Jump to content
LRforum

AreM

LRF Society
  • Content Count

    3,508
  • Joined

  • Last visited

About AreM

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,116 profile views
  1. Jeg er både interessert i å få hvite hvem som selger folie, og hvilke merker som er bra. Jeg gjorde et googlesøk, men ble ikke så mye klokere. Blant annet var det vanskelig å finne noen som hadde fargeprøver på nettet. Jeg er ute etter fargen "Limestone" som var fargen på taket og dørtoppene på Land Rover 110 fra 1983 og 1984. Er det noen som vet hvilke leverandører som har godt utvag i farger slik at jeg kanskje kan finne noe som hvertfall ligner på Limestone?
  2. Dette siste innlegget burde jeg svart på for lenge siden. Det gir mening. Den nye viskosekoblingen på min P38 diesel har stått der noen år nå, og det fungerer perfekt. Jeg har også montert ny vifte og ny viskosekobling på min Range Rover 1987 V8 (etter å ha røsket ut to elektriske termostastyrte vifter) og det er natt og dag. Sto jeg i kø med de elektriske viftene, måtte jeg skru varmeapparatet og varmevifta på fullt for å unngå overoppheting. Nå slipper jeg å tenke på slikt. Jeg er kommet til den konklusjon at Land Rovers system med vifte og viskosekobling er meget bra og fungerer godt med god kjøling, og er driftssikkert.
  3. Jeg husker ikke i farten, men tror du er inne på noe. Noen som vet om det står i originalbrosjyren? For da jeg jeg lete litt...men det er hvertfall en mye gulere og varmere tone i den fargen enn den som ble brukt i årene etter. Her er en link, limestone er hvertfall nevnt for Land Rover i 1984: http://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?manuf=Land Rover&con=m&year=1984&rows=50
  4. Ikke at jeg skal legge meg bort i hvordan folk annonserer bilene sine, men du har valgt å annonsere med veldig lite info i annonsen. Men du kunne jo i det minste linke til denne tråden, da vil man jo få et bedre inntrykk av hva man kjøper? Kanske det vil trigge interessen nok til å ta kontakt for å få den info på PM som du ikke vil legge ut i annonsen? Bare en tanke
  5. 3.5Efi + manuell girkasse = Rovers billigste V8 å kjøre med. Hva er kilometerstand på motoren? Og hva er originalfargen?
  6. Volumex motoren kom fra Lancia. Ingen Fiater ble levert med kompressormotor.
  7. Det står i annonsen på FINN at den har doble forgassere. Den har to enkle forgassere. Hilsen Herr Pirk
  8. Ratt, spoiler, fram- og bakseter er heller ikke fra 1973. Men disse delene var ikke uvanlig å bytte ut på eldre biler. Om det kun er karroseriet som er byttet, har bilen en firetrinns (LT95) girkasse. Men jeg gjetter at bilen har tretrinns automat eller 5-trinns manuellkasse (LT77) med lang girspak. Altså, at hele bilen unntatt ramma er fra 80-tallet (men før Efi'ens ankomst høsten 1985) En flott bil er det uansett. Mitt inntrykk er at disse bilene fra 80-tallet ikke rustet like mye som senere modeller som 1990 og utover. Jeg ser også at støtfangren ikke har hull for sveiv. Når forsvant sveiva på Range Rover, noen som husker?
  9. Har du sjekke om tenningen er (noenlunde) riktig? Og at vakumklokka på fordeleren fungerer som den skal?
  10. Sein tenning er vanlig om man justerer etter boka, fordi det er litt slitasje her, og litt slitasje der. Måten å gjøre det på er å stille pumpa tidligere. Lettest er å løsne rørene fra pumpa først med så løsne selve pumpa og så flytte 1mm tidligere, og fortsette slik til motoren ryker svart ved pådrag. Ryker det svart er det for tidlig tenning, og da justerer man 1mm tilbake og er på rett tenningstidspunkt. Det går raskere enn det høres ut som. To ting å huske på om metoden ovenfor ikke virker: -Registeret kan være feil. Man må av med frontsykket på motoren for å sjekke/utbedre det. Registeret kan også være feil på motorer som aldri har vært åpnet siden de forlot fabrikken, så det er ingen sensasjon om så skulle være tilfelle. -Røyk i nedoverbakke kan også komme av for kald motor. Da er det hvit røyk. Har du riktig termostat? Virker den? Uansett blir en dieselmotor kald(ere) av en lang nedoverbakke. Jeg ville først forsøkt å stille pumpa tidligere som beskrevet over. Jeg tror problemet ditt er så enkelt. Jeg tror ikke registeret er feil, det er satt sammen av folk som driver med dette hele tiden, og delene skal jo være nye, slik at du kan se bort fra en strukket registerkjede. Og 2.25 diesel kan bli røykfri og alt er riktig satt opp, om forkamrene er nye (veldig viktig for røykfri motor) og motorens driftstemperatur er korrekt. Altså, at radiator kjøler som den skal og at termostat har riktig verdi og virker. Lykke til.
  11. Løfter denne igjen. Er fremdeles interessert i en AirTop 2000, hel eller i deler.
  12. Selvfølgelig. Men hva vil du ha for hele boksen?
  13. Jeg løfter denne litt. Nesten rart om ingen har noe slikt liggende?
  14. Husk at du ikke bare kan ta hvilken som helst dieselpumpe fra 300Tdi og montere. Det er ikke bare EDC-pumpen som er annerledes, forskjellige bilmodeller og årsmodeller kan ha forskjeller i f.eks kaldstartsystem. Om du ringer Famour Four og ber om en brukt dieselpumpe, ber de alltid om å få chassisnummer på bilen den skal på, ellers kan du få problemer.
×
×
  • Create New...