Gå til innhold

Dan77

Medlemmer
  • Innlegg

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Vikerund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Dan77 sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hvis du mistenker EGR ventiler så er den enkleste måten og utelukke de å blende de, ihvertfall fra mine tidligere erfaringer. Da vil du som regel få startet bilen, om enn med motorfeil. Får du motorfeil må de kodes vekk. I de tilfellene hvor ventilene blir hengende, så er det ofte i åpen tilstand, og da vil den enten gå fryktelig dårlig, minimal trekkraft eller ikke starte.
  2. Dan77

    D3 vs D4

    D4 er ganske mye finere på interiøret og instrumentering, så det er noe av fristelsen. Beholder jeg den gamle så skal jeg ihvertfall sette inn den "nye" typen androidskjerm som har kommet til den nå, med 13,3" øverst på midtkonsollen. Gjør litt for "moderniteten". Men vil fortsatt mangle nøkkelløs og sånt. Er det interiørlys i håndtak osv på D4 fra første årsmodell?
  3. Dan77

    D3 vs D4

    Hei Hører gjerne andres mening rundt D3 vs D4. Har en 09 D3 jeg er ganske fornøyd med, sikler litt på D4, men tenker at det er litt tullete da jeg har en 3'er som er i noenlunde stand og jeg bruker firmabil 70-80% av tiden. D4 har jo enda noe mere utstyr, som keyless go osv. Litt mer moderne innvendig. Går man opp på "2 gen" får man jo også den nye girkassa. Min har jeg oppgradert litt utseendemessig, lykter foran og bak, 22", toning av vinduer, byttet hovedenhet med android-skjerm og steg 2 tuning som gir ca 245 hk. Spørsmålet blir om man skal legge litt mer penger i denne med oppgraderinger og mer prevantivt vedlikehold eller gå opp en modell eller to. Da blir det nok ikke igjen noe særlig til oppgradering, men da får man jo kanskje en "grommere" bil i utgangspunktet. Hører vel med til historien at vi skal på sommerferie med 2-2,5 t med vogn etter i 600 mil i sommer, så vil være på den sikre siden. Kjører mye med bilfrakter så tenker at det er store muligheter for at dette går knirkefritt, men den begynner jo å bli noen år. Hører gjerne andres erfaringer. 🙂 Min D3
  4. Hei Ikke enda, men skal se litt på det nå i våres, mistenker lekkasjer enten på innsugs eller eksosside. Så nå i vinter når det var kaldt at jeg har eksoslekkasje mest sannsynlig på crosspipe ihvertfall. Så da er det jo bare å kose seg. 😉
  5. Imponerende stykke arbeid og innsats lagt i ned i denne bilen. Bare å ta va seg hatten. Ikke minst angående platearbeid. Med tanke på at min er en 09 og det likevel var såpass med rust under din så vet jeg ikke om jeg tør å se etter. Bare ett lite innspill angående webasto. Har forsket en del på min som stort sett ikke virker når det er veldig kaldt, virker ved litt varmere temperaturer, men ryker da mye. Der er selve webastoen helt fin, har åpnet og sett over, rengjorde litt. Men problemet er fødepumpen under bilen, denne regulerer også mengden til forbrenning og skaper mye problemer når den er sliten. Slik som ikke start osv. Bestilt ny til min nå. Antar du også har Thermo Top V på din bil.
  6. Heisann Noen som har delenummeret på fødepumpa til webastoen?
  7. Heisann Min D3 har ur/timer på webastoen. Har slitt litt med webastoen, men har gjort den rein, uten at det var mye dritt der, men ser ut til å fungere bedre nå. Er litt usikker på fødepumpen til den, om den kan begynne å bli sliten? Ryker mye eksos til tider. Noen erfaringer? Angående ur/timer så virker det ikke som at den innvendige oppvarmingen fungerer som den skal. Mistenker at det har noe med viftestyringen å gjøre. Noen som har hatt lignende problemer og funnet ut av det?
  8. Veksler mellom feil på luftmegdemåler og overboost på turbo.
  9. Hei Jeg får en gang iblant nødmodus med feil turbotrykk eller noen ganger feil på luftmegdemåler. Stort sett ved kald bil. Jeg har kommet til at jeg har en lekkasje på innsugsside ett sted som da gir feil målinger på luft inn og luft som kommer frem. Jeg hører også at det lekker et sted ved pådrag. Er det noen "kjente" steder/problemer med innsugsside? Røret over radiator sitter godt på plass.
  10. Dan77

    SRS D3

    Står rattet ditt helt rett. Min forrige D3 hadde rattet litt til venstre og slo fort ut på antiskrens ved svinging den veien i litt hastighet.
  11. For de som holder til på østlandet eller eventuelt tar turen hitover så har jeg en som fikser nøkler til disse vesentlig billigere enn "merkesjapper". Lagde en ny og reparerte en av de gamle til min D3. Fikser sikkert til D4 og.
  12. Var kodet bort på den forrige, men ikke blendet. Har du hatt samme symptomer med bedring etterpå? Hadde uansett tenkt å ta det samt tuning etter ferien. Ville tukle minst mulig FØR ferieturen.
  13. Mulig jeg har misforstått, men har tolket LR3 som Discovery 3, enkelt og greit? Men var en diesel jeg tenkte på.
  14. Noen med samme erfaringer som meg som har funnet en grunn. Inne på min andre LR3 og begge har en forsinkelse ved forsiktig gasspådrag. Hvis du gir på forsiktig så skjer det ingenting en god stund før det plutselig fyker til. Ingen feilmeldinger tilstede.
  15. Har ikke hatt problemer med akkurat denne, men sitter en grei bunt med koblinger delvis i "friluft" ved venstre bakhjul. Sitter utsatt til. Samme ved bakkant venstre fremhjul, men det er stort sett ting som går forover.
×
×
  • Opprett ny...