Jump to content
LRforum

Håvard Guttormsen

LRF Society
  • Content Count

    3,261
  • Joined

  • Last visited

About Håvard Guttormsen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • MSN
    zeb@crusaders.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lillestrøm
  • Interests
    Triumph biler,Land Rovere,Hus, data,elektronikk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillestrøm

Recent Profile Visitors

4,156 profile views
  1. Jeg prøvde og ringe og sende sms for og si jeg kjøper de !!!
  2. Bare en lite oppdatering her igjen . Jeg er fortsatt på med prosjektet men grunnet 100% permittert har det vært noe nedprioritert grunnet dårlig humør og økonomi :-) Jeg har holdt på med elektronikken på bilen og har ferdig hardware og testsoftwae for lampemodulene mine. Det er Can bus hele veien og det går kun CAN bus og strøm til hvert hjørne av bilen. Resten ligger i min egenbygde BCM som fortsatt er under tegning. Jeg har fått chassi og kontakter ihvertfall til den. Her om dagen kom lakken til bilen da det snart er tid for og lakke. Det ble Raptor Tintable i Nardo Grey og resten av bilen er i kaldgalvanisert farge. Interiøret ellers går i karbon og grått. Må finne meg noe dekk til fornuftig pris og få bygget eksos, da skal de værste økonomiske bakketoppene være over.
  3. Er på jakt ette 4 dekk i størrelse ca 265x70x16 eller deromkring. De må være helårs dekk M+S merket. De bør heller ikke være for slitt da jeg må på tilsynet og få de med i vognkortet når jeg skal inn og godkjenne ombyggingen min. Jeg vil ha Mud terrain All terrain eller liknenede med litt grovt mønster. Veistøy er ikke noe jeg kommer til og tenke på. Prisklasse er maks. 5000 kroner da jeg gir 6500 for splitternye AT2 dekk. Prøver og få ned budsjettet mitt noe her :-)
  4. Ja det går fint. Kan ikke gjøres via diagnose. Startrele laskes over slik at relefunksjonen flyttes til tenningslås og motor ecu programmeres om littegrann så har du motor som ikke bryr seg om resten av bilen. Bildet viser en sikringsboks fra D2 hvor releet er lasket over.
  5. Vi har hatt trøbbe med flere "NYE" sensorer. Vet ikke om det er fordi det er dårlige komponenter eller bare dritt. Men fellesnevner er at det har vært billige. Kjøpte noen klasser opp i pris og har ikke hatt problemer igjen på samme bilen.
  6. Som jeg har skrevet til andre før. Dette har INGENTING med startsperren for motoren og gjøre. Det har kun noe å si for alarmen på bilen. Motor ECU må være synkronisert med BCM og få en kode derfra for at den skal gå mere enn et par sekunder. Alternativt må man programmere bort startsperren i motorecu helt så den aldri mere venter på kode.
  7. Om den starter og stopper igjen etter noe sekunder er det startsperren som jobber mot deg. Sjekk med diagnose om den er aktiv eller ikke. Har du evt. tilgang på noen som kan prorammere en SPI eeprom så er den lett og ta bort.
  8. Noen ganger må den fremste kontakten under sikringene på BECM under passasjersetet nappes ut for og få lov og kommunisere. Jeg skjønner ikke helt hvorfor da det er 2 forskjellige databusser, men er fortsatt verdt ett forsøk.
  9. Om det er NNN hjerne er det gjort på 5 minutter med en nanocom, er det er MSB hjerne er det bare og programmere opp og lodde inn en originalchip. Jeg har de fleste tuning/orignal filer til TD5
  10. Ring meg så lar det seg ordne lett. 95085158
  11. Er det neon som har nøkkel,tenningslås og dørlås til en D2? har en uten nøkkel her.
  12. Denne kan brukes på TD5 alle modeller og. memn til TD5 kan jeg ta den bort i EEprom istedet. Det er den beste måten å gjøre det på. På TD5 må også 10As ecu bypasses på defender eller bcm på D2. Det er 2 ledninger som skal klippes og kortsluttes bare.til TD5 har jeg tuningfiler til de fleste modeller og.
  13. Da har jeg fått fingeren ut og skrevet ferdig stasrtsperremodulen til GEMS motorer. Den sender ut kode FFFF eller 65535. Den kan loddes rett inn i Gems ECU og etter en sequrity relearn trenger man aldri mere å tenke om nøkler og annen drit skal hindre deg i og få startet bilen igjen. Jeg har noen protokort liggende og om ca 14 dagen kommer produksjonskortene. Jeg lager og en "ekstern" version slik at folk som ikke har lyst og åpne og lodde inn i ecu kan klipse på ledninger under setet istedet,.
  14. Har vært stille fra meg en stund her. Har gjort om å reorganisert elektro labben min og det var vist mye jobb !!!! Har omsider begynt og få deler fra kineserene igjen så da fikk jeg tegnet ferdig først ecu modulen til classicen. Det er en CAN-bus driver modul som er universiell. Den har 5 innganger som kan være anaolge eller digitale, 8 highside drivere ut som takler det meste. Enheten er sikret med 20A ATO sikring. Og den kan adresseres med 3 motstander om man vil sette adresse eksternt. Kildekoden blir åpen så man kan endre selv etter behov. Den er basert på arduino micro, dvs Atmel AVR 328 og Microchip 2515 CAN chpsettet. Hele greia har en kostpris på drøyt 250 kr inklusiv boks med kontakter. Planen er å bruke 1 boks bak for baklys og 2 bokser foran for og dekke hvert hjørne i front. Kanskje jeg velger en i hvert hjørne bak og bare fordi det er kult :-) Med litt koding kan disse lett settes opp for å plukke ut CAn signalker på biler med CAN bus system.
×
×
  • Create New...