Gå til innhold

Sundel

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Østlandet

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sundel sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Har holdt litt øye med ladespenning i det siste. Når det drar seg ned på mot 13.7V så begynner problemene. Dynamobytte i morgen Husker du hvor lang tid du brukte?
  2. Har forsøkt med toppladet nytt batteri og det gamle batteriet. Oppfører seg likt. Var helt nede på 12V noen sekunder under kjøring tidligere i dag, ellers ganske konstant på 13.9. Har ny dynamo liggende så må bare finne tid til å bytte.
  3. Har etter dieselpumpebytte tidligere i år slitt med at bilen går i limp mode. Jeg får feilkode på fuel rail pressure men også sporadisk på MAF og litt andre uforklarlige/lite sammenhengende feil. Har hengt meg litt opp i at det kan være dynamo, alternativt spenningsregulator som tuller. Batteriet har god hvilespenning når oppladet. Ladespenning er konstant 13,7 til 13.9 og den kan innimellom lure seg opp på 14 tallet. Etter hva jeg har lest bør ladespenning ligge et stykke opp på 14 tallet for å være "ok". En av grunnene til at jeg henger meg litt opp strømforskyning er bla at forrige helg hadde jeg en tur Oslo - Trondheim med retur nesten umiddelbart. Startet med toppladet battei og omtrent hele turen gikk supert frem til Hamar på retur der bilen sto en stund på tomgang. Ut på E6 etter på hadde jeg limp 6 ganger fra Hamar til Espa. Hver gang batteriet er ladet skikkelig fungerer bilen godt. Blir bilen stående feks på tomgang, avskrudd med dør åpen eller som i dag hvor bilen har stått på Gardermoen siden mandag er limp mode hyppig. Når det først starter går det slag i slag frem til batteriet er oppladet. Dette til tross for at hvilespenningen ligger på 12.5 til 12.8. Mistenker da apenningsfal med påfølgende sensorfeil her og der som utløser limp. Der er MAF, fuelrail pressure og transfercase ECU gjengangere. Kan også legge til at det virker som jeg har en lekkasje i en av pakningene på Y leddet på innsuget. Dette kan jo også potensielt utløse feil på MAP og feil med boost contoller. Hva tenker de lærde? Er jeg helt på jordet med antagelsene?
  4. Renset ikke tanken, men det var ikke behov heller ette rmin vurdering. Verdiene på injektorer er jevne og avviker vissnok ikke noe.
  5. Ny på forumet med nyinnkjøpt Discovery3 07/08 mod. Et tilsynelatende ok kjøp i februar med litt fortstillingsdeler som måtte byttes endte med bil som nektet å starter etter tre ukers eieskap. Siden det har det gått slag i slag i slag. Det som er byttet til nå er Høytrykk dieselpumpe(Renovert), Lavtrykk dieselpumpe, dieselfilter, dieseltrykkregulator(Regulatoren gir ikke signal på IID Tool) Bilen gikk fint før driftstans men etter bytte av ovenstående deler sliter jeg med at bilen går i LIMP. Noen dager ikke i det hele tatt men i dag var et mareritt fra Valdres og hjem til Nittedal med nødmodus omtrent hvert tredje minutt. Går i nød med feilkode P0087-00(2E). Noen ganger sniker det med seg feilkoder P000E-22(2F), P0089-22(2F), P117D-00(2C) og P0101-17(28). P0087-00(2E) er kensekvent hver gang, så utslag på lavt dieseltrykk. Dette skjer ikke ved pådrag eller når jeg slipper gassen men typisk følge fartsgrende vaking på gasspedal. Høytrykkspumpa gir etter hva jeg kan lese av ok trykk på opp imot 200000kpa ved skikkelig pådrag. Fødepumpa gir fine 7psi uten drop ved tomgang eller rusing av motor. Den gamle droppet voldsomt og målte vakum ved rusing av motor. Jeg er litt rådvill for hvor jeg søker neste og er ganske frustrert over å måtte holde på så mye, så fort med en bil som i dag fungerer som hverdagsbil frem til firmabil kommer over sommeren som plutselig ikke kan komme fort nok. Er det noen åpenlyse enkle ting å feilsøke på? Noen i Oslo omegn som har litt kunnskap og kan bistå litt i å finne rett vei å gå. Er nå over på lavkost da det øvrige med unntak av fødepumpa er gjort på verksted og kostet deretter.
×
×
  • Opprett ny...