Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

rrcjonny

Medlemmer
  • Innholdsteller

    94
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om rrcjonny

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Levanger/Leksvik

Nylige profilbesøk

300 profilvisninger
  1. Som en ekstra fin liten ting kan det se som om utetemp bra vises innimellom. Ved bortfall står det bare EXT.......
  2. Etter 2 år i paradis sprekker det på riktig! Først så hopper vaieren av sån at bakluka ikke åpner seg. Forsåvidt greit, får nødfikset dette med litt strips osv.. Så reiser man på IKEA på LØRDAG i REGNET... Bare at på veien til Trondheim fra Levanger, setter bilen selv på nødblink, slår av vifta og sier i fra om at park bremsen er i uorden. Ok. Kjører innom Nardo Bil, der en Land Rover mekaniker som ikke skulle vært på jobb, kjører full diagnose. Og omsider klarer å få bilen i normal drift igjen. Kjører en runde for å se at alt fungerer, og det gjør det. Kjøper kjøkken på IKEA, og laster bilen full, jeg mener helt full!! Etter å ha pakket bilen etter Tetris sin instruksjonsbok, starter jeg bilen og kjører hjemover. Det går i 5 min før bilen igjen gir meg en mengde beskjeder og slår av vifta, og på med nødblink. Noe som resulterer i en tlf fra Nord-Trøndelag Politidistrikt på bakrund av bekymrede bilister..., ja jeg tar den. Jeg burde absoludt ha stoppet og ringt falken. Men bilen var full av kjøkken og jeg har en helvetes uke forran meg, med flytting og oppussing.. Og Politimannen sa det var greit at jeg kjørte hjem. Så i dag mannet jeg meg igjen opp for å få fikset vaieren i bakluka permanent. Det gikk fint og bakluka fungerer nå som normalt. JEG TRODDE KANSJE BAKLUKA VAR SYNDEREN. Men startsperre er på, og melding om HDC og parkbrems er der fortsatt. Parkbremsen åpner og lukker som normalt. Så jeg søker litt å finner ut at EKA kode er tingen, men den finner jeg ingen steder i min bok.. Går det å "nullstille" bilen på et vis? Eller må jeg ha tauebil inn til Nardo i Trondheim? Hva i svarte gjør man? Jeg mistenker jo at min tukling med bakluka er synderen? Eller kan dett like godt være noe helt annet, som bare fant det for godt å starte helvete akurat nå? På forhånd takk, fra en rimelig desperat herre, med overtakelses dato i morgen, og utflyttingsdato den 1 juni, med stort behov for kjørbar bil..
  3. Til opplysning.... Det kommer bilder av vasket bil.. Den blir vasket titt og ofte. Og polert( 3 ganger i løpet av d siste året) Så for de som evt blir provosert av en skitten bil, så er den ikke sån hele tiden..
  4. Hei Vi må snørpe inn på utgiftene, og derfor så må desverre denne gå.... En synd og skam! Til lange sommerferier og på vinterturer, vil denne bli savnet... Også på den daglige pendlingen (ca 8mil t/r) så var det en fryd å sette seg i bilen. Men det blir ikke siste gangen vi har Discovery, så snart pengepungen tilater blir det på nytt D3! Smertefritt bilhold, uten et feilslag. Men lån opp til ørene, gjør at vi må la denne gå.. Forum rabatt er en selvfølge. Defender kan vurderes som innbytte, evt en pen classic med diesel også. Men da snakker vi i området under 130K http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53165748
  5. Henger meg på hær. 30 000 på under et år, klokka står nå på 210 000. Kun slite deler og servise. Kjærringa imponerte med 0.69 Trondheim - Levanger, men 0.85 klarer man fint i snitt om man unngår mye småkjøring. Da er det bare å glede seg til en lang bilferie
  6. Snerten liten Subaru byttes i RRC, seriebil eller defender. Det meste av interesse, men helst kjørbar og godkjent. Kan vurdere mellomlegg begge veier. Kan også byttes i taktelt, takgrind og lignende til D3'n. Forum pris lar seg gjøre. FINN-kode: 49598539
  7. Et pris estimat kunne kanskje vært på sin plass.. For å se om det er noen vits i å være interesert
  8. Hvis Nardo gjorde jobben sin i februar, når bærebruer ble bytte både forran og bak, med påfølgende 4hjuls kontroll. Så er det kun spissing som skal justeres etter bytte av endeledd på venstre side.. Har jeg forstått det riktig?
  9. Den har jeg ikke vært innom før, så jo ut som de har det meste! mange takk! Type lang tid bruker det å ta før du har delene?
  10. Fikk påvist slakke i ytre endeledd, venstre side på EU kontroll. Lurer derfor på kvalitetsforskjell på endeledd, hvor man bør kjøpe? Har handlet hos paddocks før, men tror jeg vil ha delene litt kjappere nå da ferien venter.. Så til 4hjuls kontroll. Nardo Bil skal ha "ca"3000,- mens lokalt verksted på Levanger tar 1200,- . Nardo har en høyere timespris, og hveder det ikke er standar hjulstillings kontroll.. Stemmer det? Kan det vere seg sån at det lokale verkstedet ikke klarer å ta kontrollen? Eller er dette bullshit..? De samme verkstedene skal ha hhv 1300,-(Nardo) og 495,-(lokalt) + evt arbeid for endeledd (ca samme pris i montering) Bytte av endeledd klarer jeg sikkert selv, men hjul kontroll kunne vert greit å få gjort av noen som kan det.. hilsen en som gleder seg til en lang bilferie
  11. Skeiv slitase, eller jevn, Tom Rossing? Er de godkjente? Pris? Tilstand på felg?
  12. rrcjonny

    dekk til D3

    Er på søken etter nye dekk til min D3.. Har 18" på både vinter og sommer, Nokia hakka 7 suv m/pigg er nye og gode dekk til vinterføret, men sommer dekkene er modne for utskifting. Har lyst å prøve både 17" og 19", evt 20", i både AT og veidekk. Jeg blir ikke stort klokere på hva folket skriver, da anbefalingene er mange. Så, er det noen som har AT (evt noe annet en yokahoma veidekk) dekk i 18". Felg og dekk i 17", 19" eller 20", AT eller veidekk. Ja da kan jeg være i kjøpe modus... Helst på orginal felg, om det følger med. Mine orginale 18" med utslitte sommerdekk kan kansje byttes om noen skulle ønske seg det. send en sms, eller en pm med merke, alder, mønster dybde og ønsket pris. Mvh Jonny 97742101
×
×
  • Opprett ny...