Jump to content
LRforum

leiohel

LRF Society
  • Content Count

    2,452
  • Joined

  • Last visited

About leiohel

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

1,772 profile views
  1. Test tur. Startet i øs pøs. Endte med litt sol men ble rimelig kaldt. Super uflaks med tanke på været vi har hatt. Turen i grove trekk: Fra fredrikstad til Kongsberg. Ren yransport siden heg har kjørt der mange ganger før. Så opp til Veggli. Derifra var det en fin vei opp på fjellet retning Austbygdi. Så mange plasser å stopoe for natten men iskald vind gjorde at jeg søkte litt ned i skjermede strøk. 1 overnatting ble nærmere Rauland. Turen videre på rv 362 var så fantastisk fin. Med bratte fjellsider. Blikkstille vann. Og nasjonalromantiske gårder. Så ser jeg noe jeg aldri har sett før. Området er sikkert utsatt for snøskred, så en bonde har bak huset sitt bygd en enorm kileformet voll av store granittblokker. For å styre eventuelle ras på hver side av huset. Videre forsetter jeg opp på fjellet til Bjåen. Der fyrer jeg opp bålpanna under tarpen, tar tidlig lunsj og sjekker værmeldinga. Det meldes om minusgrader oppe på fjellet og det er bare utrivelig. Sikter meg inn mot fredrikstad. Gleder meg til neste tur, men vil ha det litt varmere på natta. Den nye kjøkken løsningen fungerte helt topp. En brei seng i steden for to smale benker var også godt når en skulle snu seg. Ellers så hadde en kontakt sluttet å virke og nede i hjørnet på døra kom det inn litt vann i spruten fra bakdekket. Så litt å fikse, men så mange fine steder jeg har sett.
  2. Tusen takk Sondre . I helga blir det en tur opp Østerdalen og opp på Ringebufjellet, for å teste endringene. leif ove
  3. Ny runde med modifikasjoner. Har hatt en seng på hver side men ønsket meg dobbelseng og litt annen kjøkken løsning . Så nå ble det luke på siden med kjøkken. Tak om det kommer en regnskur. Plata mellom kjøkken og kabinen er klar plast plate så jeg får inn lys fra den siden også Mvh Leif Ove
  4. Så moralen blir: Kjør som du vil Fyll diesel Støtt oljefondet
  5. Hva med å bygge sjøl Oggi. Så får du akkurat det du trenger. Og endrer behovet seg, så er det lett å fikse det også. Jeg gikk den veien for noen år siden og koser meg ennå med små camper endringer på min offroad camper. Mvh Leif Ove
  6. I fjor, i Nord-Norge, med camperen på slep og motor oppskremt til ca 190 gamp, nekta kassa å slippe lockup. Var helt ned i 60 i fjerde lockup. Måtte nappe girspaken ut av D får å få den til å gire ned. Skal sies at motoren ble innmari tørst av å bare skru på elektronikken. leif ove
  7. Med sport knappen inne, turtall over 3000, så legger den seg i lock up i 60. Typisk lang stigning med henger. Samme vil skje hvis du trykker pedalen raskt inn, så turtallet stiger brått og farten er over 60. leif ove Mener selv å ha hørt at 90 var konstruksjonsmessige den mest økonomiske farten. Men all modifisering ødelegger kanskje det litt. Litt bredere og større dekk, takgrind og annet morro. Leif ove
  8. Du kjører ikke med sport lnappen inne? Slipper lock up lettere, men låser tidligere 3 med den knappen inne.
  9. Noen som har en klar formening om hva som er den mest Økonomiske farten på en disco , i 4 lock up. Altså motorvei fart. Leif ove
  10. Takk skal du ha. leif ove
  11. Lurer på hva som er typebetegnelsen på transferkassa på en disco 2 fra 2003. Må bytte simmerring bak bremsetrommel da det lekker olje inn i den. leif ove
  12. Siste mod. Full lengde ststivet ble tatt av til fordel for et lite og lett i alu. Akkurat passe til å få plasd til bålpanna eller noen sekker med ved. Bak på bilen fikk jeg satt på et par surrefester som kan brukes når jeg har tarp mellom bil og henger.
  13. Når du rengjør rød plugg, ta bort den hvite platen så du kommer godt til. Leif Ove
  14. Som de skriver over + dieselpumpa i tanken. Leif ove
  15. Få tatt en diagnose og sett litt på verdiene til de ulike sensorene som styrer diesel og luft blanding. Om du ikke har apparat selv så kanskje noen i nærheten har. Luftmengdemåler som sitter på innsuget kan kobles av, så bruker den andre sensorer, men fordrer at de gir rett verdi. map sensor sitter på insug manifoil. Kan tas ut og rengjøres med elektronikk spray. ta av slanger til turbo og vri på dem og se om noen har delaminert og struper luft tilførselen. Sjekk at spjeld på turbo kan beveges. Det er tungt som fy, men står du foran bilen skal du dytte armen bakover. Eventuelt ta av stag og da skal det bevege seg veldig lett. leif ove
×
×
  • Create New...