Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,707
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

2,938 profile views
  1. Dragon vinsj er sikkert helt OK, personlig ville jeg valgt syntetisk tau. da reduserer du nok vekten med 20kg + at det er mulig å dra ut tauet en kald vinterdag. Stål vaieren blir jo veldig stiv og hard når det er kaldt. Ser at hastigheten ikke er i verdensklasse + amp forbruket er noe høyt, men kan du leve med det så er det nok bra. Rabatten var jo meget bra, så en vinsj er jo uansett bedre en ingen vinsj. Under 4500-5000kg ville nok ikke jeg heller kjøpt til en x mill eller uansett Landrover. Mvh Brage
  2. Nødhjelp trådene. Feilposting. Personlig mener jeg det er viktig å ikke bruke akkurat denne - Nødposten - i forumet til annet enn det den er ment for : Kun til bruk ved nødstopp langs veien og umiddelbart behov for hjelp og/eller deler i denne situasjonen. Det er jo en grunn til at den står øverst og skal være lett synlig, i håp om å få raskt hjelp. Minuttene føles som en evighet hvis du faktisk står strandet langt hjemmefra og håper på reel nødhjelp fra forumet. Så oppfordringen er - ikke bruk denne Nødposten hvis situasjonen ikke er som beskrevet over her. Burde være lett å forstå. Mvh Brage
  3. Stemmer bra det. Anbefales på det sterkeste. Burde faktisk hatt ett Landrover treff oppå der, spektakulært og spennende, og fullt mulig. Mvh Brage
  4. Var bare oppe og flyttet på noen skyer, slik at vi skulle få godt med sol på vei ned Mvh Brage
  5. Suprlite. Posten er en mnd gammel nå, uansett rådet er. Kjøp ny fra Ashcroft blir nok både billigere og bedre. Mvh Brage
  6. Det er vanskelig å gi pris antydning på noe som denne uten å se bilder av interiør og motorrom. Utvendig ser den jo usedvanlig strøken ut, så her er det gjort en god jobb. Dog er jeg veldig enig med herremannen over her, bruksområdene er på en måte noe begrenset - selv om bilen nok er god for alt som den måtte utsettes for. Det blir neppe den bilen husholdningen har som eneste fremkomst middel i det moderne trafikk bildet, dermed begrenser det prisen. I tillegg kjenner vi alle historien til disse, de ble solgt nokså rimelig som overskudds materiell fra militær stasjoner over hele landet for en god del år tilbake, ofte i tilnærmet urørt tilstand. Da var det gjerne snakk om 10-20 tusen kroner. Uansett, bilene er kanon tøffe i sin rette grønne farge, og denne var da spesielt pen. Mvh Brage
  7. Til Trådstarter. Uansett om du har gjort underverker på undersiden av bilen, vil den få medfart under bruk. Du kan trygt legge på moderat med Fluidfilm som en siste beskyttelse, Da har du stor sannsynlighet for å berge finishen og timene du har lagt ned for å få det til å se bra ut under. Det finnes mer solide produkter, som tørker helt som til eks Owatrol og Dinitrol AV8 osv. men fluidfilm er både enkelt å legge på, og lett å ta bort ved behov. Mvh Brage
  8. Hei Martin. Ashcroft transmission som Tore her viser til, har en video / instruksjon som viser deg hvordan du ser nøyaktig hvilken girkasse du skal ha. I praksis leser du det av på den lille Type benevnelse - metall platen som sitter bak girshifter ( XYZ bryteren ) på selve kassen. Under bilen. Ta ett bilde av denne platen, der vil du finne de kodene du trenger. Her er ett bilde som viser litt av denne type benevnelse platen som sitter bak XYZ bryteren: Så må jeg si at det er veldig enkelt å handle fra Ashcroft, du betaler og de leverer nokså kjapt. Du får en pall med girkasse tipper jeg, levert på døren. ( jeg handlet converter derfra, så jeg var veldig fornøyd, kom på en liten pall ) Jeg har også nokså nylig lagt ut en bilde serie som godt beskriver hvordan hvordan du tar ned girkasse på P38 ( V8 i beskrivelsen ) men det er i prinsippet likt Link, Hvordan ta ned autokasse RRp38:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/97533-rrp38-hvordan-ta-ned-auto-girkasse-illustrert-guide/ Ville nok anbefale skifte kasse / flexplate og converter m oilseal, gjerne oilseal bak på motoren også ( hvis den svetter da ). Når du først gjør jobben. Det er ikke så skummelt som det virker. Mvh Brage
  9. Tror jeg kjøper denne. Er det bare å hente hos deg i Lillestrøm / fetsund. Mvh Brage
  10. Jeg er interessert. Send meg pris i Pm, så gjør jeg en vurdering om kjøp. Mvh Brage
  11. Ja enig, 100% tommel opp. Her kommer det noe skikkelig tøft, og kanskje i en prisklasse som er OK. Nydelig utvendig og innvendig design, og fullt av praktiske detaljer. Mvh Brage
×
×
  • Create New...