Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,413
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

1,989 profile views
  1. Absolutt ikke prøv med noe "lurium" først. Det virker som om du har ramset opp det viktigste for ett topp paknings skifte, i tillegg kommer jeg kun på ett par o-ringer for kjølevæske rørene som går inn på innsugs manifoilen og husk også å ta med de gummipakningene i begge ender av valleygasket. Det er ikke spesielt vanskelig skrujobb, men du må ha torque meter -( man får nesten angst når man skal dra momentet på topp boltene ). Kan være en god ide å skifte begge vippe arms akslingene når du først har det åpent i motoren, det er enkelt. De har en begrenset levetid pga original "feil" konstruksjon. Ett godt tips er å sjekke gjengene til eksosmanifoilene grundig før du monterer toppene, det er vanskelig å fikse dårlig gjenger der med toppene på plass. Dette klarer du mvh Brage
  2. Gratulerer så mye, fin bil . Mvh Brage
  3. Ja Andreas, hvis du ikke har stor slakk i selve diffene, så er det nok sannsynlig at slakken ligger i transfere kassen. Som nevnt over her kan jo kjedet være strekt eller noe annet ha en betydelig slakk. Det er jo ikke den verste komponenten å skifte med hensyn til jobb, men den er jo nokså dyr til Disco 3. Så gjør en grundig sjekk av drivlinjen først, konkluderer du fremdeles med transfere - så må du nok bare få den skiftet/ evt. overhalt. Mvh Brage
  4. Hmm, ja kanskje du har knekt pinnene i framdiffen. Er vel bare 2 pinns diff der.
  5. I følge beskrivelsen må du ha vindu i nedre posisjon for å få skiftet motoren til vindusheis. dvs: 0. kjør vindu til nedre posisjon 1. fjern vindu 2. fjern vindusheis mekanisme med motor 3. skift motor. 4. installer.. Kanskje du kan få vinduet opp med å demontere motor, men virker som mye jobb - for så å gjøre det om igjen senere. Mvh Brage
  6. Har du diff lock på denne?
  7. Brage

    "Kosebilen"

    Du gjør en god jobb, tommel opp fra meg Mvh Brage
  8. Svein, Den bilen med de fargene og den grinda - så vil Autohome Airtop Black storm hardshell teltet på 130 cm passe helt perfekt. Vil se ordentlig bra ut på bilen oppi grinda di. Og ingen modifikasjoner trenges. 1/2 time installasjon og du er klar http://www.solomadeinitaly.cl/autohome/air-top-black-storm/ Mvh Brage
  9. BBernt. De dekkene blir knallbra på bilen din, har vurdert de selv til min RR da i 265X75R16, har meget gode erfaringer med General Grabber og de der nye X3 MT dekkene er knalltøffe. Mvh Brage
  10. Brage

    Starter ikke !!

    Virker på infoen du gir som om det er bensinpumpen som ikke virker, eller at du rett og slett har for lite ( selv med 10 liter ) Mvh Brage
  11. Litt ved siden av, jeg er veldig nysgjerrig på de GG X3 dekkene, vil du poste ett par nærbilder når du har fått justert vektene på hjulet ditt Mvh Brage
  12. Brage

    D2 v8 tikkelyd

    Tror nok Svalbard opplever sin Rover V8 virkelighet som det eneste rette, og i den opprinnelige tråden om spørsmålet har jeg klippet inn noen linjer som delvis underbygger det han mener http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/94704-disco-2-v8-hvilken-olje/ Mvh Brage
  13. Hei igjen MS86. Det er slik at når du spør om oljer vil du bli presentert mange sannheter, noen er mere bastant enn andre. Svalbard over her til eks, er rimelig bastant på sin mening, og den kan nok for mange være rett. Her er ett innlegg om Rover V8 som underbygger det Svalbard sier, og argumentene er gode som du ser. "The Rover V-8 engine relies more on oil volume than oil pressure. So the oil doesn't have to have extreme temperature or pressure capabilities. As a result the quality of the oil therefore doesn't need to be of premium quality. So use of synthetic or semi-synthetic oils is not necessary and a bit of a waste of money. If you use your car as an everyday car and plan to keep it with the same engine for a long time, than regular oil replacement will have a better effect on your engine than using the more expensive oils.A somewhat thicker standard oil doesn't hurt so 15W40 is a good option for use in temperate climates like Holland and the UK. If you already have somewhat worn bearings (indicated by low oil pressure) you better use a thicker 20W50 oil. Make sure though that you use an engine oil with good detergent qualities, particularly for the V-8's as they tend to be very sensitive to oil sludge. Oil as used in turbo-diesel engines has very good detergent qualities so preferably use that.With synthetic oils like Mobil 1 problems can come up like:Heavy oil consumption, this is caused because the synthetic oil is very thin and leaks past the valve seals and piston rings.Bearing wear, the crankshaft bearings are designed for thicker oil and with the thin synthetics they don't get proper lubrication. Standard synthetic Mobil 1 is rated at 5/30. If you want to use synthetic anyway (TVR is recommending synthetic in their Rover V8's) then preferably use the thicker Motorsport 4T grade which is rated at 15/40. This will reduce oil consumption and premature wear of the bearings. If you want the oil a bit thinner Mobil 1 and 4T can be mixed." - Samtidig som du ser er en kjent Rover V8 spesialist som TVR ute og anbefaler syntetisk olje i sine motorer. Så mitt tips om olje er kun basert på egne erfaringer etter 12 år med daglig drift av moderne Rover V8 i min RRp38 i vårt Nordiske klima, men jeg er helt åpen på at det er mye rett i anbefalingene til Svalbard også. Så er det jo også slik at vi bor i Norge med gjerne minus 20 til minus 30 enkelte dager når du skal ut og starte opp, og da holder nå jeg en knapp på en god syntetisk olje. I tillegg så er det jo ikke for den vanlige mann i gata å skifte olje hver 5000km, det tror jeg for de fleste vil oppleves som litt for ofte om du ikke har tilgang på veldig gode verksted fasiliteter. Som sagt, spør om motorolje og du vil få mange svar, da er det hyggelig om de er underbygget med noen fakta slik at du kan gjøre deg opp din virkelighet. Uansett er det viktigste at oljen er frisk og at du har oljetrykk, forsvinner trykket( for lavt olje nivå til eks ) havarerer motoren umiddelbart. Lykke til i oljejungelen Mvh Brage
×
×
  • Create New...