Jump to content
LRforum

AreM

LRF Society
  • Content Count

    3,707
  • Joined

  • Last visited

About AreM

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,564 profile views
  1. Om det ikke løser det problemet du har nå, vil det uansett forhindre problemer i fremtiden.
  2. Problemer som du nevner her har gjerne opphav i dårlig kontakt eller dårlig jording et eller annet sted. Og da nytter det lite med diagnoser og utskifting av komponenter. Man må finne ut av det elektriske først. Et godt sted å starte er sparkeplaten på høyre side i kupeen. Altså bak dekselet til høyre for høyrefoten til passasjeren i forsetet. Der er det endel jordingspunkter, samt en multikontakt som har en lei tendens til å bli grønn av irr. Denne klippes av, og ledningsendene loddes. Husk å ta på krympestrømpe først, for da kommer hvertfall ikke DET problemet tilbake i løpet av bilens levetid. Nå er det ikke sikkert at det er dette som plager din bil nå, men det er relativt enkelt å se bak det dekselet og sjekke tilstanden. Er kontakten irret, så får du problemer med det før eller siden.
  3. Jeg ser at jeg har skrevet i tråden over her. Grunnen til at jeg spurte om størrelse var fordi jeg hadde tenkt meg til Oslo den helgen, og lurte på om jeg kanskje hadde plass til fire hjul. Men de hjulene har kanskje kommet seg over fjellet allerede?
  4. Sikkert ikke bra å få Corona der på den veien. Et lite host, og man er på vei utafor ... Har du bilder fra Tusenmeteren også? Der har jeg IKKE vært. og etter hva jeg har hørt, så skal jeg ikke dit heller!!
  5. Den på bildet ditt er vel en av dem. Jeg var heldigvis ikke der da det var snø, hehe.
  6. Jeg tror vi har divergerende oppfatning både av hva en bruksbil er, og hva "veldig bra" er.
  7. En bil som har stått i 7 år og ikke starter - veldig bra?
  8. Jeg visste ikke at Karius og Baktus hadde en bror...
  9. Ikke Land Rover, men veien minner veldig om et par tre vi har vært innom med LR på Vestlandet. Sjåføren overlevde heldigvis. Det tror jeg er fordi hun kjørte en åpen bil og ble kastet ut ganske tidlig. Noen har sikkert klikket på saken på VG. https://www.vgtv.no/video/207196/tar-livsfarlig-kjoeretur-saa-gaar-det-galt
  10. Kanskje lurt å oppgi størrelsen på hulene. Det er forskjell på 205/16 og 35x12,5x15.
  11. Hvis lakken er polert bort, bærer den vel preg av feil vedlikehold. Eller overdrevet vedlikehold.
  12. AreM

    Trimkam 2,25?

    Det var dieselkam i en bensinmotor. Og gjerne dieselvei også, den er sterkere. Plusset man på med ombygget topp, forgasser, innsug og eksos, ble det påstått å levere over 100 hk. Jeg satt på med en engelskmann i en 88" som hadde et sånt oppsett. Og den var et par- tre hakk friskere enn min egen standard bensin 88".
  13. Passer det også til Range Rover 1986-1994 med Hotwire Injection?
  14. Å flushe girboks er noe man også kan gjøre for å være på den sikre siden. Jeg har gjort det på to biler der det ikke var noen tegn på at noe var galt, men jeg gjorde det for å være sikker, siden jeg ikke hadde noen historikk på oljeskift. De som flushet sa at det som kom ut var helt normalt og at det ikke var tegn på skade/overdreven slitasje. Men jeg er enig mer Lafterolf i at det er mange ting som kan gjøre at du har vibrasjoner. Det er ikke en diagnose man bare stiller på telefonen. Å heve kjøpet er da en sikker måte for ikke å tape penger. Men om du liker bilen veldig godt, kan du jo ta bilen på et verksted med inngående kunnskap om biltypen og få stille en korrekt diagnose. Jeg vil tro at om man betaler for en times arbeid, vil de kunne gå gjennom bilen og gi deg en status på "rikets tilstand." Det kan spare deg for mye på en så komplisert bruktbil.
  15. Her er en liten reportasje fra VG om noe skikkelig hi tech greier. Men jammen er det ikke en Defender med i starten her... https://www.vgtv.no/video/205989/kan-bli-revolusjonerende-utrolig
×
×
  • Create New...