Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Content count

    4,810
  • Joined

  • Last visited

About Brage

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

959 profile views
  1. Varmetråder frontrute

    Under panser.
  2. Varmetråder frontrute

    Koblingen sitter nede under vindus listen og inntaksfilter. Jordingen omtrent på midten. Dog er det veldig normalt at rutens tråder dør langsomt...
  3. D2 v8 eller TD5

    Da kan du fortsette som før 5w-40 er en fin viskositet som dekker hele temperatur området som vi er utsatt for. Castrol er jo den foretrukne oljen for Land rover, og C3 ( som mange kanskje lurer på ) står for Catalyst comptiable . Noe som både du og jeg har i eksosen på våre V8`ere. Jeg gir ihvertfall tommel opp for denne oljen, som ofte er på tilbud i 4-5 liters dunk. Skifter hver 10.000km sånn ca.
  4. D2 v8 eller TD5

    Jeg bruker Castrol magnatec 5w-40 syntetisk olje C3 ( mekonomen ) oljen ligger i anbefalings spektret til Landrover for alle temperaturer -30 til +40... Ville nok ikke anbefalt 20w-50 mineralsk til vinterbruk. Olje valget gjør noe med drivstoff forbruket. Men her er det nok mange meninger... mvh Brage 10 år med rover V8
  5. Nytt Khan-prosjekt

    Det jeg legger veldig godt merke til er det merkelige hjørnet på bakdøra. Til å skulle være en slik design perle til sikkert en meget stiv pris. Så er det hjørnet en estetisk katastrofe. Utover det - knalltøff..
  6. Ikke kjør bil i skiløypa

    Det kan alltids være en rimelig god grunn til at en bil er parkert tilsynelatende ugreit. Hvor større hensyn veier tyngre enn parkerings/ kjøre bestemmelser. Noe å ha i bakhodet før man kliner til med sjenanse på annen manns eiendom.
  7. R380 oljeskift, rasert nivåplugg

    Eneste fornuftige løsningen. Bra gjort.
  8. Er nokså sikker på at kontrollen skal utføres i on-road høyde. Det er vel på D3 også auto program for å låse høyden, eller den låses også automatisk om du åpner bakluken. D3 har jo også en auto funksjon som skal låse høyden ved jacking.
  9. Landstreff 2018 interesse

    Ja dit kan vi vel dra på Lr treff. 100 Landrovere på gamleveier og etterfølgende fullt hotell med overnatting og fullt trøkk i puben er sikkert minneverdig for alle parter. Tommel opp fra meg Mvh Brage
  10. Ekstra lakkbeskyttelse på nye understellsdeler

    Slike produkter kommer gjerne med ett strøk simpel pulverlakk, som er meget dårlig. Rubb lakken og bruk som foreslått ett lag med arcanol iblandet 10-20% owatrol. Alternativt bruk en god epoksy primer og lakk om du har tilgang på slikt.
  11. Kalibrering av luftfjører P38

    Hei J. Før eller siden vil du uansett trenge en nanocom diagnose el.lignenede om du tenker å ha bilen en stund. Å klare seg helt uten diagnose kan være vanskelig. Så tipset blir å investere i en nanocom. Men om du ikke ønsker dette akkurat nå, og målet er å få løftet det ene fremre hjørnet bare for å komme gjennom PKK. Så kan du alltids gjøre dette rent mekanisk. Det er sensorene som forteller EAS om du skal få mer eller mindre luft i hver respektive belg. De fremre nedre sensor linkene står omtrent helt vertikalt på radiusarmene, hvis du forlenger den ene nedre linken på det lave hjørnet/ rent mekanisk. Så vil hjernen oppfatte at det hjørnet er lavere og du vil få mer luft i den belgen og bilen retter seg. Dette kan du gjøre med å kappe linken i 2 deler, gjenge opp pinnen med 6mm gjengesnitt og montere en gjengemutter i mellom. Da kan du justere denne lengden til du har bilen i level foran. - En annen metode er å dele linkstangen i to deler som beskrevet over og så bare træ på en 6mm gummislange ( bensin slange ) i justert lengde til ønsket høyde er oppnådd, det fungerer også. Riktig høyde kalibrering ( etter boka ) krever diagnose apperat og kalibreringsblokker, og er en nokså omfattende prosedyre. Håper dette hjelper ( eller at noen i ditt nærområde trår til med litt diagnose hjelp ) Mvh Brage
  12. P38 med V8 bensin og gass

    Har kjørt i mange år på bensin / gass, fungerer perfekt hos meg, men selvfølgelig krever gass anlegget også noe service/vedlikehold, men det er ikke mye. Har det nødvendige ventil smøre systemet montert ( valve lupe ). Eneste måten å få driftsøkonomien innenfor rammen til en daglig bruks bil. 13kr milen, kontra 25kr milen betyr mye over lang tid. Spiral fjærer fungerer, men kan nok være vanskelig å få godkjent/ dokumentert hvis det spørsmålet dukker opp. Er meg bekjent ikke laget spiralkit med TUV papirer for RRp38
  13. Sladding av regnrpå bilder

    Skal bilen selges så skal jo ikke reg.nummeret sladdes, det er jo nødvendig informasjon for eventuell kjøper. Utover det anbefaler jeg alle og sladde sitt eget regnr. på bilder brukt på forumet. Det er mange gode grunner til det, sier seg selv. men gidder du ikke så er jo det også greit.
×