Gå til innhold

Motaba

LRF Society
  • Innlegg

    694
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandefjord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

1 677 profilvisninger

Motaba sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har fire stk 2" spring spacere til Defender/Disco/RRC liggende å slenge som jeg ikke får brukt for lenger. Disse er brukt men ikke rustne da de er galvaniserte, så de ser hele og pene ut. Ligger i sandefjord og selges for ett vettug bud eller kan byttes i noe brunt fludium fra den nordlige delen av tåkeøya. (Obs! må ha minimum 10-12 år på baken i ett eikefat) Jeg er ikke så ofte innom her lenger, så kontakt meg på tlf 45512879 dersom dette er noe du har brukt for. Gjør seg forresten godt som brevvekter også! http://www.gwynlewis4x4.co.uk/product/2-inch-front-spring-spacers/ http://www.gwynlewis4x4.co.uk/product/2-inch-rear-spring-spacers/
  2. Da var bilen solgt! med taktelt og vinsj for de som lurte på det.
  3. NY PRIS: Med sliten clutch 110 000,- til forumister! her bør det være mulig å få seg en grom bil til en billig penge med en liten egeninnsats! er forresten også å finne på Finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47172238&searchclickthrough=true
  4. Joker; send meg en sms så kan du gå bilder der! Og takk btw!
  5. her er litt mer bilder. Det som er av rust under bilen er kun på den bjelken som ligger tvers over bilen i bakkant. Altså rett forran bakhjulene. Denne bør byttes. Utriggerene på ramma er sjekket nøyere i dag og disse har kun ubetydelig overflaterust. Resten av ramma er også bra, bortsett fra X-member som er rusten. På nederste bilde vises det oppbygde gulvet. Dette kan enkelt løftes ut bit for bit om man ønsker full høyde til taket.
  6. Har dessverre vært opptatt i hele dag.... bilder kommer i morgen!
  7. denne er førstegangsregistrert i norge i august 2002. altså ny i norge, var demobil. her er det med andre ord gratis å sette inn seter. Baksete raden følger med. så eneste kostnad for å registrere denne som 5/6 seter er en visningstime hos BT og kostnaden for nye skilt. Utility platene er poppet i frem og bakkant og limt med sicaflex. usikker på hvor enkelt det er å sette inn vinduer igjen.
  8. Bilen er ikke godkjent med heving og hjul, men heving har gått igjennom flere kontroller uten problem. Dekka går også godt innafor breddere så dette har ikke bydd på noen problemer. Utriggerene er rustne, de MÅ ikke byttes, dersom de får litt kjærlighet varer de noen år til. Jeg har laget ett gulv over gulvet av laminerte kryssfinerplater slik at gulvet er flatt og har lasterom under gulvet. dette er enkelt å ta ut om du trenger høyden til feks en vaskemaskin. det er også lagt tykk gummimatte på dette gulvet slik at ting ikke seiler rundt. Orginale sideruter finnes ikke lenger. skal se om jeg klarer å få tatt noen bilder av bilen inni og under i morra.
  9. Trodde aldri denne dagen skulle komme, men nå har det dessverre blitt slik at jobbsituasjonen min krever at Defenderen må byttes ut med noe mindre og billigere bil... Kort om bilen: - Defender 2001 mod TD5. - Ca 225 000 km - Bygget om til "Utility" replica. Altså er skyvevinduene bak erstattet med tette sidepanel. - Syrefast takgrind med gulv i full lengde. - hevet 2" med Scorpion racing fjører og procomp gassdempere. (Veldig behagelig å kjøre!) - Snorkel - halv "bur" rundt frontruta - Vinsj, Warn HS9500i i avtagbar krybbe, kan følge med mot ett lite tillegg i pris. - QT mellomaksler forran og bak - dislocation cones forran og bak - diffbeskytter forran og bak - styrestagsbeskytter - HD styrestag og paralellstag - opplegg for trykkluft uttak både forran og bak - Mye lys både forrover og bakover. - 305x70x16 BFG MT km2 på 10x16 modular - 265x75x16 Cooper discoverer Pigg på 8x16 modular - Fjernet EGR ventil - Oppjustert ECU av Preasto 4x4 (veldig bra dreimoment) - Hevet gulv med luker baki - komplett bakseterad følger med. (Ikke sidevendte klappseter.) - KUN 2 eiere inkludert meg selv! - Eazi awn 1,4m taktelt kan følge med mot tillegg i pris. - Breiere hjulbuer. Sikkert veeeeldig mye jeg har glemt å ramse opp, men ring meg om du lurer på noe... Det som er galt med bilen: - Så klart de vanlige defendertingene som; noe rust i dører, ymse korrosjonsbobler i lakken hist og her. - Noe rust på utriggere fra ramme. - Kule i A arm i bakstillig bør snart byttes, (ny følger med) - Clutch er bytteklar. Denne kan byttes før salg!!! Generelt sett er bilen i god teknisk stand og har jevnlig vært i bruk på lagturer. sistgang Sandefjord - Nordkapp - Sandefjord med ymse omveier. Bilen er brukt til turbil og er IKKE brukt som herjebil i skogen! Så klart er det en del kosmetiske småting å plukke på her, men det er jo tross alt en Defender med både noen år og kilometer på nakken. Jeg hadde håpet å få 140 000,- med ferdig byttet clutch. Eventuelt 125 000,- med sliten clutch slik den står i dag. Bilen står i Sandefjord. Ring meg for mer info! Tlf 91103073 Bilder:
  10. DMF?? Dual mass flywheel? hvordan vet jeg om denne er defekt/sliten?
  11. Jada, jada, jada..... Jeg VET at jeg kan søke i forumet til jeg blir grønn i trynet.... Men jeg tar latmannsvarianten å spør om det jeg lurer på isteden Skal til å bytte clutch på min 2001 mod TD5. Er dette er "straight forward" jobb eller er det noe spesielt jeg bør passe på? har aldri hatt av kassa på en TD5 før, så om noen føler en trang til å stå å se på å drikke kaffe å bedrive moralsk støtte så er du hjerlig velkommen!
  12. orginale eller castercorrected?
  13. Joda, merker at hengeren bremser. men om den bremser som den skal aner jeg ikke. Har opplevd dette med flere forskjellige hengere (i allefall to..) Skiver og klosser er bra. gikk over stempel i kalipre, så disse skal også gli greit. selv om det sikkert er på tide med en skikkelig overhaling av disse. Bremseveske bytte ja... Her har det blitt syndet. Har tatt det sånn hvert 4-5år jeg. Kanskje greit å begynne med det enkleste. Finnes det noen måte å sjekke om bremsekraft forsterkeren funker som den skal?
  14. Har en 2001 Mod 110 med 215k på telleren, bremser har vært byttet hjevnlig, men opplever at det bremser skummelt dårlig med ett tonn eller to på kroken. Bremsenraftforsterker som har takket for seg? Eller kan det være noe annet?
×
×
  • Opprett ny...