Gå til innhold

DefenderJostein

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

DefenderJostein sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Kjørte først «recondition» på ctek’en og fikk grønt i går kveld, så full lading og fikk grønt på fullt batteri nå i formiddag. Måleren viser 14.4V med ctek koblet til og 13 uten tilkobling. Ting som går på «reservebatteriet» funker, men helt dødt når jeg forsøker å vri om nøkkelen, både med og uten ctek koblet til…
  2. Kan jo se ut som det er strøm? Men den starter ikke med mindre den får starthjelp. Kan det være noe annet?
  3. Hei! Har en Defender 110 med to batterier. Får ikke start pga flatt batteri. Fikk starthjelp tidligere i uken så vet at det er det som er problemet, og kjørte 100km i et forsøk på å lade, men tydeligvis ikke nok. Noen som vet om man kan lade et batteri med en CTEK MXS 7.0 når det ikke er nok strøm til å starte bilen? Står at det kreves minst 2 volt før ladningen kan starte. Hva er eventuelt alternativet? Nye batterier?
  4. Takk for raske og godt tips! Skal prøves i morgen ettermiddag. Foreløpig resultat av jakten er vedlagt:) mvh Jostein Lekkasje.pdf
  5. Hei! Er på min første Defender. Lekker en oljeaktig veske som ser rød ut når jeg tørker opp med papir. Klarer ikke lokalisere lekkasjen. Kan kanskje se ut som en pakning like ved der viftereima går rundt. Lakk mye i starten, men virker som det gikk relativt fort tomt. Ingen merkbare forandringer i kjøringen og ingen tempraturøkning, men kom litt røyk, antakeligvis fra olje som som drypper på noe varmt. Noen tips og tanker? Kan det kjøres til et verkstedet eller bør den stå? På forhånd takk for hjelpen!
×
×
  • Opprett ny...