Gå til innhold
LRforum

ghhoel

LRF Society
  • Innlegg

    2 693
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Contact Methods

  • MSN
    gh.hoel@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sarpsborg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sarpsborg, Østfold

Nylige profilbesøk

2 296 profilvisninger

ghhoel sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Jeg fikk fraktet en RRC fra Tromsø til Drammen for kr 4 000,- i 2014 med Autotransport as i Drammen. Rask service, og kunne hente bilen utenom åpningstid. Min bil gikk, og kunne kjøres opp på bilfrakter.... Hvordan det er med denne i så fall, aner jeg ikke.
  2. Jeg har et tilbud til den som ønsker å hjelpe meg litt.... Jeg har byttet toppakning på Fru Blom og skal ha ting til å fungere.... Den blåser her og der(ikke i toppakningen tror jeg), og jeg får ikke opp turbotrykk! Ønsker å begynne på nytt, men med hjelp av noen som kan dette. Er drit avhengig av bil nå om dagen, og jeg må ha på plass noe... Problemet er at med samboer som er student på heltid, har vi mer enn nok å bruke pengene på om dagen. Derfor: (Jeg kommer sikkert til å angre på dette, men....) Jeg har en original turbo, og en VGT-turbo som fulgte med bilen... Den som påtar seg å hjelpe meg med dette, kan velge hvilken turbo han/hun(må ikke være diskriminerende her) måtte ønske seg å ta med hjem som betaling for jobben. Det er det jeg kan tilby, så får heller admin slette hele tråden, dersom han mener dette går under svart arbeid.... Mitt nr: 97479toto6 -Håvard-
  3. Ser havarert ut, ja.... Sjekka ebay, og har bestilt ny innmat!
  4. Begynt med toppakningsskifte.... Tips til hvordan jeg får opp denne? Siste bolt før støtstengene kan taes opp. to stk 10mm piper sprukket, og da ble så klart den J##la bolten avrundet!
  5. Noe spesielt du har i tankene? Sjekket ikke noe særlig mer enn farge på olje og kjølevæske. Det ser bra ut. Skal sjekke kompresjon på den før montering også. Oljesilen har visst vært en gjenganger på disse motorene, så den vil bli byttet eller renset.
  6. Det kan jeg garantere deg at det IKKE er! :s Turboen sitter bak motoren, inn mot torpedoveggen....
  7. Klarer ikke å spinne den mens den er i bilen. Skal prøve når jeg får den ut.
  8. Jobbet meg inn til turbo nå, og jeg beveger akselen ca 7 mm sideveis.... Regner med at det ikke er en god ting?
  9. Er det ikke mer damp som kommer da, eller kan det være begge deler? Det som kommer, er helt "tørt".
  10. Hei! Må skru på Yota'en fremover, men trenger tips til hvor jeg skal begynne. 2002 Previa(romskipet som kollegaene kaller det) 2 liter D4D motor. Bilen har gått ca 230 000, motor byttet på 185 000. Byttemotor hadde da gått ca 140 000. Fylte en liter olje i går, da den var ned mot minimum. Fylte også 3/4 liter vann. Ved start, ryker den veldig mye, og hvitt! Ikke damp, da jeg er like tørr på hendene etter å ha holdt bak eksospotta. Ved stopp av motoren, er det akkurat som noe fortsetter å rotere, men med en raslende lyd(lager til turbo?) ca to sekunder. Tenker toppakning/sprekk i toppen, men da hadde det vel vært mer damp ut av eksos? Turbohavari, men da hedde vel røyk vært svart? Kjør debatt!
  11. Sorry, den er solgt. Glemte å oppdarere tråden..
  12. Hør, Hør! Vann er til å pusse tenna, og vaske seg med!
  13. Finner ikke noe...
×
×
  • Opprett ny...