Jump to content
LRforum

Jari

LRF Society
  • Content Count

    1,056
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Jari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,540 profile views
  1. Sarpsborg motorverksted har jo holdt på en mannsalder og har generelt godt rykte, går jo å ta en tlf å høre om de montere tophatliners ? Var vel et tillegg på 450£ hvis ikke du leverer inn din gamle
  2. Jeg kjøpte ny fra RPI en av de siste med ny Coscast blokk. I min søken etter motor kom jeg over en fra en bil som var brent. Aner ikke tilstand så jeg kunne tenkt meg å trykkprøve den først dvs. av med toppene og lage til blendelokk osv. før evt salg.
  3. Jeg har brukte stikkaksler evt. hele akselen i Oslo.
  4. Den glipper over på tenna på drevet. Det er mekanismen som er slitt, ikke bare motoren Har en følelse at den lever lengre hvis du lukker vinduet manuellt og ikke bruker autofunksjonen. Har en brukt liggende, må bare sjekke tilstand litt nøyere hvis du er interessert
  5. Da må du prøve å se under igjen, i bunn av foringene. Litt vanskelig å se med veiva i kanskje? Det er nok ikke så ille, men det er nok inn mot kammen, der er det tynnest.
  6. Hvis kammen er slitt er gjerne løfterne også slitt og du hadde hatt for liten preload. En tanke som slo meg da jeg leste over igjen nå om stetoskophistorien er sprekk i flexplate? Litt usikker på om den kan lage lyd bare når den er varm. Og ikke lager den metall i oljefilteret heller, er det stål eller aluminium? Jeg så bilde av en blokk med løs sylinderforing et sted jeg ikke finner igjen og der var kraven som foringen går imot begynnt å gå i oppløsning, det var synlig underfra.
  7. Er vel noen som har opplevd at veiva slår borti peilepinnerøret.
  8. Det er en enkel måte å sjekke om det er tenningen som fusker på turtall og det er tenningslampe på de sylindrene som feiler Bør være enkelt å se forskjell hvis du flytter klypa til en sylinder som er OK mens motoren fusker. Det går også til en viss grad å sjekke forspennet på løfterne uten å ta av innsuget. Da må du på en eller annen måte bende ned ventilen til støtstangen er løs og ta det på øyemål hvor mye det beveger seg på støtstangsiden, skal vel være 0,5 - 1,5 mm hvis jeg husker riktig. Har ikke gjort dette selv på Rover V8 men noe lignende for å justere slaglengde p
  9. Er du sikker på at klaringen på ventilløfterne er OK ?
  10. Sideveis føles mye verre enn det er. Du gir deg nok før bilen
  11. Evt. Bestill selv. Google ga mange treff med butikker som har på lager
  12. Jari

    P38 radiator

    Har en fra bensinbil hvis den kan brukes? Men er ikke hjemme før 20.
  13. Litt bilder av f...skapet Tanken var nok god når man ikke har originalbolter Måtte splitte calipperen for å få den av så jeg fikk av nav/skive. Skulle vel hatt nye festepinner til klossene også når resten er nytt, det er tilført handlelista Lånte tilslutt calipperboltene fra denne litt sjeldne saken Defender Salisbury foraksel
  14. Jari

    Legge til bilder

    Når man legger til bilde kommer det opp : Dobbelklikk for å endre bilde, der kan man bl.a. forandre piksler. De er satt til : bredde 0 lengde 0 men det er ikke mulig å velge + velger man - blir til og med den lille firkanten borte også Ser nå at hele denne tråden burde vært lagt under tråden på Forslagsiden Sånn går det når jeg ikke følger med.
×
×
  • Create New...