Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

ian928

LRF Society
  • Innholdsteller

    517
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ian928

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Kristiansund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Nylige profilbesøk

459 profilvisninger
  1. Du har rett! Jeg innbilte meg at dette var den riktige pluggen, altså 30 pins konnektoren.
  2. Kom over info om Bovee 1000 som plugges inn i connectoren i midtkonsollen(se bilde). Jeg har søkt og søkt, og jeg blir ikke sikker på om den passer på vår bil. Noen plasser står det at det fungerer til alle biler som har denne pluggen, men jeg har ikke funnet noen med en 2006 som har koblet den til.
  3. ian928

    D2 v8 tikkelyd

    Godt spørsmål ang starte bilen. Jeg kan ha kjørt på starteren bare. Jeg var så heldig å få kjøpt en rimelig blokk fra min bror. Det gikk en uke av ferien til å skru, pluss ny kam og diverse, jeg antar vi havnet på ca 20.000 til slutt, hvis man ikke regner med arbeidstimer.
  4. ian928

    D2 v8 tikkelyd

    Jeg lyttet med stetoskop rett på vippene på vår nå solgte P38 og mente det var klart mere lyd i den ene vippen på en sylinder. Skulle derfor bytte vippe bare, men tok ned bunnpanna og fant en sylinderforing som stakk under blokka. Vi hadde tikkelyd som forsvant på turtall, ikke trykk i kjølevannet eller andre symptomer.
  5. Dette har jeg etterspurt, også her på forumet! Når det gjelder kvalitet og at man tar inn fra andre biler så lurer jeg på om denne kobles rett på antenneinngangen? Kan det i så fall bli problemer med våre biler, jeg innbiller meg at de har to antenner? Er ikke glad i å holde på med slikt så jeg ønsker ikke å være prøvekanin. Blir veldig takknemlig hvis de som installerer dette gir en tilbakemelding.
  6. Høres det ut som dette? https://www.landyzone.co.uk/land-rover/p38-diesel-warning-light-check-engine.194896/
  7. Lafterolf hadde rett igjen! Klemte av alle bremseslangene og da ble pedalen steinhard. Altså ingen luft i mastersylinder. Løsnet deretter en og en og fant ut at det var luft eller slakke på begge forhjul. Prøvde justering, og det fungerte. Det var overraskende lite justering som skulle til før bremsene ble bra. Nå er det nok så bra som det kan bli på en gammel Land Rover, har ingen problemer med å låse ihvertfall noen hjul...
  8. ian928

    Feilsøking tankmåler serie 1

    Tok ut flottøren, den hadde hengt seg opp ja. Jeg smørte og bevegde på den og nå fungerer den igjen. Smøringen er vel allerede borte, det skvalper jo bensin der inne! Mer bruk er vel medisinen, som så ofte ellers...
  9. Hmmm vi greier ikke å få hard pedal, selv om vi har luftet alle sidene mange ganger, og ser ikke luft i slangen. Antar at det må ligge luft i den bakre delen av sylinderen som forklart av mange på diverse forum. Prøvde å lufte mens bilen sto i en bratt bakke nå i sted men det kom ingen luft da heller. Fronten må veldig høyt opp før man kan få sylinderen horisontalt. Må nok kjøre forhjulene opp på noe for å få til det.
  10. ian928

    Feilsøking tankmåler serie 1

    Takk! Vil andre instrumenter også bli påvirket av denne?
  11. Tankmåleren på Daisy er ikke god. Nålen løfter seg litt når jeg setter på tenningen, men endrer seg ikke med nivået i tanken. Før jeg demonterer, har noen vært borti dette før? Kan flottøren lekke kanskje?
  12. Åpnet både clutch og bremsesylinder, de så ikke bra ut noen av dem så nå er nye sylindre på vei. I mellomtiden ble det sandblåsing og lakkering av pedaler og braketter med 2 lag epoxy og 2 lag polyuretan. Tok også en rengjøring av torpedoveggen med etterfølgende innsmørinig med owatrol. Ser ut som vi har en fremtidig jobb her, på den skrå platen nederst på torpedoveggen på førersiden. Det er lagt en rustfri plate innerst i kupeen, og ytterst er det en tykk masse som jeg ikke er sikker på hva er, det er antagelig gjort slik for å fylle opp hullene etter de stående pedalene. I mellom der er nok den originale platen og den er ikke bra, det ytterste påsmurte laget begynner på sprekke opp fordi rusta sprenger på. Jeg satte det inn med Owatrol nå, så får vi planlegge en reparasjon her når tiden er moden for det. Ser forresten at hullene i torpedoveggen er kuttet med vinkelsliper, så det er altså forholdsvis enkelt å bygge om en S1 til hengende pedaler!
  13. Det sies på flere forum her at det er en dødlegg i enden av denne sylinderen hvor det kan samles luft når den står på skrå med enden opp. Jeg skal se om det stemmer når jeg overhaler min sylinder. Jeg kommer til å jekke bilen når jeg skal lufte for sikkerhets skyld. Ja, det er egentlig en fin design. På den annen side, hvis de hadde byttet om på uttakene og hatt ett felles kammer så hadde man fått en advarsel når nivået ble for lavt og clutchen begynte å trøble.
  14. Vet ikke hva CB og CV står for. Det er forskjellig design bare. CB kan være vanskelig å lufte, men dette kan løses ved å jekke bilen foran. https://www.lrukforums.com/threads/cb-vs-cv-brake-master-cylinder-advise-help.137818/ Angående om clutch eller bremser mister væske først, ja det virker rart, men det er tydeligvis originalt: http://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_90073/cat_866844-03-Series-2-and-2a-4cylinder-models.html Aha! Tok en kikk oppe i beholderen for bremsevæske, det er to kammer med hvert sitt uttak. Hos meg har den indre (clutch) beholderen revnet, så hos meg er det i prinsippet felles beholder. Jeg får vurdere om jeg skal bytte beholderen.
  15. Takk for kjempebra info! Det er to typer sylinder for SII, CB og CV. Se her: https://rimmerbros.com/ItemList--Series-II-88-Wheel-Master-Cylinders--m-14525 Jeg har søkt litt og jeg har tydeligvis type CB (skrue i enden). Ser også at CB er verre å luft enn CV. Noen erfaringer her? Er det verd å bytte til CV for å lette lufting? Merkelig patent at bremsene går tom for væske før clutchen, motsatt av det jeg har sett før... .
×