Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Tobba

LRF Society
  • Innholdsteller

    693
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tobba

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kverneland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kvernaland

Nylige profilbesøk

788 profilvisninger
  1. Tobba

    Ledninger

    Ser originalt ut for meg, men usikker, var egenrlig bare nysgjerrig på hva det kunne være for noe Om jeg savner noe som ikke virker, tja, er jo en land rover Ser ut som det går inn i ledningsmatta, ikke typisk ctek ledninger hvertfall... Det kan jeg sjekke, men sist jeg hadde ute batteriet så kan jeg ikke huske å ha sett noe vifte..
  2. Tobba

    Ledninger

    Har to ledninger oppe i bakkant på bstteriet som ser ut som dem er klippet, noen ide til hvor dem burde vært? Finner ingen tilsvarende ende er 08 D3 tdv6
  3. Var vel en v8 bensin det der...
  4. Tobba

    Range rover p38 fra auto til manuell

    Ja, mulig det er så enkelt, så for meg at motor ecu må byttes, men jeg aner ikke, står hvertfall kasse her hvis noen vil prøve
  5. Tobba

    P38 Finn.no

    Gjort det på min også, ganske enkel operasjon hvis en bruker en sen utgave av 24 kassa, byttet over bellhousing og converter så passet den rett inn, mellomakslingene vil passe over, men jeg har satt inn mellomaksler fra en manuell, disse er like v8 mellomaksler og passer perfekt, men er ikke mange millimetrene forskjell.
  6. Tobba

    D3 08 tdv6 innsugsmanifoil

    Fikk ut både deksler og dyser, mye knot og slanger og rør i veien, men fikk dem ut tilslutt! Var myyye gørr i alle innsugskanalene, noen var omtrent halvert i diameter av sot langt ned i toppen, fikk skrapet det løst, støvsugd godt og vasket så langt ned jeg fikk fingrene hvertfall montering gjenstår nå, nye pakninger og dyseringer ligger klar! Blir spennende og se om jeg får racerbil etterpå men misjonen med disse ventilene og vakuumklokka som ikke er tilkoblet ser jeg ikke helt.. er to løp for innsug pr sylinder i toppen og det ene hullet ligger disse spjeldene foran, står konstant åpne hvertfall..
  7. Tobba

    D3: steering shaft bytte

    Tror neppe servopumpa bryr seg om det er treghet i akslingen, eneste jeg kan se som kan ta skade av det må være lagring i tannstanga og evt tetningsringen.. Men få den med expressfrakt fra lrdirect f.eks så har du den på et par dager, har opplevd å få deler på døra dagen etter jeg bestillte dem Skal bytte min aksling nå snart også, den var nykkete, men ble plutselig mye bedre, så mulig den har løsnet litt etter sauefettbehandlinga av bilen i vinter
  8. Din nærmeste LR forhandler har sikkert også servoolje, men den er neppe billig evt kan du jo prøve et annet verksted som skrur mye LR.. Kanskje de norske LR delepusherne har også.
  9. Tobba

    Range rover p38 fra auto til manuell

    Har en manuell kasse til p38 liggende her, skal visstnok være så å si ny clutch i den også, men det kan jeg ikke bekrefte da den står fortsatt på motor send pm hvis det er av interesse Men jeg hadde ikke gjort den ombygningen, en ting at det må fysisk passe, du må ha inn en ekstra pedal, mellomakslingene bør nok byttes men må sikkert ikke da forskjellen i lengden er minimal, men du må også få resten av elektronikken til å innse at den ikke har en automatkasse å prate med lengre, men for all del, har du lyst har du lov
  10. Har plukket litt i motoren for å bytte glødeplugger og ser at innsuget er omtrent fyllt med olje gugge fra egr systemet, men ser for meg ut som om innsug og toppdeksel er samme plastbiten? Er det mye styr å få det demontert for å gjøre rent og er det vits? Sitter mye gørr rundt nedløpene til luftkanalene og vil jo tro det struper lufta litt, selv om det er turbo.. må dysene ut for å få av innsuget og må man ha spesialverktøy for det og må man ha nye tetninger etterpå? Ligger også en vakuumklokke på hver topp som ser ut som det styrer noen slags klaffe ventiler i innsuget, men disse er ikke koblet til og ikke kan jeg se noen nærliggende vakuumslange heller, hva er forklaringa her? Vakuumklokke venstre topp, rett under der ac slangen går over fra metsll til gummi, tildvsrende på høyre topp, ingen er tilkoblet.. Tjukt med gørr inni manifoiler 7
  11. Tobba

    Discovery 3 - Div. feil

    Har endel ting til hitachi kompressor hvis du skulle trenge noe, ligger på finn, jeg var litt kjapp å handle deler og når jeg åpna kompressordekslet så lå det en amk der https://www.finn.no/134822254
  12. Tobba

    D-2 autokasse

    Ja, men den kan vel byttes over?
  13. Tobba

    D-2 autokasse

    Zf 4hp22 ble brukt i både 2,5 td5, 2,5 bmw og 4.0 v8. Jeg vil tro, merk her antar man, påstår ikke at selve girkasss i seg selv er lik og forskjellen ligger i bellhousing og converter etter hvilken motor den skal passe mot. D2 bruker vel can bus kommunikasjon, så usikker på om pluggen er lik, selv om jeg vil tro det da signalene der er analoge og er strøm av og på til ventilene.. Så min teori, flyttt over bellhousing, converter, xyz switch og mellomstykket mellom gir og transfer så bør det fungere.. Men kan være forskjell på utgående aksling på kassa med tanke på splines og lengde, det vet jeg ikke
  14. Tobba

    Ledpærer

    Kjøpte også komplett led sett for interiør, skilt og park lys på ebay, ble veldig bra i starten, ble nesten dagslys inni bilen, ingen feilmeldinger på parkkys da disse var beregnet på det, men gikk ikke så mange månedene så ble det discolys i bilen, både utvendig og innvendig, begynte å blinke noe aldeles, den ene pæra etter den andre, så ble til at jeg satte inn vanlige pærer i park lys igjen og biltema sine led i interiør, dem fungerer godt så langt hvertfall. Og har en lysvarme ganske nærme glødepærer.
  15. Tobba

    D3 tilt sensor

    Jo, men tror ikke det er den justeringa, i manualen er tilt sensor en bevegelsessensor montert i boksen til sirena/alarmen rett ved hovedbremsesylinderen, den fåes i to utgaver, med og uten tilt sensor, jeg har den uten og bilen er levert uten.. Feilkoden er B1D97
×