Hei,
Jeg kjøpte tidligere i vinter en defender Puma. Grunnet lite erfaring med defendere, hadde jeg som forbehold at bilen skulle gjennom kontroll på et verksted der de gikk gjennom hele listen tilsvarende EU-kontroll eller "unormal slitasje". Alt var bra ifølge rapporten med unntak av et sprukket blinklysglass, som jeg var klar over.
I ettertid, har jeg måttet bytte termostat og senest i dag EGR. Da jeg byttet EGR på Strømmen bilverksted i dag, påpekte de at det var gravrust i pokalene som lakk og at både øvre og nedre swivel pin / king pin på høyre side var såpass slitt at jeg ville fått 2'er feil på EU på grunn av feilene. De mente at dette ikke kunne ha oppstått de siste 2 månedene og feilene var der da bilen var på kontroll.
Hadde jeg vært klar over feilene hadde jeg spurt om et prisavslag eller latt vær å kjøpe bilen.
Hvem sitter med ansvaret her? Eller er det jeg som må bite tenna sammen og annerkjenne at jeg har kjøpt en Land Rover med alt det innebærer?
Tar gjerne i mot tips om hva jeg skal gjøre her