Jump to content
LRforum

Håvard Guttormsen

LRF Society
  • Content count

    3,058
  • Joined

  • Last visited

About Håvard Guttormsen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • MSN
    zeb@crusaders.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lillestrøm
  • Interests
    Triumph biler,Land Rovere,Hus, data,elektronikk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillestrøm

Recent Profile Visitors

1,898 profile views
  1. Deler p38

    Har du den korte drivakslingen foran?
  2. p38 SRS feil

    Du må ALDRI måle på en krets med en airbag tilkoplet !!!!!
  3. TD5 p10 motor

    Solgt
  4. p38 SRS feil

    Jeg har feilsøkt en gode på dette og man kan få drivers side airbag fault på en mengde ting. Det er et par forskjellige versioner av airbag systemet og som har litt forskjellige rapporteringsmuligheter. Ser du har en MY99 og den har litt annerledes enn de tidligere og der har jeg vært borti feil på både sete airbag,side airbag ,ratt airbag og feil på instrumentpanelet som gir drivers side airbag feilmeling. Åpne opp alle kontaktene: Under setet,i bunnen av B-stolpen, Bak deksel under rattet,Ta ut airbag og skru av rattet( pass på og ikke rotere noe når du gjør dette ellers må du kjøpe ny rull) I instrumentpanelet er det 2 pærer som må ha riktig motstand for at alt skal være ok så når alt feiler og ser bra ut er det lurt og bytte disse og. Rens alle kontaketer med oksid rensende spray og vask med kontaktrens etter det og blås tørt.
  5. TD5 starter

    Helt ok starter ! 500,-
  6. TD5 p10 motor

    Motor komplett med turbo, dynamo, vannpumpe, Ca 280.000km Motoren startet ikke tidligere medn ved demontering fant vi ut at svinghjulsensoren var løs. Selges som den er for 5000,- Blir den ikke solgt plukker jeg den ned og pakker den opp med nye lagere,ringer osv. Jeg regner ihvertfall denne for og være en god motor og bygge på.
  7. D2 Mellomasklinger

    Dobbelleddet uten ulyder og bakre mellomaksel med donut. 1000,- for begge
  8. P38 Mellomakslinger

    Dobbeltleddet fremre mellomaksling + bakre mellomaksling . Passer fint for hevet bil. 1000,- for begge
  9. Transferkasse P38

    Manuell transfer kasse til P38 med skiftemotor. Uten ulyder og med bra ¨viskose kopling Kan bygge om til automat ved og bytte inngående aksling. 1000,-
  10. Øvre Bakluke P38 Selges

    Sort matt uten rust men med vindu og fungerende vinduspusser og spyler. 800,-
  11. Panser P38 Selges

    Sort matt uten nevneverdig rust eller bulker. 800,-
  12. p38 SRS feil

    Prøv også og bytt indikator pæren i instrumentpanelet.
  13. P38 stikkaksel foran

    Har en kompis som knakk den korte stikkakselen foran. Er det noen som har en slik en til salgs?
  14. P38 2,5 med elektronisk motorfeil

    Den feilen der har jeg vært borti flere ganger. Det har vært dårlig kontakt i den sorte boksen ved glødepluggene. Det er signalene opp til dieselpumpa som har vært problemer og fuel quantity sensoren går bananas. Dette er feil som normalt ikke plukkes opp av ECU da den bare korrigere for det den får inn. Dette har spesielt vært på 99-2001 modellene.
  15. P38 Varme Vifte

    Venstre rattede biler har 2 like vifter. Mekonomen har Xsara vifte part nummer 17-698326. den koster sånn 13-1600 penger. Det er en liten plast tab du må klippe av for at den skal passe , ellers er alle skrufester og alt likt. Kjøp for all del ikke fra England. Det er så fort gjort og få en vifte som snurrer feil vei.
×