Jump to content
LRforum

Håvard Guttormsen

LRF Society
  • Content Count

    3,145
  • Joined

  • Last visited

About Håvard Guttormsen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • MSN
    zeb@crusaders.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lillestrøm
  • Interests
    Triumph biler,Land Rovere,Hus, data,elektronikk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillestrøm

Recent Profile Visitors

3,478 profile views
  1. Det har blitt litt lite oppdatering i det siste her. Har flyttet om på litt ting siden det kom snø. For ot toppe det fikk hjullateren motorhavari mens den står med gaflene over motoren som står i classic ramma og holde alt godt på plass. Så jeg driver og bytter motor på hjullasteren midt ute på plassen istedet...... Men har vært og kikket på vinyl til setene da jeg i restaureringsrus fant ut at jeg klarer jo og sy de nye trekkene selv og skal innom i dag og hente grå og karbon farget båt vinyl for og sy selv. Første delmå da er og plukke de gamle trekkene av og splitte alle sømmer og tegne maler. Skal prøve og få tatt en del bilder av denne prosessen. Er alene hjemme i 2 uker så da kan jeg bruke litt inne arealer uten "hjelp" fra familien :-)
  2. Diagnose apparat og se hva den har lagret er et bra sted og beynne.
  3. Jeg har fått tak i tank her i nærheten. Takk for all hjelp.
  4. Er på jakt etter en D2 tank til prosjektet mitt. Helst fra bensinbil men diesel går det og.
  5. og hvor?. jeg er på jakt etter en torpedovegg, dvs. øversye biten av den under vinduet og dash om det er grått eller sort.
  6. Driver og ordner opp en 2 dørs RRC nå og er på jakt etter nye setetrekk. Er det noen som har noe bra tips om salmaker eller hvor man får bra pris på et komplett sett med nye trekk til setene. Snakker da om om til begge forsetene og sofaen bak (sete og rygg) Og selvsagt er det noen som har noe begrep om priser? Hva er "rimelig" og hva er skikkelig dyrt? Jeg har ihvertfall for liten erfaring der.
  7. Her kommer det noen forløpige bilder av prosjektet. Røyk på en diger ordre fra island 4x4 idag. Det eneste av kaross som er skikkelig dårlig er ytre kanaler. Da bytter jeg heller komplette ndre og ytre da det er enklere og bedre samt knapt koster noe for tiden. Ble og nye gulvforan for enkelhets skyld. I løpet av noen dager nå skal ramma inn i garasjen og de nye akslingene for og tilpasses slik at jeg får med alt av braketter før sandblåsing og galvanisering av ramme og muligens akslinghus og.
  8. Jeg ville vel pelt av den lappen før oljen gjør det for deg og tetter noe.
  9. Driver og søker om det nå. Det er tracton bare på den ene forløpig. Prøver og få tak i deler fra en nyere for ful traction. Jeg bruker kun abs og motor elektronikk fra P38, Resten lager jeg selv.
  10. Jeg har absolutt ingen anelse om utveklsing. Det er nok fra helt standard i 75 og 78 . Radiatoren er fra en 3,5 V8 ja. Det var ingen lekkasjer når jeg plukket den ut ihvertfall og systemet var fullt med kjølevæske om ikke annet. Selger for et par hundringser da jeg ikke vet noe mere om den.
  11. Har litt greier til overs. Inntil videre er det: 1 stk 3.5 V8 Ukjent tilstand Radiator 1 girkasse med kort stang 1 girkasse med lang stang 2 transfer kasser 2 sett med akslinger 2 sett med mellom akslinger 4 3 eikede Vogue felger med noe dekk på 5 pannekakefelger med dekk 1 sett baksjermer som er bra 1 sett framskjermer som er ganske bra. 1 førersete som er slitent 2 dårlige dører 2 sett rattstammer 2 bremsesystemer og sikkert mye mere etterhvert nå... Alt som ikke skal brukes videre blir solgt eller kastet da jeg ikke gidder og samle på så himla mye !!!! (sier han som har hyllene fulle av drit ifølge kjerringa)
  12. Får vel starte opp en liten prosjekt tråd her på den nye kjerra. Prøver og kjøre litt hardt på da dette er 50 års gave til meg selv fra meg selv. Det hele startet med at jeg var uheldig og kjøpte en P38 med en bra 4,6 motor. Jeg ribbet den helt og sendte et tomt skal tilbake på huggern og satt igjen med masse spennende greier. Plutselig hadde jeg en 2 dørs stående og en ekstra delebil og på plassen her :-) Planen er og få til dette: 4,6 med kasser og akslinger fra P38, 2 dørs og softdash. Akslingene skal tilpasses med brakettene så de passer på classic rammen med panhard stag bak istedet for boge uniten. Spiral fjæringen skal beholdes med 1" heving regner jeg med. Bremsene blir fullt fra P38 med hele ABS systemet. Motor og kasser burde være en veldig grei sak og få på plass. Ramme med alt som hører til er første del av byggeplanen slik at det står helt klart for og få karosserriet løftet på plass. Når alt er ferdigsveiset skal den sandblåses og varmgalvaniseres for så og monteres sammen igjen. Etter det blir det karosseri arbeide, Karossen jeg har er så og si rustfri så jeg regner ikke mange dagene på og få det klargjort for lakkering. Det er nesten ribbet klart allerede, har kun igjen og ta ut gulvet bak, bakluke rammen og taket,og det bør jeg bli ferdig med i løpet av helgen. Håper og få tatt litt bilder imorgen for de nysgjerrige :-)
  13. Ser ut som vi fikk det samme til bursdag!!
  14. Hehe, ja. Har litt sanking og må få ut en bil så er det igang. Har en hard tidsramme da dette er bursdagsgaven til min 50 årsdag 17.mars! Har bil , delebil og et kanon drivverk her. Teaser er, 2 dørs, softdash, 4,6, bredding, ++ :-)
×
×
  • Create New...