Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Brage

LRF Society
  • Innholdsteller

    5 334
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Brage

  • Rang
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Nylige profilbesøk

1 779 profilvisninger
  1. Hvis bilen er NAS så har den ikke denne platen, da skal den sitte på B pilar stolpen ifølge linken over her. Dog skjønner jeg det slik at dere har sjekket der også. Bilen kan jo også ha vært skadet og gjenoppbygget, vet du noe ?
  2. Din kasse ZF4hp22 er kjent for å ha en "dårlig" flexplate, så da er det kanskje en sannsynlig feilkilde om du ikke finner en annen fasit.
  3. Kanskje du har kast i skivene bak, en annen ting som kan gi vib. er sprekt flexplate( auto? )
  4. Brage

    Full stopp i Operatunnelen

    Det stemmer som de over her sier, ser at jeg ga deg feil link, var nok til manuell men TYB100080 blir bra. Beklager villedningen Mvh Brage
  5. Brage

    Full stopp i Operatunnelen

    Fill level pluggen heter: FTC 4056 Du blir ikke ruinert om du kjøper den hos Erik Winther Sørensen eller Motorpool / Techno classic eller noen lokale. alternativt ebay/ eller Lrdirect….. men P&P gjør det nok dyrt og ugunstig. Note ( som du ser er sporet torx )
  6. Brage

    Full stopp i Operatunnelen

    Dette er en meget god pumpe for å fylle olje på girkasse / transfere kasse mm https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/smoreverktoy/girkassepafyller-for-olje-2000024044 Den er noe dyrere, men meget god kvalitet, har en slik selv- så den kan jeg gå god for. Kan bli vanskelig med slike fjottpumper under der. Til problemet der du er nå. Forrige eier har tydeligvis ikke skjønt dette med moment... Du trenger å bruke en stor visegrip tang: Den klemmer du fast rundt flensen av pluggen, så er det bare å dra løs ( sjekk at du drar rett vei, lett å ta feil sånn under bilen ). Fordelen med visegrip tang er at du slipper å bruke krefter til å klemme rundt samtidig som du skal dreie. Klem styrken er bra på disse. Er alt helt håpløst, ja så får du skru ned bunnpannen. Det er jo også nokså greit. ( så kan du fikse pluggen når den er løs på en benk ) Husk å bestille deg / handle en ny plugg nå med det samme. For dette skal jo på igjen Lykke til Mvh Brage
  7. Brage

    Erfaringer med LRDirect

    Ja alle kan være uheldig engang iblandt. Prøv å bestille noe med posten i Norge, tar jo en uke eller mer fra drammen til Jessheim....
  8. Brage

    Erfaringer med LRDirect

    Hei. Har også bestilt mange ganger fra Lr.direct, de er ikke billigst på noe, men de leverer super raskt om nødvendig. 2 dager har de klart det på, levert på døra hjemme hos meg. Klart da betaler du litt ekstra for slikt express service, det normale er vel innen 5-7 dager. De er også proff på reklamasjon, så det er ingenting å bekymre seg for om noe ikke holder mål. De gjør det også enkelt å velge kvalitet/ leverandør på samme part nr. DVs Genuine vs OEM vs britpart / allmakes / rimmerbros osv Jeg bruker også island 4x4 mye for de er normalt billigst, men har i bakhodet at garanti/ reklamasjon er omtrent bare å glemme... men de gjør det også oversiktlig på Genuine Lr vs andre.. Mvh Brage
  9. Brage

    P38 Oppjustert Hengervekt

    Bra det løste seg, de tok kanskje litt feil de første du snakket med. Dokumentasjonen fra Land Rover kan de jo ikke benekte så da bør det jo gå greit, min har alltid hatt 3500 tonn henger vekt. ( såkalt svan neck krok ) Har tidligere hørt at det kunne være litt avhengig av hvilken type krok som er montert ( den må jo også selvfølgelig tåle 3500 kg og 150kg i kuletrykk ) Mvh Brage
  10. Brage

    Hvor kjøpe EAS kompressor til P38

    Hvis du føler det haster litt, kan Lr.direct være ett bra sted. Også med tanke på reklamasjon, for det hender faktisk att en helt ny kompressor også feiler etter kort tid. Da er det greit å kunne reklamere på en fornuftig måte, der er Famous four og Lr.direct adskillig bedre en for eksempel Island 4x4 Verdt å tenke på. Island 4x4 er nok billigst, tenker jeg.
  11. Vanligvis er det bare dårlige luft slanger/slangeskjøter som skaper problemer. Gå grundig over disse først. Mvh Brage
  12. Brage

    Tdv8 nok en gang

    Gratulerer med L322 TDV8, den så meget bra ut. Det er nok mange som vil sette pris på en slik sjekk liste fra deg som har hatt / har 3-4 stykk L322 TDV8 allerede. Dog tar jeg sikte på veteran status på min RRp38 Mvh Brage
  13. Brage

    Banditter

    Godt det ordner seg. Vet ikke hvor komplett motor du har kjøpt, men vil anbefale deg å skifte - oljepumpe/ oljepumpehus/ front end - samtidig. Det er en liten tilleggs investering som er vel verdt pengene. Følger normalt ikke med motor. V8tuner.co.uk har dette Bare ett gull tips Mvh Brage
  14. Bruk litt antiseize pasta under monteringen, så går det lettere neste gang det må av.
  15. Brage

    Lodde (?) kobber

    sølv.
×