Gå til innhold

KjetilN

Medlemmer
  • Innlegg

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://lr.bidrag.no/#0.0
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tønsberg

KjetilN sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hei! Er denne delt opp eller solgt?
  2. Ah, ikke meg som selger, tvert imot skulle gjerne slått til. Dessverre må Touran i hus først - ugh. Det står "rep.objekt" på annonsen - noen som vet hva som feiler? Til Finn Mvh Kjetil
  3. Jo, ja. Jeg skal si meg enig der, og ikke røre en 3-dørs for konvertering. Jeg får begynne å skrape sammen penger. Kanskje det blir en i begynnelsen av 2012.. Ser det dukker opp noen i blant. Takk og i lige måde!
  4. Er det en "enkel" jobb å bygge om en slik til 5-dørs? Blir dessverre ikke noe LR på meg idag - store utgifter i vente - unge, familiebil (Touran....) og giftemål. Men en One Ten er ønske. Ps, hvordan er denne i drivstofforbruk? 88en ligger på 1,5 pr mil og det er verdt hver liter kjørt Lykke til med salget!
  5. Huff. Dette er trist lesning.... Er ballen med å finne en løsning for Ketil før auksjonen lagt død? Dersom det ER 500k + å flytte bilene det er snakk om, bør jo det la seg løse. Som noen har nevnt, selg noen av bilene, innfri kravet og lån plasser rundt om i landet inntil videre. 500k er ikke en astronomisk sum. 10-20 biler solgt bør løse dette. Selv om namsmannen har bilene nå, kan han vel inngå en avtale om salg, med en klausul om at kjøper får bilen/auksjonen stoppes. Og med entusiasmen og oppslutningen/hjelpen som er her, bør lagring være et ikke-problem. Blir auksjoen avholdt kan vi regne med at flere forsvinner ut av landet, men da i gode hender. Jeg vet ikke hva Ketil har gitt for samlingen, men den kommer han aldri til å få tilbake... Jeg kommer dessverre ikke til å delta her, men skulle gjerne deltatt både med bud og transport. Men av dere som er der, kan dere vel legge inn et skambud på alle bilene, så ikke noe går til pressa. Jeg savner litt engasjement fra Ketil. Han har nok sitt å stri med, men det har gått en stund siden jeg leste først om denne saken/rydding av plassen. Hadde han lagt frem saken her, tror jeg vi alle kunne kommet frem med en løsning som var LR'ene til gode. De av dere som har kontakt med han, hør om han er åpen for andre løsninger enn tangssalg - det er fortsatt siste/værste løsning. Og ut ifra tidligere poster her, er det enda ikke for sent å stoppe auksjonen. Dersom det ikke skjer noe. God tur til alle som skal til Sandnes! Håper alt går bra! Og hvis noen har muligheten, legg ut auksjonslisten/info og evnt priser etter auksjonen.... Hilsen Kjetil
  6. En bekjent av meg har filmet litt av 71* nord, og hva dukket opp?
  7. En tøff russisk Gaz 69 En av de mange Toyotaene En russisk Uaz 469
  8. Nettopp kommet hjem fra Cuba. Ble overrasket over bilparken. Forventet meg amerikanske oldtimers (med diesel) og asiasiske biler (stort sett leiebiler), men parken var ganske bredere! Foruten nevnte biler, ble det observert noen få nyere tyskere (mercedes + VW), mengde russiske 4x4 personbiler og Kamaz 6x6 lastebiler (kjent fra Dakar-løpet). Og ja, en god del Land Rovere, fine Land Cruisere og Russiske GAZ + UAZ! Så faktisk en 90' SVX 60 årsjubileum. Jeg fikk knipset noen av dem. Noen i farta. Emblemet foran stod det "Land Rover Santana" I farta - Vanskelig med ratte i ene hånda og speilrefleks'en i andre Et annet i farta.. En 109 eller noe i den størrelseorden Fidel Castros Land Rover!! Legg merke til 2 skuddhull (foran og bak) Over til de andre kurositetene Bilen til Raul Casto en periode under revolusjonen En annen i "gjengen" til Castro, Che & Co (husker ikke nanvet)
  9. SIKLE!!! Legger merke til at felgene er slitt inn ("slitin") Var på Island i november. Da satt vi på med en Patrol, riktig nok, med 44". Helt rått hva de dekkene gjør med "smågrus".
  10. Ser det omsider har kommet bilder til bilen. Med lift og integrert jekk. http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20816063
  11. Mva utgjør kun NOK 9000,-.. Det er engangsavgiften som er utslagsgivende. Er det noen som har prøvd seg på å registrere som "bergingskjøretøy". Det er en spansk - halvmarokansk løsning, men får man det til, kan man slippe engangsavgiften og mye av momsen. Må nok ta en runde med myndighetene, for å overbevise dem at denne skal brukes (litt) til bilberging.. Just a thought
  12. Takker og bukker for tilbakemeldingene. Ja, det blir nok litt dyrt med bensin nedover der. Så har jeg også fått med meg at blant annet denne 200en er langt med driftsikker. Så, jeg forstod riktig med tanke på kjededriften. Ok, da har jeg skjønt litt mer rundt det. Men, det er jo ikke reima som ryker først på en slik tur - og man kan jo skifte den ut før avreise.. I tillegg er det vel flere 200 & 300 nedover, dersom man trenger assistanse/reservedlere..
  13. Må føye til at det er vel ikke for sent å lese seg litt opp i Haynes og lære seg litt...
  14. Hehe. Som "hintet" er jeg svært dårlig på innmaten i biler. Har jeg tatt så skammelig feil at kjededrift ikke er et alternativ til å drive kamakslingen? Vel, uansett, ja - driftssikkerhet. Evnt noe annet. Men, siden LR ikke bruker det mer, antar jeg ikke det er for mange fordeler med kjedeløsning. Planen var vel å putte den i en garasje og klargjøre den til en overland til Cape Town. Men, som jeg har røpet meg, kanskje ikke LR er noe for meg - uten en med LR-fikser på lasset.. Ellers er det jo 4 år... lang tid. Tenkte meg mer 2 år, så det blir nok en norsk LR.. Mvh Kjetil "Kan dessverre ikke skru" N
×
×
  • Opprett ny...