Jump to content
LRforum

BBernt

Members
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About BBernt

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tromsø
  • Interests
    Defender 110 SE Td5 2005 mod.
    Bobcat 322
    Eks: Defender 90 Td5 1999 mod.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

891 profile views
  1. Hm, Biltrend i Tromsø selger ny 110 som varebil. Men disse er typegodkjent som personbil og kan omregistreres, iflg selger.
  2. Ja, bilen er en 110 Defender fra 2005. Som eneste eier har den fått sine servicer og bytte av noen få slitedeler. Fortsatt bl.a. orginale bremseskiver og drivverk (ikke stikkaksel h.b.) Men skummelt nå å faktisk bruke den til HD tjeneste på Farmen (lite fiskerbonde bruk i Vesterålen) Men jobbene må gjøres, spørsmålene blir om man skal maxe bruken eller nedjustere belastningene.
  3. Hva kan forventes med 3.5 tonn på kroken etter en standard LR med 260 k på telleren? Spørsmålet dukker opp når neste fase i bilen og livet skal planlegges. Vanskelig å si hva selve livet bringer, mere forutsigbart er kanskje om bilen tåler nytt liv som trekkvogn og gårdsbil opp i mot og over de satte grensene. Alternativet er å redusere belastning med henger til 2,7 tonn, men kanskje ikke med like innholdsrik ny hverdag. Noen erfaringer?
  4. Ny runde med nye tetteringer på alle 4 stemplene. Men Bearmach ringene vil ut når stemplene blir aktivert. Fikk plass til å putte de inn i caliperen etter at de gamle klossene var montert. Skal måle på gamle stempler vis a vis de nye, det samme med innvendig og utvendig mål på retainerne. Tipper det blir LR kit istedenfor å skylle caliperen med saltvannsoppløsning.
  5. Renset passelig uten å skade, det kan muligens vært litt for lite siden passelig er basert på skjønn. Prøver forslag med stuking, så får jeg se om den fester seg. Stempelet det er snakk om, var det som det var mest rust på. Skal være passelig forsiktig.
  6. Overhaler fremre caliper med stempel og ringer på MY 05 Defender 110. Men den ytterste ringen av metall og tetteringen popper ut fra caliper når stempelet blir aktivert. Den nye ringen fra Bearmach er faktisk litt større enn orginalt, men var lett å sette på plass med fingrene. Altså, for lett å sette på plass siden de popper ut. Har ikke tid til å vente at wiper seal retainer ruster fast, noen som fant ut av samme problemet?
  7. https://www.motor1.com/news/451950/land-rover-baby-defender-2022/
  8. http://new.lrcat.com Fikk denne fra en forumist, mener du vil finne ved å klikke deg innover.
  9. Naboen fant denne i varerommet til sin D4. Noen som vet hva det er?
  10. Da har jeg igjen 20 dager med FF. Godt at man ikke er avhengig av snøfreser gjennom hele vinteren, ikke sikkert all FF henger igjen under Defenderen til våren når man må stange seg igjennom og kanskje også bli hengende på brøyteskavla.
  11. Naboen og jeg prøvde først med en butangass brenner uten å få utkasteren løs. Han er maskiningeniør og var kanskje litt for forsiktig med oppvarmingen. Siden jeg selv er amatør også på dette området, ble det fristende å øke innsatsen tilstrekkelig for å fixe problemet. Overkompensere er ofte en løsning når man skal løse en utfordring for første gang. Får naboen med neste gang jeg prøver, eneste han trenger i tillegg er et godt hørselsvern.
  12. Prøver denne først på Yamaha freseren. Induksjonsvarmer må vurderes på 110eren etterhvert.
×
×
  • Create New...