Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Brage

LRF Society
  • Innholdsteller

    5 236
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    2

Brage last won the day on September 18

Brage had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

28 Fantastisk

Om Brage

  • Rang
    The Mechanic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Nylige profilbesøk

1 655 profilvisninger
  1. Happy days Brage
  2. Var du uten strøm / batteriet fra koblet i løpet av monteringen? Har du re-satt vinduene, kjørt de en full cycle med å holde på knappen hele veien ned og opp igjen, for det må vel til på disse også.. mvh Brage
  3. Brage

    Innvendig kledning i garasje

    Enig med Gaute, La den være som den er til du bestemmer deg for å isolere. Du bruker mye tid og penger på å få slette vegger, som egentlig er helt bortkastet. Legg på ett strøk maling, så det blir lyst og fint, og vent til du finner ut at isolasjon er kjekt å ha.
  4. Har du Gems motor så skal du ha Lucas Luftmengdemåler, Har du Thor motor skal du ha Bosch luftmengdemåler. Og kun de originale er godt nok.
  5. Brage

    Referanser på bil 110 td5 finn.no

    Han tar jo godt i denne selgeren, også på prisen. Men den ser jo meget bra og godt holdt ut. Mvh Brage
  6. Brage

    Cape Town og hjem

    Gratulerer så mye
  7. Brage

    Sprekk i radiator topp

    Ja, det kan hende , men du var nok uheldig å få en produksjonsfeil. Det betyr ikke at materialvalget var under par.
  8. Brage

    Sprekk i radiator topp

    Dessverre tror jeg det er slik at disse ettermarkeds plast delene i kjøle vannsystemet til RRp38, ikke holder samme kvaliteten som det opprinnelige originale. Dermed får du tak i en ny genuine radiator, så vil den nok holde. Ettermarkeds vare, dessverre nei. Løsningen er kanskje en slik full alu, men er litt skeptisk der også. Så går dette systemet med ett rimelig høyt trykk også. Anbefaler at du også kjøper deg ett nytt originalt lokk til ekspansjonstanken, for det er viktig at det slipper trykket ved grenseverdien. Mvh Brage
  9. Brage

    Reparere karbondeksel

    De må legges våt i våt ja
  10. Brage

    Reparere karbondeksel

    Vel jeg forkortet litt Du legger en plast side på ett bord, har på litt av limet, så legger du ut carbon duken, fyller så resten av limet over og legger ned den andre plastikken. Deretter drar du ut limet med en myk sparkel slik at det presses godt inn i duken til den er helt mettet. Var det bedre? Det heter seg at du skal ha cirka like mye lim som duk i vektenhet. men vil anbefale å bruke litt mere. Du utfører dette ca slik. Sprekken din skrå sliper / faser du ned fra alle kanter, med ca 6-12mm med taper for hvert lag med carbon du går gjennom. Når det er ferdig med slipingen, metter du området med litt epoksy lim. Så tegner og klipper du avlange reparasjons biter av den mettete duken din, med plastikken på med 6-12 mm overlapp for hvert lag med carbon. Slik at de passer ned i ut-slipningen din. Når du legger ned disse, må du som sagt huske å dra av plastikken på begge sider. til sist legger du ett siste lag som er 6-12 mm større alle veier en området du har slip ut. Da når dette er ferdig herdet kan du finslipe på det øverste laget for å få det pent og gjerne over pensle med epoksy/ og eller klarlakk. Da vil du ha en fin rep. utført omtrent så nært en proffjobb som du kan komme, uten utstyr for slikt. Mvh Brage
  11. Brage

    Reparere karbondeksel

    Carbon fiber duk: https://www.biltema.no/bat/batpleie/kompositter/karbonfibervev-2000041548 + Epoksy lim: https://www.biltema.no/bat/batpleie/epoxy/lamineringsepoksy-2000020523 = CFRP Carbon Fibre Reinforced Plastic Med dette kan du gjøre en Carbonfiber reparasjon, Når du har kuttet, slipt , klippet og limt. Kan du slipe overflaten og pensle med klar epoksy og/ eller klarlakk. Da får du frem den fine carbonfiber Looken. Nå er jo dette ett eget fag, så det er ikke så kjempelett. Ett godt tips er å legge duken i mellom to lag med gjennomsiktig plast, og mette den med limet inne imellom plastikken, da kan du etterpå bare klippe til den ferdig mettete carbon duken til dine ønskede reparasjons biter og så legge de på arbeids stykket. ( Det er omtrent slik det foregår i starten av en " wet layup" hos proffene ) Ps: Husk å rive av plastikken på begge sider, det er det mange som har glemt, også hos proffene Mvh Brage
  12. Brage

    Mudhjul som er vulket

    Ja der er ikke farten så høy, så da er det jo greit. Ellers, absolutt nei.
  13. Brage

    Handlet ny bil - Discovery 4 2015

    Absolutt, du bør IKKE ha på brekket i en så lang periode. Er forholdene utrygg, bruk en god gammel chocks/ stein / kubbe. Stram vaier og bremsetrykk i fem uker, det er det systemet rett og slett ikke konstruert for. Men når du har bilen i daglig bruk, bruk da brekket alltid når du parkerer. Mvh Brage
  14. Brage

    Skifte bremsevæske med Nanocom?

    Ja det er jo ikke akkurat bare å trykke på en knapp, så det skjer automatisk. Nå, det som er vist der er logisk Det er en full mekanisk lufteprosess hvor eneste forskjellen er at du bruker ABS pumpen og den tilhørende bremse akkumulatoren til å trykk-sette bremsevæsken i stedet for å bruke en ekstern trykk kilde. Som du legger merke til så dreneres ikke den gamle væsken ut først, Det suges ut det som er i reservoaret og etterfylles med nytt, og kalipere åpnes og stenges full med væske. Følger du dette 100% er det jo trygt, og en meget god metode. Men du må vite godt hva du gjør, og som de sier- Følg med nivået i reservoaret hele tiden. Tømmes det i prosessen er du i trøbbel igjen. Det som skjer her er at du lufter kaliperene så mye at du til slutt har skylt ut all den gamle væsken i kalipere, rør og modulator og erstattet med å etterfylle ny frisk bremse væske kontinuerlig i væske beholderen. Bare kjør på, hvis du føler deg trygg på denne prosessen. Det blir knallbra Mvh Brage
  15. Brage

    Skifte bremsevæske med Nanocom?

    Varsko!! Hør på Laftis, du må ikke finne på å drenere ut all bremsevæsken for så å etterfylle etterpå. Da lager du deg ett kjempe problem, det er ikke lett å lufte modulator. Bruk en profflufter ( trykk med væske kontinuerlig tilført ), eller bruke en slik suge slange på en / to kalipere. Eventuelt gjør det helt manuelt med kontinuerlig etterfylling i reservoaret. Eller betal for å få det gjort på verksted, det kan ikke være så dyrt... ## Nanocom kjører vel bare ventilene? Ett eller annet sted må du jo mekanisk inn for å slippe ut luften, nanocom klarer jo ikke å dra luften opp til reservoaret på magisk vis. Tenk## Mvh Brage
×