Jump to content
LRforum

leiohel

LRF Society
  • Content Count

    2,466
  • Joined

  • Last visited

About leiohel

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

1,863 profile views
  1. Da kjøpte jeg styringskortet som jeg fikk tips om. Strø inn vsr enkelt. De to på siden merket tydelig med pluss og minus. Mer usikkert hva som er kontaktene jeg skal bruke til strøm til stepperpumpa? Noen som vet hva klbtakter jeg skal bruke? De er merket: EN, DIR, CLK og noe på kinategn. Noen som vet om nettsted til å kjøpe boks å montete slike kort i? Mvh Leif ove
  2. D2 som er slapp i avtrekkeren kan ha tety map sensor. Står på innsug manifoilen. Kan forsøke å rense med elektronikk rens. Eventuelt se på verdier på diagnosen. Leif Ove
  3. Tusen takk. Akkurat det jeg lurte på. De luftvarmerene drar så mye strøm og kontinuerlig bruk i mange mnd tror jeg de ikke liker. Bor i båt og forbereder vinteren Leif Ove
  4. En stepper pumpe ala webasto, kan mengden den pumper justeres med et potentometer eller lignende? Skal kanskje bygge meg diesel ovn i båten og trenger noe som kan regulere mengden diesel som flyter inn i pottebrenneren. Mvh Leif ove
  5. På litt dårlig husk, så tror jeg at jeg kun løsnet den ene enden. Den andre går gjennom girkassetunellen og inn til kontroll boksen under setet. Men jeg fjernet all beskyttelse og vasket ledningene med våtservietter. Fant skaden ved å gli fingrene over ledningene. Tok bort midtkonsollen og da er det bare kosejobb. Husk pop nagler til remontering av tunellen. leif ove
  6. Bildet jeg la ved først viser fordelingskassa sett ovenfra med midtkonsollen fjernet. Ringen sitter på oversiden av kassa, på høyre side. Rundt kablene, som går gjennom metall ringen, er det en beskyttelse folie. Denne må av. Se på bildet hvor det har gnagd hull Det er de skarpe kantene som gnager seg inn og gir jordning der det ikke skal være det Veldig grei jobb å gjøre hvis du tar bort midtkonsollen. Jeg tapet over skadene, byttet metallringen med en med gummibeskyttelse og monterte alt sammen igjen. Loh
  7. Jeg ville startet med det som tar 5 minutt og er gratis. Legg deg under ved girkassen og på høyre bakre hjørne finner du en kabel som går gjennom en metall ring. Der gnager det hull og gir kortdlutning i fuktig vær. Flytt litt på kabelen som test og bruk bilen litt.se bildet Leif ove
  8. Da skal jeg sjekke opp det før jeg går drastisk til verks
  9. Tusen takk for treff. Mye hyggelige folk. Kaffe kopp avtalen var kjempelur. Turen til toppen av Haram toppet lista på flotte opplevelser i år. At det er mulig og lovlig å kjøre bil til et slikt sted er helt spektakulært. Leif ove
  10. Du bekrefter mistanken min. Kan tenke meg det er ekstra knot å få på plass igjen også. hvis jeg ender med å ta ut motor, så må radiator og slikt ut. Kan det være en tanke å kappe løs punktsveisingen på den øverste delen av fronten for å lette å ta ut motor. leif ove
  11. Lenge så har min D2 hatt en lekkasje i tetteringen ved svinghjulet. Det drypper jevnt og trutt ut av hullet i bellhousing. Og nå er det såpass at jeg vet at EU kan bli et problem, så da er det på tide med Reprasjon. Hva er mest enkelt. Ta ut motor eller girkasse? det jeg har tilgjengelig er støpt gulv og motorkran. Ellers normalt med verktøy. fordel ved å ta ut motor er at da kan den få en skikkelig gjennomgang med nye pakninger. Den har nå snart gått 400000 så det er på tide. Ikke minst en real rengjøring så nye feil ses lettere. Skal jeg ta ut girkassene så ser jeg for meg at det er veldig trangt under der og vanskelig å støtte opp når kassene er løsnet og skal trekkes bakover. vil gjerne ha tips av de litt mer erfarne mvh leif ove
  12. Spesielt med tilhenger kan giringenog D2 være litt utfordrende. Jeg løser det ved å aktivt bruke 3 gir. Da går den i lockup i 71 kmt. Ved å trykke inn sport knappen går den i lockup i 60 med litt høyt turtall. Jeg kjører med 5 prosent større dekk så jeg blir ofte liggende i 75 i 80 sona og følger trafikken. Turtallet ender på 2200 ca og det er litt høyt, men henger aldri etter trafikken i bakkene. Leif ove
  13. Da er jeg også påmeldt og blir hele treffet. Mvh Leif ove
  14. For noen flotte bilder og en veldig gjennomtenkt tur bil. Kjekt å se og lese. leif ove
  15. Test tur. Startet i øs pøs. Endte med litt sol men ble rimelig kaldt. Super uflaks med tanke på været vi har hatt. Turen i grove trekk: Fra fredrikstad til Kongsberg. Ren yransport siden heg har kjørt der mange ganger før. Så opp til Veggli. Derifra var det en fin vei opp på fjellet retning Austbygdi. Så mange plasser å stopoe for natten men iskald vind gjorde at jeg søkte litt ned i skjermede strøk. 1 overnatting ble nærmere Rauland. Turen videre på rv 362 var så fantastisk fin. Med bratte fjellsider. Blikkstille vann. Og nasjonalromantiske gårder. Så ser jeg noe jeg aldri har sett før. Området er sikkert utsatt for snøskred, så en bonde har bak huset sitt bygd en enorm kileformet voll av store granittblokker. For å styre eventuelle ras på hver side av huset. Videre forsetter jeg opp på fjellet til Bjåen. Der fyrer jeg opp bålpanna under tarpen, tar tidlig lunsj og sjekker værmeldinga. Det meldes om minusgrader oppe på fjellet og det er bare utrivelig. Sikter meg inn mot fredrikstad. Gleder meg til neste tur, men vil ha det litt varmere på natta. Den nye kjøkken løsningen fungerte helt topp. En brei seng i steden for to smale benker var også godt når en skulle snu seg. Ellers så hadde en kontakt sluttet å virke og nede i hjørnet på døra kom det inn litt vann i spruten fra bakdekket. Så litt å fikse, men så mange fine steder jeg har sett.
×
×
  • Create New...