Jump to content
LRforum

ian928

LRF Society
  • Content Count

    555
  • Joined

  • Last visited

About ian928

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Kristiansund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Recent Profile Visitors

966 profile views
  1. Har litt etterlatenskaper etter vår P38: Kaliper VB: Delenummer STC1905 Oljefilter Originalt: Delenummer ERR 3340 Hjulmutter original: Delenummer ANR 3679 Befinner seg i Kristiansund, kan sendes hvis kjøper betaler frakt. Kom med prisforslag så blir vi nok enige!
  2. Her er vår grønne 56-modell med navn Daisy parkert sammen med storesøster Shirley. Shirley er en 55-modell tilhørende min bror.
  3. Bra tips, skal prøve å dra til med lufttrekker. Så på mutterne at de hadde vært skrudd på, antagelig belgskifte før vår tid. Jeg hadde bilen på bukk og jekket under fjærbenet, det bevegde seg litt. Jeg gynget på bilen når den var nede, syns ikke bevegelsene i toppfestet var unormale. Har også fått tips på PM om de to boltene som holder fjærbenet, jeg dro til det jeg maktet med kraftpipesett og greide ikke å røre disse.
  4. I dag hadde jeg vår L322 på Mekonomen for å ta AC-service, og da ba jeg dem lete etter klunkelyden i forstillingen. De holdt på lenge oppe på de platene som drar hjulene i forskjellige retninger, men de fant ingen ting. De mente det måtte være støtdempere. Jeg har forsøkt å kjenne på det øvre festet på støtdemperen og det er ikke mye å kjenne der. Jeg tenkte at det ikke kunne være støtdempere, for hvis støtdemperne var så slitt så skulle jeg ha sett olje på utsiden. Men så begynte jeg å tenke at hvis det lekker olje fra støtdemperne så havner det vel inne i belgene? Noe
  5. Det ble den lokale Mekonomen, de kunne få fra Sverige over natten. Skulle få den innen klokken 11 i dag fikk jeg beskjed om!
  6. Ser at Leverandører som Skruvat osv har vannpumpe, det er kanskje raskere? Fikk ikke opp noe valg for ekspresslevering på disse da.
  7. Hmmm, ja det er kanskje like greit. Problemet her i Kristiansund er at alle transportselskapene på død og liv skal lagre godset som skal nordover et døgn eller to enten på Åndalsnes eller i Molde. Det samme gjelder forøvrig Bring, så det hjelper ikke mye å handle i Norge heller. Nå har jeg ikke prøvd ekspresslevering, prøver det, kanskje det går kjappere!
  8. Driver og skifter drivreimer og lagere i løpehjul og strammere på vår 2006 SC. Så viste det seg at det var slakke i vannpumpa. Kan bestille original fra Rimmers, men jeg ønsker å få bilen på veien igjen så fort som mulig. Er det noen forhandlere som kan ha denne tro? Motorpool?
  9. Det er ca 50.000km siden vis loftet det meste i forstillingen på vår 06SC. For et år siden fikk vi en merkelig klunking når vi bremset. Vi hadde bilen inn på EU og de sto og rullet bilen frem og tilbake og kjente på alle ledd, selv om vi kunne høre lyden fant de ikke ut hvor det kom fra. Jeg byttet bremseklosser men lyden var der fortsatt. Nå har vi fått en «ny lyd», denne kjenner jeg igjen fra sist, men jeg husker ikke hva det var vi byttet. Det klunker nå i dumper og det er også vibrasjon når jeg bremser. Noen tips? Jeg tenker at den første lyden kan være toppfor
  10. Always in style!
  11. Ikke kast den (kanskje for sent?) før du har sjkker med MG-miljøet. Mener å huske at det var noen fordeler med 1800 fra Marina i forhold til MGB. Sikkert ikke verd noe men bedre at noen som har bruk for den får den enn at den blir spiker.
  12. Litt sent dette, men jeg tenker på de som leter i arkivet senere. Vi hadde også dårlige bremser og de samme symptomene som deg med at det tok to pump for å få pedalen fast. Tenkte det måtte være luft fordi jeg trodde slakke bremsesko ikke ville oppføre seg på den måten. Men den gang ei, justerte bremsene og det ble bra. Sikkert mange liter bremsevæske som har gått tapt pga slakke bremser...
  13. Siggen hadde rett! I dag fikk jeg tilsendt 8 coiler fra ham. Byttet alle og bilen var som ny! Lønner seg å lytte til erfarne fjellfolk... Takk for hjelp!
  14. Meget mulig, jeg kan prøve en runde dyserens!
  15. I dag har vi fått feilsøkt litt til, uten å finne feilen: Fylt bensin for å teste om det kan være bensinpumpen, teorien er at det skal bli litt bedre trykk når tanken er full. Hvis det er pumpen som leverer lavt trykk eller evt tett filter så ser det ut som vi skulle fått feilkode på lavt bensintrykk? Det får vi ikke. Sprøytet startgass rundt innsug osv mens motor går - ingen forskjell Skiftet luftfilter - ingen forskjell Rengjort MAF - ingen forskjell Rengjort MAP - ingen forskjell. MAP hadde dråper på seg, det var merkelig? Sjekket slange fra inns
×
×
  • Create New...