe med ledningene til den. Bryteren på girstanga virker å være i orden siden lysene begynner å blinke. Hører du at den skifter, eller er det stille? Høres vanligvis ut omtrent som når man setter en eldre manuell kasse litt brått i revers.. Hva ble ikke gjort etter boken forrige gang? Lampa lyser fordi bilen har registrert en feil. Den må repareres før du resetter, hvis ikke kommer den bare tilbake. Som regel er det nok bare å skru tenning av og på, starte motoren og kjøre noen meter over en viss hastighet. Om ikke må du sl
  9. Gjør slik: I tillegg til å varme startkransen i ovnen kan du gjerne slenge svinghjulet i fryseren. Ikke vær for utålmodig. Bonus med å gjøre det på denne måten er at du kan steke grandis samtidig. Blir du oppdaga kan det hende du får god tid til å kjøre MGA etterpå. Mulig du også får prøve å bo i MGA'en...
  10. For EU-kontroll ville jeg bare vasket rent og tatt sjansen på at det går greit. Eller renner det olje? (vanskelig å se på stillbilde )
  11. Ser plutselig at Biltema har fått inn GL1 og GL3 olje. https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motoroljer/servoolje/girolje-sae-80-90w-gl-1-til-veterankjoretoy-2000044985 https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motoroljer/servoolje/girolje-til-veteranbiler-sae-90-gl3-2000044982
  12. Den er god. Har sendt deg krav i Vipps, sender panelet i løpet av morgendagen
  13. Ja da, ligger i skuffen enda det. Erindrer at det muligens mangler et par pærer, men de kan du sikkert flytte over fra det du har. 500,- + frakt?
  14. Problemet er vel sannsynligvis at de har gitt mangel på punkt 10.1, forevisning trafikkstasjon. Hvorvidt det er riktig for denne feilen er en annen sak. Du kan alltids klage til biltilsynet dersom du mener verkstedet har gjort en feil. Den påstanden om at alt rundt EU-kontrollen har blitt vanskeligere har jeg hørt ørten ganger, men det er ingen som har klart å gi noen konkrete eksempler ennå. Ja da, biltilsynet kan be verkstedet holde igjen bilen for stikkprøvekontroll nå, så kontrollen må være korrekt. Og så er det noen feil som før var 1'er, som nå er blitt 2'er, men også noen feil som
×
×
  • Create New...