Jump to content
LRforum

WildRover

LRF Society
  • Content Count

    1,484
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About WildRover

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lrforum.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    I don’t need to know where I’m going, I just need to know where I been

Previous Fields

  • Location / Bosted
    ---

Recent Profile Visitors

2,729 profile views
  1. https://www.dingocroft.co.uk/acatalog/vin_numbers.htm https://twinwoods4x4.co.uk/how-to-decode-your-land-rover-vin-vehicle-identification-number/ Det er alltid en fare for at myndighetene blir helt på styr. Men ingen P38 har 5 som åttende tegn, så bilen de har registrert finnes ikke. Altså kan det umulig være en annen bil du prøver å vise. Mulig de krever dokumentasjon fra Land Rover på det, men særlig lenger kan de vel umulig dra det.
  2. Dette er nok bilens måte å si fra at den vil på tur. Som en hund som henter halsbåndet og bjeffer mot døra.
  3. 2001 modell P38 God jul folkens! Plutselig får jeg ikke åpnet høyre framdør lenger. Jeg får løftet låseknappen på innsiden av døra, men den går halvveis ned igjen når jeg slipper. Virker som det er noe mekanisk som tvinger den ned. Og sentrallåsen låser når jeg slipper knappen. Må derfor bruke nøkkel i førerdøra for å komme meg inn i bilen. Jeg får låst og låst opp med Nanocom. Når jeg løfter låseknappen ser jeg på Nanocom at signalet endrer seg fra 12v til GND. Samme oppførsel som på førerdøra Så det elektriske ser ut til å være i orden. Men jeg får altså ikke åp
  4. Prøv en annen nøkkel om du kan. Eller bytt batteri i nøkkelen. Når du prøver EKA i døra, er du sikker på at du vrir riktig vei?
  5. Ta av dørtrekket og sjekk at vindusheisen er skikkelig festet til døra. Popnagler kan fint erstattes med skruer og mutrer.
  6. Tror ikke det er noe problem å bytte den fjerde gangen heller, men om du bruker kvalitetsdeler så tviler jeg sterkt på at du kommer opp i den situasjonen. Om kulene er forholdsvis nye og du har lekkasje ville jeg i allefall sjekket høyden. Om den må justeres er det ikke mye ekstra jobb å bytte kulene, forutsatt at du har riktig verktøy selvsagt.
  7. Gratulerer/kondolerer, alt ettersom man ser det Kompressoren styres av et rele, som igjen styres av styreenheten. Styreenheten starter og stopper kompressoren basert på signal fra trykkbryter og temperaturbryter. Mulige årsaker til at kompressoren ikke går (listen er ikke uttømmende): -Feilkoder i systemet -Temperaturbryter i kompressor sier kompressor er varm -Trykkbryter sier systemet har nok trykk -Defekt rele -Defekt sikring -Defekt kompressor -Ledningsfeil Har du tilgang på diagnosedings kan du begynne med å lese ut f
  8. Gå for det originale/første eller det du har i dag. Ikke fall for fristelsen til å bruke modellnr, registreringsåret eller noe annet teit.
  9. Det kan du vel generelt sett gjøre på de fleste/alle motorer. Hvorfor du skal gjøre det er en annen sak, men der regner jeg med at du har kontroll
  10. Biltema i Nordfjordeid, Sjøgata 21, åpent 9-18 i dag. Ser ut til at de har alt du trenger på lager. Kapp bort dårlig parti, sett på nye nipler og evt skjøt inn en bit hvis du må kappe bort mye. Dette anbefales kun som nødrep selvsagt Skjøt med 66-487, denne har M10 innvendige gjenger i begge ender. Regner med at det gamle røret er stål? Da ville jeg brukt 19-1261 til å flense med (men ja, andre verktøy funker sikkert de og).
  11. Nanocom eller Faultmate hvis du kun skal ha til P38. Finnes også utstyr som funker til flere biler hvis det er aktuelt, pris deretter selvsagt. Denne siden kan være av interesse for deg: http://paulp38a.com/range-rover-p38/how-eas-works/ Jeg ville begynt med å nappe ut sikring eller rele og se om den er stabil da. Videre ville jeg sjekket høydesensorer.
  12. Gjør slik: I tillegg til å varme startkransen i ovnen kan du gjerne slenge svinghjulet i fryseren. Ikke vær for utålmodig. Bonus med å gjøre det på denne måten er at du kan steke grandis samtidig. Blir du oppdaga kan det hende du får god tid til å kjøre MGA etterpå. Mulig du også får prøve å bo i MGA'en...
  13. For EU-kontroll ville jeg bare vasket rent og tatt sjansen på at det går greit. Eller renner det olje? (vanskelig å se på stillbilde )
  14. Ser plutselig at Biltema har fått inn GL1 og GL3 olje. https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motoroljer/servoolje/girolje-sae-80-90w-gl-1-til-veterankjoretoy-2000044985 https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motoroljer/servoolje/girolje-til-veteranbiler-sae-90-gl3-2000044982
  15. Den er god. Har sendt deg krav i Vipps, sender panelet i løpet av morgendagen
×
×
  • Create New...