Jump to content
LRforum

Tobba

LRF Society
  • Content Count

    742
  • Joined

  • Last visited

About Tobba

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kverneland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kvernaland

Recent Profile Visitors

887 profile views
  1. Igår fikk man dekk i hus og på bil, gikk raskt å få dem forsåvidt, selv om jeg ble litt svett når bekreftelsesmailen jeg fikk etter jeg hadde bestilt estimerte levering 18 juli kun kjørt dem noen få km foreløpig, men kjentes bra ut så langt hvertfall!
  2. Leser med skrekk denne tråden her, skal selv sørover til danmark og tyskland med D3 om et par tre uker og dette er vel det jeg frykter og opparbeider meg magesår over.. Håper det ikke er så alvorligt hos deg som det høres ut og at det ordner seg på best mulige måte! Hold oss oppdatert så krysser vi fingre og tær for deg!
  3. Noen som vet om det går å få fatt på nye disse brakettene som skrus i kanalen og holder de blanke pynterørene som er påmontert mange D3? Disse ruster noe aldeles og burde vært mulig å få fatt på?
  4. Aha, ja merket meg at flere av disse "butikkene" hadde fellestrekk i firmainformasjonen, og var mye holding her og der, men da var bestilling sendt på pirelli hvertfall så får vi se hva som dukker opp
  5. Ser ikke ut som byttdekk har atr nå, men noe som heter Tirendo har dem, trenger dem før landstreffet så må vel bestille asap
  6. Nå var mitt anlegg helt tomt for gass pga det var en rør med hull i som jeg måtte bytte (som endte opp med å bli 3 rør jeg måtte bytte) så bilen var skåltom, tror jeg fyllte på 3 flasker, to med gass og en med olje. Etter boka skal gassen på bilen tappes av med vakuum, men lekkasjer er jo noe en ikke kan for i usa får man jo r134 på slike selvfyllingsflasker, men det er visst farlig i europa (lett antennelig propan/butan er jo myyye bedre å leke med) men jeg føler jeg leste at den gassen kunne blandes med r134, men usikker, send forhandler en mail!
  7. Så jo bra ut det, utrolig hvor mye snillere dem så ut på bil en dem gjør i salgsannonsene Kan jeg spørre hvor du kjøpte dine?
  8. Er vel r134 gass på D3, husk at dette er ikke r134 gass, men en erstatningsgass av propan/butan så ganske så brannfarlig men har den på min D3 og sålangt har det ikke eksplodert hvertfall
  9. Kan ikke dere komme til Rogaland en tur så kan jeg få sitte på med begge og høre? Bue: merket du noe på drivstoffet ved å gå på pirelli dekkene? Hvis du har et bilde av bilen med dekkene tar jeg gjerne imot det Lafte: mulig det er billig, men sålenge det ikke er gratis så går det desverre ikke i denne omgang, somsagt så har bilen blitt kostet på både skjorter og føtter og armer siden den kom i hus så nå må jeg si litt stopp det er også bakdelen med pirelli dekkene, dem koster mer en wrangler hp
  10. Er kanskje wrangler hp du har da? Og med den ekstra høyden på dekka var ikke det vondt, kunne godt tenkt meg mindre felger, men desverre tilsier økonomien (og at jeg har kostet på den båten uhorvelige mengder i det siste) at jeg må beholde de felgene jeg har..
  11. Låner litt denne tråden istedet for å lage enda en dekk tråd, må ha nye sommertøfler på min D3 og klarer ikke helt å bestemme meg, ønsker minst mulig støy, lavest mulig forbruk, ingen harf offroading men samtidig hadde det vært greit å hvertfall kunne bli med på greenlaininger og slikt, heller mot goodyear wrangler hp og pirelli atr, hvor wrangler hp har 70 i støy og atr 72db, vet ikke helt hvor mye det utgjør i praksis, men 3db økning tilsvarer vel en dobling i lydstyrke? Noen som har erfaringer med disse og kan sammenligne dem med vanlige veidekk? Et rent AT dekk vil jeg ikke ha da jeg har hatt både veidekk, AT og MT på p38'n og både AT og MT støyer noe aldeles i forhold, og gir et markant økt forbruk.. Goodyear wrangler er vel standarddekk på D3? Hvertfall det på reservehjulet mitt og det er frs bilen var ny (produsert i 07). Dimensjonen er som tidligere i tråden 255/55r19
  12. Hvordan gikk dette med pirelli dekk, fortsatt fornøyd? Står og må ha nye lefser til min D3 og klarer ikke helt å bestemme meg for enten pirelli atr eller goodyear wrangler hp som vel er originalt på D3? Hvertfall det som står på reservehjulet mitt. Wrangler hp er oppgitt til 70db støy mens pirelli er oppgitt til 72db. Idag går bilen på vanlige veidekk og vil jo helst verken ha mer støy eller mer forbruk, men alikevel ønsker jeg noe liiiiiitt grovere enn rene asfaltdekk..
  13. Minner meg om den gangen jeg hadde kjøpt ny plenklipper, monterte og prøvestartet i garasjen, med det resultatet at den ene steinen som tydeligvis lå under der gikk som et prosjektil i garasjeveggen og klakk i bakvinduet på en tahoe jeg hadde da Håper det ordner seg med bakvinduet ditt, som flere sier så er jo en brukt bakluke et enkelt å greit alternativ hvis forsikringa ikke dekker nytt glass!
  14. Nei, sammenlignet dem ikke, bilen er gått 220kkm så var vel dags for å skifte uansett, byttet bakre mellomaksling. Virker som om kassa holder på lockup i converter for lenge, er stort sett bare et problem når jeg kommer inn i en rundkjøring og skal til høyre og glir inn i rundkjøring, legger over og når jeg da gir gass igjen så får jeg et plagsomt klunk, har siste versjon ihht nanocom på girkassesoftware også så må vel bare leve med det
  15. Slått meg til ro med at det bare er oljetrykk som skaper oppstartslyden, men irriterer meg fortsatt over rasle/knatrelyden som kommer når en gir litt gass, kommer fra høyre side av motoren når en kjører, men kjent overalt jeg kommer til med hånda uten å klare kjenne noe lekkasjer hvertfall.. så kom jeg til å fundere, sitter ikke vakuumpumpa i det området? Kan den lage slik lyd? Kjede klarte jeg bytte ved å kløyve kassa under bilen, men gjør det ikke igjen hjalp fint lite på drivverkslarken også.. Byttet også et av ac rørene som går bak til det bakre klimaanlegget, det var en, tja, opplevelse?
×
×
  • Create New...