Brage

LRF Society
  • Content count

    4,658
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Recent Profile Visitors

784 profile views
  1. Takk Jokern Det var jo en hyggelig kommentar
  2. Fasiten vil du nok få når du tester motoren, det kan jo være mange grunner til å skifte topp, så fortvil ikke - spesielt når det sies at den toppen du har fått er en vesentlig forbedring. At de i det hele tatt har tatt seg bryet med å ta ut motoren tilsier jo at den ikke er helt håpløs. Blir spennende å høre hva du finner ut.. Mvh Brage
  3. Mener Hr Clausen nettopp averterte 2 perfekte komplette RRp38 aksler tilsalgs med - tighte fine differ - , bla gjennom siste mnd. salg annonser her på forumet så finner du de nok. Her er linken:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/88013-p38-46/ Mvh Brage
  4. Tror det er omtrent klin umulig å bevise det ønsker prøvet. Her må du bare stole på informasjonen du får / eller ikke. Motoren er jo per def. ikke overhalt selv om det er skiftet topp på den, om det hjelper noe. ( Selv om noen faktisk klarer å hevde at de har overhalt en motor når det er skiftet topp pakninger og kam til eks. ) Reel km stand uten å vite opphavet til motoren blir da bare å velge å tro på det de sier, noe prisen også bør avspeile. Motoren med så lav km stand er jo nødt til å komme fra en kollisjons skadet / kondemnert bil. Kan ikke selger av motoren fortelle deg noe om historikken til den. De gutta i UK må jo nesten ha god kjennskap til hvor den kom fra, det er jo ikke slik at den plutselig bare lå på dørterskelen deres i en kurv med lapp på - please take care of this baby for me, I cant handle this ...... Mvh Brage
  5. Der burde jeg ha muligheter for å møte, liten respons foreløpig. Kanskje noen flere spennende detaljer kan løfte påmeldingen til å bli de store kolonnene vi hadde for noen år siden. Mvh Brage
  6. Å nei, mine synder stikker ikke så dypt. Når smogen omfavner byen en vinterdag, kan jeg trygt fyre opp primusen min med god samvittighet og trekke en strømtom Leaf til nærmeste vann/kjernekraftverk for ny oppladning.
  7. Så deilig å vite at jeg kjøpte en bil hvor miljøskadene ved produksjonen allerede var gjort, og deretter i mitt eie fikk bygd den om til å kunne kjøre på ett mere mijløvennlig drivstoff. Så jeg kan fint parkere V åttern ved siden av en nykjøpt Leaf med god samvittighet. Jeg burde ha blomster i håret.
  8. Hele kittet er vel for å unngå å måtte løsne motor eventuellt fjærne eksos osv bare for å få skiftet olje/filter. Denne modifikasjonen med stålpanne gjør at du kan skru ned / opp bunnpannen og skifte filteret uten å måtte demontere noe annet. Så veldig fornuftig mod.
  9. PKK

    Tror forskriften sier noe om ikke skade over en viss størrelse 1-2 cm i venstre viskerfelt ( definert som ditt sysnsfelt ), er sprekken din inne i det området vil du få feil på PKK. Ligger den så lavt at den unngår det feltet, så kanskje den består, det er nå uansett bare en utsettelse av det uungåelige...
  10. Kanskje det er slik at merkene utvannes av underleverandører, en viktig forskjell som er lett å se på disse endeleddene er at de av litt høyere kvalitet har i det minste en mulighet til å holde igjen kulen for montering / demontering ( unbrakospor i center ). Har sett de uten / med kombinasjon låsemutter, så kan de bli noe plagsom å montere. Det er nok litt svindel i delebransjen også, høres ikke helt greit ut når merket på posen og delen ikke er i samsvar. Enkelt å fabrikere en haug med klistremerker.
  11. Jeg hadde planer om å møte på Høsttreffet siden det er alltid meget hyggelig. Dessverre kræsjer det fullstendig med skiftplanen min, full arbeidshelg. Så får bare ønske alle Dere andre en flott helg og håper Dere blir mange og at noen tar seg tid til å ta noen bilder så vi andre kan se hvordan det var. Ha det gøy mvh Brage
  12. Tror du har gjort ett meget godt valg med Colombus teltet, det virker å være meget praktisk til ditt tenkte bruk. Det er også veldig pent tilpasset til Def.90 Du er heller ikke avhengig av bakkeforholdene rundt bilen med ett slikt telt. Tror også du får kit til de som gjør at du kan ha ett reservehjul oppå taket av teltet også uten at det ødelegger funksjonen ( om det skulle være behov for det ) Blir nok ordentlig bra det. Mvh Brage
  13. Det går helt fint med standard hjulstørrelse. Litt ubehagelig som nevnt over, men helt OK. Hastigheten er vel anbefalt begrenset til 55km/t.
  14. Høres ut som om Bf goodrich AT ko2, eller Goodyear Wrangler duratrac er rette dekket for deg. Cooper discoverer stt eller stt pro er litt mere mud, men går god for det jeg ihvertfall - støysvakt..
  15. Jeg kjøpte min shortblokk fra V8tuner uk. De var veldig hyggelig. Husk det er ikke alle som har RRp38 blokk, men de alle har mange RRC blokker. Toppene kjøpte jeg fra V8 developsment UK. I tillegg må du passe på at du får rett kompresjonsnivå når du handler, Thor spec eller høyere. Som Q sier, du bør ikke finne på å kjøpe bare skallet uten veiv, da blir det mye bits and pieces å handle i ettertid og mye dyrt arbeide å få utført. Jeg gjorde som deg, kjøpte topper først, løste ikke problemet, så blokk etterpå. Hadde jeg hatt hele fasiten med engang så hadde jeg som sagt kjøpt long blokk med engang. Det er noe med at de er proff montert.. Løftere, pinneskruer, pakninger, rockere og dill og dall øker fort prisen hver for seg..