Jump to content
LRforum

Tobba

LRF Society
  • Content Count

    837
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About Tobba

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kverneland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kvernaland

Recent Profile Visitors

1,272 profile views
  1. Siger pedalen fort eller bare sånn sakte men sikkert innover? Min siger også, byttet det meste uten at det hjalp så ga opp, trør aldri så hardt og lenge at det er problem
  2. Og harde polyforinger kan også fortvslå litt i gebisset kontra gode og myke originalforinger. Samt forskjellige typer støtdempere, noen er mykere en andre, jeg har +2 dempere fra terrafirma som er justerbare, men grusomt harde selv på mykeste trinn, kunne godt tenkt meg noen lengre oem oljedempere til den
  3. Sikkert litt dumt spørsmål, men du er sikker på at du har lt95 kassa i høyserie? 4k rpm i 50 skulle en nesten tro var lavgear..
  4. Var redd for det ja, selv om det jo går olje i røret som vil kjøle det.. men du har nok rett lafte, får vel kjøpe nytt og prøve igjen
  5. Prøvde med sand, men blendingene smeltet og sanden rant ut prøvde vsrme det igjen å banke det litt ut, ble bedre, så er jo spørsmålet, hvor stort hull kreves det? Ganske rett ned montert det røret så fall er hvertfall ganske bra. Fikk fatt på 15mm kobberrør med 90 grades bend, kan det loddes til stålrør? Og vil det bli så varmt så nærme eksosturbinen at loddingene vil smelte?
  6. Aha, ja dem så vel dem kunne spare 0,0000001l på mila ekstra med clutch men er det ikke temp forskjell på røra når kompressor går så holder jeg en knapp på den
  7. Har hatt liggende en m57 turbo fra en L322 ganske lenge, og nå i anledning at M51 motoren henger på bukk så fant jeg ut at jeg skulle prøve få den i. Passer forsåvidt rett i, men sliter litt med returrøret på olja, prøvd å bøye et rør men selv med god varme så knekker det Spørsmålet er da, kan jeg bruke kobberrør og lodde sammen eller vil det bli så varmt at loddingene gir seg?
  8. Har D4 magnetclutch på komoressor? På D3 så går den konstant for det er en variabel kompressor.. Men kjenner du noen temp forskjell på lavtrykk og høytrykkside av røra? Måtte bytte min kompressor pga intern lekkasje så holder en liteb knapp på det sålenge du har nok gass på den
  9. Valeryd har mye hengerdeler, vet den lokale bilxtraen her har endel fra dem, om det er spesifikt for denne butikken eller alle bilxtra vet jeg ikke. Bare som et lite tips hvertfall til fremtidige hengerdelesøkende, ser jo du har fått alt på stell nå
  10. Mulig dekktrykksensir som skal henge på innerskjernen? Min har hvertfall noen bøyler med ledninger som står vak hver innerskjerm. Ser som tidligere nevnt plugget ut så skal nok ikke være noe i den
  11. Vurderer kjøpe 4 løse dekk i Asker, er det evt noen som skal den veien og hadde hatt plass til dem?
  12. For ordens skyld så får jeg påpeke at det er scorpion atr som jeg har på min bil, lest litt at dem ble montert på endel ford i usa en stund, og dem klager sin store nød også, får flat spots, spesielt i kaldt vær, så er vel bare generelt dyre drittdekk
  13. Henter opp denne tråden igjen, kjørt halvannen sommersesong på disse pirelli dekka nå, var godt fornøyd første sommeren, men sommeren ifjor så føler jeg dem har blitt veldig sporete, pluss dem dabber en stund når bilen har stått en dag og to, andre som harsamme erfaring? La på vinterdekka nå i høst å bilen ble mye bedre å kjøre, fikk tatt full sjekk på oppheng og justert hjulstilling, bilen ble enda bedre, så la på pirelliene igjen og bilen ble fæl igjen..
  14. Skulle ha fått hjem et tank deksel til D3 fra gjøvik, ca 1,5m langt men ikke så bredt og høyt, noen som skal ut å reise i jula?
  15. Ikke fått sett så mye mer på det, travle dager nå før jul men skal prøve å måle litt mer når anledningen byr seg! Sliter litt med å måle ned over enkeltkomponenter med vanlig multimeterpinner, men skal prøve å få laget til noe! Forøvrig tatt av alle elektrolyttene nå for å teste dem, men ser ok ut, og fortsatt 155v ut uten elektrolytter
×
×
  • Create New...