Jump to content
LRforum

SteinE

Members
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

About SteinE

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Hønefoss

Recent Profile Visitors

293 profile views
  1. 'Kan det ha vært høyt trykk mon tro' tenke jeg da jeg så denne først for en stund siden.. Jeg plerier å ventilere ut trykk etter at bilen har oppnådd normaltemperatur. Tar en stopp og ventilere ut i reservoaret. Som en vane. Etter avsluttet tur kan jeg sjekke om det har kommet trykk i systemet; Er det 'full fres' , er det indikasjon på noe lite hyggelig Ønsker jo å unngå koking; Spørsmål: hvor mye kokepunktet på rent vann øker med +15 psi. Det viser seg å være ca 120 grader ved 2 bar (Ref google) ( 1bar atmosfære, + 1 bar pga oppvarmig/reservoar) Oppvarming av r
  2. P38: Måtte til med reparasjon i felt, EAS - inhibit lå inne hele tiden, ikke mulig å betjene høydevelger. Tok opp plugg i venstre a stolpe, rengjorde. Ok. Det var tørt der heldigvis... tidligere utbedring med sikaflex rundt luftinntak holder tett.
  3. Kan det komme inn luft noe sted? Kommer det luft i alle fire lufteskruer ved hjulene? Ja eller nei vil være hint om hvor luft kommer inn , kanskje for jeg si. Har egentlig liten erfaring Luftet selv på lettvint måte kun ved hjulene når jeg byttet væske. Opplevde at det var greit å ha motor igang for å få litt fart på lufteprosess på bakhjulene, dvs abspumpe-hjelp. Det ble bra.. Ingen andre tips dessverre.
  4. Siste link om firma med avtale med A.S. Norge var jeg ikke klar over. Tusen takk! Naturlig at det er en slik liste, men klarte ikke tenke det ut selv. Og langt ifra finne den. Oppslaget er jo bare gull. Slo opp Rimmer De er på lista Stein E.
  5. Hei Forum Har en P38 som på siste PKK avdekket det jeg tror er en skrivefeil hos vegvesenet når bilen kom til Norge. Det er en MY1996, importert 1998. Ramme og vindu viser SALLPAMJ4...... Vognkort sier SALLPAM54... Siste del av vin er likt Jeg fikk oppdraget med å fixe reg. data selv.. godkjent PKK selv med skrivefeil, etter litt prat. Er det noen som har gjort dette tidligere? Er det fare for at myndigheter blir helt på styr og nekter på at det er samme bil som i vognkort? Jeg tenker å bare spørre, men vil høre o
  6. Det virker noe urimelig.Men det hjelper vel ikke. Fristende å foreslå 'ikke gjør noe' og prøv igjen hos verkstedet jeg bruker.
  7. Jeg har absolutt ikke noen fasit; Men har foretrukket å handle hos leverandør som fixer moms. Mine kjøp siste år: LRDirect, Rimmerbors,Famous Four fixer alle moms. Island 4x4 gjør det ikke Jeg har ikke sjekket om de tar seg godt betalt for momsen. Sjekket en bestilling nå: FamousFour tar 5 pund i Nowergian Admin Fee; så 25%. Når jeg regner over, stemmer det ikke Det er snakk om 5 pund.
  8. Krødsherad, Sokna.. Ringerike. Fornuftige folk. Kan stemme Det var ihvertfall en som forsto denne i kjøretøyforskriften: § 1-8.Unntak ved godkjenning av kjøretøy importert som arvegods eller ved eiers flytting 1. Kjøretøy som har vært registrert i utlandet og som importeres som arvegods, kan godkjennes uten at kravene i denne forskrift er oppfylt. ...Unntak fra kravene i denne forskrift kan også gis til kjøretøy som tas med fra utlandet i forbindelse med flytting til eller .. etc etc Ellers må kjøretøyet tilfredst
  9. Hoi. RR 96: Avgasser målt til 0.7 på PKK, men gikk allikevel igjennom pga Flyttegods 1-8 i vognkort. Bil godkjent uten cat. 0-0-0 feil på Kontrollseddel. Jippi!
  10. Jeg re-lastet opp noen bilder jeg fant frem igjen; Jeg er ikke sikker på om det er de samme bildene, dessverre. Det er litt lite dokumentasjon av FØR tilstanden. Generellt: Men jeg benytter ofte elektrolyse til rustfjerning; f.eks på calipere. De blir helt rene , og uten noe arbeide, egentlig. De trenger bare litt tid i 'badet'. Jeg bruker stort sett et lite plastkar når jeg kjører prosessen; unntaket var denne store delen.. Note: Komprimerte bildene denne gang; alikevel relativt store filer; Jeg har fundert på om det er opplasting av bilder fra dagens telefoner;
  11. Jeg har nylig byttet bærekule på P38 selv. Selve delen og drivaksel- pakning pluss ny olje til differensial er rimelige deler.Men arbeidet og tid var...utfordrende. Overdriver ikke når jeg beskriver at delene satt sinnsykt fast. Alle deler. Hub satt fast, bærekule satt enda mer fast. ABS sensor satt fast. Og du må regne med at abs sensor ødelegges og må byttes. Nye bolter til hub, da man sannsynligvis må banke minst 30 min. på de gamle for å drive hub av. Har de peiling og det blir tett etterpå, tror jeg 5.5k er rimelig. For meg var det krevende å gjøre. Man må ha rikti
×
×
  • Create New...