Jump to content
LRforum

Jari

LRF Society
  • Content Count

    957
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Jari

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

952 profile views
  1. Jari

    V8 tenning

    Det kalles vel wasted spark og er jo akkurat det, du halverer levetiden på pluggen i og med at det tenner en ekstra gang ikke at det har så mye å si hvis ikke du kjører 100000 i året. Problemet blir kanskje å få til sensorhjul, de blir gjerne montert innafor reimhjulene og da må alle de andre hjula tilsvarende lenger ut også. Megasquirt har sensorhjul og braketter osv. men jeg tror ikke de har bare tenningsboks. Fant ikke igjen hjemmesiden deres heller sånn den var før med alt du kunne få til Rover V8
  2. Jeg har det, men de sitter på en delebil innerst i garasjen med mye skrot rundt så det kan ta litt tid før jeg får arrangert noe. Men iløpet av juni hvis det er OK Tenker 1000,- hvis de er i fin stand.
  3. Jari

    V8 tenning

    Har god erfaring med Mallory Unilite. kjørte 4-5 år med det i en ombygd Olds stiftefordeler i 3,5L på 90 tallet Sitter også det i Pick up'n min som LR80 byggde, og den har jo vært med noen år. Men jeg liker ideen med 4 coiler evt. 8? Kjapp googling så har du styringen for 180$ ++
  4. Det er Ok, hadde ikke tenkt å holde de av men kan jo være litt fleksibel på det. Fredag er jeg ikke hjemme, men setter de ut så de lett kan hentes
  5. Tipper de er 6x15 passer japse og US Går på skroten snart
  6. 2 stk. En mangler lokk ++ Aner ikke tilstand, må ha 12 volt og eksosen ut, ca 5 liters tank. Førstemann som henter eller ordner frakt får de gratis
  7. Location Sverige? Da har du kanskje 400V? Jeg har den største BT kompressoren men den med 150 liters tank som man fikk før. Ca 10 år gammel men lite brukt, har ikke 400V, tenkte å bytte motor men trenger ikke så stor kompressor. Selges 6000.- Tenkte jeg skulle gå for 2 mindre istedenfor, en fast til røropplegg og en jeg kan dra med meg rundt og eventuelt koble til for ekstra luft når det trengs. F.eks. 2 x denne
  8. Gjorde det alene, hadde klar spylervæskeslange som passet perfekt på nippel, bøyde et bremserør i andre enden som jeg hang oppi beholderen
  9. Et par runder gjengeteip på luftenipplene eliminerer falskluft. Og med vacuumlufter bør du justere båndene fra så det er minst mulig væske i sylindrene. Har også luftet med slange fra nippelen og tilbake opp i beholderen når ingenting annet har virket.
  10. Sjekk tenningen med tennningslampe når den er ok og når den har stoppet, min stoppet ikke men var veldig tungstartet. Tenningspunktet flyttet på seg når den ble varm ? Skiftet fordeler og problem løst
  11. Ingen erfaring med de, men hør med Frontlykt-service
  12. Hvis en halv tørn ikke virker, prøv å balanser kun felgen så ser du ihvertfall om den er ok eller ikke
  13. Jari

    Citroen Mehari

    Kan jo høre her. Men er den bygd på 2CV er det vel "normale" bremser og væske?
  14. Jari

    FC 110 -70

    Mechanical Fan Spacers er jo et sted å begynne
×
×
  • Create New...