Jump to content
LRforum

Lilleby

Members
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Lilleby

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bartebyen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Øvre Årdal

Recent Profile Visitors

356 profile views
  1. Det stemmer. Forøvrig så er bilen allerede solgt. Tror den får et godt hjem. Tross alt det viktigeste. PS: Er på utkikk etter noe nytt. Noen som har en fin Disco 1?
  2. Ex mil Serie 3 fra 1975 med en ettermontert og godkjent 200tdi selges til høystbydende. Bilen har vært i tro tjeneste og i daglig bruk frem til nylig. Langt i fra strøken men sett bort fra litt svetting og rust rundt om kring (ikke værre enn at det kan sveises uten å strippe ramma etter min mening) så er den i fin stand med tanke på alderen. Kjøpt metallic grønn men nå fin og PlastiDip matt svart Strøk til EU kontroll pga rust rundt fjærfestene bak og olje "svetting". Siden jeg desverre midlertidig er uten garasje må overlate den stolte krigeren til ny eier for øm kjærlighet.
  3. Selger hobby prosjektet mitt over de siste årene pga kjøp av 15 år nyere LR. FINN KODE: 23146822 1982 mod Range Rover Classic 3 dørs bastard med 5 syl. 3.0 l Mercedes Benz varebil diesel med ettermontert turbo og grov intercooler. Konvertering er utført av tidligere eier, men alt har vært plukket ned og sammenstilt igjen. 4 trinns LT 95 manuell girkasse med Fairey overdrive. Wolf racing felger i god stand med regummierte General Grabber 32” dekk. Bilen har ingen strukturell rust, kun litt kosmetisk her og der. Bilen må ansees som et prosjekt og det står igjen litt å gjøre, for eksempel feilsøke ulyd i drivverk (overhale mellomakslinger?), bytte/reparere øvre og nedre bakluke og rette en og annen småbulken og litt annet kosmetisk (interiør) dersom man bryr seg med slikt. Den mekaniske dieselinnsprøytingen bør justeres slik at den mater mer og bilen yter litt ekstra. Alt arbeid listet under er utført av undertegnede som er fullstendig ufaglært, men i besittelse av en høyere maskinteknisk utdannelse. Motoren er etter min mening bunnsolid og gearkasse er overhalt av tidligere eier for hva det er verdt. Motorkonverteringen er ført i vognkort og bilen er EU godkjent slik den står i dag. De siste 2 årene og følgende er gjort. Motor og drivverk: Byttet til rustfrie 2,5” rør og silikon bend på intercooler Ny radiator Overhalt differensial i frem aksel. Nytt 2,5” kort eksosanlegg med Simmons lydpotte, eksos ut på siden bak passasjer dør. Montert luftfilter fra en kraftig industrimaskin Ny clutch Ny overhalt oljepumpe på girkasse Justert ventiler Byttet oljefilter, dieselfilter, alle væsker i akslinger, girkasser og motor. Nye slanger til oljekjøler Hjuloppheng, chassis og ramme: Byttet midtre tverrbjelke på ramme til rørprofil del fra senere RRC for å tillate større artikulasjon på mellomaksling. Sveis litt rust på indre fremskjermer. Montert Polybush Comfort foringer rundt det hele. Ny styredemper Montert Steering Guard med 10mm Recovery Eyes (delvis for å beskytte oljekjøler) Løftet bilen 2” med følgende montert: 4 x Pro Comp Shocks 4 x Heavy Duty Coil Height Lift Springs 2” Lift 3 Degree Correction Radius Arms, QT3 2 x Tubular Turrets 2” lowered 2 x Front Dislocation Cones 2 x Rear Dislocation Cones 4 x Extended Bump Stops 1 x Set Stainless Steel Braided Brake Hoses, BF Goodridge 2 x Front MM4x4 Nickel Plated Spring Retainers 2 x Rear MM4x4 Nickel Plated Spring Retainers Interiør: Montert nytt glasfiber tak Delelager som medfølger: Fullt interiør med 5 grå velurseter, dashbord, bagasjehylle+++ Nye skjermbreddere, 2”. Donor girkasse LT95 Donor frem og bakaksling (stikkaksling og diff) Donor bakluker, både øvre og nedre. +++ Overleverer hele mitt RRC donor/delelager. Bilen selges ikke på skambud da jeg har fulle muligheter til å lagre den til den blir veteran og jeg får bedre tid, men overlater prosjektet til en entusiastisk skjel mot ca 28 000. Totale utlegg jeg har hatt på denne hobbyen er ca 38 000.
  4. Ja! Lakker fjærene svarte og lever bilen på kontroll med ei flaske cognac i førersetet :ninja:
  5. Kupper tråden til å stille et relatert spørsmål jeg. Er det noen som har olje anbefalinger til LT95? Er det forskjell i støynivå på de ulike oljene? Har bare kjørt på relativt billig olje (statoil) nå de første 2 skiftene for å flushe systemet for møkk.
  6. Med de dekka og de fjærene ser bilen vellproposjonert ut (har blitt påpekt av andre) og den er akrobat høg nok til at de fleste gir fra seg et lite grynt når de må stige opp i setet Synes ikke kjørekomforten langs vei er blitt noe dårligere sammenlignet med gamle 5 dørsen på orginal fjærer, men som sagt flyter den ikke over vaskebrett lengre. Kan se om jeg får tatt et bedre bilde om ei lita uke. Det der er 6 mnd gammelt. Bilen står i garage og venter på nytt clutch trustlager og interiør (og skjermutbyggere men det tørr jeg ikke si høgt... "Som om det ikke er ille nok med diesel så skal den tulling en f... meg ta skjære skjermer og")
  7. Jeg har 2'' vinsj fjærer med en tilsvarede tungt tysk pukkverk i front. Satt på forlenget bumpstops foran og bak. Har ikke vært nede på disse under kjøring enda. Er fornøyd, men det er ganske mye stivere fjærer en orginalen. Flyter ikke over vaskebrett og hull i veien lengre. Skal kappe Bøgen i løpet av en garasje runde nå på vinteren og regner med å få litt bedre artikulasjon på bakakslingen. Fant bare et gammelt dårlig bilde fra slutten på skruinga. Framdekket er 31x10,5x16 mens bakdekket er pizzaskjærere fra gammelt av.
  8. Om du vil måle spenning setter du den i 20 Vdc. Da måler du likestrøm opp til 20 V. Det kan tidvis være greit å måle strøm og. Sett den i 10A Adc, bytt om på kontaktene på multimeteret slik at de står der det er merket "10 A max fused" og mål. Da måler du 0-10 amper (ødelegger multimeteret over 10A). Feks skal en 60 W lykt bruke ca 5 amper. Effekten (W)= Spenning (V) x Strøm (A). Om en enhet i bilen bruker fryktelig mye mer strøm en du kan forvente, har du en overledning og det vil tappe batteriet ditt.
  9. Kjenn om dynamoen blir fryktelig varm. Om den er defekt er dette ofte et klart tegn. Kan være at den lader ut om dynoen. Ellers så er det relativt kjapt og billig å utelukke regulatoren. Koster 200,- og sitter i 2 skruer bak på dynamoen.
  10. faen å da... hadde håpt på en god latter, men det der var jo flott Ikke min stil og smak men skulle vell ikke være noe å utsette på det der som hobbyklimpring
  11. Da er endelig dom inne. Jeg er renvasket og uten skyld (skulle bare mangle.. ) Takstmann har vært innom og taksert. I og med at bilen nå skal vrakes er restene av min tapre ridder nå å finne på -selges- siden under organdonasjon.
  12. Jeg må kjøre den gamle bilen min til slaktern en dag og lurer på om det er noen som trenger no? Det er snakk om en forgassermatet '85 RRC 5 trinns som en gang var i bra teknisk stand, men etter to tette i vinter har litt mindre å by på. Det som jeg skal ha: begge akslingen, taket, bakluke og lem, transfer kassa. Det som er ødelagt: alt av karosseri mer eller mindre. girkassa er sprukket. Det som kan være av innteresse: interiør, bits and pieces, en 3.5 l motor (ca 130 k KM, brukte ikke olje), 1 år gammel "rear crossmember", osv osv.. Hadde håpt på å få til størst mulig grad av selvplukk, hvor det som ikke er verd noe ikke koster noe. Bilen står i Folldal i Hedemark, men blir vell tatt med på henger opp til Sol-i-Hull i Trondheim etter helga.
  13. Sjekk att samtlige mellomskalinger er sentriske, boltet og kryssene smurte og tighte. Om kryssene på mellomakslingene har gått tørre en stund vil de til slutt slite seg såpass mye rom at de har litt frigang. Dette kan gi deg "klunken" din. Da er de i så fall på vei ut. Dette er noe som vil ete seg fram over tid og kommer vell egentlig ikke så brått på.
  14. 617 dette er utdrag fra manual på 616.936 & 617.931. er ikke svinghjulet likt? skal være et merke der i så fall, på min så fant jeg et lite ^ merke mellom boltmønsteret til slutt.
  15. Har planer om å gå for 4 dørs speil selv. Du kunne vell ikke lagt ut den malen din så vi kunne fått sett på den?
×
×
  • Create New...