Jump to content
LRforum

ian928

LRF Society
  • Content Count

    527
  • Joined

  • Last visited

About ian928

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Kristiansund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Recent Profile Visitors

497 profile views
  1. Fant en video fra Atlantic British der de påstår at dette er en servicedel og levetiden er ca 160.000km. Vår har gått 190.000 så jeg skifter alle. Takk folkens!
  2. Ja, det er jo det mest innlysende! Vil bare sjekke, noen ganger er det noe annet som er feil og man skifter feil del... så kommer spørsmålet, hvilken Lambda er det? Forstår det slik at det er 4 stk under der, 1 før og en etter katalysator på hver bank?
  3. Får opp følgende feilkoder: P0151-1A(E8) P0051-00(AA) Har søkt litt og skjønner at det har med lambda å gjøre, men er usikker på hva som er galt. Prøvde å resette men motorlampen kom tilbake etter en liten stund med de samme feilmeldingene. Noen tips?
  4. Aha, ja jeg husker min bror gjorde dette... endte opp med skjærfilblad!
  5. Godt poeng med styring og dempere. Styring ble tatt for svært få km siden (men en del år), dempere har jeg ikke peiling på, de burde nok byttes for sikkerhets skyld. Jeg bruker å handle hos Rimmers, noen erfaringer med Parabolfjærene deres (står at det er Britpart)? Ser det følger med bøyler, er det noe annet jeg må regne med å bytte? Regner med at alt av bolter bør byttes. Ser også på Rimmers at de samme fjærene er ført opp for S1, S2 og S3, er dette riktig? Ian
  6. Ja, de er nok modne for utskifting! Men av nysgjerrighet, jeg teller 12 fjærer. Jeg har googlet men finner ikke noen seriebiler med 12 fjærer. Daisy gikk som e-verksbil når hun var ny, kan det ha blitt montert kraftigere fjærer bak i den forbindelse? Og til slutt, hva anbefales av fjærer? Foran er de nok ikke så slitne tror jeg, men jeg hadde ikke hatt noe imot litt mykere fjæring her også. Og kanskje bitte litt høyere? Ser det selges såkalte parabolfjærer som er mykere.
  7. Daisy er stiv bak. Det er vel ikke annet å vente, så gammel som hun er... Jeg ser fjærene er svært rustet, så de må ihvertfall tas fra hverandre, slipes og smøres. Men skal denne lette bilen virkelig ha så mange blader? Er fristet til å kjøpe nye fjærer, noen anbefalinger?
  8. Nei, jeg har ikke det. Kan ta en runde med startgass rundt omkring. Kan også nevne at når jeg kjørte bilen første gang etter dette så var tydeligvis girkassen også «nullstilt», den gitte ikke som normalt de første kilometerne før den normaliserte seg. Merkelig greier.
  9. Hmmm, startet opp nå igjen og da skjedde omtrent det samme, men etter et par sekunder stoppet lyden. Den gikk ujevnt en liten stund til og så stabiliserte den seg og er helt som normalt igjen. Nå skal det sies at jeg har opplevd liknende før, nemlig at den fusker og jager ved oppstart. Nesten som minnet på motorstyringen har blitt tømt før den justerer seg inn. Men den bankelyden er jeg mer usikker på. Den forsvant litt gradvis, det kan hende det var et par løftere som hang igjen en stund. Men hvis bankelyden og fuskingen er relatert, hva kan det være? Kan trege løftere gi såpass dårlig gange på motor? Evt kan det ha vært kjedestrammer på registeret som ikke fikk trykk, og dunkingen kan ha vært kjedet, med tilsvarende fusking?
  10. I morges var Range Roveren tregstartet, og når den startet så gikk den ikke rent, jaget først på turtall før den stabiliserte seg relativt høyt. Prøvde omstart tre ganger med samme resultat. Tok min samboers gamle Porsche 944 til jobb og skal feilsøke når jeg kommer hjem. Hjelp! Her er symptomene: Ingen symptomer når jeg parkerte i går kveld Ujevn gange etter oppstart, først lavt turtall, deretter høy tomgang Ga litt gass, usikker på om alle sylindre er med Bankelyd fra motor, følger turtall, i samme styrke som tom hydraulisk løfter men jeg tror ikke det er løftere Kraftig bensinlukt fra eksos Olje på motor Ingen motorlampe Ved to av startene fikk jeg opp melding om "reduced traction", dette hender fra tid til annen når motoren er kald så kan være urelatert Har IIDtool. Første tanke er register. Trodde ikke det var vanlig med registerproblemer med disse?
  11. Du har rett! Jeg innbilte meg at dette var den riktige pluggen, altså 30 pins konnektoren.
  12. Kom over info om Bovee 1000 som plugges inn i connectoren i midtkonsollen(se bilde). Jeg har søkt og søkt, og jeg blir ikke sikker på om den passer på vår bil. Noen plasser står det at det fungerer til alle biler som har denne pluggen, men jeg har ikke funnet noen med en 2006 som har koblet den til.
  13. ian928

    D2 v8 tikkelyd

    Godt spørsmål ang starte bilen. Jeg kan ha kjørt på starteren bare. Jeg var så heldig å få kjøpt en rimelig blokk fra min bror. Det gikk en uke av ferien til å skru, pluss ny kam og diverse, jeg antar vi havnet på ca 20.000 til slutt, hvis man ikke regner med arbeidstimer.
  14. ian928

    D2 v8 tikkelyd

    Jeg lyttet med stetoskop rett på vippene på vår nå solgte P38 og mente det var klart mere lyd i den ene vippen på en sylinder. Skulle derfor bytte vippe bare, men tok ned bunnpanna og fant en sylinderforing som stakk under blokka. Vi hadde tikkelyd som forsvant på turtall, ikke trykk i kjølevannet eller andre symptomer.
  15. Dette har jeg etterspurt, også her på forumet! Når det gjelder kvalitet og at man tar inn fra andre biler så lurer jeg på om denne kobles rett på antenneinngangen? Kan det i så fall bli problemer med våre biler, jeg innbiller meg at de har to antenner? Er ikke glad i å holde på med slikt så jeg ønsker ikke å være prøvekanin. Blir veldig takknemlig hvis de som installerer dette gir en tilbakemelding.
×
×
  • Create New...