Jump to content
LRforum

leiohel

LRF Society
  • Content Count

    2,514
  • Joined

  • Last visited

About leiohel

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

2,299 profile views
  1. Så litt rart ut med den på dekk også. Takk Gaute
  2. https://www.finn.no/191610024 Kontakt meg gjerne på telf: 92244759 Mvh Leif ove
  3. Min kasse begynte å tulle først på 360 tusen og kjørt tom 2 ganger. Kanskje vente litt loh
  4. Får opp feilkode på iat. Inlet air temperatur. Den er høy og tidvis til stede. Byttet til ny sensor i filterboksen, men det hjalp ikke. Sjekket ledninger uten å finne åpenbare feil. Når jeg kjører med diagnosen på så plutselig viser sensoren 120 grader og så mange minus. Spesielt når jeg slipper gasspedalen kommer dette. Tips? Mvh Leif Ove
  5. Høres veldig spennende ut. Skal prøve å få med meg. Kommer eventuelt med liten camper. Leif ove
  6. Brukte den før men ikke denne gangen. Formelen på omega er vist endret og ikke lengre så bra som den pleide å være
  7. Noe fra bilxtra. Husker ikke hva det heter men måtte ha 2 flasker. Kostet rundt 500 kr flaska
  8. Hva med å helle noe lurium på. Sånn som frisker opp pakninger og o ringer. Jeg har gjort det ved flere anledninger med stort hell. Loh
  9. Årsak fortsatt uviss. Bilen kan begynne å gire hardt. Stopper og skrur av og på motor. Alt er mykt å fint igjen
  10. Da jeg opplevde det samme så var det en liten sprekk i toppen som gjorde at jeg fikk diesel i olja. Ruste opp i bratte oppovetbakker. Jeg byttet topp og siden den gang har den rullet 280 tusen km . For å finne en slik sprekk så må du ta ut dysene. Sprekken går fra hullet til dysa og ut til øvre del av toppen. Veldig vanskelig å se
  11. Hører du det klikker når du vrir om nøkkelen, så er det nok kontaktene i innslaget, som Lafterolf sier. Er det helt stille kan du sjekke tynn ledning til kabelsko på starter. Blir løs og gir dårlig kontakt. Original batteri sko kan gi dårlig kontakt Loh
  12. Neida. Smell og klunk. Men helt vilkårlig. Fra bra, til klunk, til normal igjen. Ser nå at inlet temp verdien på map sensoren gir rare verdier og selv om feilen er kun logged. Er den vanskelig å slette. Mistenker at dette kan ha sammenheng med kassa. Sjekke kablingen først.
  13. Da har jeg hellt på noe lurium. Kjøpte på bilextre. Noe amerikansk som startet på P. Rimlig 1 flaske kostet ca 150. Foreløpig ser det ut til å virke. Mye opp og ned gir. Girer raskere. Har ikke kjørt så langt ennå så melder tilbake om en stund igjen. Leif ove
  14. Godt innspill. Kanskje jeg skal prøve det lurium jeg brukte på motoren før eu. Motoren lekket flere stedet og spesielt ved bellhouse. 2 flasker og ikke en dråpe siden i våres
  15. Oppsumering. Klonk i girkasse ved gass pådrag etter bremsing. Kom plutselig. Byttet automat olje. Ingen endring. Kald olje og den girer fint. Selv etter lang tid kjøring i lockup. Varm olje går fint av og til. Noen ganger klonk. Opplever ikke sluring. Noen ganger harde girskift. Opp og ned. Sjekket sensorer og alt virker normal med unntak av inlet air temp. Gir periodevis høy temp og lar seg ikke alltid slette feilkode. Det er så vilkårlig at nå vet jeg virkelig ikke. Mistenker enten kabler og sensor . Ka tror dere? Leif ove
×
×
  • Create New...