Jump to content
LRforum

AreM

LRF Society
  • Content Count

    3,629
  • Joined

  • Last visited

About AreM

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,317 profile views
  1. Det er jevnt over lite problemer med Efi på Range Rover sine 3.5, 3.9 og 4.2. (litt mer på 3.5, men til gjengjeld går den billigst) Om man tar seg til til å forstå hvordan innsprøytningen virker, (selv jobber jeg med saken...) er den grei både å forstå og å feilsøke på.
  2. AreM

    Orddeling

    Billige fly reiser verden rundt
  3. Jeg handlet med dem nå i høst, og det fungerte helt fint. Ikke alt de har på lager, og da må man vente til de har laget det du vil ha. Men jeg betalte på forskudd og delene kom som avtalt.
  4. Tok bilde i går. På vei over Filefjell fra Øst til Vest. Var meldt uggent vær med mye vind og regn. Vet ikke hvor mange ganger P38'en har tatt oss over fjellet, men det begynner å bli noen ganger nå. Legger ved bilde som jeg håper får frem at det blåser... Heldigvis var det ingen uhell på veien. Eneste var en ungarsk dame som sto godt utafor veien på Hardangervidda da vi kjørte andre veien. Hun dro jeg selvfølgelig opp.
  5. Ok. Jeg kjørte en sånn bil i Tromsø for mange år siden. Den tror jeg hadde en 300hk TVR-motor. En av de bilturene man ikke har lyst til å snu og kjøre tilbake. Nydelige biler å kjøre.
  6. Ser ut som femeikers felger, hvilket er originalt på LSE. Kommer bilen fra Tromsø?
  7. Vet du noe om bilens historie? Reg. nr., tidligere eiere, evt. tilknytning til NLRK?
  8. Men hva slaga Webasto er det?? Jeg ser etter en Air Top 2000.
  9. Kanskje Autogården på Kongsberg har? De har av og til brukte deler til P38, og har også et verksted i Oslo.
  10. Disse som skriver bøker har som regel greie på hva de skriver om. Jeg tok et googlesøk, og det ser ut som det har vært en option en gang for 110 (ikke 90?) men kun en kort periode da "ingen" ville ha det. At Santana kunne ha levert deler er ikke utenkelig. 110 fikk jo raskt 5-trinns kasse fra dem (LT85) Men det hadde vært gøy å se noe offisielt om dette. Fra fabrikken altså, eller finne en artikkel? Min brosjyre er engelsk mener jeg. Lenge siden jeg har bladd i den.
  11. Pussig. Jeg så en 109 pickup i Bergen idag. Ble stående å se på bilen mens jeg ventet på grønt lys. Så lenge at jeg "ble vekket" av bilene bak meg, jeg hadde jo ikke lagt merke til at det hadde blitt grønt.
  12. Så bra. Jeg har inntrykk av at det finnes to typer VM-motorer. De som virker, og de som ikke virker. Jeg hadde en som virket i 18 år før bilen ble skrotet. 1987 modell 2.4. Forøvrig første året Range Rover ble levert med dieselmotor. Du kan jo kjøre den til den kneler. Det kan ta lang tid. I mellomtiden kan du overhale din V8, som bilen din ble levert med som standard, og vips så har du en klassiker med rett motor som både er pen, morsom å kjøre, og stiger i verdi.
  13. Jeg mener det skal gå an å ha V8 og LT77/LT230 oppsettet. En 80-modell hadde jo V8 som standard motor. Kort girspak på 5-trinnskassen kom i 1986, og VM-dieselen i 1987. Det du trenger (om ikke det du har passer) er vel ny bellhousing. Men det er sikkert noen voksne her inne som vet dette mer nøyaktig enn meg. Det er ikke sikkert at bilen går bedre med V8. En god VM holder lettvint følge med en halvsliten V8, og vel så det. Og særlig om det er en VM 2.5. Men du får fin lyd og slankere pengebok
  14. Hva er det for en bil? Jeg har originalbrosjyren på tidlig Land Rover 110 (den med skyvevinduer som ble tilgjengelig for kjøp høsten 1983) men har aldri vært borti eller hørt om en variant av 110 hvor man kan velge mellom 2WD og 4WD. Det du skriver om Salisbury akslingen er riktig, men husk at konstant 4x4 kom allerede i 1970 på Range Rover. Og der er nok en av grunnene til at den (de) originale Rover-akslingene ikke ville tåle all effekten fra V8'eren på en aksling. At konstant 4x4 er best på ujevnt underlag er jeg veldig enig i.
×
×
  • Create New...