Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,747
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

3,143 profile views
  1. Jeg kjøpte Smittybilt Defender, Den er nokså lett. Finnes i mange dimensjoner og kombinasjoner. Kurant å tilpasse til takstativ. Men du bør finne en som sender rimelig...eks via ebay. Mvh Brage
  2. Tror nok ikke det, men hele fangeren koster ikke allverden.
  3. Det fungerer best i teorien, sjelden så bra i praksis. Du må nok ha en rørbøyer ( verktøy ). Det får du kjøpt på Biltema til eks. Alternativt kjøper du 2 ferdige bend og sveiser sammen.. Mvh Brage
  4. Hei. Nå kjører jeg min RRp38 på luftfjærer og er veldig fornøyd med komforten i det. Likevel tror jeg at du kan få god opplevelse på spiralfjærer, og de vil kanskje føles tryggere i forhold til drift sikkerhet. Får du bilen godkjent med spiralfjærer hadde ikke jeg bekymret meg for eventuelle juridiske konsekvenser rundt dette, De selger jo disse byggesettene og de er godt tilpasset bilen. Det er jo ikke slik at du har stått på låven og sveiset sammen noe u utprøvd hjemme mekk. Er nok enig med Laftis her, det er ikke noen grunn til å tro at bilen blir dårligere å kjøre på
  5. Hei igjen. Ja her er linken:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/97533-rrp38-hvordan-ta-ned-auto-girkasse-illustrert-guide/&tab=comments#comment-1014662 Mvh Brage
  6. Ja jeg skiftet motoren selv i 2016, så det begynner å bli en stund siden. Som Martin sier, det kan nok være lurt å skifte flexplaten når du først har motor ute. Kjøp da original vare, ikke disse til 100kr. Det er stor kvalitetsforskjell. Hvis du ikke skal skifte gearkassen nå, så er det viktig at du holder igjen konverter slik at den ikke blir med motor ut. Det er uheldig om den kommer ut fordi konverteren skal helst slippes ned i girkassen i loddrett stilling. Det kan være vanskelig å nå boltene som holder girkassen og motoren sammen, men med insug, coil og slikt borte er de 2
  7. Tror den gjør det, her er ett bilde fra jeg løftet ut kassen med transferekassen påmontert. Den er jo vesentlig kortere uten transferekassen, og selvfølgelig mye letter også. For dette var ekstremt tungt. Nesten så jeg skadet meg... ( PS: lagde forøvrig en liten bilde tråd på hvordan demontere kassen fra bilen som ligger her på forumet ) Mvh Brage
  8. Da er det sannsynligvis en liten sprekk i blokka som utvider seg med motor temperatur økning og som da gir kompresjonstrykk /eksos i kjølevæsken. Det var etter en slik CO2 test jeg skiftet motor. Prøvde først med nye topper, men dessverre hos meg var det blokka. Du kan nok frykte det samme. Mvh Brage
  9. Er noe der ja. hvis topp paknings bytte ikke fungerte, er det jo ett velkjent problem med sylinderforinger og blokk design på disse. Topphat foringer løser problematikken. CO test av kjølevæsken vil gi svar. Mvh Brage
  10. Hei. Som tittelen sier, en veldig fin Landrover reportasje i Motor.no , anbefales å lese. link :https://motor.no/bilentusiast-defender-land-rover/a-kjore-land-rover-er-som-a-gjore-noe-goy-med-en-god-venn/189997 Mvh Brage
  11. Hei. Jeg har ikke noe skjermbreddere på min RRp38 og kjører med 265X75R16 Mud dekk med 30 mm spacere likevel stikker ikke kjørebanen på dekket noe utafor. originale RR felger. Så med de skjermbredderne må du ha skikkelige breie sko. Mvh Brage
  12. Ja trykket blir kanskje bra, men smøring blir det dårlig med. Hjelper ikke med viagra hvis hullet er stengt..
  13. Brage

    Herlig lyd

    Er nok en Disco 2 V8, finnes en lengre tråd på samme tema under motor topicen.
  14. Helt enig, synes også det høres ut som om den går tørr. Det er ett kjent problem å montere vippearms akslingene feil, og dermed stenges oljetilførselen til vippearmene. Men her er jeg ikke sikker på om løfterne får olje heller..
  15. Da fortjener du virkelig å kjøre Range Rover p38, enig med Laftis over her den bilen er en klassisk perle med høy komfort og er jo siste RR med stive akslinger. Synes du konkluderer bra, du kan bruke mye penger i deler for å holde den gode RRp38 i stand, kontra det å bruke 750 til 1 mill på en ny " tilsvarende "bil. Jeg har jo fulgt med i trådene dine opp gjennom årene her på forumet, og gir deg absolutt tommel opp for din evne til å løse alle disse problemene vi med RRp38 kommer borti. De er jo faktisk nokså logisk og enkel å skru på disse Range Roverne, selv om mye er litt dår
×
×
  • Create New...