Gå til innhold

hpbt

Medlemmer
  • Innlegg

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

hpbt sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Har gode opplevelser begge steder. Ikke utført noe arbeid hos Bilextra Skøyen, men de gjennomførte diagnose uten å ta betalt for det som var hyggelig. Begge stedene har vært raske og effektive å ha med å gjøre.
  2. Takk for innspill. Bilen er tilsynelatende ellers i god stand, med lite/ingen rust i ramme dører etc. så jeg har egentlig lyst til å beholde bilen hvis mulig. Men tror den må på en full service der de går over alt for å se om det er noe annet rusk som potensielt kan være dyrt og ikke i henhold, og da på et LR verksted! Men jeg har nå gjort meg opp endel erfaringer så det vil helt klart være lettere å kjøpe Defender nr 2 hvis den tid kommer.
  3. Bilextra Skøyen og Strømmen Bilverksted
  4. Hei, Jeg kjøpte tidligere i vinter en defender Puma. Grunnet lite erfaring med defendere, hadde jeg som forbehold at bilen skulle gjennom kontroll på et verksted der de gikk gjennom hele listen tilsvarende EU-kontroll eller "unormal slitasje". Alt var bra ifølge rapporten med unntak av et sprukket blinklysglass, som jeg var klar over. I ettertid, har jeg måttet bytte termostat og senest i dag EGR. Da jeg byttet EGR på Strømmen bilverksted i dag, påpekte de at det var gravrust i pokalene som lakk og at både øvre og nedre swivel pin / king pin på høyre side var såpass slitt at jeg ville fått 2'er feil på EU på grunn av feilene. De mente at dette ikke kunne ha oppstått de siste 2 månedene og feilene var der da bilen var på kontroll. Hadde jeg vært klar over feilene hadde jeg spurt om et prisavslag eller latt vær å kjøpe bilen. Hvem sitter med ansvaret her? Eller er det jeg som må bite tenna sammen og annerkjenne at jeg har kjøpt en Land Rover med alt det innebærer? Tar gjerne i mot tips om hva jeg skal gjøre her
  5. Ja, jeg føler meg ikke veldig høy i hatten med de dekkene jeg kjører på nå. Går fint i litt snø, men så fort det er litt is er det ikke trygt lenger... Noen tanker om å skolere om 18" felgene jeg har på nå til vinterdekk? Typ 255/70/r18 virker å være litt lettere å få tak i
  6. Alright får ringe dem opp å høre hva de kan få tak i. Hvis noen andre har noen gode tips til dekk som ikke er nevnt her er jeg mottagelig! Hva gjør brorparten av Defenderfolket, kjører på AT året rundt?
  7. Sliter med å finne hankook og Nexen på nett... Hvor handler dere dekk for tiden? Hva er implikasjonen av stive sidevegger?
  8. Hei, Skal ha meg nye vinterdekk og felg til pumaen. Hva anbefales i disse tider? Har vel skjedd slitt siden jeg sist så en tråd om vinterdekk til Defender her inne. Hadde i utgangspunktet tenkt meg 235/85/R16 piggdekk men ser at det ikke er veldig mye å velge mellom så er derfor lydhør for andre størrelser og erfaringer. Hakka LT3? Kjører i dag på BFG 265/65/R18 så det meste blir vel bedre enn det på det føret vi har hatt på Østlandet denne vinteren. Har et par gamle rustne original stålfelger liggende i feil farge etter at gamlebilen brant ned. Vil det være billigere å kjøpe nye enn å få de sandblåst og lakkert?
  9. Strålende! Da blir det forhåpentligvis denne med et par Lazer triple-r 750 elite
  10. Hei, lurte på om jeg skulle bytte støtfanger på defendern til denne https://www.devon4x4.com/defender-d44-clubman-bumper-non-winch-standard-439528.html Vil biltilsynet rynke på nesa siden den ikke er TUV-godkjent, eller er det bare å montere uten å vise bilen? (Har null peiling på reglene rundt ombygging) Lurte også litt på om de vil reagere på recoverypointsene siden de stikker ut og øker total lengde.
  11. Da har jeg sjekket på verksted. Thermostat var gåen og sto åpen... Ellers var webasto i god stand tydeligvis.
  12. Syntes den fortsatt oppfører seg merkelig. Den begynte å dø på tomgang, men dette løste seg etter at jeg fylte opp en skvett kjøleveske. Temperatur faller fortsatt ved kryss og lignende. Temperaturen går ikke opp når webasto har gått i 30min- 1t, men det er da lunk i bil…. Mistenker da at det kan være en jording eller lignende som du nevner.
  13. Hei, Sliter med at motortemperaturen tilsynelatende ikke går opp til driftstemperatur, og kan falle raskt (Hvis vi skal tro temperaturmålern). Kjører jeg webasto i 30 min før start av motoren så står temperaturmålern fortsatt på 0 grader når jeg starter motoren. Etter litt kjøring kan jeg få temperaturen opp til ønsket driftstemperatur, men faller for eksempel når jeg står stille og venter på grønt lys. Den kan også variere, mens jeg småkjører i byen. Det blåser varmt luft når jeg skrur på varmeapperatet. Noen som har tips om hva problemet kan være?
×
×
  • Opprett ny...