Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

ian928

LRF Society
  • Innholdsteller

    511
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ian928

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Kristiansund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Nylige profilbesøk

411 profilvisninger
  1. Lafterolf hadde rett igjen! Klemte av alle bremseslangene og da ble pedalen steinhard. Altså ingen luft i mastersylinder. Løsnet deretter en og en og fant ut at det var luft eller slakke på begge forhjul. Prøvde justering, og det fungerte. Det var overraskende lite justering som skulle til før bremsene ble bra. Nå er det nok så bra som det kan bli på en gammel Land Rover, har ingen problemer med å låse ihvertfall noen hjul...
  2. ian928

    Feilsøking tankmåler serie 1

    Tok ut flottøren, den hadde hengt seg opp ja. Jeg smørte og bevegde på den og nå fungerer den igjen. Smøringen er vel allerede borte, det skvalper jo bensin der inne! Mer bruk er vel medisinen, som så ofte ellers...
  3. Hmmm vi greier ikke å få hard pedal, selv om vi har luftet alle sidene mange ganger, og ser ikke luft i slangen. Antar at det må ligge luft i den bakre delen av sylinderen som forklart av mange på diverse forum. Prøvde å lufte mens bilen sto i en bratt bakke nå i sted men det kom ingen luft da heller. Fronten må veldig høyt opp før man kan få sylinderen horisontalt. Må nok kjøre forhjulene opp på noe for å få til det.
  4. ian928

    Feilsøking tankmåler serie 1

    Takk! Vil andre instrumenter også bli påvirket av denne?
  5. Tankmåleren på Daisy er ikke god. Nålen løfter seg litt når jeg setter på tenningen, men endrer seg ikke med nivået i tanken. Før jeg demonterer, har noen vært borti dette før? Kan flottøren lekke kanskje?
  6. Åpnet både clutch og bremsesylinder, de så ikke bra ut noen av dem så nå er nye sylindre på vei. I mellomtiden ble det sandblåsing og lakkering av pedaler og braketter med 2 lag epoxy og 2 lag polyuretan. Tok også en rengjøring av torpedoveggen med etterfølgende innsmørinig med owatrol. Ser ut som vi har en fremtidig jobb her, på den skrå platen nederst på torpedoveggen på førersiden. Det er lagt en rustfri plate innerst i kupeen, og ytterst er det en tykk masse som jeg ikke er sikker på hva er, det er antagelig gjort slik for å fylle opp hullene etter de stående pedalene. I mellom der er nok den originale platen og den er ikke bra, det ytterste påsmurte laget begynner på sprekke opp fordi rusta sprenger på. Jeg satte det inn med Owatrol nå, så får vi planlegge en reparasjon her når tiden er moden for det. Ser forresten at hullene i torpedoveggen er kuttet med vinkelsliper, så det er altså forholdsvis enkelt å bygge om en S1 til hengende pedaler!
  7. Det sies på flere forum her at det er en dødlegg i enden av denne sylinderen hvor det kan samles luft når den står på skrå med enden opp. Jeg skal se om det stemmer når jeg overhaler min sylinder. Jeg kommer til å jekke bilen når jeg skal lufte for sikkerhets skyld. Ja, det er egentlig en fin design. På den annen side, hvis de hadde byttet om på uttakene og hatt ett felles kammer så hadde man fått en advarsel når nivået ble for lavt og clutchen begynte å trøble.
  8. Vet ikke hva CB og CV står for. Det er forskjellig design bare. CB kan være vanskelig å lufte, men dette kan løses ved å jekke bilen foran. https://www.lrukforums.com/threads/cb-vs-cv-brake-master-cylinder-advise-help.137818/ Angående om clutch eller bremser mister væske først, ja det virker rart, men det er tydeligvis originalt: http://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_90073/cat_866844-03-Series-2-and-2a-4cylinder-models.html Aha! Tok en kikk oppe i beholderen for bremsevæske, det er to kammer med hvert sitt uttak. Hos meg har den indre (clutch) beholderen revnet, så hos meg er det i prinsippet felles beholder. Jeg får vurdere om jeg skal bytte beholderen.
  9. Takk for kjempebra info! Det er to typer sylinder for SII, CB og CV. Se her: https://rimmerbros.com/ItemList--Series-II-88-Wheel-Master-Cylinders--m-14525 Jeg har søkt litt og jeg har tydeligvis type CB (skrue i enden). Ser også at CB er verre å luft enn CV. Noen erfaringer her? Er det verd å bytte til CV for å lette lufting? Merkelig patent at bremsene går tom for væske før clutchen, motsatt av det jeg har sett før... .
  10. Daisy har stått lenge uten bremsevæske. Jeg trodde jeg hadde kjøpt inn deler til å overhale det meste, men finner bare kit til master clutch (og jeg er ikke sikker på om den er riktig, delenr er STC1126). Jeg er usikker på hva som er originalt på Daisy, bremsesylinderen er jo bygd om ihvertfall. Jeg har tatt et bilde av sylindrene, kan noen hjelpe meg å identifisere disse så jeg får bestilt riktige deler? Ser også at bremsvæskebeholderen er koblet feil, clutchen er koblet til bunn og bremse oppe på siden... Skal prøve å få koblet om dette. Beholderen er forøvrig lavt plassert i forhold til bremsesylinderen, det kan ikke være helt bra?
  11. ian928

    DAB+...

    Ok, jeg ser at fjernkontrollen er batteridrevet, det er veldig positivt! Har du limt den fast eller kan den bare ligge i rommet foran girspaken? Dette høres ut som en grei løsning faktisk, selv om det ender opp med en ekstern fjernkontroll. Tenker da å montere selve mottakeren i en av sidene bak. Noen tips om hvor man kan hente strøm?
  12. ian928

    DAB+...

    Denne sender altså FM-signal som du tar inn på bilens originale system? Dette er forsåvidt OK. Det jeg da ville ønsket var en dings i bagasjerommet som tok inn alle (eller ihvertfall mange) DAB+ kanaler på en gang og sendte dem videre på forskjellige FM-signaler så jeg kunne ta dem inn som forskjellige FM-stasjoner på det originale anlegget. Du tar vel inn signalet på samme FM-kanal og bytter DAB+ kanal med fjernkontrollen?
  13. ian928

    DAB+...

    Henter fram denne gamle tråden. Har det kommet noen løsninger for min 2006 FF? Ønsker meg fortsatt DAB+ men da helt integrert i bilen.
  14. ian928

    Rust på hjulbue

    Har søkt litt rundt, og det ser ut som tanken på tidlige modeller var av aluminium, disse er det mulig å kjøpe brukt. Har noen erfaringer med dette?
  15. ian928

    Rust på hjulbue

    Nå er bilen til understellsbehandling. Det blir blåsing av kanaler og subframes og deretter lakkering med Epoxy og så tectyl. Pluss hulromsbehandling selvsagt. Fant pluggene i innerskjermen, tror det er mulig å komme til det meste gjennom disse. Lufttanken så ille ut, avtalte at de ikke skulle blåse denne, jeg bytter den heller ut. Noen anbefaling på hvor man skaffer tank? Var selvsagt stivere pris enn jeg hadde sett for meg!
×