Gå til innhold

Sebbmcain

Medlemmer
  • Innlegg

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norge,Sandefjord Vestfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sebbmcain sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Heisann, jeg har et problem som jeg tenkte drøfte med ekspertisen. Har feilkoder på bilen og bilen går til redusert ytelse. Det er 2stk koder på P22cf-71 turbocharger turbin inlet valve conmtroll opne circut, og P22d2-77 turbocharger turbine inlet valve Stuck open. Har sjekket vakuum linjene og de virker gode, men når jeg starter bilen på tomgang, så får jeg vaccum mot Compressor shut-off valve slik at denne åpner seg, og det skal den ikke gjøre med mindre maskinen er over 2500 rpm og har behov for sekunder turboen. Det har vært utført et stykke arbeid hvor egr røret på høyre side er byttet, og siden jeg har vakuum konstant den begge solinoidene når det ikke skal være det mistenker jeg at det har blitt feilkoblet på vaccum siden. Solinoidene har 3 stk porter. Ene porten på som kommer inn på kontaktor siden er vel bare vent port. Og de 2 andre så er det vel en mot vakuum resorvar og den andre til aktuator ? Finner ingen gode tegninger på dette…. Er det noen som har vært borti dette før ? Har forresten sjekket at begge aktuatorene fungerer.
  2. Skal sjekke det opp hjertelig
  3. Har kunn brukt icarsoft for landrover, også fått sjekket det med bosch diagnose tool.. tilsvarende, ingen feilmeldinger.
  4. Det er godt spørsmål, virker helt innenfor uten at jeg har tatt noe kompresjonsmåling. Motor har gått 150 000 km. Inspisert både hovedlager og visuelt sett ser alt helt ok ut. Kan det være turboen som er i dårlig tilstand ? At han er treig på regulering siden det er VGV turbo, med elektrisk aktuator ?
  5. Heisann må nå spørre ekspertisen om hjelp.. Har kjøpt en bil for cirka 1 år siden hvor jeg blev lurt av selger.... Etter mye om og men var konklusjonen fra diverse verksteder at converteren var dårlig.. Varierer på turtallet rundt 3 gir drar seg opp og ned.. Dette er da en automat selvfølgelig... Byttet automat kassen selv med da også converter samt transfer kasse.. Kjørte i gang bilen i dag etter 6mnd skruing, og problemet er fortsatt tilsvarende, ingen feilmeldinger. Hva kan være galt, som ikke ville blitt indikiert via feilmeldinger. Hjelp, Hjeeelp og atter hjelp står bom fast og mye frustrasjon. Kan det være noe på tilførselssiden av diesel som varierer såpass at han drar seg på i hastiget.
  6. Takker for svar Jan, men resetting av adoption den er god, den er jeg med på. Tenkte mere på om selve megatronic Uniten fra den gamle kassen må flyttes over til den nye for at kommunikasjonen skal virke ? Tenkte jeg skulle finne ut av det før jeg fylte på olje, så jeg slapp mye ekstra arbeid.
  7. Men må den programeres ? Kan man ikke bare plugge inn ?
  8. Holder på med bytte av automatkasse og er kommet til det punktet hvor kassa skal fylles på igjen med hydraulikkolje. Men så kommer spørsmålet mittm er det plugg and play ? eller må styreuniten fra den gamlekassen over til den nye ? ZF6HP26, discovery 3 06modell.
  9. Var i kontakt med dem, trivelige folk med god kunnskap : ) endte opp med lifeguard 6 sinn endte opp med lifeguard 6 sinn kjører sikkert.
  10. Takk for tipset, men ja heldigvis hehe... gått på blemme før, samt at converteren også må fylles med olje før man slider inn kassa meg converteren på er det ZF olje de har ?
  11. Heisan holder på og bytte automat kassen på min landrover hjemme i garasjen.. Mildt sakt et sant mareritt da jeg ikke har hatt tilgang på løftebukker.... men uansett så har jeg nå den "nye på plass" og tenkte kanskje høre med ekspertisen her inne om de har noen formeninger om å benytte seg av Transmisjonsolje ATF-U, 4 L - Biltema.no eller eks Olje automatgir, Universal - 977 kr - Skruvat.no - 720212- OE 000001375.4, 0000M1375.4, 01 44 0 012 125 når det kommer til oppfylling samt litt flushing ? Mvh Sebb.
  12. Aha, fikke sjekket ut en del til i går jeg også, og har konstatert med det samme egentlig at det er nedre leddet på rattstammen, virker som om det rett å slett ruster fast og sliter seg i leddet. Må bare bestille nytt Mvh Sebb
  13. Takk skal du Tron, skal prøve å demontere det. så får jeg se hvordan det går. Mvh Sebb
  14. skjønner, for jeg er helt enig med deg, det er veldig vannskelig å isolere kilden. Var ikke dum ide` å holde igjen ratte mens jeg prøver å dreie på det. Det skal jeg ta å gjøre. Har du en bra plass hvor man kan få tak i nederste ledd på rattstammen ? Ser for meg at leddet på den nederste kan være gåen siden det komme sånn klunke lyder samt at rattet lever en del ved kjøring. En god kombo med styreleddene sikkert
×
×
  • Opprett ny...