-
Innlegg
629 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Arendal
-
Interests
Traktor og Gravemaskin
Så jeg kan få ryddet skauen for LR
99 model P38, TØRSTE BRUMLE :)
Previous Fields
-
Location / Bosted
Arendal
grunneieren sine prestasjoner
Entusiast (5/7)
-
RR - P38 Sentrerings verktøy, hub. og litt annet
grunneieren publiserte et emne i Spesialverktøy til utlån
Har litt spesial verktøy til P38 til låns. For de som ikke kan hente og levere selv er det mulig å sende i posten. Forsendelses kost tilfaller selvfølgelig låntaker, likeså risiko dersom verktøyet forsvinner i posten eller blir ødelagt under utlån. Sentrerings verktøy for å få hubben på riktig plass når man bytter opphengskuler på p38. Hjemmelaget etter orginale tegninger fra LR Radius arm foring, verktøy for å presse ut og inn disse foringene (du må ha noe å presse med i tillegg til dette verktøyet) Kontaktes ved å sende melding på forumet. -
Ref. luftfjæring, var ikke enkleste utgave av d3 levert uten luftfjæring? Dersom ja, burde det vel være mulig å få den godkjent uten med riktige papirer fra land rover (om de er villige å sende slike da)
-
😃Grattulerer, da er det bare å ta vare på den så sitter fortsatt smilet der om 5 eller 10 år
-
Det hadde jeg sef. glemt. Jepp er riktig verktøy. LRT 60-004-1 og ja du må ha presse i tillegg. Holder til i Arendal, men skal til tigerstaden i helgen, så kan ta den med. så sender du den bare tilbake når du er ferdig
-
Ønskes frakt av 4 hjul fra Porsgrunn til Halden
grunneieren svarte på Elvehundre sitt emne i Forumekspressen
Skal Fra Arendal til Oslo neste helg, kan ta de med hele eller deler av veien da om du ikke har fikset det. -
TRor jeg har det verktøyet som skal til for å bytte radius arm foringene. Dersom det er riktig verktøy kan du selvfølgelig få låne det. Skal se om jeg ikke husker å sjekke, men er ikke hjemme før på Lørdag (Har ikke brukt det selv, overtok det fra en annen!)
-
P38 V8 -Temp.måler kjølevæske og Gearbox Fault ?
grunneieren svarte på Peete sitt emne i Range Rover Forum
Dårlig jord er vel den single største feilen på alle eldre biler med en del elktronikk, og den som oftest blir oversett. Feilmeldingene peker på en eller annen dubeditt, og i forbeindelse med demontering for å bytte bytte denne er man borti jordingen og fikser ser problemet. Så er man glad og fornøyd til neste gang bilen kommer med en feilmelding. Mao på en eldre bil bør en del av vedlikeholdet være å gå over alle jordingspunkter med jevne mellomrom. MVH En som flere ganger har opplevd å få kjøpt eldre biler hos forhandlere for en slikk og ingenting, der problemet har vært så enkelt som dårlig jord. -
Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal leve ut drømmen din: Du går ikke til dette med blår i øyene, mao du har gjort / gjør nødvendig research for å være best mulig forberedt! Alt av deler til disse bilene finnes tilgjengelig, og stort sett til fornuftige priser. Du kan gjøre det meste selv, og det finnes enorme mengder med tips fra dyktige folk både her inne og på andre forum rundt på nettet. Ja disse bilene har ikke de beste konstruksjoner i forhold til rustfeller, og stålet fra 70 og begynnelsen av 80 tallet er ikke like bra som dagens i forhold til motstandsdyktighet mot rust. Mao det er ikke usannsynlig at du må legge inn en renovering hvert 10 år eller så, men det må du vel med en nyere bil også. Uansett så vill rustbeskyttelse være viktig her, og der er du i førersetet selv. Den vanskeligste biten her vil være å finne ett godt utgangspunkt, de virkelig bra bilene begynner å bli dyre, og det vil koste eller kreve mye egeninnsats å dra en halvgod bil opp på et godt bruks nivå, Mao. kjør på dersom dette er det du drømmer om!
-
Du må holde knappen nede til den slutter å lyse. Mener den skal lyse grønt mens du holder den nede, om den blinker er det noe som ikke stemmer. Er i allfall slik på den webastoen vi har på en (nesten) meneske bil!
-
Kan være så enkelt som dårlig med strøm til starteren, enten pga korodert jordingsforbindelse til blokka fra batteriet, eller dårlig strømmledning fra batteriet til starteren. Værdt å sjekke, men oftest er det nok starteren som begynner å å bli sliten
-
helt uproblematisk å trille / dytte / taue noen få meter så lenge du får den ut av park og parkeringsbremsen av (om den har slikt elektrisk handbrekk da)😀
-
Gammel plugg? Bytt den i såfall!
-
-
Jeg kjøpte fra BEMA for noen år siden, kom komplett med bolter og segerring, ser ut som de bare har ett på lager til bakakslingen (og to til fremme) Hør med de
-
Ofte kan man få i gang pumpa ved å "jogge" den, d.v.s veksle mellom å kjøre strømmen riktig vei og motsatt. Ikke koble pumpa direkte på batteriet, kun "tuch" bateripolene ett sekund eller to. Men ville uansett kjøpt ny pumpe da en som har satt seg nok har litt skade og vil mest sannsynlig sette seg igjen på mest ugunstig tidspunkt