Jump to content
LRforum

WildRover

LRF Society
  • Content Count

    1,463
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About WildRover

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lrforum.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    I don’t need to know where I’m going, I just need to know where I been

Previous Fields

  • Location / Bosted
    ---

Recent Profile Visitors

1,908 profile views
  1. Støttes! Man ringer ikke 110 for å spørre hvor lenge Kiwi holder åpent heller, selv om brannvakta muligens vet svaret.
  2. Siden vi først er inne på temaet.. Jeg fikk tak i noen aksllinger fra en S1 for en tid tilbake. Bremserørene som stod igjen på disse er tykkere enn 3/16. Muligens 5/16? På bilen er det 3/16 hele veien, men der er det fint lite som er originalt. Hva er egentlig riktig? Har det noen praktisk betydning, så lenge niplene i enden stemmer? 3/16 er jo mye enklere å få tak i.
  3. Absolutt verdt en tur eller ti. Alle snakker om Trollstigen, men den blir jo bare småtteri i forhold (Med fare for å fornærme raumaværingene )
  4. Til blindmuttere er denne typen gull: https://nettbutikk.wuerth.no/innredning-og-lagersystemer/orsy-sortimenter/blindnaglemutterskralle-i-orsy-systemkoffert https://www.rivetwise.co.uk/products/product.asp?item=pnt210_ratchet_tool_288_468
  5. Ikke skiløype, men ihvertfall et lite stykke utenom asfaltkanten. https://youtu.be/Rl2t1AkTC98
  6. Rydder litt. Er det noen interesse for noe av dette? Delene befinner seg i Kristiansund N. Framdiff/kardang fra P38. 2-pin. Bil var gått vel 190000 ved demontering. Byttet pga ulyd i sving. Slakke i pinjonglager, utover det fant jeg ikke noe feil (men så har jeg ikke sett så nøye etter heller). Planen var å returnere den til Ashcroft for panten, men frakt dit viste seg å være mer enn jeg fikk igjen. Går sikkert an å overhale, eller man kan bruke huset til å bygge seg 4-pins eller sperrediff. Eller hvis noen skal forbi Ashcroft så får de £200 for den der.. Tenningslås til P38. Kjøpt brukt fra Ebay, følger med ett nøkkelblad. Ikke testet. Gass styredemper til P38, Bilstein F4-BE3-B298-M1. Stått på bilen i kanskje 1 år. Demperen er helt fin, men jeg foretrekker oljedemper. HeVAC-panel JFC102550, til P38 nyere enn 1999(?). Fungerte ved demontering, men viser bare deler av tallene i displayet såvidt jeg husker. Greit nok til testing før man evt bestiller nytt, ellers går det sikkert an å leve med de små feilene som er.
  7. Alt sør for Dovre er vel Oslo? Snakker om Maura i Nannestad kommune ja. Jeg kjører førstkommende tirsdagsmorgen, regner med å være der utpå ettermiddagen en gang. Edit: Men da går du glipp av en tur til Kristiansund altså..
  8. Kan sikkert hjelpe deg et stykke på veien hvis du vil. Skal hente noe i Maura neste uke og har god plass nedover.
  9. Ja, så kan du jo spørre kelneren på Aker brygge hvorfor biffen er så dyr, når kebaben i Strömstad koster bare...
  10. This really sounds like a dead battery. Are you 100% sure the other battery you tried is good? Are you 100% sure the jumper cables had good connection in both ends? Does the lights (high beam) work well? Do you have voltmeter (multimeter) handy? Also, what about the battery cables? Good connections both on the battery and towards the car? The "(LF/LR/RF/RR) window not set" and "sunroof not set" messages are normal after battery replacement. Just fully open and close all windows and sunroof once, and the messages will disappear.
  11. Og der ser det ut til at resten ble solgt også
  12. Comfort indicator for panelmontering er solgt. Resten er her fortsatt, så det er bare å slå til
  13. Først bør du finne ut hvor mye strøm du faktisk trenger. Anbefaler ikke å bruke kjørelyskretsen til dette. Går sikringen mister du lysene OG drikken blir varm. Derimot kan du bruke pinne 2. Den er som oftest tåkelys, men helt ærlig, hvor ofte har du behov for tåkebaklys i sommerferien? Altså er den kursen ledig, bare å fjerne pærene på bil og henger, og koble seg innpå. Fordelen eller ulempen, alt ettersom man ser det, er at da får du strøm bare når lysene er på, altså når du kjører. Kan selvsagt kobles om, men da tøyer vi quickfix-begrepet litt. Skal boksen gå kontinuerlig uten at motoren går, bør du uansett vurdere eget batteri og lader. Ellers får du en god unnskyldning for å kjøpe deg startbooster..
  14. Rydder litt og fant noen ladere jeg ikke trenger lenger. Selges samlet eller hver for seg. Usikker på pris, kom med bud. Laderene er testet, de fungerer men selges med ut-døra-garanti. Kontakt meg gjerne på PM, så slipper vi budkrig i tråden 1 stk Ctek Lithium XS Kjøpt i januar 2019, brukt kanskje 10 ganger, funker fint. Nypris ca 1000,- 1 stk Ctek Multi XS 7000 Ca 10 år, mye brukt, funker fortsatt like bra. Liten skade på ledningen etter at "noen" lukket panseret, reparert med krympeskjøt. 1 stk Ctek Multi XS 3600 Ca 15 år, litt dårlig kontakt i hurtigkontakten på 12v-kabelen, men funker bra når kontakten trykkes skikkelig sammen. Denne har den gamle typen Ctek-kontakt, samme som brukes på bl.a. RC-biler. 1 stk Ctek Zafir 45. Ca 10 år, hurtigkontakten er fjernet og ledningen er skjøtt sammen med krympeskjøt. Lite brukt, har hatt den liggende i bilen i tilfelle behov, for så å glemme den Må trykke hardt på knappen for å få endret modus, ellers ser den ut til å fungere. 2 stk Ctek Comfort indicator, hvorav en er ny i eske og en er pent brukt. 2 stk Ctek Comfort indicator for panelmontering, begge er nye men den ene mangler eske.
  15. 1: Vurder gjerne en av disse https://www.finn.no/car/used/search.html?filters=&make=0.781 2: Husk å få systemet TØMT før du begynner, hvis det ikke allerede er tomt. 3: Få det tett igjen så fort som mulig, så det ikke kommer mer fukt og dritt inn enn nødvendig. Kompressoren kobler ikke inn når det ikke er gass på, så det er bare å kjøre. Få fylt gass så fort som mulig, men det er neppe kritisk om det ikke blir samme dag.
×
×
  • Create New...