Jump to content
LRforum

jermundpr

LRF Society
  • Content count

    11,193
  • Joined

  • Last visited

About jermundpr

  • Rank
    Hhmm

Contact Methods

  • MSN
    jermund1@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jevnaker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Jevnaker

Recent Profile Visitors

5,385 profile views
  1. Motom's Disco 2

    Okay, jeg har også et kit derfra, britpart. Da vet jeg hvorfor reimhjulet var med
  2. Motom's Disco 2

    Hvilket løpehjul har dere kjøpt?
  3. Motom's Disco 2

    Håper du dokumenterer litt når du tar den jobben, for jeg har tenkt å gjøre det samme til våren
  4. Treff i Hønefoss traktene (2)

    Takk for et hyggelig treff med god mat
  5. Treff i Hønefoss traktene (2)

    selv om jeg hopper rundt på en fot skal jeg komme, håper flere kommer Prøver å få med gamlinga også med Defender
  6. Jermund`s bilpark

    Passer denne i tanken min tro? http://www.paddockspares.com/prc7020-fuel-pump.html
  7. Jermund`s bilpark

    Lurer litt på om det finnes lavtrykkspumpe som passer i den tanken jeg har. For jeg regner med at jeg ikke kan sette en pumpe på ramma, og dra bensin igjennom pumpa som sitter i tanken nå? Eventuelt om jeg må skaffe tank for eldre RRC istede?
  8. Sikring til Webasto 2001 Def TD5

    Jeg har resatt min flere ganger. Trykker på flammeknapp, tar den midterste sikringa ut, og setter den i etter to sekunder. Da skal den starte opp så fort sikringa blir satt i
  9. Jermund`s bilpark

    Bilen har stått ute en del år uten å gå. Mest sannsynlig så er det noen dyser som står åpne eller som ikke fungerer riktig, for det renner omtrent bensin ut av eksosen.. med tanke på at det er vondt å få deler til flapper-EFI så er det like greit å bytte med forgasser nå enn å bruke penger på EFI.. Har fått tilbud på et kit med edelbrock forgasser og innsug.. Noen som har bygd om fra EFI til forgasser her? Hva er normalt å gjøre med bensinpumpe osv?
  10. Jermund`s bilpark

    Nå har jeg brukt mange nok timer på EFI. Spørs om det blir forgasser istede Men nå har jeg lært hvordan EFI fungerer ihvertfall.. Ser ut til at dysene er dårlige, for resten ser ut til å fungere bra. Motoren går, men drukner i bensin.. Gjør ikke noe mer med denne bilen nå, nå skal bilene jeg bruker prioriteres
  11. R.I.P. Varmepumpe :(

    Jeg har demontert pumper som er over 10 år gamle og satt dem opp igjen f.eks i garasjer. De har fungert fint bortsett fra at det er vanlig med lagerulyd, særlig på panasonic.. Det er ikke normalt at elektronikken ryker etter 5 år
  12. EFI feilsøking

    Fant ut at det manglet enda en vakuumslange til bensintrykkregulatoren, dette ble ordnet.. Tok sjansen og prøvde å kjøre en runde på jordet med bilen, noe som gikk helt greit men ikke voldsomt sprek.. Den gikk fortsatt like surt og røyk veldig mye, så jeg fortsatte å se rundt.. Målte spenning på MAF med et feilsøkingsskjema, og alt var perfekt der ifølge målene, bortsett fra at tempmåleren tror det er en del varmere enn det er (men det vil ikke gi den mer bensin etter min logikk ihvertfall) .. Kjente på manifoldene etter kjøreturen, og da viste det seg at 2 sylindre var kalde. Sjekket da gnist, og dette var fraværende stort sett, men det hendte at det var en og annen gnist.. Da fant jeg ut at pluggledningene er for korte, så enden på ledningene hadde blitt trukket litt ut av fordelerlokket, men de var innefor "hatten" sin så det var ikke mulig å se før jeg nappet av ledningene Så nå har jeg bestillt nye pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Gleder meg til å starte opp når det er byttet, håper det gjør forskjell
  13. D2, bedre frontlys?

    Har hørt fra flere at de synes det er dårligere lys på D2 med nyere lykter? Jeg har gammel type lamper med lysforsterkersett fra biltema og osram nightbreaker pærer, og er veldig fornøyd med dette
  14. Feilsøking på 3,5 EFI.. litt spennende å lære litt om annet en forgassere også Fant 2 avrevne pluggledninger, så det er visst foreløpig en V6..
  15. EFI feilsøking

    I dag byttet jeg plugger og koblet til en løs vakumslange i bakkant av motoren. Da startet motoren med en gang og holder seg gående. Den går veldig surt, som om den får altfor mye bensin. Den responderer veldig bra ved gasspådrag, men går skikkelig surt og ujavnt på tomgang og hvis jeg holder javnt turtall. På kaldstartdysa koblet jeg ut bensinslangen og blendet den, uten at det gjorde noen forskjell. Neste på lista blir nok å måle luftmengdemåler og få sjekket bensintrykket Føler at det er for galt å gi seg nå, for motoren virker kvikk og låter bra
×