Jump to content
LRforum

Jari

LRF Society
  • Content Count

    986
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Jari

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,112 profile views
  1. Ringer deg i morgen. I første omgang trenger jeg sensor
  2. Jeg har fra en 1992 3,9 Skal du ha med frontrøret med katalysatorer blir det ikke denne uka. Skal du bare ha manifoldene, kapper jeg rørene etter flensen. Pris finner vi ut. Noen gode tips om 4,2 SC F.eks.
  3. Ja da måtte skje meg også selv om jeg trua med å lage spiker av den. Tror flexplate er synderen. Å
  4. Flexplate/startkrans 4,6L Gems ønskes kjøpt trengeer kanskje veivsensor også
  5. Jeg sjulle gjerne hatt en girkasse fra Brønnøysund og sørover og 8 stempler med råder fra Røros og sørover. Girkassa er en Ford automat og veier ca 50 kg
  6. Fant ikke den gode gamle boka, bare dette fra 90 og nyere men det er nok i nærheten. M1 og M2 er på hver side av motorblokka M3 er oppå rammevang og M4 og M5 er innerskjermer. Tror nok de eldste bøkene er kastet etter forrige storrengjøring
  7. OK. Det var bare min erfaring fra defekte hjullager.
  8. Ute på veldig tynn is her nå men jeg mener minus fra batteri går inn på blokka ca midt på motor høyre side langt ned og så videre derfra til ramme og karosseri et sted. Tror vi skal ha verkstedhåndbok på denne enda, (Ikke tilsalgs) sjekker opp på mandag.
  9. Hvis det er ulyd i høyresving er det lageret på venstre side som er gåent, det kan også være bak.
  10. Jari

    Ladespenning

    kjapt søk på bigger alternator defender td5 noen påstår P38 dynamo passer, den er vel på 150 Amp
  11. Jari

    Ladespenning

    Dette er det ikke noe fasitsvar på. Hvis du skal bruke mye strøm og bare kjøre korte turer trenger du stor dynamo, er det fordi det er kjekt å ha holder det nok med original. Dette er ikke et problem hvis du har 2 like batterier. Mange små lastebiler med dette oppsettet før om åra, aldri sett en diode/skillerele originalt Skal du ha et start og et eller flere forbruk derimot er nok et skillerele en god løsning
  12. Det er ikke sikring originalt på denne. Hva måler du og hvor? Har du spenning på B+ på dynamoen lik den på batteriet er nok dynamoen defekt
  13. Detta er på veg ut av minnet, men såvidt jeg husker går B+ fra dynamo ned til starter, kan være dårlig kontakt der, men det er det jæ... trangt fordi innslagsreleet er opp mot manifolden. Har du målt rett på dynamo om den lader?
  14. Statens vegvesen har svar https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/EU-kontroll/Kontrollfrist?registreringsnummer=PX 41599
  15. Jeep som har fått en oppgradering på Kuba
×
×
  • Create New...