Jump to content
LRforum

SSEE

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

About SSEE

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Hønefoss

Recent Profile Visitors

88 profile views
  1. Da var kulene byttet og swivel sentrert. Digg. Det er litt igjen å sette på, men det skal gå greit. Det gikk greit å bytte kuler, men at det var en lek , er å overdrive. Har sikkert med mine ferdigheter å gjøre. Jeg kjøpte Laser kulebytteverktøyet. Veldig bra, gjorde jobben for en som ikke har gjort dette før. 1. Det var sykt vanskelig å få av styrekrona. Ble Brutalt. Hang på nedre kule. 2 Sentrering gikk forsåvidt greit, men det var noe repeterende justering for å treffe rett. Synes det var vanskelig. Men, uten tool, ingen kake. Ikke mulig uten toolet. Takker @gr
  2. Er trolig i samme situasjon at jeg trenger en ny motor på en P38. Sendte spørsmål til Turner. Svaret var at de ikke hadde motorer tilgjengelig lenger, bare liners. Kommer til å spørre denne Marlow. Har en donormotor, men teller litt på knappene på hva jeg skal gjøre..
  3. Høyden på god side (høyre) sjekket med sentreringsverktøyet, korrekt høyde. Da lar jeg kulene sitte på den siden, bytter bare kulene på venstre side. Akseltetningene var skadet. Lekkasje, selv om aksel var korrekt sentrert.
  4. Kan det være at pulsene som sendes tilbake fra motor til becm, trap beskyttelse , mangler? Ledningsbrudd eller noe? Et men...For at det skal være problem med pulsene, burde det merkes at det går for langt ned også. Muligens. Kan testes ved å sammenligne kraften som må til for å stoppe vinduet på et godt vindu med problem vindu. Ikke bruk hånden. Vindu blokkert varsles i displayet. Nedsiden er at dette ikke er i funksjon når window not set. Har du sett Trap eller Blocked i displayet ? Foreslår at du forsøker å få til window set ved å hjelpe det opp med hånden
  5. Mener å ha verktøy på plass. Skal minst sjekke med sentreringstool...(lånt herfra) Startet på dårlig side, venstre. Fått av en del, men stoppet på at hub/aksel sitter fast. Googlet litt , er visst kjent , og fortsetter i morgen. Planen er å sette i boltene inn nesten i bunn igjen og slå på dem. Fikk ut abs sensor uten destruksjon av sensor. La skjold og calipercarrier? i elektrolyse-avrusting.
  6. Synes fjerningen av rust gikk greit. Avdekket hvor dårlig krybben er....
  7. Så smått , nesten igang. Deler og verktøy er på plass. Har idag gjort det litt renere, før jobben. Det var skikkelig grisete pga langvarig oljelekkasje og kjøring i sand? av forrige bosted for bilen. Blir spennede om det er mulig å få ifrahverandre. Det er nedre kule venstre side som er kaputt. Bytter begge kuler på den siden. Høyre side har så langt ingen andre issues enn lekkasje. Jeg tenker jeg tar av hub for å rette opp aksel og bytte tetttning. Men jeg lurer på å la kulene sitte?... De kan jo byttes max tre ganger i følge boka. Bør begge sider byttes uansett? Kulene på h
  8. Jeg tester elektrolyse på bensintank - holder til en RR-P38. Lovende resultat så langt. 8 timer ut i prosess er en god del fjernet. Jeg bruker natron (biltema, 34kr for 500g) , tre måleskjeer til 'noen liter' i et badekar.(karet er ute :-) ) Systemet trekker 5A. Jeg bruker et 24v power. Positiv på offer-metall; negativ på 'del' med rust. Det produseres gørr og gass. Ser ut som det tar møkk og rust faktsik Pga formen på delen, må jeg ta det i fllere steg. Legger ut noen bilder; Før og underveisbilder. Sluttresultat må jeg legge ut senere
  9. Takk; Artig bilde; litt av en skade. I motoren i denne P38'en er det nok ikke så ille, nei. Men den produserer metall.... Men jeg kikket veldig nøye en ny runde. Det er vanskelig å se noe særlig fra undersiden, med alt på plass. På sylinder 5 er det noen merker som kan være en 'god' kandidat for kilde til metallet. Foring i sylinder 5 er helt nede i bunnen av sporet. Det er ikke tilfellet for cylinder 3, og en til jeg mistet oversikt over, liggende der under. (Tar stadig feil av høyre og venstre liggende under motor. Oi, er ojefiltere på den siden??) Se bildet jeg endelig sånn noen
  10. Fint at det virker mulig å gjennomføre:-). Heiste dere motor ut med eksosmanifolder på? SE
  11. Det er ikke-magnetisk metall, så da må det vel være aluminium.
  12. Nei, mente jeg hadde bilder...fant dem ikke i farten. Kikket fra undersiden nå , ser blanke og fine ut. Er i ferd med å ta av front deksel, regkjede etc. Håper å finne kilde til metallet. Motoren er nylig overhalt i utlandet av en tidligere eier litt bakover. Nylig= par år siden? Ikke klart å få tak i info om jobben. Men den har ikke gått mye siden, og jeg har jo lurt på hvorfor ..tror de har unnlatt å tenke på sylinderforinger... stripper ned nå for å se... blir vel til å løfte ut hele motoren er jeg redd... Er litt avventende til den jobben, redd det er tungt og vanskelig. Vi får
  13. Den er sjekket. Var borti opprinnelig. Optimistisk oppstart etterpå. Samme lyd. Byttet lager på 'big end', hjalp ikke. Det hører med at jeg fant/finner metall i oljefilter. De gamle lagerskålene hadde merker. Har ikke klart å finne ut hvor metallet kommer ifra. Kammen ser fin ut, alle lober ser greie ut slik jeg klarer å se det. Så ... neste trekk er jeg usikker på. Har skisse på å bytte motor..vet ikke helt om jeg er klar for det enda. Den er skikkelig god å kjøre ellers, ikke gått så altfor mye, ca 180'. Motor er byttet en gang tidligere. Om noen trigger på den
  14. Ulyden er der fortsatt....Byttet vippearmer, sjekket preload. Preload var altfor mye, så måtte inn med shims. Akkurat det samme lyden etterpå. Ekkel metall klunk når den blir varm. Tror det er en sylinderforing som er løs. Løsner etter motor blir varm... Fått tak i byttemotor(delebil), men ikke gått på å bytte enda. Litt på vent.. Skiftet fokus til en annen P38, hvor motor er ok, (tror jeg), men den har andre utfordringer. :-)
  15. Det var svar, ja. Det meste er gjort før i verden. Også dette. Supert, det er bare å takke for link og hylle forfatter av linket abr. beskrivelse. Da bestilles det deler....
×
×
  • Create New...