Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,852
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

4,112 profile views
  1. Det du nevner, og også som nevnt ovenfor i tråden, henger alt sammen med at alle disse tingene styres via ABS sensorene. Dvs hastigheten på hvert enkelt hjul i forhold til underlaget og i forhold til målt hastighet på de andre hjulene. Så det er ikke så unaturlig. TC, Hill Decent og ABS systemene styres alle av ABS sensorene og alt reguleres nokså enkelt av automatisk bremsetrykk fordeling. Det er ikke mer mystisk en det..
  2. Hmm, kan jo også være at du har feil på TC, da vil lampen forbli på. Eventuelt kan du også ha en brems som henger på, da vil TC gå på for å kompensere / bremse det raskeste hjulet - slik den jo skal virke. Sistnevnte feil vil du ikke finne svar på med diagnose. Å trekke sikringen løser ingenting annet enn at du kobler ut TC samt mest sannsynlig også ABS. Mvh Brage
  3. Hei Dan, sjekk nå først at bensin røret sin hurtigkobling til innsprøytnings rail er festet ordentlig og er tett. sitter rett over valley gasket bak på motoren. Skjønner jo at du har måttet ha den koblingen av og på x antall ganger i forbindelse med motorarbeidet ditt. Mvh Brage
  4. Hva med denne: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/105895-1998-p38-dse-delebil-evt-rep-obj-og-diverse-nye-deler/
  5. Hei igjen. Ja Killswitch er en slik simpel type https://www.ebay.co.uk/itm/354345295136?epid=18026363963&hash=item5280a01d20:g:crEAA Den er enkel men effektiv, tror min var en HD type beregnet for 500 amp. ser helt lik ut som eksemplet. Dog er det likevel det svake punkt, har måttet åpne bryteren og rengjort kontaktene for korrosjon/ irr. Så det er noe man må passe litt på. I tillegg er det jo viktig å bruke / kjøre vinsjen med jevne mellomrom, ellers er det store muligheter at den ikke virker akkurat når du trenger den mest
  6. Hei Gutter. Praktisk info fra min vinsj montering på RRp38. Vinsjen min 10 000lbs ( smittybilt H2O syntetic med trådløs fjernkontroll) drar ca 360 amps max belastning. Den er koblet direkte til batteriet med de medfølgende kablene. Det er jo kort vei siden batteriet sitter foran i høyre panserhjørne. + kabelen har fått en "nødstopp" bryter montert mellom vinsj og batteri. Her brukte jeg noen giga store kabelsko som svagges på. - den fungerer slik at "nødstop" nøkkel må stå i for at vinsjen skal få strøm, som igjen betyr at vinsjen er strømløs når den ikke er i
  7. Fra Rats nettside. Om oss Siden vi i hovedsak reparerer automatgirkasser samt vanlige manuelle gir så har vi som mål å kunne reparere de aller fleste merker og varianter av disse. 90% av de enhetene vi reparerer sitter i biler som er i daglig trafikk. De resterende 10% består av gir til entusiastbiler, veteranbiler, både amerikanske og europeiske, samt racebiler. Mvh Brage
  8. Jeg har denne fra Smittybilt, bak i min Rangerover p38. Er godt fornøyd med den. https://www.smittybilt.com/product-skus/smittybilt-5-65-cfm-air-compressor-2781/ 160 liter per minute, så er det en av de kraftigste tilgjengelig. PS: Holder ikke med sigarett tenner kontakt ( følger med batteriklemmer ) Mvh Brage
  9. Hei KimC I Østfold finnes vel det beste girkasse verkstedet i Norge, https://www.rats.no/ Sentvetveien 220 Båstad. Mvh Brage
  10. Vil nok først gjettet på at kompressoren ikke klarer å levere høyt nok trykk. Men som EiRRik sier så er det nok en god ide å overhale ventilblokka også. Sjekk også at alle høyde senorene virker/ er hele. Mvh Brage
  11. General Grabber AT2, er gode All terrain dekk som holder i mange Km. De er også definert som såkalte Helårsdekk med merking, blandt de bedre på snøføre. Finnes i mange gode dimensjoner. Har hatt slike selv, og synes de var gode. Mvh Brage
  12. Som alle nok har fått med seg. Queen Elizabeth døde i går eftermiddag. Om noen dronningen av Landrover. Vi sørger med UK. Brage
  13. Det er litt krevende å lufte mastern under reservoaret til p38. Her må du følge prosedyren i Workshop Manualen til punkt å brikke, med tenning av og på/ og bremspedal trykk i rett rekkefølge osv. Problemet kan ligge der. I tillegg hjelper det å bruke proff bremselufte utstyr med konstant trykk og væsketilførsel. Har bare måttet lufte min master 1 gang selv, så har ikke så enorm erfaring. Mvh Brage
  14. Ja det var jo meget rimelig. Med rett verktøy tenker jeg det går fint å bare skifte øvre kule. Mvh Brage
  15. Ville vært enkelt å bare borre ut hele bolten, start med 3-3,5 mm. deretter gjengestørrelsen. Slik at du kan gjenge opp mutteren på nytt i riktig dimensjon. Dog er jo det litt avhengig av hvor godt trent du er i slike oppgaver, om det lykkes lett eller ikke. Ser relativt greit ut. Mvh Brage
×
×
  • Create New...