Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

AreM

LRF Society
  • Innholdsteller

    3 486
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AreM

  • Rang
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

1 032 profilvisninger
  1. AreM

    Reparere karbondeksel

    Ok, nå skjønner jeg bedre. Kan lagene med karbonfiber legges vått i vått, eller må det tørke mellom hvert lag?
  2. AreM

    Reparere karbondeksel

    Takk for svar. Det enkleste blir vel å stikke innom Biltema. Men Brage, jeg skjønner ikke helt hvordan man kan mette karbonduken med epoxy når karbonduken har plast både over og under seg?
  3. AreM

    Reparere karbondeksel

    Jeg har et karbondeksel/cover som er sprukket. Kan det repareres, og i tilfelle hvordan? Det viktigste er at det blir tett og funksjonelt, så utseende kommer i annen rekke. Men om det kan få tilbake sin opprinnelige glans og skjønnhet er jo det flott. Så jeg lurer på om det finnes steder kan kan kjøpe de nødvendige ingredienser for en slik fiks, og om det i det hele tatt er mulig å gjøre sånt selv? Eller finnes det verksteder som gjør slikt?
  4. AreM

    Plenumkammer til 3.5 eller 3.9 V8

    Hei igjen. Beklager seint svar. Jo, denne er jeg interessert i. Om det er en sensor eller annen elektrisk duppeditt som sitter fast i den, er jeg interessert i det også. Jeg er nemlig ikke sikker på om de delene jeg har passer i akkurat det plenumkammeret. Og betaling må du ha. Eller vil du bare ha faretillegget for dypdykking i bua?
  5. AreM

    Plenumkammer til 3.5 eller 3.9 V8

    Den kan jeg være interessert i om den er til salgs. Aller helst vil jeg ha en som står 3.5 på siden det er det som står i vognkortet. Men jeg tror ikke det finnes mange slike plenumkammer fra Disco 1 med 3.5 Efi. Hvor mye vil du ha for den?
  6. AreM

    Plenumkammer til 3.5 eller 3.9 V8

    Hei. Ikke innsugningsmanifolden, men den delen som står helt på toppen av motoren. Laget av aluminium og har motorstørrelsen støpt i godset (3.5 - 3.9 - 4.6)
  7. Jeg ønsker å kjøpe et plenumkammer til Hotwire Injection. Helst fra en Discovery 3.5 V8, men jeg kan også bruke fra en 3.9 V8. Noen som har? Plenumkammer fra Range Rover 3.5 V8 er visstnok annerledes og passer ikke til Hotwire Injection. Are-M telefon 455 null null 554
  8. Jeg har en elgitar (Les Paul) i kasse og en liten øvingsforsterker liggende hos min søster på Råholt. Noen som skal den veien og har plass? I tilfelle treffes jeg på FIRE55 NULL NULL 55FIRE eller muligens her inne. Are-Martin
  9. Jau...været er jo lovende. Kan bli moro dette. Om jeg finnner veien.
  10. AreM

    P38 Diesel 2000 modell

    Vet ikke om det er relevant for denne tråden, men det er hvertfall veldig lett å sjekke: På min P38DSE hendte det at turtallet stoppet opp et lite sekund, av og til stoppet den også helt når den var kald. Veldig irriterende. Det var akkurat som om motoren kuttet, men startet opp igjen før turtallet sank for lavt. Årsak? Clutchen på AC-pumpen. Hver gang den slår inn stopper motoren opp et lite sekund. Og det var lett å finne ut av: Bare å trykke inn AC-knappen på dashbordet, så var problemet vekk.
  11. AreM

    RRC gis bort*

    Dette er første året RR var levert med diesel, altså 1987. Står også å lese på et av bildene over. 2.4 liter, 112 hk, drar skikkelig på turtall. Kjører lett fra en V8 med forgassere. 1987 og der omkring er bra årgang med tanke på rust. Mitt inntrykk er at det ble mye verre etter 1990. Innerskjermer, kanaler, hjulbuer bak (åpne bakdørene og se) samt traversen bak er typiske steder å sjekke for rust. En bil (eller motor) med et forferdelig dårlig rykte. Men jeg hadde min 87-modell i mer enn 15 år. En av de aller beste biler jeg noensinne har hatt.
  12. Den går vel rett på en 110 også?
  13. AreM

    Rrc v8 manuell hugges 3 dørs

    Har du dørlåser med nøkler? Og det lille trekantede vinduet i venstre dør? Jeg begynner vel å nærme meg hele døra
  14. Aner ikke hvor sensoren kommer fra. Men ingenting her som tyder på luft. Temperaturen ligger litt over midten hele tiden ja. Og jeg synes vannpumpen stikker langt frem, men det kan jo være noe jeg innbiller meg. Jeg kan ta noen bilder og legge ut. Motoren min er bygget av RPI, om det sier noe. Eneste V8-ere jeg har hatt før er standard 3.5 fra syttitallet, og det er en stund siden nå.
  15. Et lysforsterkersett fra Biltema hjelper veldig på lysstyrken om man bruker H4. En annen sak - som sikkert ikke gjelder i dette tilfellet - er at biler som originalt er utstyrt med LED ofte har så tynne ledninger at disse ikke takler mengden strøm som skal til for å drive en H4-lampe, om man vil bygge om.
×