Gå til innhold

leiohel

LRF Society
  • Innlegg

    2 578
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

7 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

3 597 profilvisninger

leiohel sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Kan godt være at du har rett i. Men med tanken smekk full og mannen i litt dårlig form, var det muligheten jeg hadde. Trengte bilen. Samt å få tak i rør fra et sted, tror jeg 2 timer skal holde hardt.
  2. Mine dunlope har vart lenge. Godt fornøyd. Spander på deg nye klips også.
  3. Kan også være dårlig kontakt på tynn styrestrøm ledning som går inn på starter. Denso starter varer ca 200 tusen km er min erfaring. Daver kontaktene utslitt. Fant på kina nett kitt med kun plunger og kontaktene. Funket fint å bytte kun de hos meg sist.
  4. Luft Slanger delvis løsnet.
  5. Fikk ikke av reservehjulet. Mutterene satt så fast. Innom dekk verksted og selv med giga trekker til lastebil, måtte gi opp. Endte med av med holder og vinkelkutter på bakdiden for å løsne. Gikk av til slutt men mutterne sitter fortsatt i felgen. Og der får de være en stund til.
  6. Har det begynt å renne diesel i fremkant av tanken kan gjøre så her: Ta opp lokket i bagasjerom gulvet til drivstoff pumpa. Vipp frem begge setene. Skjær gulvbelegget 25 cm ca så du åpner mer ned til gulvet. Bruk feinsag til å kappe gulvet så du kan brette det opp. Og ev bajonety sag. Da kommer du godt til. Sjekk svingen til rør merket grønt. Vanlig syndebukk. Får å skjøte trenger du en bit drivstoff slange 8mm inv og 4 stk slangeklemmer. Jobben tar under 1 time
  7. Flere lekkasjer på motor kan fremstå som gir lekkasje. Eks: Lekkasje fra diesel trykk regulator. Toppdekselpakning i bakkant hvor den har en halvmåne gorm Plastikk deksel bak på topp. Jeg var sikker på at simmerring bak svinghjul lakk. Viste seg å trolig være bunpanne pakning som ikke lå riktig. Der røra går inn på kassa.
  8. Sprekk i toppen er vel relatert til diesel lekkasje og ikke vann. Som over sjekk diesel kjøler i begge ender. Vann pumpe. Slanger Røret som går over eksosmanifoil kan gnage hull på venstre side. Bilde. Putt overløpet fra ekspansjon tank i en flaske Min å synker til minimum og blir der. Jeg synes de kan være litt vanskelig å lufte.
  9. Over bakaksel på høyre side, på innsiden av hovedramma er pumpa til webasto. Sikker på at det er diesel? Akkurat ved uteriggeren på høyre side bak går 2 rør til ace. De går over uteriggeren. Et plastfeste der gjør at rørene ruster.
  10. Jeg prøvde for noen mnd siden. Godt utenfor mine evner. Å gjenbruke gammelt stoff gikk til der det er varmt
  11. Sjekk om høyden på belgene bak er lik. Løfter den litt for mye i ett hjørne blir den litt rar i balansen. I sving kan det føles litt som den vipper over et midtpunkt. Om det ga mening.
  12. Ble dyser satt på likt sted? Hvis ikke så kanskje de må kodes inn på nytt i ecu.
  13. Tror det. Kjøpte den før 2010 hvertfall
  14. Får jeg den opogradert til versjon 7 så dekker den også høydeinnstilling bak. Kanskje mer også, men det vet jeg ikke.
  15. Hawckaye oppdateres ikkje lengre og kabelen er ikke lengre å få kjøpt. Har noen kabel og oppdaterings software? Og kunne tatt på seg den jobben hvis jeg sender min Hawckaye. Betaler selvsagt for jobben Mvh Leif Ove
×
×
  • Opprett ny...