Jump to content
LRforum

grunneieren

Members
  • Content Count

    496
  • Joined

  • Last visited

About grunneieren

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Arendal
  • Interests
    Traktor og Gravemaskin
    Så jeg kan få ryddet skauen for LR
    99 model P38, TØRSTE BRUMLE :)

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal

Recent Profile Visitors

679 profile views
  1. den var fancy, har bare denne selv: https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/stetoskop/stetoskop-2000018564 Må kanskje oppgradere
  2. Park sensorer er lette å sjekke med et stetoskop, det durer i de som virker Kan kanskje høre det med mekaniker metoden også (skrutrekker med skaftet mot øret og spissen mot sensoren)
  3. Du har kanskje sett denne? https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=146762027
  4. Begynn med å sjekke jordinga på den lykta du Er det i orden følger du noen av de andre råda over her
  5. Kjøleveske kan da fort stikke av andre veier en ned i sylinderen MAO ikke starte med anntagelser av det værste slaget MEN tar du ut pluggen får du jo fort en indikasjon på hva som er galt, lekker det vann inn vil den ofte være gullende rein (i allefall om pluggen gnister). Og det at ting er nytt er ikke en garranti for at det er i orden, har hendt mere en en gang at nye deler er defekte. MAO, feilsøk systematisk og med åpent sinn
  6. en av leverandørene i UK har kitt for bytte ut orginal kassa med bensin (4,6) kassa. (Tror det er Ashcroft?) Så jo ut til å være billig for den bilen
  7. Ha inntrykk av at kamsensoren er mest utsatt, men bare basert på det jeg leser på nett, samt de to feilene jeg selv har vært borti. Dersom det er lett å komme til å få molt motstanden i sensorene, kan det gi en grei pekepinn, mål først når de er kalde og så når bilen ikke vil gå, skal ikke være stor forskjell på disse målingene.
  8. Ikke rart i det hele tatt, derimot normal feil på disse. Er kobberspolen inni som kortslutter mot huset når de blir gamle og varme. Når del får kjølt seg ned blir kortslutningen borte.
  9. Kam eller veiv sensor om denne har slikt?
  10. Becm sender en kode til motorstyringen den må være lik både i motorstyring og becm. Dersommjeg husker riktig må du lese den i becm og endre i motorstyringa, men det finner du ut av. Mener koden er 3 sifra for v8. Kokeproblemet ditt jan være så enkelt at du lekker kjøleveske inntil du får for lavt nivå kombinert med manglende kunnskap om hvordan lufte en v8. På innsugs manifolden, like bak gass spjeldet sitter det en varmesløyfe (2 små vannslangerpå siden av hverandre), den er kjent for å lekke og er ikke helt enkel å se, du må kjenne med fingrene. Andre muligheter kan være en vannslange med ett lite hull
  11. Mest sannsynlig fordi det er billigere å produsere (og eventuelt endre dersom forskjellige markeder krever andre lys), ettermarkedet får liten oppmerksomhet når bilprodusentene konstruerer nye modeller
  12. Men, såfremt du ikke har tilgjengelig donor med alt du trenger av deler liggende i skuffen, så kan du kjøpe mye bensin for de pengene du legger i ett motorbytte Og så får du lastebil lyd i stedet for gromlyd
  13. Ikke livstids garanti på Hazet nei. Ofte så er det fjørene som blir slappe. Kan hend du kan stramme de litt. Litt olje i tilegg så blir den bra
  14. 265' km og bremse akumulator ble byttet. Burde nok vært gjort for lenge lenge siden. Og så ble døren slik
×
×
  • Create New...