Jump to content
LRforum

AreM

LRF Society
  • Content Count

    3,691
  • Joined

  • Last visited

About AreM

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,521 profile views
  1. Denne var innom på treffet. Og deltaker på fjellturen til uren luren himmelturen. En fantastisk tur til Jordal.
  2. Jeg vil gjerne ha den armen. Kanskje den passer i en A4-konvolutt? Vi kan ta betalingsinfo og sånn på tlf eller mail. Min bil er fra 1997, men jeg tror det er samme greia.
  3. Hva vil du ha for den vindusviskerarmen?
  4. Angående de elektriske problemene du nevner over, har du åpnet dekselet på høyresiden der passasjeren i forsetet har sin høyre fot? Der er det en kontakt som pleier å være grønn av irr. Om den er det, klipper man den vekk og lodder alle ledningene og tar krympestrømpe over. På min kom mange funksjoner tilbake, og bilen snakket friskt og livlig med diagnoseapparatet igjen, noe den ikke hadde gjort på mange år. Jeg skulle gjerne kjøpt bilen din selv, men her er det allerede for mange på gården. Jeg har kjørt maken bil med V8 og samme innsprøyting og var overrasket over hvor fint den gikk og hvor lite bensin den brukte.
  5. Dette ble jeg gjort oppmerksom på idag, og har selvfølgelig bestilt plass. Lenge siden jeg var på treff i Aurland, alltid trivelig å være der. Håper å se "the usual suspects" igjen.
  6. Det kan være selve instrumentet. Det er lett å bytte om du har et å bytte med. Signalet til speedometeret på P38 kommer visstnok fra an ABS-sensor som sender det videre til en ECU og deretter til speedometeret. På min var det ECU-en som var feil. Den ligger foran/under hanskerommet et sted. Men jeg vil tro at en diagnose vil kunne fortelle deg hva som er feil.
  7. Dette er viktig. Det er masse steder det kan bli slark og slitasje som gir dårlig respons på rattet. Mye er lett å se ved se under bilen og få noen til å dreie på rattet. Panhardstag og drop arm på styresnekke vil fort bli avslørt. Leddene på rattstammen slites også og blir slarkete. På min gjorde det susen å stramme styresnekka, der var det mye slark. Men det må gjøres korrekt, ellers risikerer man ødelagt snekke og store utgifter. Generelt kan man si at Range Rover med 100" akselavstand er kresen på at forstilling og understell er i orden og justert rett for at bilen skal være god å kjøre. Dekkdimensjon, type, og lufttrykk gir også utslag. Konklusjonen er at man må gå systematisk til verks.
  8. Noen ganger blir en 110 liten.
  9. Jeg tok hvertfall bilde av fronten på bilen min idag. Med en spesiell bakgrunn jeg ikke har sett før...
  10. Jeg aner ikke. Her må du få noen voksne på banen som vet hva som passer hvor. I tillegg har du all elektronikk og ECU'er på P38 som også må spille på lag for at det skal virke. Men tanken er god.
  11. Ok. Jeg har en svensk liggende et sted som aldri er brukt av meg, så jeg lurte på om jeg skulle selge den og vise til noen med gode erfaringer. Tror ikke den har et navn, men tre bokstaver eller noe. Trimming av motor er gøy, jeg har hatt og har mye uoriginalt som går bra. Men P38'en har jeg bestemt meg for å ikke tulle med på grunn av girkassen. En manuelt giret P38 derimot, da hadde det vært gøy med 180-200 dieselhester.
  12. Hva slags trimboks har du?
  13. P38 diesel er og blir en rusle tuslebil. Men en meget behagelig og stilig sådan. Automatkassen tåler såvidt de 136 hk som er der. Dessuten må det være mye lettere å trimme med bare å bytte en chip? Om man først skal, mener jeg. BMW tar jo 160-170 hk ut av disse motorene. Men altså, itj gå der, som Duggurd ville sagt. Skal man ha en kvikk P38 er det enkelt, kjøp en med V8.
  14. Da var jeg litt rask da jeg leste annonseteksten angående 4x4, jeg beklager det. Om det finnes et originalpoliti, håper jeg inderlig ikke de kommer hit, for da får de hjertestans. For min bil er IKKE original. Kanskje en av de mest uoriginale i landet. Motor, girkasse, innsprøyting, tenningsanlegg, eksos, seter, akslinger, felger og dekk (17-tommere) innmat i akslinger, osv. Så jeg er altså ingen originalfreak. Men jeg mener du bør ha flere bilder og opplysninger om bilen, for dette er en bil som burde interessere mange. Årsmodell, så drister jeg meg til å foreta en halvkvalifisert gjetning og tipper din er fra 1987 og originalt levert med 2.4 liters VM diesel.
  15. Skal du ha 40 tusen må du gi litt flere opplysninger. Årsmodell, kilometerstand, samt bilder under, av rammen, av motorrom og hjulbuer (der gamle Range Rovere ruster) og av interiør osv. Og fortelle hvorfor bilen ikke trekker på alle fire hjul. Nissan 3.3 er en god motor, men er alt for tung og ødelegger de fine egenskapene til bilen ved offroadkjøring. Men sikkert grei og man skal bruke bilen til å trekke hengere. For de som er interessert i en 3-dørs Range Rover, er dette et restaureringsobjekt som trenger ny motor og gearkasse. Det du kaller "rustikk og tøff" er det en entusiast ser på som flere titalls timer med sliping og jobbing før bilen får en (dyr) lakk som gjør den presentabel. Hadde det vært en original lakk med normal slitasje, hadde det vært ok, men det er det jo ikke. Det ligger en annen Range Rover Classic til salgs her til 40 000 som er meget pen. Alltids en 4-dørs bil, men her er veien til en flott og godkjent entusiastbil meget kort. Den bilen finner du her: Og den bilen har vært til salgs lenge, og det skulle gi en lite innblikk i interessen for Range Rover Classic. Ikke veldig stor, altså. Generelt kan man vel si at interessen for gamle Range Rovere her på forumet ikke er så veldig stor. Det er mange som liker å snakke om dem, men ikke så mange som virkelig går "all in" for disse bilene. Men noen gjør en imponerende innsats for disse bilene, gjerne med restaurering helt fra grunnen av. Da er det er lettere å ha Defender og skru på all slags dilldall og bare kjøre avgårde. Så min konklusjon, for hva den er verdt, er: En entusiast vil se på din bil som et restaureringsobjekt. Er bilen i veldig god stand, trenger den bare lakk og motor/gearkasse. En 3-dørs Range Rover vil alltid representere en viss verdi, bilens sjeldenhet tatt i betraktning. Hva verdien er vil i meget stor grad avhenge av tilstand, da Range Rover er en dyr og relativt komplisert bil restaurere. Men du verden for en flott entusiastbil det er å kjøre rundt i. ...sier jeg som både har Defender med "dilldall" og 3-dørs Range Rover Classic.
×
×
  • Create New...