Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Brage

LRF Society
  • Innholdsteller

    5 070
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Nylige profilbesøk

1 520 profilvisninger
  1. Brage

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Det var nettopp det de ikke klarte på Disco 3 ihvertfall, dermed den store prosenten med motorhavari pga lagerskåler på den motoren. Mye litteratur på nett om den fadesen..
  2. Kan anbefale EBC skivene, kjørte lenge med de jeg hadde foran der, har nå Terrafirma skiver foran. Virker veldig bra de også Jeg har en Terrafirma styredemper på nå. Den funker den også, veldig kraftig bygd ihvertfall. Mvh Brage
  3. Det er bare tull. Tror ikke det finnes produsert noen oversized kuler. I følge boka skal du kunne skifte kulene 3 ganger før hullene er oversized. Derav merkingen med gul stripe på akselhuset ved siden av kulene for hver gang. 3 gule striper= nytt akselhus i følge boka. Skulle man være så uheldig er det jo bare litt kreativtet som skal til, så løser man den problemstillingen, men det er ikke helt rett frem. Derfor er det viktig å ha kvalitets verktøy til skifte prosessen, slik at man ikke ødelegger pasningen ved bruk av feil verktøy. Mvh Brage
  4. Klarer ikke helt å se at det er greit. Kjøleren gjør jo slik at det er mere olje i sirkulasjon samt holder olje temperaturen innenfor tiltenkt nivå. Hvis oljen er svart nå og kassen slurer, ja så er vel det svar på spørsmålet ditt. Antakelig er vel kjøleren koblet bort pga lekkasje, som en midlertidig rednings løsning, deretter ikke satt i stand etterpå. Tror ikke det er lurt. Det var nok en god ide for å komme seg hjem/ videre, men å la det forbli slik - Det var nok ikke så smart... Mvh Brage
  5. Brage

    Hvilken Defender bør man gå for?

    Det er ett godt utgangspunkt. Mvh Brage
  6. Brage

    P38 - verdianslag

    Ser jo ut som ett meget pent eksemplar med fin historikk, årsmodell fra vårt årtusen trekker jo også opp Hvis drivverket er solid kan du trygt ønske deg en sum over de som ligger til salgs på finn pr i dag. - uten å skjemmes. Men å finne en kunde som forstår hva han kjøper, og villig til å betale er sikkert vanskelig. Må være en som ønsker akkurat dette Lr produktet. Dieselen er jo en motor som nok tåler flere km en bensin versjonen uten større inngrep, så det er nok mange som foretrekker det. Bensin varianten er jo med dagens drivstoff priser blitt forferdelig dyr å kjøre, samtidig er diesel politikken noe som trekker ned for den varianten. Så ja jeg skjønner jo at de ikke er så lett solgt - Det er uten tvil for spesielt interesserte Beste råd er egentlig å beholde den, for bruksverdien er ubetalelig Ser jo at du har mange kose timer i garasjen med den.... Mvh Brage
  7. Brage

    Ekstra 12V batteri

    Prisen er ofte mye avhengig av hvilken kompressor enhet som er installert. Den velkjente ekstremt gode National Luna fryseren til eks har den beste kompressoren på markedet, den tysk fabrikkerte Danfoss kompressoren som du også finner i til eks Smittybilt sin Artic fridge. ( som jeg er veldig fornøyd med ) Så mitt tips er - finn en fryser du liker, men sjekk hvilken kompressor som sitter der... Mvh Brage
  8. Fikk tak i ett monterings kit, så da er jeg i mål. Trenger ikke mere nå.. Mvh Brage
  9. Brage

    P38 - verdianslag

    Helt umulig å si. Jeg brukte vel noe rundt 75 000 +++ når jeg satt i ny motor og diverse i min for litt siden. Men den begynner bare å nærme seg fullstendig som jeg vil ha den. Tror faktisk ikke det er så mange perfekte eksemplarer av denne bilen tilgjengelig der ute.. Dvs: Uten kjøleproblemer, uten EAS problemer, ikke noe nøkkel problematikk, fullt fungerende motor, girkasse og transfere kasse. Ingen nevneverdig olje eller væske lekkasjer, alt av lys og det elektriske / elektroniske fullt operativt. Fullt fungerende AC. Fullt fungerende bremse, ABS og TC system Ingen karosseri rust eller bulker, alle hjul lager og understells foringer i god stand. Godt ivaretatt ramme uten rust og med bra overflate behandling. Fine sommer / vinter hjul og ett drivstoff forbruk som ligger innenfor spesifikasjonen til den aktuelle motorvarianten. Dessverre er det nok ikke mange som kan krysse ja på alle de punktene, tror storparten har veldig mye nei på den enkle listen og da blir jo markedsverdien lav. Finner du en med yes over hele linja, ja da spiller det ingen rolle om den har gått 180 000 eller mer, den vil være verdt en god sum, mener nå jeg. Men igjen, hvor mange slike er det på Finn.no eller operative i Norge i det hele tatt.. Ser den dyreste pr. dato på Finn akkurat nå til eksempel har lurvete bakluke og Bok( feil )symbol i Hevac displayet. Så ingen vinnere på Finn i dag, - selv om det er noen tilsynelatende brukbare objekt der. Ønsker du en ærlig prisantydning på akkurat din bil, så legg ved godt med bilder og beskriv nøyaktig den tekniske tilstanden pr dato, så kan vi jo synse litt om du ønsker det. Mvh Brage
  10. Det er nok helt riktig. Bare en talemåte.
  11. Brage

    P38 2000-mod. bokstaver til panseret

    BTR7939MAD = silver BTR7939PUK = Basalt Tipper du skal ha silver. Mvh Brage
  12. Brage

    Range Rover P38

    Ta ut sikringen og se om det hjelper. Bare for å konstatere om du har rett. Normalt er det nøkkel signal aktivitet som vekker hjernen til bilen via mottakeren på sideruten bak, som er en kjent strøm tyv på disse bilene. Men det kan selvfølgelig være alt mulig annet. Kanskje har du feil på bakluke låsen, en viskermotor osv... For noen år siden ble mitt batteri tappet for strøm pga en defekt lyktevisker motor, nesten helt umulig å oppdage...…. Men som sagt, parkerer du i ett område med høy signal aktivitet, er det ofte det som er feilkilden. les: https://www.rangerovers.net/newrremedies.html#batdrain Mvh Brage
  13. Brage

    P38 EAS problematikk

    Lurte også på det, er jo meget smart det du har gjort der i så fall, en mye bedre løsning. Jeg har valgt å beholde det originalt frem til nå, men din løsning virker mere fornuftig. Mvh Brage
  14. Brage

    P38 EAS problematikk

    Ja du kan sette ett vanlig gult rele i posisjonen til timer delay releet ( sort med hvit klistremerke ) som sitter på venstre side under førersetet ( er tilgjengelig fra baksiden uten demontering om du kjører setet helt frem ) Gjør du dette vil ikke bilen skifte posisjon etter tenningen er avslått, men diagnose vil heller ikke fungere med det gule releet der, så skal du kjøre diagnose så må du skifte tilbake. Høres jo ut som om du har feil i kompressoren ( selv om den er ny ). Mvh Brage
  15. Brage

    Rimelig winch.. Noen som kjenner denne?

    Det er en Smittybilt, jeg har en annen modell Smittybilt og er veldig fornøyd med den. Pulverlakken er ikke bra ( som på alt annet som er pulverlakkert ). Det er nå en meget god vinsj til den prisen du har funnet der, så kjøp. Hvis du er litt føre var, så tar du ut alle unbrako skruene som vinsjen er skrudd sammen med når den er ny og skifter til rustfritt, samtidig smører du de opp med noe antiseize/ korrosjonhemmende fett. Og så kan du smøre opp drevene med litt ekstra fett. Gjerne litt fluid film her og der rundt kontaktene. Tror du vil få stor glede av vinsjen din i lang tid da.
×