Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,605
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

2,587 profile views
  1. Ok, det er jo en skremmende "forbedring" på Disco 3. Personlig bruker jeg nesten aldri Superlock, nettopp pga større mulighet for å ende i en situasjon som trådstarter. Men på Disco 3 så har du altså omtrent ikke noe valg. Blir jo som nevnt ekstremt viktig at manuel bladnøkkel fungerer. Mvh Brage
  2. Om ikke metodene over virker, er det bare å borre av skru hodet. Når hodet er borte og skiven er av, skrur du lett ut skruen med en wisegrip tang, ved å klemme tangen rundt det som stikker ut av restene av skruen. Monter ny skrue med antiseize pasta. ( kobberfett / alufett ) Mvh Brage
  3. Superlock er vel en tilsiktet operasjon. På min RRp38 må du trykke 2 ganger( innen 1 og1/2 sek )på låseknappen til fjernkontrollen for å iverksette Superlock. Vanlig låsing med fjernkontrollen = 1 trykk på låseknappen, iverksetter ikke Superlock. Tenker nok det er likt på din Disco. Dermed er ikke bilen din i Superlock om ikke du gjorde det tilsiktet når du låste den fro noen uker siden. Mvh Brage
  4. Ser jo unektelig ut som ekstremt klønete bruk av løftebukken også. 500kg dekk bak i lasteplanet og ingen støtteben bakover Helt kålrabi, rust eller ei. Brage
  5. Nei, er jo bedre enn - ikke oppgitt - Dette burde jo gå greit. Mvh Brage
  6. Tenker det finnes en beskrivelse i en verksted manual for Discovery 4 - How to body lift - Kan nok være lurt å følge den med hensyn til løfte / heise punkt. Mvh Brage
  7. Spennende dette. Ombygging til spiralfjærer har vært ett tilbakevendende tema for RRp38, håper du får dette godkjent, eller slipper gjennom på PKK uten anmerkning. Er helt enig i at RRp38 ser bedre ut med adskillig større hjul en originalt oppsett, prosjektet ditt ser riktig bra ut. Tror nok 33 tommer er en smart dimensjon å stoppe på, det er jo mye moment i de stor hjulene med tanke på akslinger, utveksling osv. Ett lite tips fra meg vil være å overflate behandle de støtdemperne ytterligere før de tas i bruk. Har de samme selv og overflatebehandlingen fra TF er elendig, så de blir fort stygge/rustne. Dog er de vel ikke dyrere enn at de kan skiftes med kortere intervall. Ta flere bilder av den ferdige motor konverteringen installasjonen når det er helt klart. tror mange Diesel entusiaster er nysgjerrig på dette. Lykke til. Mvh Brage
  8. Problemet her er jo at den mekaniske dørlåsen er ødelagt( var på to do listen sies det ) , så da er det nok litt vanskeligere. Veihjelp får kanskje opp bilen med å pumpe ut dørkarmen med luft osv.. Mitt absolutte råd til alle er å ikke legge dørlås feil på - to do - liste. Det er jo eneste muligheten for å ta seg inn i bilen ved strømsvikt, fjernkontroll feil og lignende. Akkurat den feilen må fikses umiddelbart så lenge du tenker på å låse og forlate bilen. Problemstillingen er ikke ukjent, det er ikke første gang dette skjer og i alle tilfeller er blad låsen i ustand. Mvh Brage
  9. Det som er utvendig må du slipe rent og lakkere på nytt. Dette er så lite område og lite synlig at du kan kjøpe produktene på sprayboks med rett farge kode for eksempel hos billakkspesialisten bak slottet ( Waldemar Thranes gate er det kanskje ) De er i hvert fall flinke å blande rett. Maskere ut ett lite område og start på rent metall med Upol 8 etch primer fra Norbond, så primer og fargekodet lakk, avslutt så med klarlakk tilpasset fargekoden For forebyggende behandling så bruker du fluid film fett under listen og sprayer fluidfilm stoff i hulrom og der det er behov. Disse produktene kan du for eksempel kjøpe hos Håkensen Maskin på Skedsmo korset. Mvh Brage
  10. 19-21 juni er det meget mulig at en RRp38 dukker opp Det er en god helg.. Mvh Brage
  11. 0W-30 er nå veldig tynn olje, skift til 10w-40, 20w-50 en stund før kontrollen. Vask grundig rent under og over ( motorvask )like før kontroll. Stopp rett før du er fremme og tørk av under med en fille, på de mest utsatte områdene. Ren motor vil gi ett godt inntrykk, og du bør ha en grei mulighet til å passere kontrollen. Funker ikke dette heller så er det nok på tide å fikse kilden til lekkasjen. Olje viskositet har veldig stor betydning på olje tetning lekkasjer. Mvh Brage
  12. Nydelig bil Gratulerer igjen. Mvh Brage
  13. Veldig bra mods her, du gjør en god jobb Ser ut som om du kan dra hvor som helst nå Mvh Brage
  14. Brage

    P38

    Trenger disse om du gidder å sende i en stor konvolutt eller noe. Mvh Brage
  15. Gratulerer så mye, det er grom bil Håper bilder kommer. Mvh Brage
×
×
  • Create New...