Jump to content
LRforum

tele109

Members
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About tele109

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    97193946

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Notodden

Recent Profile Visitors

1,452 profile views
  1. Ser ut som et veldig godt kjøp! Hadde ikke vært for det faktum at jeg nærmer meg et tosifret antall Land Rover produkt, skulle jeg gjerne kjøpt den
  2. Takk for raske svar. Ble litt klokere.
  3. Altså, jeg har en hevet bil. Hevet 50mm kanskje. Jeg vil ha den tilbake på standard fjærer. Må jeg bytte noe annet enn fjærer og dempere? Hva er casteroppretting? Pokalen ser nye ut
  4. Hallo. Har gått til innkjøp av en disco 1998 300 tdi ES. En klar oppgradering hva angår komfort, sammenlignet med min 1993 200tdi defender. Men den ligger litt for dårlig på veien, bytta alle foringer, dette hjalp noe, men ikke nok. Bilen er også heva endel, standard fjærer og dempere er på vei fra UK. Men spørsmålet er ; må jeg også bytte radiusarmer(noe jeg selvfølgelig ikke tenkte på når jeg la inn bestillingen)? Kunne noen målt lengda på originale radiusarmer så jeg vet hva jeg har? Siden jeg har den siste årgangen av D1 er det endel elektronikk. Hvis jeg skulle prøve å f
  5. Jeg og kjøpte settet i Seljord. 5000 eller noe deromkring. Pulver, tønne varmekolbe, vernebriller og hansker. Ser på finn at det blir solgt andre steder også
  6. Kjøpte et sett bestående av et fat med varmekolbe pluss 30 kg pulver. Nok til 160 liter vann. Skulle ønske jeg hadde hatt dette når jeg restaurerte de to andre land roverene
  7. Hivde endel veldig rustene og skittene deler oppi Strip-all tønna igår. Skulle selfølgelig tatt noen før bilder. Skal prøve å huske på det når jeg skal ta felgene. Funker veldig bra, spesielt på skittene, rustene lakkerte deler med mange krinkelktoker. Kan absolutt anbefales til dere som skal restaurere gamle rustene Land Rovere
  8. Kjøpte en 1982 109 hcpu diesel for noen år siden. Planen var å strekke den opp vinteren 2020-2021, men en xmil. fikk forrang. Har endelig startet. Bilen bar preg av veldig mye rust og generelt mangel på vedlikehold. Men én veldig fin patina! Planen er å sette den i veldig god teknisk stand, men beholde alt som er aluminium slik det fremstår idag. Alt av rustent stål skal først dyppes i Strip-all, sinkgrunnes og lakkes/males. Motoren ble levert til Jamtveit motor for maskinering. Kom tilbake veldig fin. Nytt ledingsnett er bestilt, pluss en bråte me
  9. Skal hente ny styresnekke på posten imorgen. Tok ut den gamle idag. Tenkte jeg likesågodt kunne demontere den. Så ikke veldig bra ut. Selve tannstage var bøyd, anlegget for øvre lager var herpa, og det var to store tverrgående sprekker. På tide med nytt da
  10. tele109

    Endelig

    Kjenner litt på misunnelsen nå. Veldig flott vogn. Hvordan fant du den?
  11. Hmmm. Bytta alle endeledd i vinter, hjelpesnekka virket grei, så da gjenstår vel bare selve snekka. Så det lå en ny en på Finn ifjor, men var ikke rask nok. Vestfold firmaet hadde ikke noen i nettbutikken, men kan prøve å ringe de
  12. Henta skilta igår, bilen fungerer glimrende, eneste som skal undersøkes videre er litt mye dødgang på rattet. Har mistanke om spissing.
  13. Løsning på bremsetråden; skrudde av bakplata, la plata slik at luftenippelen var det høyest punktet. Var endel jobb, men det funka. Har nå eu godkjent bil med gode bremser, happy days.
  14. Dette så ikke dumt ut.... mulig jeg prøver det til uka. Hadde vært Morro med skilt snart
×
×
  • Create New...