Jump to content
LRforum

AreM

LRF Society
  • Content Count

    3,611
  • Joined

  • Last visited

About AreM

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,242 profile views
  1. Ford 2.3 V6 om jeg husker rett.
  2. En kjenning for mange av de som har vært med en stund. Minten heter den, og er en av de Land Roverne jeg husker best fra tiden jeg bodde på Østlandet. Denne og Gaute sine Snøhvit og Gråbein huskes godt. Om noen skulle ha lurt på hvor den ble av, så står den hjemme i garasjen sin og har ikke byttet eier. Bildet tatt i sommer. Noen flere som får backflash av denne, eller er det kun jeg som er sentimental?
  3. Jeg har aldri sett to Elefanter til salgs samtidig på FINN. Og den er kanskje sexy? Fine linjer i alle fall. Nedover i Europa stiger de i pris. Her er min uten sidevesker, bare treningsbagen bakpå.
  4. Hvis det er den bilen som ligger på FINN nå ville jeg heller hatt hele bilen enn bare motoren. Bare at jeg ikke har plass til flere biler...Har du den H180 kammen i også?
  5. Jeg har åpnet høyre fremdør på 1998 P38 etter at den gikk i vranglås. En typisk feil i følge ekspertene. Problemet løses på ulike måter, men jeg hadde flaks. Jeg fikk besøk av en venn som ville vise frem sin nyanskaffede veteran-MC. Så prata vi litt MC og bil og drakk kaffe og jeg kom inn på denne dørlåsen. Så sier han at han har vært mekaniker på Land Rovere for over 20 år siden, og "dette kan vi fikse." Og jammen fikk han ikke opp døren uten å ødelegge noe som helst. Låsen må selvfølgelig kjøpes ny. Låsen på andre siden virket, men ikke med fjernkontroll, så jeg bestilte to nye låser idag. Dyre er de, men de har nå virket i over 20 år, så da skal man vel ikke klage? Jeg tror forresten jeg er inne i en bytte-dørlåsperiode. Jeg har byttet lås på alle mine 1984 modell 110 dører (der er det lås med nøkkel på ALLE dørene) byttet låser på 2-dørs Range Rover fra 1987, og nå altså igang med P38.
  6. Et godt tiltak. Men mulig jeg er bortreist pga. høstferie.
  7. Jeg har alltid tenkt Freelander=liten bil. Men ved siden av en FL2 i et lyskryss ser jeg jo at den er minst like stor inni som min Range Rover Classic. Og en annen gang så jeg en FL2 parkert ved siden av en Volvo XC90. Ikke lett å si hvem av de som er størst. Men at Freelanderen har et mer diskret design er det ikke tvil om. Og de som skrur profesjonelt på Freelander sier det er en bil med lite feil. Er FL2 Land Roveren som gikk under radaren? Kunne godt tenkt meg en slik som bruksbil.
  8. Den var meget...karslig. Sjeldent tøff den der. Ser ut som den mener alvor. Gauloises, er det franske sigaretter eller noe?
  9. Ha ha, den var god. Omtrent som Henry Choice Jeans som kom i salg på 80-tallet en gang. På labelen stod det "Since 1886" eller noe.
  10. Tror ikke det blir mer gadgets på denne enn den forrige, så vekten blir vel stort sett uforandret. Men det har jo skjedd ting med MC og vekt også. En gammel Africa Twin har en tørrvekt på 207/209 kg og har 58/60 Hk. En moderne (2013 modell) KTM 1190 Aventure har tørrvekt på 211kg og 150 Hk. Pluss at den har alle gadgets du trenger og vel så det. Men fikses ikke uten PC, der har du et poeng, hehe. Min 1190 Adventure er nå solgt grunnet lite bruk. Litt vemodig å se den forlate tomta her, men det er ikke synd på meg, jeg skal kjøre Cagiva Elefant Lucky Explorer 900 i.e. istedet. Den har en tørrvekt på ca 15 kg mindre enn en Africa Twin, og 12-15 Hk mer. (Ducati 900 motor, 73 Hk) Med et par unntak har jeg vel kommet frem til at de kuleste store offroaderne har sine røtter i Rally Paris Dakar på 80- og 90-tallet. Og jeg er fremdeles på utkikk etter en Africa Twin RD03 (650cc fra 1988-1989, )
  11. Snart kan dere kjøpe 2020 modellen at Africa Twin. Da blir den 1100cc og får 101hk. En økning på 7 hk.
  12. One Ten, men ikke 1984. Det står i annonsen at det er er 88 som er registrerrt i 89. Makes sense.
  13. Du har god tid til å tenke deg om. Det står "this product currently out of stock."
  14. Da var man hjemme igjen etter en fin helg. Mye regn og fin tur opp til 930 meter. Fikk passe sug i magen der oppe. Mye regn som sagt, og mye vær. Det var Harald og Jarle og Jarle og Jarle, og Svein Atle og Anton og Cecilie og meg og noen til. Om noen skulle være i det strøket noen gang og lurer på om de skal legge veien om Gaularfjellet, så er svaret JA!
×
×
  • Create New...