Gå til innhold
LRforum

ErikB

Medlemmer
  • Innlegg

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Røyken

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Røyken

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ErikB sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Høres riktig ut. Er en del skruing. Jeg brukte nok mer enn 12t på min 90. Selv med girkassejekk og løftebukk. De tar nok også høyde for litt plunder og heft. Bolter som knekker, runde hoder osv..
  2. Smaken er som baken.. 16x8 Black Modular ble mitt valg, og er fornøyd med det. Rimelige felger.. innpress ET8
  3. Selv valgte jeg å bytte mine. Har alltid hørt at når det er spesifisert moment+grader/vinkel er det strekkbolter. Boltene deformeres ved tiltrekning, og skal ikke gjenbrukes. men mulig jeg tar feil. Ikke store kostnaden for nye bolter
  4. ErikB

    Klappseter Defender

    Så bra! Porsgrunn er «innafor». Sjekker du hva du har og gir meg en tilbakemelding?
  5. ErikB

    Klappseter Defender

    Ønsker å kjøpe komplette klappseter til Defender med fester og sikkerhetsbelter
  6. Ønsker å kjøpe bøyle for innfesting av sikkerhetsbelter på Defender 90 Soft-top. Mulig de fra seriebil også passer.
  7. To gode alternativer: Limputer eller borrelås
  8. Jeg har en Defender 2005 TD5 som har gått 230.000 km. Dette er min første bil med TD5, og jeg har noen spørsmål. 1. Jeg synes den elektriske drivstoffpumpen går ekstremt lenge for å bygge opp trykk. Har ikke tatt tiden, men den går sikkert 30 sek før den stopper. Er dette normalt, eller kan det feks. være ventilen i filterhuset som ikke tetter? Bilen er for øvrig lettstartet, og drar i gang så fort jeg vrir på nøkkelen uavhengig av alt annet. 2. Luftmengdemåler var frakoblet da jeg kjøpte bilen, og jeg merker ingen forskjell om jeg kobler den inn eller lar den være frakoblet. Ingen feilmeldinger. Antar måleren er deffekt, og bør byttes. Er uoriginal måler greit å gå for? Vesentlig prisforksjell fra original LR ser jeg. 3. Ved helt nystartet motor virker det som jeg ikke får turbotrykk ved pådrag. Men etter få sekunder/meter sparker den igang, og går som normalt. Hva kan grunnen til denne tregheten være? 4. Når jeg slipper gassen, og trykker inn clutchen ved kjøring, feks ved rødt lys tar gjerne motoren en kort pause. Akkurat som en av sylinderne står over en tenning. Det blir som ett millisekunds pause, men det er ikke som fusk. Motor fortsetter på tomgang klokkerent etter den korte pausen. Mulig dette er en normal artig TD5 greie, men det høres litt rart ut. Ingen praktisk betydning dog.. 5. Ut fra spørsmålene over skjønner jeg at jeg må gå til anskaffelse av diagnoseverktøy. Anbefalinger til ett rimelig og greit verktøy? Hawkeye/iCarsoft?
  9. For de som ikke har vært på Forumtreff tidligere, kan «samme aktiviteter som i fjor» være litt lite info :-) Er det skrevet noe mer om dette treffet (og aktivitetene) noe sted? Vurderer å delta
  10. Ble det kjøp av 90 soft-top på deg?
  11. Jeg hadde samme problem. Sikring var hel, men dårlig kontakt i sikringsholder. Litt skraping på polene der sikring skyves inn så var alt ok
  12. Fikk du orden på dette? Hadde akkurat samme problem på min. Det var dårlig kontakt i på polene i sikringsboksen
  13. Vurder å bytte slavesylinder i samme slengen. Evt overhale starter siden denne også må av. Jeg kjøpte LOF Clutch/svinghjul-kit og er strålende fornøyd med den.
  14. Ca kr. 25000,- inkl mva for bytte av clutch, svinghjul, utløserlager osv tror jeg er prisnivået på verksted. Omtrent halvparten i arbeidspenger
  15. Byttet clutch og svinghjul på min Td5 i vinter etter 225000 km. Samme symptomer som du skriver. Dobbelmassesvinghjulet var blitt løst og skranglete. At noen skifter svinghjul for så å skru på den gamle clutchen igjen virker merkelig... Bare å brette opp armene, og kjøpe en stor pakke plaster til såre fingre
×
×
  • Opprett ny...