Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

leiohel

LRF Society
  • Innholdsteller

    2 431
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om leiohel

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

1 675 profilvisninger
  1. Hei. lurte på om det var mulig å spørre noen om en liten tjeneste. I forbindelse med et samlivsbrudd hadde det vært interessant å fått en ca vurdering på alt jeg har bygd siste åra. Det er snakk om garasje, tilbygg, peiser og annet. Hadde håpet at det hadde vært mulig at jeg sendte på Mail noen bilder, dimensjoner og beskrivelse til noen her, med slik kompetanse. Og ut i fra dette estimert hva det ville kostet og satt bort jobben/egeninnsats. hadde satt stor pris på bistand med overnevnte. mvh Leif Ove
  2. Sjekk om du har slitne styrekuler. Da jeg sjekket mine pga mye dødgang på rattet og litt vandring på veien, var det ikke mye krefter som skulle til for at de poppet ut og styrearmen lå på gulvet. leif ove
  3. Fra denne bryteren som blir vist til går det ledninger bakover og over girkassa. Der de går gjennom en metall ring gnager det. Vann og skamfilte ledninger gir feil signal til jord og du får blinkende m og s. Prøv i første omgang å flytte litt på der kablene går gjennom metallringen. leif ove
  4. Bra at det bare var ledningsbrudd. Blinkende oljelampe kan jo skremme hvem som helst. Veldig flott tråd du har laget. Flotte løsninger og utmerket utført. leif ove
  5. I båten min står en Mercedes Benz OM 314 fra 80 tallet. Marinisert i 92 og har 2700 gangtimer. Det er en 3,8 liter på ca 80 hk. Mener at MB brukte den i Unimog og store varebiler. Men hvilken olje skal en slik eldre motor ha? Sjekket med forhandler lokalt men der var de ikke sikkre. Mvh Leif Ove
  6. Da var et av stativene solgt. Et til 2500 og et til 3500 igjen. Leif ove
  7. Da ville jeg først sjekket ledningene mellom pluggen til Ecu og der det går inn på map sensor. Mål med multimeter. Ikke helt unanlig at det kan komme et brudd nå som ledningene begynner å bli sprø. leif ove
  8. Uten modulator åpner den tidligere enn med frisk modulator. Så du får litt mindre krefter ved turtall rundt 2000 rpm ved å forbikoble modulator. Leif ove
  9. Jula kofferter til kjekt å ha med er helt konge. mvh leif ove
  10. Kan du ha bøyd noen av pinne i kontakten i pluggen fremme på toppen? Eller kanskje klart å fått brudd i kabelen til cps sensor. Gamle ledninger kan plutselig ikke ville mer eller ryke når de blir flyttet på. jeg ville ha sjekket der først. Så tatt av returen ved trykk regulatoren og sjekket om du får diesel ut der. Leif ove
  11. Kunsten er å få jekket motor nok opp i forkant. Så når du har løsnet bolter og muttere, forlenger og ledd er greit å ha, så prøv å husk hvordan du fikk det gamle ut så trer du det nye inn samme vei. Litt knotete å tre det nye på plass med varmeskjold, men med litt tolmodighet er det helt grei skruing. Leif ove
  12. Får du klakke lyd når du svinger fra side til side, så kan det være slitne lager i war linken bak. Eller kulene på armene fra aksling til stab bar. Leif ove
  13. D2 kan skramle noe alvorlig på turtall 2100-2250 ca. Såpass at en forsøker å unngå å bli liggende på det turtallet. Så først prøvde jeg å kun stamme brekk banda, men det hjalp bare litt. Så byttet jeg fjærene inne i trommelen og justerte band. Ikke helt bra da heller, men bedre. Så byttet jeg motorfestene og justerte band. Helt stille. Du kjenner at motoren har litt hard gange på det turtallet, men overhode ingen skramling. Så slappe fremre Motorfester bidrar veldig til skramlende D2. Leif ove
  14. Ja for en vakker bro. Ser ut som et flott sted å lade opp før landstreffet. Håper på å kunne komme på vei til landstreffet. leif ove
×
×
  • Opprett ny...