Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

qcnr

LRF Society
  • Innholdsteller

    9 686
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om qcnr

  • Rang
    I'm missing 3 cylinders...

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes
  • Interests
    paddling
    dykking
    sykling
    sist men ikke minst LAND ROVER

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hommersåk

Nylige profilbesøk

1 727 profilvisninger
  1. Det har jeg forståelse for, men her tyder det på meg at det er mange som har lyst, men ser på reisen uten ferje som noe veldig negativ. Ja man slipper å kjøre så mye, men har man ikke alternativ så er det lett å velge. Enten kjøre eller ikke reise. Som sagt, min erfaring er at man med feriepakket bil, unger og dyr kan kjøre Hirtshals > Calais på rundt 12 timer med stop, eller ta en overnatting. Tog er lett, man kjører av motorveien rett in i sjekk in, akkurat som bemannede bomstasjoner, kjører gjennom pass, så kjører man ombord toget og er i UK 20 min seinere. I Folkestone er det rett ut på M20 motorvei hvis man ønsker det eller in til Folkestone. Hvis man har cruise control så er det jo en lek, skru den på i Hirtshals og ta den av ved Calais, det er jo motorvei helt fram
  2. Skjønner ikke at det skal være såå vanskelig å komme til UK uten ferje. Var der nå i sommer. Reise fra Kristiansand med 08:00 ferje, stoppe i Dortmund og overnatte, er i Folkestone ca. 14:00 neste dag etter en liten tur med tog. Hadde til og med hele familien med og 2 dyr. Samme på vei hjem. Kjører til folkestone ta tog og et stykke in til Tyskland. Enten satse at men rekker 20:00 ferje fra Hirtshals eller overnatte i Aalborg og ta ferje kl 12:00. Enkelt.
  3. qcnr

    Max dekk Disco 2

    265.60x18
  4. qcnr

    Motorsykkeldekk

    Bruker alltid dekkonline.com og monterer skjøl, men har ikke den dimension som du har.
  5. qcnr

    Parkeringsbrems

    Satt på telefon så gadd ikke skrive alt... Men monter først de 2 bremsebånd sammen med den store fjæren. Ha plate med fjær (kan holdes på plass med liten strips) klar på hub. Monter bremsebånd der de skal passe og ha den ene siden av platen montert i bremsebånd. Så er det bare å lure den andre bremsebånd på plass. Jeg brukte stor flat skrutrekker. Så er det litt fikkling å få platen med fjær på plass i den andre bremsebånd. Etter 3- 4 forsøk satt alt på plass uten banning eller svetting, og strips var fjærnet. Så er det å motere resten av delene. For meg fungerte dette veldig godt i forhold til hvordan jeg slet dagen før. Jeg har heller aldri hatt erfaring med skivebremser før så alt var nytt. Jeg prøvde metoden: får alt på plass så strekk fjær på plass, og det fungerte ikke.
  6. qcnr

    Parkeringsbrems

    FIkk det til tilslutt, etter tips fra en kompis som driver LR verksted i England. Var egentlig ganske enkelt og krevde lite energi. Så nå fungerer alt slik det skal :-)
  7. qcnr

    Parkeringsbrems

    JEg trodde det var lurt å skifte parkeringsbrems deler når jeg skulle skifte bremser bak. Dette viser seg å være en dårlig avgjørelse. Jeg sliter veldig med å får fjærene på plass igjen (alt er nytt). Er det noen som kan hjelpe, evnt. gi råd? Er det verktøy man kan kjøpe for å gjøre de lettere? Jeg har lest denne, men selv om det er gode forklaringer så er det ingen beskrivelse over hvordan man montere fjerene. All hjelp mottas med takk og kommer noen på døren blir det mye kalde forfriskninger tilgjengelig ;-) Har lest denne
  8. qcnr

    Strying lever sitt eget liv

    Høres helt normalt ut på Norsk veistandard. Gå over til 16'' felger og dekk med høyere profil, eller større dekk i 18''. Da blir det bedre, jo mer 'vei mønster' du har på dekkene, jo verre er det.
  9. Jeg kan gi deg tips til verksteder som jeg stoler på i UK. MEN tenk deg godt om. Du ønsker ditt og datt så begynner verksted å plukke bilen og finner dette og mer. Et slik prosjekt kommer aldri in på budsjett eller tidskjema. Og de jobbene du beskriver kan man fikse på noen helger hjemme i garasjen/ oppkjørsel, hagen, fortau... En defender er heller ikke spesielt vanskeligt å jobbe på og er en relativ enkel bil. for ekasempel skal du gjøre alt det for å beholde bilen, men ikke sette på galv ramme, og overhale motor girkasse? Tror du må gå over bilen med mikroskop og finne ut hva som må gjøres for så å lage liste med kjekt å ha....
  10. qcnr

    2 ContiVikingContact6 vinterdekk. 255/55-R19

    Skulle gjerne kjøpt, men trenger 4... :-(
  11. qcnr

    Dekkdim og hvor handle?

    kanskje dette hjelper... https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR11.TRC1.A0.H0.Xdiscovery+3+wheels.TRS0&_nkw=discovery+3+wheels&_sacat=0
  12. qcnr

    Dekkdim og hvor handle?

    Jeg kjøpte nettop nye felger med ubrukte dekk fra UK. Mange som tar av standard hjul og setter på annet bling når de kjøper. 4 stk 2016 RRS felger 20'' med ubetydelig brukte Pirelli dekk kom på £1000 inkl frakt. Billigere en jeg fant dekk til mine 20'' stygge oppskrapte felger, som jeg også solgte :-)
  13. qcnr

    Defender eller Serie 110 i UK bensin

    IKKE kjøp en 'snatch', hvis du har planer om å bruke det som familie bil. De er helt horribel å kjøre da de er for tung. Å kjøre på svingete veier i mer en 40km/t går ikke. Dette fra personlig erfaring fra tjeneste tid...
  14. qcnr

    Defender eller Serie 110 i UK bensin

    Får deg en Puma da...Bedre interiør har den og. www.autotrader.co.uk kan brukes for å finne noe. Ikke glem ebay heller. https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201803044249708?advertising-location=at_cars&radius=1500&postcode=me173sw&year-from=2006&sort=sponsored&onesearchad=Used&onesearchad=Nearly New&onesearchad=New&make=LAND ROVER&model=DEFENDER 110&page=1 Billigere en 'pimpe' bilen er den og :-)
  15. qcnr

    kufanger disco 2

    Om den passer er en ting. Men hvis du ikke liker å bli vinkt in til side av men i grå og oransje kjeledress som står langs veien hadde jeg aldri montert den.
×