Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content Count

    5,660
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

2,742 profile views
  1. FR sensor verdien er helt feil, ville skiftet den høyde sensoren ( siden de er relativt billige ) hjelper ikke dette må du nok fikse ventilblokka. Når bilen faller sammen er det fordi den ikke klarer å nå høydesensor verdien av en eller annen grunn. Er det rett sensor til din årsmodell som sitter på bilen? og ble de kjøpt ny eller brukt? Mvh Brage
  2. Denne i kombinasjon Med den avtrekkeren du viste, burde klare saken. Dog er det viktig å smøre gjengene på avtrekkeren godt, eller så går de gjengene lett i stykker. Spenn opp verktøyet rundt kulen og torque opp så mye du tør. Varme godset rundt konen ( der kulen er presset inn ) til det er godt og varmt. og dra så på litt mere torque på avdrager verktøyet. Rimelig sikker på at den kommer av da med ett smell. Mvh Brage
  3. Det finnes verktøy beregnet for formålet, det er sjelden meningen at man skal dælje løs med slegge med stor mulighet for å ødelegge både seg selv og bil. Mvh Brage
  4. Vet hvilke muttere du tenker på, - er det ikke bare å skyve inn en flat trekker eller noe ved siden av ene flaten på mutteren og på den måten stoppe den fra å rotere. Hjemmefix av radiator kan sikkert fungere, men trykket i kjølesystemet på RRp38 når 1,4 bar. Det er nokså høyt, så reparasjon må være godt laget. Ryker radiatoren mens du er på farten, da er du garantert strandet igjen. Mvh Brage
  5. Forstår ikke tråden lengre, men bra hvis den ble i orden.. Mvh Brage
  6. Det er en spesial nøkkel, du kan lage av ett flat jern.+ en stk 32 fast nøkkel. Mener jeg. Mvh Brage
  7. Du må vel ta av vifta. Så du bør ha nøkler til det. Mvh Brage
  8. Du får vel en radiator her i Norge for 2 tusen, Link:http://pris.radiatorservice.no/prisliste/ Det er ikke noe å reparere på, men hvis verkstedet knakk stussen burde ikke de erstatte radiatoren for det er bare klabbkuk arbeide Mvh Brage
  9. Hei. Det er originalt ekstrautstyr til RRp38, så papirer som burde være gode nok for SVV skal du vel få fra Motorpool. Det er jo en soft A bar / bull bar, så det løser seg nok.
  10. Da forstår jeg ikke helt hvorfor det skal kunne skade kassen, de må jo bruke noen tilsetninger for å få disse avleiringene som alle snakker om til å slippe. Oljen blir jo varm når du kjører også. Så jeg skjønner ikke mystikken hvis vi kun snakker om vanlig autogirolje som kun er oppvarmet noe, da burde det ikke kunne være skummelt, eller du kan gjøre hjemmeflush med vel så godt eller bedre resultat. Ser ikke for meg at De skifter filter ved maskin flush for det er tid og penger. og det er jo ikke bra Den beste anbefalingen min er nå å sjekke oljenivå hver 20.000km og skifte oljen ( det du får ut av bunn pannen ) og filter hver 40.000km. Da vil det nok gå bra. Det gjør nå jeg.
  11. Det er ikke vanskelig å borre av hodet på slike bolter. De er normalt ikke spesielt harde, men man skal helst ha litt erfaring i hvordan, og gode bor. Kobolt bor klarer det meste. Det neste du trenger er kraft og rett turtall. Dog støtter jeg metoden med å sveise på en pipe el.lign. Mvh Brage
  12. Hvis du følger denne beskrivelsen løper du ingen risiko uansett hvor langt girkassen har gått. Det eneste som skjer er at du får skiftet all oljen med ny frisk olje og det kan ikke annet enn å være bra for kassen. Maskin flush, tja... vet egentlig ikke helt hva den maskinen gjør. Hørt snakk om reversert gjennom strømning osv.. vet ikke hva som er tilfelle. Hjemme metoden er 100% trygg ( så lenge du klarer å skru av oljekjøler rørene uten å ødelegge de ) Mvh Brage
  13. Hvis tur og retur rør er greit å demontere oppe ved gir oljekjøler, flusher du enkelt selv. Kjøp 12-15 liter olje fra ett sted der den er billig. Gjør først ett vanlig filterskift. Skru av rørene fra oljekjeler, blås kjøler tom, legg tur røret i en bøtte med ny olje og retur røret i en avfall dunk. Kjør til bøtta er tom. Skru på rør, fyll til riktig nivå iht til boka. Enkelt. Mvh Brage
  14. På RRp38 V8 4,6 er øvre radiatorslange koblet til oppe til høyre på radiatoren og uttak er nede til høyre. Så den radiatoren er ikke lik den som er på Diesel versjonen.
  15. Følger man lufteprosedyren til håndboken, anbefales det å kjøre motoren på 2000 rpm med ekspansjons tank lokket av. Da hjelper det å løfte tanken, så det ikke skvulper så over. Kanskje nettopp derfor den ikke er skrudd fast.
×
×
  • Create New...