Gå til innhold

Palarne

Medlemmer
  • Innlegg

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Palarne sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Jeg har hatt akkurat samme problem på min 08 mod. Dette kom ca på 18 000 km. Har vært på verksted flere ganger uten at de har funnet noe. Rett før garantiutløp gikk jeg innom Sandven i Bergen for å ta en siste sjekk, da viste det seg at det var kommet en kampanje på software på noen av modellene. Oppgradering ble gjort, og resultatet var positivt.
  2. Har trukket opp til 2,5 tonn, og det går veldig fint. Stabilt og fint :-)
  3. Jeg betalte kr 2 818 for klossebytte på merkeverksted. kr 1 312 for jobben og kr 1 505 for klossene. (bilen var bare kjørt 36 600 så det var vel litt tidlig synes jeg)
  4. JA - irriterende NEI - vet ikke hvordan MEN VIL VITE
  5. Min erfaring etter 3 vintrer er at bilens desidert svakeste punkt er i tørr og løs ny snø. Dekkene jeg har er Hakkapeliitta 5 Suv. Har ved 3-4 anledninger vært flau og håpet at ingen har sett meg fordi jeg ikke har kommet opp små bakker. Bilen graver seg ned, står fast og spinner. Ved en anledning kom jeg så vidt opp med 08 polo, mens jeg måtte ha flere forsøk med LandRoveren før det gikk. Da brukte jeg Snow/Gras Lav og lot bilen gå på tomgang. MEN jeg må også legge til at jeg har trukket opp en Caravelle fra grøfta i en bakke med 10-15 cm nysnø og 0-føre. Flere stod rundt meg og lo og ristet på hode da de mente det var idioti å prøve. Det gikk som en lek, men han som var mest skeptisk kom bort etterpå og lurte på om jeg kunne trekke hans bil opp også. Han stod fast 100 lenger fremme og ventet egentlig på traktor... Jeg tror bilen er for tung kombinert med bredden på dekkene når det er veldig tørr og lett snø/pudder. Men dette har neppe noe med bilen å gjøre, heller fysikkens realiteter...
  6. ...litt klønete svar av meg der ja... men etter du har stoppet motoren og lysene kommer på, vrir du nøkkelen tilbake til ca tenningspunktet og lyset går av. Litt tungvint, men det blir til en vane.
  7. Du må enten vri litt på nøkkelen hver gang, eller ha bryteren på 0. I settings har du kun alternativ for hvor lenge det skal lyse.
  8. Bruktimport og reg i norge første gang 03.07.07. Bilen er 06 mod. Bruktimporten forklarer vel kasettspilleren? Bildata: RegNr: BR51779 KJØRETØYDATA Kjøretøy: LAND ROVER DEFENDER LD Understellsnummer: SALLDHM586A718401 Typegodkjenningsnummer: 56790032005 Årsmodell: 2006 Førstegangsreg.: Førstegangsreg. i Norge: 20070703 Avregistreringsdato: 0 Importert: J Fra Understellsnummer: ???LD???????????? Karosseritype: STASJONSVOGN Kjøretøygruppe: PB Farge: GRØNN Siste PKK: 0 Neste PKK: 20110930 MOTORDATA Drivstoff: Diesel Motorkode: 15P Slagvolum: 2495 Effekt: 90 Enhet: kW CO2 utslipp: 299 dB: 84 1/min: 3150 KRAFTOVERFØRING Fremdrift: Antall aksler: 2 Antall aksler med drift: 2 Girkasse: MANUELL MÅL OG VEKTER Egenvekt: 1980 Totalvekt: 2950 Maks aksellast foran: 1200 Maks aksellast bak: 1750 Lengde: 460 Bredde: 179 Sporvide foran: 1486 Sporvide bak: 1486 DEKKDIMENSJONER Dekk foran: 7,50R16 Hastighetsindeks foran: M Lastindeks foran: 103 Dekk bak: 7,50R16 Hastighetsindeks bak: Lastindeks bak: 103 FELGDIMENSJONER Felg foran: 5,5FX16 Felg bak: 5,5FX16 Innpress foran: 33 Innpress bak: 33 TILHENGER- OG TAKLAST Tilhengervekt m/ brems: 3500 Tilhengervekt u/ brems: 750 Vogntogvekt: 6450 Lengde til kule: 0 Maks støttelast: 150 Maks taklast: 0
  9. Samme erfaring med hjulnøkkel her. Klagde og fikk ny. Men forhandleren sa at dette kun er å betrakte som et nødverktøy ved punktering. Så jeg kjøpte en solid hjulnøkkel i stedet.
  10. Når jeg kjøpte min fikk jeg spørsmålet om jeg ville ha 5- eller 7-seter pakke. Jeg fikk beskjed at jeg IKKE har mulighet for syv seter senere om jeg skulle angre da bilen blir bygget som 5 eller 7 seter på fabrikken.
  11. Jeg kan og knotte så mye jeg vil under fart. Vel og merke etter at jeg har svart OK på at jeg ikke skal gjøre det på bildet som kommer opp etter hver oppstart. Har og svært lite å klage på når det gjelder selve navigeringen. Fikk også opp veiarbeid sist veg var i Oslo og i Sverige :-)
  12. Jeg vurderte selv Aygo og Iq som bil nr 2 for noen måneder siden. Aygo/C1 ble fort utelatt fordi de støyet mye og comforten var ikke det store. Iq'en er fantastisk kul, men blir faktisk litt for liten. Jeg kjøte en 08 polo i stedet og angrer ikke.
  13. Helt rett. Når jeg kjøpte min kunne jeg velge mellom 5 og 7 seter. 5 seteren kan ikke ombygges til 7 seter senere
  14. Da har jeg hatt Viking på besøk. Det var en skade på bolten til festet på stabilisatorstaget. Dette førte (antagelig) til at en ikke har fått trekt bolten nok til og at det derfor ble slakk. Jeg antar at dette kan ha skjedd enten med bytte av hjullager, eller ved bakhjulstillingskontroll. Resultatet etter at dette nå er fikset provisorisk er: Durelyden jeg har hatt i bilen nå er betydelig redusert. Rattet står beint, og bilen vandrer mindre. Klunke lyden i automat/kardang virker også betydelig redusert. Hvis det nå viser seg at det er dette som var årsaken til problemene jeg har hatt tidligere tror jeg det er på tide å bytte verksted. Det viser seg jo da at forhandleren ikke har tatt dette så veldig seriøst...
×
×
  • Opprett ny...